'Marin 'grootste vis' voor Ajax: ook AS Roma wil ver gaan voor Roemeen'

'Marin 'grootste vis' voor Ajax: ook AS Roma wil ver gaan voor Roemeen'

Gepubliceerd: dinsdag 26 maart 2019 om 06:44di 26-03-2019 om 06:44

Laatste update: dinsdag 26 maart 2019 om 08:31di 26-03-2019 om 08:31

Naast Ajax zit ook AS Roma nadrukkelijk achter de handtekening van Razvan Marin aan. De 22-jarige Roemeense middenvelder geeft echter de voorkeur aan een tussenstap, waardoor de Amsterdammers beet lijken te hebben.

Dat meldt De Telegraaf. De ochtendkrant pakte maandag uit met het nieuws dat Marin in de zomer hoogstwaarschijnlijk voor twaalf miljoen euro overkomt van Standard Luik. Hij geldt als de opvolger van Frenkie de Jong, maar is geen kopie van de toekomstig FC Barcelona-speler. In België wordt de Roemeens speler van het Jaar zelfs een potentiële Steven Gerrard genoemd.

Volgens De Telegraaf geldt Marin als 'de grootste vis' voor directeur spelersbeleid Marc Overmars, die aan een nieuw elftal bouwt voor volgend seizoen. De dynamische middenvelder 'loopt heel makkelijk, neemt alle corners en vrije trappen, is snel en agressief en mag zich in de belangstelling van veel meer clubs verheugen. AS Roma wil ook ver voor hem gaan, maar Ajax ligt op pole position'.

Marin was al langer in beeld en verdiende tientallen positieve rapporten. Ajax was na de duels met Standard in de derde voorronde van de Champions League definitief overtuigd. Na het mislopen van Diego Lainez was Overmars er veel aan gelegen om Marin wél binnen te halen.

Plaats een reactie

AnthonyAFCA +5063
dinsdag 26 maart 2019 om 06:49
Ik ben benieuwd marc, ik heb dit soort dingen al vaker gezien waarna een speler toch voor een andere club koos..
Vind ik leuk
Geeltje +2155
dinsdag 26 maart 2019 om 06:52
It's all about the money.
Vind ik leuk
Godin1 +1307
dinsdag 26 maart 2019 om 07:28
Heel de voetballerij is al jaren all about money.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:49
Lekkere speler hoor! Ik wrijf hier in m'n handen van !! :)
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 06:52
Als je spelers zelf opleid weet je wat je in huis hebt
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +5063
dinsdag 26 maart 2019 om 06:54
Goed verhaal, lekker kort ook.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 09:20
Als je spelers zelf opleid weet je ook wat je niet in huis hebt, blijkbaar valt deze speler daar onder.
Vind ik leuk
Groen +4580
dinsdag 26 maart 2019 om 12:14
Het klopt dat ze deze speler niet in huis hebben. En dat ze dat weten. Geen speld tussen te krijgen ;)
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:16
Daar kan Marc weinig aan doen. Het is de Telegraaf die kopt dat hij binnen is. Als je dan verder leest is het toch niet zo.
Er wordt geprobeerd nog een paar miljoen extra los te peuteren.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +5063
dinsdag 26 maart 2019 om 07:27
Dat klopt, ben wel benieuwd ik vind dit een goede speler.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:29
Ik ook. Al is het wel een tijdje terug dat ik hem zag spelen.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +5063
dinsdag 26 maart 2019 om 07:30
Voor mij ook, alleen ik ben iemand die zegt als hiemsnd hem goed genoeg vind komen ze wel bij hem terug en dat doen ze dus ook.
Vind ik leuk
rexxo +17140
dinsdag 26 maart 2019 om 07:23
Het is de Telegraaf die dit meldt net zoals bij de transfer van Frenkie naar PSG.

