Geruchten in Alkmaar: Ajax haalt jonge verdediger op bij AZ

Geruchten in Alkmaar: Ajax haalt jonge verdediger op bij AZ

Gepubliceerd: maandag 25 maart 2019 om 21:11ma 25-03-2019 om 21:11

Laatste update: maandag 25 maart 2019 om 21:33ma 25-03-2019 om 21:33

Ajax gaat zich na dit seizoen versterken met Rio Hillen, een jeugdspeler van AZ. Dat meldt AZ Fanpage. Hillen is een zestienjarige centrale verdediger die gevolgd wordt door meerdere buitenlandse clubs.

Het is niet voor het eerst dat Ajax shopt bij AZ. De Alkmaarders deden daar regelmatig hun beklag over. Ajax, PSV, Feyenoord, AZ, Vitesse en FC Utrecht kwamen eind vorig jaar tot een gentlemen's agreement. Dat houdt in dat die clubs elkaars jeugdspelers in principe met rust laten.

Op die manier proberen zij te voorkomen dat de eigen opleiding leeggeroofd wordt en de concurrentie sterker wordt. Indien er toch spelers van elkaar worden overgenomen, moet er een dubbele opleidingsvergoeding worden betaald. 

Het is mogelijk dat dat bij Hillen het geval is. Hillen werd in de zomer van 2014 door AZ weggeplukt bij AFC, waar hij zijn opleiding genoot. Hij heeft zowel de Nederlandse als de Braziliaanse nationaliteit.

Plaats een reactie

Sven! +2583
maandag 25 maart 2019 om 21:13
Goed bezig Ajax met talentvolle spelers voor de toekomst op te halen!
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 21:14]
Vind ik leuk
Bengelino +14621
maandag 25 maart 2019 om 21:22
Ronaldo gaat er net vanaf met een hamstringblessure...dat is pas
Goed nieuws!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:27
Die gaat wel naar die placentadokter in Servië
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:42
Hopelijk tadic dadelijk ook
Vind ik leuk
zwollie +9872
maandag 25 maart 2019 om 23:01
Hoop dat alle spelers van psv ook een hamstringblessure krijgen.
Vind ik leuk
AZ14 +603
dinsdag 26 maart 2019 om 00:21
Die Opa kan niks meer!! opportunistisch voetbal met lange bal en koppen !! maar toch Ajax stuurt hem gratis naar een bejaardenhuis in de 1/4 finale ! haha!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:28
De Juventus clubarts heeft vast weer 'speciale' pilletjes...
Vind ik leuk
Mineola +634
maandag 25 maart 2019 om 21:27
Goed bezig? Haha. Zelf weer eens niks lopen? Wat een armoede..
Vind ik leuk
Sven! +2583
maandag 25 maart 2019 om 21:30
Armoede is er niet bij Ajax, en ja goed bezig wanneer ze grote talenten naar de club halen, de speler in kwestie staat bij AZ namelijk te boek als een van de grootste talenten in de opleiding.
Vind ik leuk
Mineola +634
maandag 25 maart 2019 om 21:31
Financieel niet nee.
Vind ik leuk
Sven! +2583
maandag 25 maart 2019 om 21:32
Sportief ook niet, ze doen nog steeds voor drie prijzen mee, welke club nog meer in Nederland?
Vind ik leuk
Mineola +634
maandag 25 maart 2019 om 21:35
Ik doel meer op de jeugdopleiding.
Vind ik leuk
Sven! +2583
maandag 25 maart 2019 om 21:39
Ook daar zijn ze goed bezig, nog meer flauwekul te vertellen of niet?
Vind ik leuk
Mineola +634
maandag 25 maart 2019 om 21:41
Noem jij het maar flauwekul. Ik vind het armoedig.
Vind ik leuk
jochempje +4741
maandag 25 maart 2019 om 21:45
wat jij vind moet je naar de politie brengen.
Vind ik leuk
Mineola +634
maandag 25 maart 2019 om 21:48
Mag jij van je begeleider wel op internet?.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 06:55
Sorry Mineola, maar AZ haalt hem toch ook ergens anders vandaan ? Of speelden dit ventje al op zijn 6-de bij AZ ?
Vind ik leuk
Sniper1 +1429
maandag 25 maart 2019 om 22:01
Ach, laat ze maar joh. Er zijn er bij die echt denken dat we falen als we niet jaarlijks 11 "de Ligtjes" voortbrengen op alle posities...

Als er ff niks aankomt op een bepaalde positie, dan koop/scout je. Punt.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 22:01]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:30
Koop dan als ze volwassen zijn, nu laat je een carriere floppen omdat hij de druk elders niet aan kan.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 01:30
zodat de az directeuren weer lekker 30 miljoen aan 'concurent' ajax kunnen vragen? ajax zou er goed aan doen alle top talenten van alle clubs in nederland al vroeg te scouten.
Vind ik leuk
Mineola +634
dinsdag 26 maart 2019 om 08:30
'Concurrent'. Az zou er goed aan doen om 30 miljoen te vragen aan die bv.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 08:31]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:24
Idd waarom moet je alles van AZ halen? Ga lekker naar kleinere clubs kijk in de jl, die zitten er om verlegen, of midden usa. AZ vraagt dat nooit. Clubs bieden het. ajax ziet die talenten niet, zie de jong. De ligtgewicht maakt fout na fout.
Vind ik leuk
jochempje +4741
dinsdag 26 maart 2019 om 08:05
Je weet dat er veel meer oud-spelers uit de Ajax-jeugd in Europa speelt dan spelers uit de AZ-jeugd?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:19
Via de AZ jeugd heb jij het nu over! Die van AZ komen, breken nooit door, noem er eens 1 dan?
Vind ik leuk
jochempje +4741
woensdag 27 maart 2019 om 10:05
Ik heb het over de Ajax-jeugd.
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 14:50
Ja die dan van de AZ jeugd komen!
Vind ik leuk
jochempje +4741
woensdag 27 maart 2019 om 15:14
Laat maar, als je weigert te lezen, dan heeft deze hele discussie geen nut
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:43
Wel grappig dat er van de week zeker 5 ajax supporters waren die wisten te vertellen dat er voorlopig niks aan zat te komen wat het 1e zou halen.
Vind ik leuk
Gerro +9577
maandag 25 maart 2019 om 23:13
Dan hebben die er geen kijk op.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 06:30
Dat lijkt me sterk.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1217
dinsdag 26 maart 2019 om 06:51
5? Jurgen van Kooten, er zijn ZOVEEL Ajax-supporters, daaronder komen de meest bizarre meningen voor (neem mij nou!).
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:29
Zo goed bezig dat ze zelf niets kunnen opleiden daar hebben ze immers AZ toch voor als chapter.
Vind ik leuk
Old Star +8438
maandag 25 maart 2019 om 22:14
En bedankt hè. Waarom is t zo moeilijk om je aan een gentelman agreement te houden. Er is maar 1 ding belangrijk bij de grootste club in Nederland en dat is eigen gewin en het verzwakken van de concurrentie...
T leuke is dat je uiteindelijk ook jezelf naait omdat de top 3 t/m 6 zwakker wordt en t europees alleen maar lastiger wordt. Daar pluk je straks alleen maar meer vruchten van.... ahum....
Vind ik leuk
appeltje +4301
maandag 25 maart 2019 om 23:47
Hoezo? Als Hillen naar Ajax wil, waarom zou hij dan niet naar Ajax mogen? Hij heeft geen contract bij AZ of iets dergelijks. Gewoon transfervrij.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:33
Nee hij was 15 en ajax kennende gaan ze hem al paaien met 14, NSB-ers zijn het. Die scouts met die arrogante kutkoppen herken ze altijd!
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 01:01
Net als wat jouw club doet, doe niet zo triest man, iedere club doet hetzelfde. Ajax heeft wat meer aantrekkingskracht, of je dat nou leuk vind of niet. Hier in Amsterdam rijden de busjes van AZ ook rond om die kinderen op te halen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 17:43
Bij amateurs! Wij halen NIETS bij sparta of ajax of fcu!
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 17:48
Dat heeft met de aantrekkingskracht van je club te maken. Maar is zeker niet de schuld van Ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 17:55
Nee, het heeft alles met onderling respect te maken, AZ gaat niets meer weg doen aan top 3. Nooit meer. De tijden van weggeven en Ernest S zijn passe....accept it. AZ gaat een grote jongen worden wij gaan uitbreiden en er op vooruit.
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 17:57
Blijkt toch van niet, dat kan AZ wel willen, maar het gaat om wat spelers willen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:14
Van AZ 1, die tijd is voorbij.
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 20:25
Dream on, als de speler naar een andere club wil gebeurt dat gewoon. Gelukkig, niemand is eigendom, dat was in de slaventijd.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:31
Bij AZ 1 staat daar een prijs tegenover, die jullie niet kunnen betalen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 06:11
Hoe jong was dat ventje toen AZ hem bij AFC weg haalde?
Vind ik leuk
appeltje +4301
dinsdag 26 maart 2019 om 07:07
11 jaar.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:49
Thanks!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:21
Wat maakt dat uit amateurs staat AFC 4e in de eredivisie dan?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:24
So? Gaat er toch om dat elke club jeugdspelers bij andere clubs vandaan haalt?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:28
Jij snapt het niet, concurrentiebeding, of 1 plek geen concurrent? Dus psv ziet jullie ook niet als concurrent? Gast kinderhandel was 15 jaar en wie weet hoe vroeg ze het al probeerden, ze gaan dit verbieden let maar op. Dat jij dit niet snapt, ben je autistisch?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:31
Rot op met je autistisch, idioot!

Ik ben het er ook niet mee eens en van mij mag het ook verboden worden.
Jij snapt mij niet, of je wil het niet snappen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:32
Het was een vraag. Jij snapt het verschil tussen een afc en AZ niet...
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:34
Hahaha, serieus?

Laar maar joh, fijne avond verder.
Vind ik leuk
appeltje +4301
dinsdag 26 maart 2019 om 07:08
Hij is 16 hoor. Je bent niet zo goed op de hoogte. Maar dat blijkt wel uit de rest van je bericht.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 17:44
Ja dus ze proberen het nu pas en niet met 12 jaar?Mafkees.
Vind ik leuk
Old Star +8438
dinsdag 26 maart 2019 om 10:30
Niks transfervrij. Hij is op een leeftijd dat je hem pas een contract mag geven. Is gewoon roven, net als de Engelse clubs in Nederland doen.
Vind ik leuk
appeltje +4301
dinsdag 26 maart 2019 om 10:42
Hij heeft nog geen contract, terwijl hij wel al 16 is. Dus of AZ heeft hem nog geen contract aangeboden. Of hij wil vertrekken en heeft het contract van AZ geweigerd.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 17:54
Je mag pas aanbieden met 16 en AZ houd zich in tegen stelling tot jullie wel aan de regels.
Vind ik leuk
appeltje +4301
dinsdag 26 maart 2019 om 19:15
Waarom heeft AZ hem dan niet al een contract aangeboden? Of AZ heeft dat inderdaad niet gedaan (dat zou gewoon dom zijn), of Hillen heeft dat aanbod afgeslagen en gemeld dat hij naar Ajax wil. Als Hillen naar Ajax vertrekt, wordt er, geheel volgens de afgesproken regels, een dubbele opleidingsvergoeding betaald aan AZ.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:08
Omdat ajax dat al doet ver voor AZ natuurlijk, dat is illegaal mocht nog niet. Nou nu dubbel wel 20.000$ Marc netto van Binsbergen.
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 17:58
Of is het de wil van een speler?
Want daar gaat het om natuurlijk.
Niemand wordt gedwongen, maar dat wist je wel.
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 23:51
Uit Amsterdam weggeroofd en nu weer lekker terug.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:33
AZ zit in Zaandam. Dus Haye, Overeem, Haps en Luckassen hadden ook naar ajax gemoeten? Net wie ze het eerste scout. Straks Gullit wagen, gelukkig zal pa zeggen blijf daar maar weg!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 01:33
en als ze bij az tekenen mogen ze niet meer maar ajax van de TD van az. ajax moet gewoon lekker alle toptalenten weg kape bij alle clubs, waarom moet ajax rekening houden met de sterkte van andere clubs? zijn andere clubs ook zo meegaand met het belang van ajax?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 05:03
Kevin Blom ben jij ook zo meegaand als strakkies scout van Barca, Liverpool, Chelsea, City of United op stoep staat?
Je laat de De Jong en De Ligt toch ook niet gratis vertrekken?
Waarom mag Marc Netto wel voor Dagobert spelen en Max Huibets niet?
Droom jij dat AZ een filiaal van Ajax is..???
Vind ik leuk
Mineola +634
dinsdag 26 maart 2019 om 08:34
Kape 😂
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 17:41
Ja met duels uitstellen etc.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 06:57
Je eerste 9 zinnen is precies hetzelfde als ze in München doen.
Vind ik leuk
kdekorte +90
maandag 25 maart 2019 om 22:22
Meedoen en winnen zijn twee verschillende dingen he. Ik doe ook mee met 3 verschillende loterijen, maar heb nog niet gewonnen.

Nee maar je hebt gelijk hoor. Ajax flikt het wel mooi in de CL.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:33
Jij hebt er kijk op Jules!
Vind ik leuk
Gerro +9577
maandag 25 maart 2019 om 23:12
En dan is twee keer de opleidingsvergoeding een koopje. Zijn ze er toch weer ingetuind in alkmaar.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:24
Man man man, zodat je weer kan afgeven wat is AZ slecht en onze jugend etc.
Vind ik leuk
PinoyDenHaag +6498
dinsdag 26 maart 2019 om 03:19
Zo te zien is dat gentlemen’s agreement alleen maar een wassen neus.
Nu weer wachten op een klagende Overmars als een Engelse club weer in Amsterdam komt shoppen.
Vind ik leuk
appeltje +4301
maandag 25 maart 2019 om 23:45
Hillen is van de grootste verdedigende talenten uit 2003. Zou een hele goede aanschaf zijn van Ajax.
AZ heeft hem op z'n 11e ook weggehaald bij AFC. Betekent dat dan ook armoede bij AZ?

Bovendien vertrekt Aksit deze zomer waarschijnlijk naar Besiktas, dan kan Hillen mooi die plaats over nemen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:39
Amateurs met profs vergelijken en AFC met AZ. Wat hebben wij nou met Aksit te maken. Eerst maar eens zien of het waar is, hij mocht al met AZ 1 meevoetballen, zou heel erg dom zijn je carriere weggooien, want de rest zou ook ff doorbreken, De Gino van Kessels, de keepers, de Robin Schoutens en de Teun Bijlevelds lachwekkend man. AZ gaat nu NOOIT meer aan de neusjes verkopen, nu weet je dus waarom 1hoorn dit zei. Dag ajax, als dit waar is Juve 6 punten aub.
Vind ik leuk
appeltje +4301
dinsdag 26 maart 2019 om 07:10
Natuurlijk vergelijk ik profclubs met amateurs. Het gaat er immers om spelers naar een grotere club gaan.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 17:40
AFC en de nummer 3 van Nederland die 1 plek onder jullie staan, die grootheidswaan ook, jullie gaan nog kei en keihard zakken, niemand komt nu nog!
Vind ik leuk
appeltje +4301
dinsdag 26 maart 2019 om 19:12
Grootheidswaanzin? Denk je echt dat AZ een grotere club is dan Ajax? Waarom denk je dat die talenten van AZ naar Ajax willen, en niet andersom?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:11
1 plekje hoger en dan een prof club die 1 plek lager staat vergelijken met amateurs, stumper. Ben jij nou zo dom of ben ik nou zo slim?
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 23:50
Die zijn al weggehaald
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:46
Hoezo die leiden we zelf op
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:04
talentvolle spelers jatten bij de concurrentie bedoel je.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:48
Vreemd verhaal, jullie nieuwe talenten zijn niet uit de lucht komen vallen maar gehaald van Groningen....FC Rotjeknor en talent zoals van Beek..tsja.
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 23:52
Deze was al gejat!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:41
Totaal niet, AFC is geen ajax dwaas!
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 01:02
Je troep zijn dwazen. Veroordeel niet wat je eigen club ook doet.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:16
Je troep? Bij wie wij hebben 4 talentdagen en een regio poule. Jij kent AZ niet, en gaat er vanuit dat iedereen een dief is, jij lijkt wel een berber!
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 20:24
Op talentendagen jaag je op spelers van andere clubs, dat doet iedere club. En Ajax wordt beschuldigd van roven daar reageer ik op. Alle clubs roven van andere clubs, amateurclubs en BVO's. Ga geen andere club beschuldigen van iets wat je zelf ook doet. Jij begint trouwens met dwaas.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:30
Jij snapt het verschil tussen een BVO en een amateur niet, en de concurrentie regeling. Dit is een prof talent bij een buren club halen de rivaal. Bizar dit! Ik doe zelf niets, kinderhandel is dit. Dus de AZ spelers zijn dwazen?
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 20:44
Nee jij noemt mij een dwaas en een autist in een discussie. Je hele rottige troep zijn dwazen, en autisten? Mafkees.
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 14:54
Als al die AZ spelers dwazen en autisten zijn, waarom willen jullie ze dan wel 1 voor 1 hebben?
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 01:03
Of je van AFC jat of van AZ, wat is het verschil?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 06:35
Die jongen denkt zo beperkt.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:34
Ik denk beperkt omdat ik niet in jouw belang meedenk. Beperkte paardenlul.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:40
Lul toch niet enorme knuppel dat je bent. Elke club haalt spelers overal vandaan, ook jouw AZ. En dan gaan je nu lopen huilen over Ajax.
Wees een vent en accepteer het. Leuk is het niet maar wordt het ook niet. Goede voetballers zijn gewild en kunnen kiezen waar ze heen willen.
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 15:01
Jaja en Stengs zou ook ff naar ojox toe gaan. Straks loop jij weer te janken dat een zeer rijke oostblok club sterker is dan AZ. Die jongens was er nog geen eens, moet nu onder druk, slechte sfeer en geen geduld einde carriere dus.
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 23:43
Accepteren dat het zo werkt.
Vind ik leuk
zondag 31 maart 2019 om 07:04
Accepteren dat ajax AZ wil zijn, en dat ze van de groundsman, tot kids, tot spelers, tot scouts alles wensen te hebben. Fake club!
Vind ik leuk
zondag 31 maart 2019 om 08:23
Haat, haat, haat!
Vind ik leuk
woensdag 3 april 2019 om 00:57
Bij jullie liefde naar ons toe...
Vind ik leuk
woensdag 3 april 2019 om 06:48
Van mij wel jongen. Geen problemen met AZ.
Vind ik leuk
Mineola +634
dinsdag 26 maart 2019 om 08:35
Als je dat niet snapt ben je echt dom..
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:33
Een prof club 1 positie lager of een amateur club waar iedereen ze vandaan haalt, zonder afspraken en met AZ met 1 afspraak eigenwijze autist.
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 20:46
Lees die afspraak is goed door.
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 14:53
Ja van niet bijelkaar halen. En dan wel ondertekenen.
Vind ik leuk
RenW +5710
woensdag 27 maart 2019 om 20:32
Jij moet echt leren lezen.
Geen spelers bij elkaar weg halen.....tenzij er een dubbele opleidingsvergoeding wordt betaald. En daar heeft jouw club ook voor getekend. Nu je mand in.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:16
Is ook onzin zo'n heren akkoord, Ajax is een beursgenoteerd bedrijf dat vooruitgang moet boeken om resultaat voor de aandeelhouders binnen te halen dat Ajax zelf de meeste aandelen in bezit heeft maakt dit niet anders. Ajax jij je als club en als speler kunt verbeteren moet je het niet laten, dat AZ loopt te huilen is al helemaal vreemd want ze halen zelf ook spelers van Ajax zoals Bergsma.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:27
Een akkoord is toch een akkoord? Ze hadden er ook voor kunnen kiezen om er niet aan mee te doen. Dat er zo kort na deze afspraak al voor wordt gekozen om toch de buren te beroven getuigt duidelijk van een nare arrogantie bij deze club. Het is niet alsof ze het geld niet hebben om even te wachten en een volwassen transfersom te betalen.

De vergelijking met Bergsma is natuurlijk onzin, die had geen perspectief op het eerste elftal en zelfs weinig garantie op een toekomst bij Jong Ajax en vertrok dus na een normale transferonderhandeling via de achterdeur. Echt wel wat anders dan het wegkapen van een zestienjarig toptalent...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:35
Je lult onzin, Bergsma hoefde niet weg bij Ajax bovendien heeft AZ in het verleden meer spelers uit de jeugd van Ajax gehaald dat het nu andersom gebeurt zorgt direct voor krokodillentranen.

Hoe hypocriet kun je goddomme zijn, elke club doet precies hetzelfde. AFC klaagt ook steen en been dat AZ en Ajax hun talenten in pikt. PSV raakt twee verdedigers kwijt van 16 en 17 jaar boeiend....marktwerking heet zoiets.
Vind ik leuk
appeltje +4301
maandag 25 maart 2019 om 23:47
Precies. AZ heeft Hillen op 11-jarige leeftijd bij AFC weggehaald. Daar hoor je nu niemand over hahaha. Typisch. Mensen denken echt dat voetballers op het trainingscomplex van een profclub geboren worden of zo. Nee, het is eigenlijk gewoon graaien wat je graaien kan. Door elke club.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 23:49]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:54
Natuurlijk, ze denken in Alkmaar dat AFC graag hun talenten ziet vertrekken tegen een lage vergoeding...
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 02:34
Noem man en paard enkel afdankertjes, Bersma moest weg kon 1e niet halen en contractloos. AFC is daar erg blij mee krijgen er dik geld voor, bovendien gunnen die dat hen. Zijn amateurs.
Vind ik leuk
RenW +5710
woensdag 27 maart 2019 om 00:42
AZ is blij met de vergoeding van Ajax.
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 14:51
Blij met die 20.000? Ook hij zal er gaan floppen, net als de rest, is puur de AZ jeugd slapper proberen te maken, wat een onmachtig gevoel moet Marc toch hebben hahahaha
Vind ik leuk
RenW +5710
woensdag 27 maart 2019 om 20:33
Floppen bij Ajax? Hoeveel punten sta je al achter?
Vind ik leuk
zondag 31 maart 2019 om 07:06
Wedden dat jullie ook z'n carriere naar de tering helpen? Hoeveel verloor je je laatste duel en bij wie ook alweer? en Hoeveel kansen tegen kreeg je? 24!
Vind ik leuk
zondag 31 maart 2019 om 07:06
Hoeveel punten hahahahaa met 5x het budget hahahahahahahahaha
Vind ik leuk
RenW +5710
zondag 31 maart 2019 om 08:14
Waarom lach je nu? Je kan als voetballer alleen je eigen carrière naar de tering helpen. Of lach je dat Ajax het financieel beter doet dan anderen? Of dat je bij Ajax betere vooruitzichten heb als voetballer zijnde?
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 23:53
Als je leest weet je hoe het zit.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:27
Nog even deze aanvulling, Ajax is een beurs genoteerd bedrijf waarin aandeelhouders (de vereniging Ajax) en de RvC beslissen over de gang van zaken bij Ajax en het bestuur dit uitvoert. Het bestuur kan niet eens een dergelijk herenakkoord ondertekenen omdat ze daarmee de aandeelhouders tekort doen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:52
Die moesten daar weg, wissels voor het 2e. Lekker met hem vergelijken de afdankertjes maakten AZ nooit beter. Zie van Rhijnjanker!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:14
Haha het dubbele, Marc lacht zich zn balletjes uit zn broek.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:06
waar slaat jou naam op?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 05:49
Zou je toch moeten weten
Vind ik leuk
Ale +6150
maandag 25 maart 2019 om 21:14
Wij hebben zo veul goeie.
Vind ik leuk
Waagplein +979
maandag 25 maart 2019 om 21:16
Nou dat gentlemen's agreement kan ook het raam uit. Wat een ongelofelijke naaiactie, en wat maken ze zich hiermee belachelijk.
Vind ik leuk
Gijsie +2095
maandag 25 maart 2019 om 21:17
Dubbele opleidingsvergoeding haha. Ja daar is niet echt goed over nagedacht
Vind ik leuk
Mo +13236
maandag 25 maart 2019 om 21:19
Met die afspraken is ook AZ gewoon akkoord gegaan dus hoezo nou weer naaiactie?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:09
precies en aan die afspraken houden ze nu voor de zoveelste keer niet.
Dus vandaar dat hij helemaal gelijk heeft met de term weer een naaiactie.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:39
Willen we meer of minder naaiacties?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:23
Welke idioot verzint het om alleen een dubbele opleidingsvergoeding af te spreken. Alsof dat PSV, Ajax en Feyenoord tegenhoudt.
Vind ik leuk
Waagplein +979
maandag 25 maart 2019 om 21:24
Echt hè? Het zou gewoon totaal verboden moeten zijn... Dat je een talent pas mag benaderen wanneer hij 18 is ofzo.
Vind ik leuk
Sven! +2583
maandag 25 maart 2019 om 21:33
Dan had AZ de speler zelf ook niet 4.5 jaar geleden weg kunnen plukken bij AFC!
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 21:34]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:10
bijna elke speler begint ooit bij een amateur club dus je vergelijking gaat weer helemaal mank.
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 23:56
Je spreekt jezelf tegen, iedere profclub struint de markt af, ook jouw club.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:40
Fc Spijkenisse.
Vind ik leuk
Old Star +8438
maandag 25 maart 2019 om 22:17
Svennie... doe niet zo dom en denk ff na bij wat je schrijft...
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:45
Echt het iq van een botervloot die gast.
Vind ik leuk
Sven! +2583
maandag 25 maart 2019 om 22:59
AZ weet dat wanneer Ajax een jeugdspeler wil en de speler wil ook dat AZ het verliest, wanneer AZ dan akkoord gaat met dat er dan het dubbele betaald moet worden wanneer de afspraak geschonden wordt, dan kunnen we maar beter niet over het IQ praten van dat clubje van jouw. Hoe dan ook, Ajax doet het goed, een van de grootste talenten bij AZ weg plukken voor een klein beetje geld.
Vind ik leuk
Mineola +634
dinsdag 26 maart 2019 om 08:46
' van jou ' . Over IQ gesproken.
Vind ik leuk
KCP +1259
maandag 25 maart 2019 om 21:34
🐣🐣🐣


Best dictoriaal het opeisen van een jeugdig mensje
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 21:34]
Vind ik leuk
Jozef +45094
maandag 25 maart 2019 om 21:48
Een totaalverbod op het overnemen van jeugdspelers?

Beetje vreemde gedachte vind ik. Snap dat je het niet leuk zou vinden, maar het overkomt Ajax ook nogal eens....
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:12
Dus dan zou zo'n verbod soms ook in jullie voordeel kunnen zijn.
Vind ik leuk
Jozef +45094
maandag 25 maart 2019 om 22:21
Tja. Het zou een mooie gedachte zijn, maar we leven in een vrije wereld. Misschien ook maar gelukkig.
Vind ik leuk
appeltje +4301
maandag 25 maart 2019 om 23:51
Aksit gaat waarschijnlijk van Ajax O17 naar Besiktas deze zomer. Omdat hij dat zelf wilt. Hillen wil volgens dit bericht naar Ajax. Daar wordt hij de vervanger van Aksit. Waarom is dit zo'n probleem dan?
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 23:55
Dan was die jongen bij AFC gebleven.
Maar AZ jatte hem.
Vind ik leuk
Mineola +634
dinsdag 26 maart 2019 om 08:47
Jij bent echt een plaat die blijft hangen haha.
Vind ik leuk
mchollie +3691
dinsdag 26 maart 2019 om 09:44
Waar was ajax toen hij bij afc speelde?
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 09:50
Misschien vond Ajax hem toen niet goed genoeg, dat gebeurd.
het gaat erom dat iedereen elkaar beschuldigd van iets wat ze allemaal zelf ook doen. Spelers weghalen bij andere clubs.
Wel met toestemming van de speler zelf, en daar gaat het natuurlijk om.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:45
Feyenoord wel hoor! Die moeten sparen voor een nieuwe kuip. Gelukkig hebben ze nog een jaaartje of 8....
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 22:03]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:43
18
Vind ik leuk
Ik zlatan +505
dinsdag 26 maart 2019 om 01:47
Ajax naait elke Nederlandse club. Maar ik heb daarentegen ook zo’n bruin voorgevoel dat we tegen az de laatste speelronde gratis punten krijgen. Eredivisie vs Ajax💪
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 17:23
Dan zijn jullie er toch al?
Vind ik leuk
KCP +1259
maandag 25 maart 2019 om 21:34
Gentlemens agrement? Welke? Wij hebben die niet dat weet iedereen nu toch wel?

Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:13
Je bedoelt, jullie houden je er niet aan als dat je beter uit komt.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:43
Genau Heinz.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30176
maandag 25 maart 2019 om 21:34
Helaas een wassen neus gebleken. Schamele opleidingsvergoeding. Jammer voor AZ.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:42
Je had toch hopelijk niet iets anders verwacht van die gasten? Gewoon een simpel op te lossen; mega bedragen aan de als komen voor spelers van het 1e.

Ze hebben het daar altijd over het belang van het Nederlandse voetbalvoetbal en klaarblijkelijk hoort daar het leeg roven van andere Nederlandse clubs ook bij.
Vind ik leuk
Legende +10
maandag 25 maart 2019 om 21:52
Niet zo huilen knul.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:57
Als je niet op een normale manier kan communiceren hou dan lekker je klep!!
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:14
had je anders verwacht van die gasten?
Normaal reageren kunnen ze ook al niet en tegen kritiek kunnen ze al helemaal niet.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:16
Dat zijn er maar een paar en ook van de andere clubs zijn er van die pipo's. Geen antwoord terug, dus hij weet dat ik gelijk heb.
Vind ik leuk
Pietje2015 +17980
maandag 25 maart 2019 om 23:18
Beste Jurgen van Kooten,

Zoals jij wel weet is in de verziekte voetbalwereld alles te koop met geld. Een contract, gentlemen's agreement of hoe men het ook noemt heeft een waarde van 0,0 als je met een zak geld aan komt zetten.

Welkom in de wereld die voetbal heet !
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:44
Echt hè.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30176
maandag 25 maart 2019 om 22:59
Het is niet de eerste keer dat dit gebeurd. Ajax en ook PSV pikken vaker de betere spelers op in de subtop. Flink laten dokken inderdaad voor het schenden vam het gentlemen agreement.
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 23:58
Net als jouw club, doe niet zo stom, je weet hoe het werkt.
Vind ik leuk
Iggy +4637
maandag 25 maart 2019 om 21:45
Aldus een zichzelf belachelijk makend gevalletje "Heb de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt".
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 23:58]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:46
Mooi om te zien hoe iedereen ‘los’ gaat om een ‘gerucht’ op een ‘fan’ website...
Wacht nou eerst eens rustig af voordat er echt wat is of getekend is en ga dan ‘los’
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:08
had je anders verwacht van ze?
en waarschijnljk komen ze wer met een vage uitlrg zoals ze alles alleen in hun eigen voordeel uitleggen.

Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 00:00
Bij Feyenoord spelen alleen de kinderen van de eigen leden?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 18:35
Nee wij halen ook spelers van amateurs en soms ook wel van andere BVO's maar bij voorkeur wel spelers zo jong mogelijk halen.
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 19:45
En dan ga je een andere club veroordelen?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:46
Goed verhaal. Uitliggen.
Vind ik leuk
Andone +253
maandag 25 maart 2019 om 22:47
Idd. En in Adam lachen ze zich rot om die vergoeding. 3 ton i.p.v. 150.000,-?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:47
Idd.
Vind ik leuk
RenW +5710
maandag 25 maart 2019 om 23:54
Lees eerst is voor je onzin uitkraamt
Vind ik leuk
Champ +576
maandag 25 maart 2019 om 21:17
Ik dacht dat AZ niet meer aan de Nederlandse top zou verkopen?
Vind ik leuk
FRChamp +2507
maandag 25 maart 2019 om 21:35
Niet meer vanuit het 1e elftal en jeugd eigenlijk ook niet. Maar extra geld is altijd welkom.
Vind ik leuk
Old Star +8438
maandag 25 maart 2019 om 22:23
Dit heeft niks met verkopen te maken. Je mag pas vanaf 16 een contract geven. Ajax heeft m gewoon t hoofd op hol gemaakt en waarschijnlijk de ouders er bij betrokken. Die zaken gebeuren al jaren. AZ heeft in deze dus niet veel te willen en krijgt alleen een klein bedrag op de rekening gestort.
Erg jammer want hij had over 1 of 2 jaar zo door kunnen stromen t eerste in bij AZ.
Vind ik leuk
Champ +576
maandag 25 maart 2019 om 23:43
Nu ook, maar dan kost hij een paar centen, omdat AZ hem dan van Ajax terug moet kopen. Maar dat zal wel niet gebeuren, omdat hij na een paar jaar Ajax wel beter kan.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 23:45]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 19:28
Ze floppen daar massaal, krijgen de tijd niet, niet gezellig, geschreeuw etc.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:49
Europese top zelfs.
Vind ik leuk
Rikkie1993 +1485
maandag 25 maart 2019 om 21:18
Hij is tijdens het schrijven van dit artikel een jaar ouder geworden
Vind ik leuk
Roeptoeter +19127
maandag 25 maart 2019 om 21:18
Hoe oud is ie nou?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:18
Hoorde laatst nog in een programma: "er gaat niets meer van ons naar AJAX" 🤔
Vind ik leuk
pos +9955
maandag 25 maart 2019 om 21:20
Ben je nu echt zo slim ?
Vind ik leuk
Come on Utreg +30176
maandag 25 maart 2019 om 21:35
Precies.. Ik vrees dat Stengs ook gaat. Zeker als Ajax makkelijk de portemonnee trekt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:44
Praten vanaf 40 miljoen, anders pleurt marc maar lekker op.
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 00:02
Jurgen waar komen de talenten bij jullie eigenlijk vandaan?
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 19:30
Uit de kut van tantje Sjaan.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 19:29
Nee, die is er nog lang niet, presteert geen eens constant, gaat ie daar op de bank of 2e.
Vind ik leuk
NvC +9670
maandag 25 maart 2019 om 21:19
En het volgende talentje voor de toekomst! ✌️
Vind ik leuk
Fcdhfc +120
maandag 25 maart 2019 om 21:19
Nieuwe eigen jeugd
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1600
maandag 25 maart 2019 om 21:19
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 22:03]
Vind ik leuk
zwollie +9872
maandag 25 maart 2019 om 21:22
Az hanteert dezelfde praktijken
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:23
Az hoort niet in dat rijtje thuis. Wees blij nu komt een AZ jeugdspeler bij een Europese subtop club. Krijgt AZ ook weer de credits voor.
Vind ik leuk
Koenbres +2130
maandag 25 maart 2019 om 21:24
Az is momenteel misschien wel de beste opleider van talent, jongens als Koopmeiners en Stengs komen er ook daar hebben ze ajax niet voor nodig
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:26
Nou nou, laten die helden dan maar eens wat zien tijdens de Europa League voorrondes. AZ moet zich eerst maar eens structureel bewijzen.
Vind ik leuk
Koenbres +2130
maandag 25 maart 2019 om 21:29
Stengs was geblesseerd en de selectie lang niet compleet? Az speelt meestal ook gewoon in Europa. Ajax faalde toch ook tegen Rostov niet zo lang geleden
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:31
Gast waarom überhaupt AZ willen vergelijken met een absolute grootmacht als Ajax. AZ moet eerst maar eens laten zien dat ze Feyenoord voorbij gaan dan praten we verder.
Vind ik leuk
Rapoe +134
maandag 25 maart 2019 om 21:41
Europese grootmacht? Ze doen het nu leuk in de champions leageau en hebben de europa leageau finale gehaald. Voor de rest zijn ze afgelopen 4 jaar geen kampioen geworden en geen beker. Voor een zogenaamde grootmacht wel slecht.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 22:21]
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:51
Europese grootmacht ja als nederlandse club de grootste van je land zijn doe je niet in de laatste 5 seizoenen.... je begon goed maar eindigd slecht ...;-)
Vind ik leuk
Rapoe +134
dinsdag 26 maart 2019 om 22:29
Ik snap wat je bedoelt en ajax is ook ongetwijfeld de grootste club van nederland, daar hoef je niet over te discussieren, maar als je een europese grootmacht ben, dan neem ik aan dat je wat presteert in europa en daarbij ook in je eigen competitie. Die droogte van 4 jaar dat kan gebeuren (wel pijnlijk), maar dat hef je inderdaad op met het verleden, maar tegenwoordig presteert ajax niet zoveel meer in europa net zoals elke nederlandse club. (Behalve de finale en nu kwartfinale, psv ook af en tie ver, dus hopelijk zijn ze op de weg terug). Dit doe je dan ook niet in 5 jaar ofzo, maar het is al best lang zo. Al om al ik zou ajax dus niet zien als europese grootmacht, maar als het waren als een europese middelmacht oftewel subtopclub binnen europa. Hier mag je best anders denken, maar nu heb je mijn gedachten verder uitgewerkt.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:55
Waar zeg ik Europese grootmacht? Hoe moeten we AZ dan noemen een degradatie kandidaat? Ajax gaat gewoon haar 5e titel pakken in 9 seizoenen. Let maar op Ajax pakt de dubbel.
Vind ik leuk
AZVork +3031
dinsdag 26 maart 2019 om 06:08
Az heeft dit seizoen al bovenaan gestaan. En als ik op www.staatajaxalbovenaan.nl kijk jou clubje al meer dan 1050 dagen niet.
Vind ik leuk
Rapoe +134
dinsdag 26 maart 2019 om 22:21
Ik hoop voor je dat ajax de titel pakt, maar je zei letterlijk: " waarom überhaupt az willen vergelijken met een europese grootmacht" hierdoor sugereer je naar ajax, aangezien het in je discussie tussen az en ajax ging en dan hoef je az geen degradatiekandidaat te noemen, maar gewoon een subtopclub en ajax als topclub.
Vind ik leuk
Ginovanni +21656
maandag 25 maart 2019 om 22:11
@Rapoe........
Herstel....... de afgelopen 4 jaar........
Vind ik leuk
Rapoe +134
dinsdag 26 maart 2019 om 22:18
Excuus. Mijn fout
Vind ik leuk
Koenbres +2130
maandag 25 maart 2019 om 22:02
Jullie verliezen er anders gewoon van en ze zijn Feyenoord al voorbij. Ik vergelijk verder niemand ik zeg alleen dat az ajax niet nodig heeft om hun talenten er te laten komeb
Vind ik leuk
mchollie +3691
dinsdag 26 maart 2019 om 09:47
Toch knap dat AZ van een europeese grootmacht met 1-0 wint.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 19:31
We staan gelijk.
Vind ik leuk
Mineola +634
maandag 25 maart 2019 om 21:34
Haha. Jullie doen het per ongeluk ook eens goed in de champions league. Ga eerst maar eens kampioen worden. Wij zijn subtop en jullie top, maar onze jeugdopleiding is net zo goed misschien zelfs beter.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 21:57]
Vind ik leuk
Mineola +634
maandag 25 maart 2019 om 21:39
Jullie winnen al 5 jaar niks, dus ga je ook maar eens structureel bewijzen.
Vind ik leuk
Ginovanni +21656
maandag 25 maart 2019 om 22:14
@Mineola....
Herstel....... de afgelopen 4 jaar........
Vind ik leuk
Mineola +634
maandag 25 maart 2019 om 22:21
Over een maand of 2 is het toch echt 5 jaar geleden.
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 12:18
Ja maar kijk je naar de laatste 8 jaar, is er geen club die het beter heeft gedaan. Het is allemaal zo betrekkelijk.
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 00:04
Ik heb een idee dat de prioriteit in Amsterdam toch echt in Europa ligt. Sorry maar dat is een stuk belangrijker.
Vind ik leuk
Old Star +8438
maandag 25 maart 2019 om 22:26
Dat gaat nogal lekker he als je wordt leeggeroofd door clubs als fc Hollywood aan t Noord-Hollandse kanaal.
Juist door dit soort praktijken krijgen clubs net onder de top t steeds zwaarder om aan te blijven haken en Europees punten te pakken.
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 00:06
Old Star, waar halen jullie de talenten vandaan?
Zijn toch zeker geen kinderen van de leden van AZ?
Vind ik leuk
mchollie +3691
dinsdag 26 maart 2019 om 09:49
AZ organiseerd talenten dagen, kan je voor opgeven. Iedereen komt vrijwillig naar AZ.
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 09:51
Geen enkele speler wordt gedwongen om naar een andere club te gaan. Allemaal eigen keuzes.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 19:40
Ajax dwingt ouders, van wil jij een cl toekomst onthouden van je kind? Vervolgens worden ze verhuurd aan jong Almere city.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 19:34
Sommige wel, Koopmeiners broers, Ouwejan, Vejinovic, Vlaar waren allemaal regio Alkmaar, dat wij nu ook regio Zaanstad scouten is dat gek?
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 19:40
Nee niet gek, maar dan moet je een ander niet veroordelen die spelers bij clubs weghalen.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:07
Jongetjes melden zich aan bij ons, hadden ook talentdagen Bloemendaal, zeker jouw regio? nog geen 20 km bij ons vandaan dus! AZ koopt alleen als ze 18 plus zijn met contract en eerlijke prijs! Over 3 jaar was slimmer geweest heb je een betere speler, nu breekt ie niet door wedden?Ajax is een koopclub.
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 20:28
Verwijt clubs nou niet met wat jezelf ook doett, wat maakt het nou uit waar je rooft, je rooft gewoon van anderen. En ja, dat doet AZ ook. Ga is kijken bij je club wat ze hebben lopen wat ze bij mijn club alleen al hebben (weggeroofd) Zeeburgia.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:55
Aan 't Ij. Ei.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 19:31
Toen hadden wij amper een elftal man! Dit gaan jullie herhalen maar eerst alles weghalen en de b keus van 16mag dat gaan falen met friday en Bel hassani.
Vind ik leuk
Mineola +634
maandag 25 maart 2019 om 21:31
Welk rijtje?
Vind ik leuk
AZVork +3031
dinsdag 26 maart 2019 om 06:12
AZ dit jaar gewoon bovenaan gestaan hoor. Volgens www.staatajaxalbovenaan.nl jullie al sinds mensenheugenis niet. Meer dan 1050 dagen al. Dan ben je niet bepaald een topclub he. We zullen het maar als een incident beschouwen dat het goed gaat in de cl. Gunstige loting ploegen uit vorm etc..
Vind ik leuk
Sven! +2583
maandag 25 maart 2019 om 21:24
De afspraak was dat wanneer het wel gebeurt dat de kopende partij het dubbele aan opleidingsvergoeding gaat betalen, aangezien AZ daarmee akkoord is gegaan, kan je beter afvragen of AZ niet zwakzinnig is geweest om daarmee akkoord te gaan, die hadden kunnen weten dat wanneer Ajax een jeugdspeler wil en de speler ook graag wil, dat ze bij Ajax niet moeilijk doen met een ton meer of minder.
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1600
maandag 25 maart 2019 om 21:24
1-0
Vind ik leuk
Ginovanni +21656
maandag 25 maart 2019 om 22:14
5-0
Vind ik leuk
AZVork +3031
dinsdag 26 maart 2019 om 06:05
1-0
Vind ik leuk
Mari +13254
maandag 25 maart 2019 om 21:37
Omgekeerd kan ook.
Er stappen nogal wat spelers.van Ajax over naar AZ.
Vind ik leuk
Dekaasbaas +1600
maandag 25 maart 2019 om 21:43
Nou poepoe daar beleven we momenteel veel plezier aan...beter doet AZ dat niet meer!
Vind ik leuk
Mari +13254
maandag 25 maart 2019 om 21:46
Vrije keuze
Vind ik leuk
AZVork +3031
dinsdag 26 maart 2019 om 10:03
Dr afspraak eas dit niet meer te doen en als statement dit onderstrepen met een dubbele vergoeding. Je kan niet allrs recht blijven lullen voor je club.
Vind ik leuk
zwollie +9872
maandag 25 maart 2019 om 21:22
Az doet precies hetzelfde met jeugdspelers. Ze haalden Reijnders ook gratis op uit Zwolle.
Vind ik leuk
pos +9955
maandag 25 maart 2019 om 21:55
Die was boven de 16, zat al bij de selectie, en Zwolle had hem geen contract gegeven. Net even anders. Bovendien hebben we vast geen tig Zwolle spelers benaderd.
[Reactie gewijzigd op maandag 25 maart 2019 om 21:56]
Vind ik leuk
appeltje +4301
maandag 25 maart 2019 om 23:56
AZ heeft Hillen ook nog geen contract gegeven. Misschien heeft Hillen dat wel geweigerd omdat hij naar Ajax wil? Daarin staat hij volledig in zijn recht.
Vind ik leuk
pos +9955
dinsdag 26 maart 2019 om 08:25
Dat hij in zijn recht staat daar twijfelt niemand ook aan. Maar als je net 16 bent dan mag je ook geloof ik pas je eerste contract tekenen. Als hij daarvoor al gek is gemaakt door Ajax dan wordt het voor AZ lastiger natuurlijk.
Vind ik leuk
appeltje +4301
dinsdag 26 maart 2019 om 10:45
Wie zegt dat hij gek is gemaakt door Ajax? Misschien is hij wel Ajax-fan? AZ heeft hem ook bij AFC uit Amsterdam gehaald. Misschien woont hij nog met zijn familie in Amsterdam, en is Ajax dichterbij?
Vind ik leuk
pos +9955
dinsdag 26 maart 2019 om 10:59
Dat zou inderdaad allemaal best kunnen. De afstand Amsterdam-Alkmaar kan heel zwaar wegen bij zo'n beslissing.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:00
020 Wijdewormer is niets!
Vind ik leuk
BBB +47
maandag 25 maart 2019 om 21:24
Ff off topic

Ronaldo geblesseerd .....
Vind ik leuk
pos +9955
maandag 25 maart 2019 om 21:24
Tja de onvrede van AZ komt niet uit de lucht vallen zoals we al een tijdje weten. Nou ja schrale troost dat we ze waarschijnlijk vorige week weer een titel door de neus geboord hebben en dat er weer een hele lading spelers vertrekt zonder prijs.
Vind ik leuk
Hupfean +5697
maandag 25 maart 2019 om 21:35
Zelf opgeleid.
Vind ik leuk
Mari +13254
maandag 25 maart 2019 om 21:36
Als de afspraak is het dubbele, dan moet.dat ook gebeuren.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 21:43
Ja de jeugdopleiding van Ajax is weer geweldig. Afspraken hoeven er eigenlijk niet meer gemaakt te worden want ze hebben in Adam ondekt dat je alles gewoon kunt kopen nu er geld is.
Vind ik leuk
Wilex +3208
maandag 25 maart 2019 om 21:44
Zo doet jou club het toch al 100 jaar?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:00
🐣
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 00:08
Nou jullie nog.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 21:57
Koopclub Ajax zoals ik al eerder zei...…..
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:01
Heeerlijk....,
De groeten uit Mokum!!!
Vind ik leuk
zwollie +9872
maandag 25 maart 2019 om 22:06
Jou huurclubje huurt alleen derderangs voetballers uit Engeland.
Vind ik leuk
Tarcotsira +899
maandag 25 maart 2019 om 22:08
Ja omdat er momenteel geen geld is we hebben in het verleden genoeg met eigen jeugd gedaan !!
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 00:10
Dan heeft NAC het fout gedaan, mag je een club die het wel goed doet niet verwijten.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:15
Huurclub Nac dat alsnog zal degraderen
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 00:09
Bij NAC komen ze aanwaaien, daar plukken ze ook de hele regio leeg.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:07
Hmm verdacht stil, wanneer bijv een City of Chelsea een jeugdspeler bij ajax ophaalt, spreekt men er schande van, en meer van dat soort termen, en nu....?
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:08
Wel opvallend dat er op zo'n 'stil' topic binnen 2 uur al meer dan 120 reacties zijn vind je niet?
Vind ik leuk
Pindarots +1479
maandag 25 maart 2019 om 22:28
Ajax wordt toch ook leeg gekocht, logisch dat zij bij de rest van Nederland shoppen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 22:53
Ja alleen jammer dat je net met een pasr andere clubs had afgesproken dit niet te doen. Maarvje moet wat als je eigen jeugd niet goed genoeg is.
Vind ik leuk
Pindarots +1479
maandag 25 maart 2019 om 22:57
Nee die spelen in het eerste van PSV of gaan naar de Europese top. Droeftoeter.
Vind ik leuk
WilcoS64 +4815
maandag 25 maart 2019 om 23:06
Er wordt toch een dubbele vergoeding betaald? Ajax kan heel die jeugdopleiding opkopen.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:23
Precies wat ik zeg . Eerst maak je een afspraak om niet te gaan shoppen daar en vervolgens ga je met de 💰 zak rammelen. Zou zeggen maak dan geen afspraken meer en begin niet te piepen als het andersom gebeurt.
Vind ik leuk
appeltje +4301
maandag 25 maart 2019 om 23:58
Nee, je maakt een afspraak dat als je gaat shoppen, je een dubbele opleidingsvergoeding betaalt. En tada, that just happened.
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 00:11
Ook goed. Krijgt AZ niks
Vind ik leuk
Eddepet +156
maandag 25 maart 2019 om 23:13
Echt Ajax weer. Triest 🙈
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 00:13
Voor alle grootsmoelen. Waar halen jullie clubs de talentjes vandaan?
Pot verwijt de ketel.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 00:13]
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 17:37
Bij de AH.
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 17:48
Ja zoiets zal het dan wel zijn.
Vind ik leuk
maandag 25 maart 2019 om 23:21
Triest wat is die afspraak nog waard dan? trieste lui en dan klagen dat AZ de el niet haalt, ja gek he als alles weg moet voor weinig. Jochies laten tekenen bij AZ blijven tot 21 jaar.
Vind ik leuk
Gelukshand +1482
maandag 25 maart 2019 om 23:56
Hoezo is dit een slechte deal voor AZ?

Ze krijgen er meer geld voor dan als hij naar het buitenland zou gaan. Wellicht zou hij sowieso wel vertrekken. Dan toch liever naar een club die waar zijn plafond hoger ligt dan die van Ajax, waardoor hij opnieuw vertrekt. Dan krijgen ze nog eens miljoenen erbij.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 00:05
Afspraken maak je om ze te breken. Blijkbaar.
Vind ik leuk
RenW +5710
dinsdag 26 maart 2019 om 00:14
Nee dit waren de afspraken, maar je snapt het niet, of je leest niet.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 05:54
Dat weet ik maar de achterliggende gedachte was dat je van elkaars talenten zou afblijven. Een dubbele vergoeding is natuurlijk een schijntje tegenwoordig.
Vind ik leuk
JohanLeo +807
dinsdag 26 maart 2019 om 00:16
Ik blijf er problemen mee hebben dat er gejaagd word op minderjarige kinderen, want 16 jaar... dat is echt te jong om te transfers.
Waarom zijn er geen regels om pas vanaf minimaal 18 te kunnen handelen in spelers?
21 jaar zou ik nog een betere grens vinden.
Europese regelgeving zou hier een oplossing kunnen bieden, dat wordt hoog tijd
Vind ik leuk
AZVork +3031
dinsdag 26 maart 2019 om 06:02
Ja Ajax die zich aan de afspraken houdt.... Beter geen afspraken mee maken want het ze doen er alles aan om dan via mazen onder de afspraak uit te komen.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14485
dinsdag 26 maart 2019 om 07:08
Ajax moet gewoon de jonge talenten allemaal weg kopen bij de concurrentie in Nederland, heb je twee keer winst; je versterkt je team en verzwakt je rivalen.
Daarnaast een degelijk samenwerkingsverband met Barcelona opzetten, een uitgebreid Internationaal netwerk van scouts organiseren en Ajax is oppermachtig.
( wordt wel tijd ;)
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:04
Alles weghalen, en dan klagen dat de rest kut is en geen weerstand hahahahahaha
Vind ik leuk
rpaulp50 +14485
dinsdag 26 maart 2019 om 20:09
Dan moet "de rest" de boel beter gaan managen, ze klagen slechts, maar maken er op management niveau vaak gewoon een kolere zooi van, en dan maar zeuren als het slecht gaat.
AZ doet het toch ook goed met weinig ?
PSV had ook een soort van NAC kunnen zijn, maar hebben jaar in jaar uit prima management op kantoor.
Feyenoord daarentegen heeft ook een waardeloos management.....vergeet niet, Ajax had vrij recent ook geen geld hoor....dat is niet uit de lucht komen vallen....!
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 20:13
ja met oplichten grond onder stadion door gemeente laten kopen, gebakken lucht. Ja door oplichting, maar AZ doet het dus slecht met voor 100 miljoen verkocht?
Vind ik leuk
Ikkuh +2494
dinsdag 26 maart 2019 om 13:44
Ajax de club van kinderhandelaars, walgelijk gewoon.
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 10:01
goed spelertje voor eigen jeugd AJAX
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws