'Er is geen voorstel gedaan, mijn vertrek bij PSV deed en doet nog steeds pijn'

'Er is geen voorstel gedaan, mijn vertrek bij PSV deed en doet nog steeds pijn'

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 16:18ma 25-03-2019 om 16:18

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 16:33ma 25-03-2019 om 16:33

De manier waarop hij 2010 vertrok bij PSV, zit André Ooijer nog altijd niet lekker. Dat vertelt de voormalig verdediger in gesprek met Pro Shots Magazine. 

In 2009 maakte Ooijer de overstap van Blackburn Rovers naar Eindhoven. Hij signeerde een éénjarig contract bij PSV. "Dat ik terugkeerde naar PSV was niet zo raar, ik heb daar mijn mooiste jaren gekend. Alleen had ik nu te maken met concurrentie in de vorm van Salcido."

"Mijn contract was maar voor een jaar, niet gek natuurlijk, ik was al 35", gaat Ooijer verder. "Maar toen kwam na het seizoen onherroepelijk de vraag: wat gaan we doen? Verlengen of niet verlengen? Die vraag legde ik neer bij trainer Fred Rutten."

"Helaas bleef het antwoord steeds maar uit. De lezing was dat ik niet op de bank wilde zitten en te veel verdiende. Er is nooit een voorstel gedaan of een vraag geweest om een andere rol in te vullen. Het vertrek deed en doet nog steeds pijn."

Na het WK 2010 in Zuid-Afrika met Oranje verkaste Ooijer naar Ajax. In 2012 beëindigde hij zijn loopbaan, om twee jaar later alsnog terug te keren bij PSV. Ooijer is daar nu actief als jeugdtrainer en commercieel medewerker. 

Plaats een reactie

PollekeHL +665
maandag 25 maart 2019 om 16:29
Schokkend!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:30
😂😂
Vind ik leuk
Gerro +9577
maandag 25 maart 2019 om 16:30
Hard
Vind ik leuk
FRChamp +2510
maandag 25 maart 2019 om 19:54
Zo vlak voor de kampioenskraker.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:29
Als je nu alsnog bij PSV zit waarom dan nog oude koeien uit de sloot halen. Moet fredje rutten nog even sorry andre zeggen?
Vind ik leuk
dhrwobo +45706
maandag 25 maart 2019 om 16:31
Ach er zal wel door iemand naar gevraagd zijn hè... zal wel een VP reporter zijn geweest ;-)
Vind ik leuk
HJR +9146
maandag 25 maart 2019 om 16:56
Dat vertelt de voormalig verdediger in gesprek met Pro Shots Magazine. ;)
Vind ik leuk
Always PSV +17364
maandag 25 maart 2019 om 17:03
Zo net voor Ajax-PSV worden alle negatieve registers door VP opengetrokken!!!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:28
Is altijd. Vlak voor een belangrijke wedstrijd gaan ze deze dingen zeggen. Hahaha. Zieliiiiiiig.
Vind ik leuk
035 +1029
maandag 25 maart 2019 om 20:28
Voor welke club ben jij eigenlijk? Staat niet in jouw profiel.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 20:31]
Vind ik leuk
HansVites +6751
dinsdag 26 maart 2019 om 10:03
Zulke gasten zijn vaak voor de club waarvan ze denken dat die kampioen wordt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:49
Hoe durven ze!
Vind ik leuk
Jerry Rook +105
maandag 25 maart 2019 om 16:39
Dit is waarschijnlijk flink uit z’n verband gerukt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:26
Nee, dat was Eric Pieters.👊🏾
Vind ik leuk
Jerry Rook +105
dinsdag 26 maart 2019 om 16:58
Haha erik.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2590
maandag 25 maart 2019 om 16:44
Fredja Rutten kan geen sorry zeggen Javier. Daarvoor slist Fredje teveel....
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
maandag 25 maart 2019 om 16:30
Echte Ajacied
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:00
vandaar dat hij nu jeugdtrainer bij PSV is?
Of heb je het over het natrappen dat hij nu tegen Fred Rutten doet?
Vind ik leuk
Mazraoui +3968
maandag 25 maart 2019 om 17:01
Bedoel meer zn Amsterdamse achtergrond
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:17
niet elke amsterdammer is een ajacied.
Kijk maar naar Gullit, Israel of Metgod.

Vind ik leuk
Groen +4539
maandag 25 maart 2019 om 17:41
Grappig. nooit geweten dat Metgod Amsterdammer was...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:50
Met dank aan Wikipedia ;)

Metgod werd geboren in de Amsterdamse wijk Osdorp. Daar groeide hij op aan achtereenvolgens het Blommerwijckpad en de Osdorper Ban, als oudste van drie broers (zijn jongere broer Edward werd ook profvoetballer en zijn jongste broer Mark is professioneel golfer). Op negenjarige leeftijd werd hij lid van amateurclub DWS, waar zijn vader materiaalman was. Aangezien men voor een lidmaatschap bij de vereniging minimaal 10 moest zijn loog hij over zijn leeftijd.[2] Bij DWS groeide hij uit tot een sterke verdediger, waardoor hij werd opgenomen in het Amsterdams jeugdelftal, en in 1974 werd hij opgemerkt door Barry Hughes, destijds hoofdtrainer van Haarlem. Na een seizoen in het tweede elftal van de Haarlemse club te hebben gespeeld, maakte de Amsterdammer op 14 september 1975 zijn debuut in het betaald voetbal in de met 4-0 verloren uitwedstrijd tegen FC Groningen. Hij werd dat seizoen kampioen van de Eerste divisie, in een elftal met onder meer Johan Derksen, Gerrie Kleton en Beer Wentink.
Vind ik leuk
Entombed +1585
maandag 25 maart 2019 om 17:04
Ook he... En ook echt een PSVer. Mja zijn schoonvader is ook een echte PSVer. Laten we het er over eens zijn dat André een mooi mens is.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:30
Maar om dan schijnheilig te gaan liggen doen dat Ajax jouw cluppie was ligt me ook nie lekker andre. Dus dat weegt tegen elkaar af.
Vind ik leuk
The Iceman +18125
maandag 25 maart 2019 om 16:55
André Ooijer. Kwam uit het noorden, vond het zuiden mooier. (En toen weer het noorden, en toen weer het zuiden.)
Vind ik leuk
Roeptoeter +19156
maandag 25 maart 2019 om 16:30
De komst van Ooijer bij Ajax doet ook nog steeds erg veel pijn. We gaan nooit meer van de term 'de Ooijer-rol' afkomen, hoe overgewaardeerd die rol ook geweest is.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:32
Als je wil solliciteren kan je ook gewoon doen even bellen. Er zal best wel iets te doen zijn.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:41
Hij is al in dienst
Vind ik leuk
Erik-Vites +1025
maandag 25 maart 2019 om 16:36
Zeer boeiend na zoveel jaren...
Vind ik leuk
James10 +535
maandag 25 maart 2019 om 16:37
Warme club
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 16:40
Kille club.
Vind ik leuk
vierde-ster +8751
maandag 25 maart 2019 om 16:45
Dat warme bad waar ze hierzo mee pochen is asrdig afgekoeld in Eindhoven
Vind ik leuk
bert +690
maandag 25 maart 2019 om 17:09
En je leest altijd het is zo een warme club,ja ja huichelen
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:23
Dus als een trainer het niet meer ziet zitten en geen voorstel doet (overigens maar 1 kant van het verhaal) is de hele club meteen niet warm meer? Over huichelen gesproken.......
de speler is later weer teruggekeerd dus wellicht is het toch een warme club?!?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 17:30
toen je na ajax ging terwijl psv om je diensten vroeg dat deed pijn
Vind ik leuk
035 +1029
maandag 25 maart 2019 om 20:37
HUH? Wat bedoel jij?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 20:57
toen hij terug na nl kwam wilde psv hem ook maar hij ging na ajax nog een jaartje spelen
Vind ik leuk
Watzijnwij +288
maandag 25 maart 2019 om 18:43
Ach André weet echt wel hoe het werkt.
Vind ik leuk
Benniewies +5974
maandag 25 maart 2019 om 18:53
Warme club
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 18:59
Wat een warme club toch. Ja, in de zomer 😉😉. Zo zie je maar dat je van elke club een kille of een warme club kan maken.
Vind ik leuk
Isakson +664
maandag 25 maart 2019 om 19:01
Onzen Dre mooIe man.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 19:56
Sommige clubs hebben gewoon iets, dat niet iedereen in Amsterdam begrijpt. Ik noemt het ook weleens gemoedelijkheid of zo.
Vind ik leuk
JohanLeo +807
dinsdag 26 maart 2019 om 01:04
Sorry maar eh... Dit is al heel wat jaartjes geleden. Waarom nu nog hierop terugkomen?
Beetje mosterd na de maaltijd...
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:43
En weer met enige hulp van de Gemeente Eindhoven je zou er haast iets van gaan denken. Wel goed dat er al wel een nieuwe hoofd sponsor voor de komende jaren bekend is.
Vind ik leuk
vierde-ster +8751
dinsdag 26 maart 2019 om 09:07