Door zijn goede steun de afgelopen jaren aan Ajax en met name de technische staf wordt ''Braking'' Falentijn op handen gedragen binnen Ajax. Vandaar dat hij weet van die grootste vis omdat hij zo goed geeinformeerd is binnen Ajax door zijn zeer goede relatie met Overmars en de rest van de club.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 07:28]
Vind ik leuk
FRChamp +2548
dinsdag 26 maart 2019 om 11:59
1053
Vind ik leuk
repeP +2286
dinsdag 26 maart 2019 om 13:16
Gênant vond ik dat pas echt met Richardlison. Is niet door gegaan op ik dacht slechts een half miljoen euro...
Vind ik leuk
RGB +2113
dinsdag 26 maart 2019 om 06:52
Gelukkig "loopt hij heel makkelijk" want als het regent zakt zo'n rollator weg in het veld.
Vind ik leuk
Quareck +7592
dinsdag 26 maart 2019 om 07:59
Zou wat zijn: hij is jong, zeer gemotiveerd maar hij mist een been.
Vind ik leuk
Jordtt +1641
dinsdag 26 maart 2019 om 09:34
'lichtvoetig'
Vind ik leuk
JohanLeo +821
dinsdag 26 maart 2019 om 06:52
Marin heeft de potentie om een echte wereldtopper te worden. 12 miljoen zal niet genoeg zijn om hem daadwerkelijk naar Amsterdam te krijgen want er zijn nogal wat kapers op de kust. Het bedrag zal richting 20 miljoen moeten, Overmars moet echt snel handelen.
Hag zal hem in twee jaar kunnen polijsten naar de echte wereldklasse, dan levert hij zomaar 80 miljoen op
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 07:06]
Vind ik leuk
Johnnies +2946
dinsdag 26 maart 2019 om 06:56
Ben jij toevallig mino raiola.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1417
dinsdag 26 maart 2019 om 06:57
Wie is Martin, zijn broer of zo.., wil die wel dan?😂
Vind ik leuk
Bruno Conti +1417
dinsdag 26 maart 2019 om 06:55
Gevalletje Lainez, deze wil ook al niet naar Ajax😂
Vind ik leuk
RaVARber +9956
dinsdag 26 maart 2019 om 07:57
Wie is Lainez? Ken alleen Neres, international van Brazilië en vernederaar van Madrid.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1417
dinsdag 26 maart 2019 om 08:06
Das die Mexicaan, de nieuwe Messi, de verlosser, die zou komen maar toch ook weer nie🤣
Vind ik leuk
RaVARber +9956
dinsdag 26 maart 2019 om 08:47
Niemand mist hem.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1417
dinsdag 26 maart 2019 om 10:43
Want?...je staat al een straatlengte voor in de competitie?,...je hengrlt de ene naar prijs binnen, of je speelt zoooo fantastisch?🤣
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:35
En dat komt door het aanvallende gedeelte? Volgens mij zijn we de meest scorende ploeg van de ED.

Aanvallend missen we niks.
Vind ik leuk
RaVARber +9956
dinsdag 26 maart 2019 om 11:49
Ach Bruno is een jongetje van 11 die z'n eigen opmerkingen heeeeeel erg leuk vindt. Hij snapt alleen niet zoveel.
Vind ik leuk
Bruno Conti +1417
dinsdag 26 maart 2019 om 11:58
... erg leuk inderdaad, ben jij echt zo'n grijs muisje als je naam doet vermoeden, vergeten groente....
Vind ik leuk
FRChamp +2548
dinsdag 26 maart 2019 om 08:54
Ajax heeft veel geld, maar sommige buitenlandse clubs draaien al langer in de Europese (sub-) top mee, dan word je afgetroefd.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:19
Als hij een tussenstap wil, moet hij voor Roma kiezen.
Vind ik leuk
BramJB +1287
dinsdag 26 maart 2019 om 07:22
Kom maar naar Amsterdam ben erg benieuwd naar deze speler hopelijk word dit wat. Al zie ik in eiting ook een prima opvolger
Vind ik leuk
Unknown007 +2258
dinsdag 26 maart 2019 om 09:43
Mag hopen voor Ajax dat Eiting niet meer dan opvulling van de selectie blijft. Heeft mij nog geen enkele wedstrijd weten te overtuigen.

Kan je nog beter Schouten neerzetten op die plek.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 11:39
Schouten is echt 2/3 klassen beter dan Eiting ja. Eiting is meer iets voor een subtopper.
Vind ik leuk
Unknown007 +2258
dinsdag 26 maart 2019 om 12:24
Tuurlijk zal Schouten het ook bij een betere ploeg moeten gaan laten zien, maar ik vind hem in zijn spel wel op De Jong lijken. Kort voor de verdediging, meeste onderscheppingen van de ED en zijn passing is echt geweldig.

Voor mij het grootste talent dat we gehad hebben sinds de 18 jarige Bruins.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 14:18
Ben ik met je eens.
Vind ik leuk
Blindsy +20701
dinsdag 26 maart 2019 om 07:28
Hij kan ook naar Roma maar wil eerst n tussenstop maken. Ajax, dus.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 07:28
Ik hoop dat hij voor Ajax kiest. Goede vervanger van Frenkie de Jong. Heeft meer scoringsvermogen en een harde schot dan F. de Jong maar die heeft wel meer overzicht. Wel jammer dat hij nu al naar Barca gaat, had best nog een seizoen bij Ajax kunnen blijven.
Vind ik leuk
Ultra-Mag +37
dinsdag 26 maart 2019 om 07:34
Heeft Marc wel gevraagd of die 12 miljoen netto of bruto is?
Vind ik leuk
Wood86 +40
dinsdag 26 maart 2019 om 07:41
De Eredivisie en de salarissen maken Ajax minder aantrekkelijk, maar een tussenstap is wat overtrokken. Als je bij Ajax slaagt, kun je direct naar de top. Bij As Roma zou ik daar niet zo blind op varen...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 26 maart 2019 om 07:42]
Vind ik leuk
Wilhelmus +600
dinsdag 26 maart 2019 om 07:48
Haha ‘neemt alle corners’... bij het eerste voetbalmoment neemt iemand anders de corner 😉
Vind ik leuk
Hotboy99 +1246
dinsdag 26 maart 2019 om 08:05
Ben benieuwd wat deze gozer allemaal kan, vond hem in de voorronde tegen Ajax niet bepaald opvallen. Verder is het natuurlijk goed dat Marc Overmars al bezig is om het team voor volgend seizoen vorm te geven met de gedachte dat er een aantal basisspelers gaan vertrekken. Ze moeten ook spelers aantrekken want met de middenvelders die er nu in Jong Ajax en de jeugd rondloopt kunnen ze natuurlijk niet gaan spelen.
Vind ik leuk
ritje +794
dinsdag 26 maart 2019 om 08:11
hallo Zou het nu eindelijk eens lukken om een grote vis? binnen te halen? mvg ritje
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:38
Och God , die gaat naar Betis Sevilla. Zeg iets als iemand getekend heeft. Hier koop je toch niks voor. Wazige geruchten.
Vind ik leuk
pinkelman +4482
dinsdag 26 maart 2019 om 08:38
Allemaal leuk, maar je word pas geloofwaardig als je ook echt prijzen pakt
Vind ik leuk
RenW +5777
dinsdag 26 maart 2019 om 09:05
En nog geloofwaardiger als je de laatste 8 in de CL bereikt.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:42
Afwachten tot die daadwerkelijk krabbel heeft gezet.. roma kan nog overtroeven
Zou eerste x niet zijn lainez was ook rond totdat..
Vind ik leuk
mcmodd +28822
dinsdag 26 maart 2019 om 08:45
Dit is een heel atypische speler die het waarschijnlijk heel goed gaat doen als Ajax hem weet te bemachtigen. De manier waarop hij speelt noem ik driedimensionaal (zelf verzonnen). Wat ik er mee bedoel is dat het lijkt alsof hij driedimensioneel denkt. In zijn dribbels verandert zijn manier van denken direct mee met de looprichting en de te bespelen ruimte. Zo lijkt het alsof hij altijd sneller handelt en waarschijnlijk is dat ook zo. Schijnbaar moeiteloos dribbelend, steeds op tijd afspelend, maar steeds op tijd ineens een andere mogelijkheid ziende en benuttend (dus niet op twee gedachten blijven hinken) gaat hij heel makkelijk over jet veld. Hij lijkt, net als Cruijff vroeger, omstandigheden makkelijk naar zijn hand te zetten. Als Ajax deze binnenhengelt, wordt hij direct het motortje van het team.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6631
dinsdag 26 maart 2019 om 08:48
"In België wordt de Roemeens speler van het Jaar zelfs een potentiële Steven Gerrard genoemd"

Glijdt ie ook op zijn snufferd als hij kampioen kan worden dan?
Vind ik leuk
Pindarots +1539
dinsdag 26 maart 2019 om 09:14
Dat is hoe jij de voetballer Steven Gerrard herinnert?
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6631
dinsdag 26 maart 2019 om 09:25
Dat was wel episch, hoor.

De ene week een tenenkrommende "motivational speech" op het veld houden op zo'n manier dat de camera's en microfoons het toch vooral op zouden pikken "we dont let this fucking slip"

En een week later, he fucking slips.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 08:59
Logische keuze?!!
Vind ik leuk
Pindarots +1539
dinsdag 26 maart 2019 om 09:13
Snap niet dat dit soort transfers niet gewoon direct rond gemaakt kunnen worden. Wat maakt het nou uit of je een miljoen meer of minder betaald. Over 2 jaar is hij er 80 waard.
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 09:19
Ik ben benieuwd of hij goed kan voetballen. Ik ken hem helemaal niet maar Ajax betaald niet zomaar zo snel 12 miljoen. Dus hij moet hoe dan ook talent hebben.
Vind ik leuk
SantiagoErik +2533
dinsdag 26 maart 2019 om 10:12
Hopelijk geen Lainez verhaal😵
Vind ik leuk
dinsdag 26 maart 2019 om 10:18
Lijkt me een goede speler, maar over de Jong zijn ze in het buitenland niet voor niks zo ongelovelijk lovend. Want hoe behendig en voetbal gogme, wordt nog veel beter en wordt echt een gemis voor Ajax, maar weet zeker dat Marc Overmars voor 100% zeker zorgt dat er volgend jaar een team staat die zeker voor kampioenschap gaat en voor beker en cl
Vind ik leuk
3-0achter +1665
dinsdag 26 maart 2019 om 10:24
Dan kan hij beter voor Ajax kiezen want bij AS roma krijg hij toch geen kans.
Vind ik leuk
Isakson +761
dinsdag 26 maart 2019 om 11:11
Als het maar geen vissen wordt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws