Levende legende Bergkamp duikt op in Almere: 'Moet ik pers doen? Nee toch?'

Levende legende Bergkamp duikt op in Almere: 'Moet ik pers doen? Nee toch?'

Gepubliceerd: woensdag 27 maart 2019 om 08:20wo 27-03-2019 om 08:20

Dennis Bergkamp heeft tijdens zijn eerste dagen als vrijwillig assistent-trainer van Jong Almere City niet heel veel zin om met de pers te praten. Wel liet hij in gesprek met de Volkskrant iets los over Ajax. 

Een week geleden werd bekend dat voormalig superspits Bergkamp (49) aan de slag gaat in Almere. Hij is tot het einde van het seizoen actief als assistent van Jong Almere City, een ploeg die uitkomt in de Tweede Divisie. Het is de eerste klus van Bergkamp sinds zijn gedwongen vertrek bij Ajax in de winter van 2017. Mitchell, de twintigjarige zoon van Bergkamp, speelt voor Jong Almere. 

Verslaggevers van onder meer FOX Sports wilden graag met de Arsenal-legende babbelen. Zijn reactie, opgetekend door de Volkskrant: "Ik ben vrijwilliger, moeten vrijwilligers ook pers doen? Nee toch?" En: "Ik heb gewoon niet veel te zeggen. Behalve dat ik het heel leuk vind. Ik help graag."

Wél liet Bergkamp zich nog kort uit over Ajax. "Ik vind het mooi om te zien dat jongens die je vanaf zo (brengt zijn hand naar zijn middel) kent, heel goed spelen. Natuurlijk is er een ander verhaal. Maar ik kan dat goed scheiden. Zoveel voetbal kijk ik trouwens niet."

Zijn verrassende avontuur in Almere voelt goed. "Ik had er even geen behoefte aan na wat er was gebeurd. Ik ben ook niet echt op zoek geweest. Dit kwam op mijn pad, het voelde goed, zo werkt dat."

Plaats een reactie

woensdag 27 maart 2019 om 08:35
Hij iig niet te vliegen bij Almere....
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 08:54
Zolang je zelf maar weet wat je met deze reactie wilde zeggen.
Vind ik leuk
Arvin +7827
woensdag 27 maart 2019 om 09:04
Jij bent dus te jong... 😅
Vind ik leuk
Johnny Cash +10938
woensdag 27 maart 2019 om 09:19
Ik denk dat hij het woordje HOEFT vergeten is tussen hij en iig
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 09:52
Ik heb echt enkele minuten naar die zin zitten staren wat hij er nou mee bedoeld zou kunnen hebben, maar ik denk dat je gelijk hebt ;)
Vind ik leuk
JohanLeo +807
woensdag 27 maart 2019 om 08:35
Leuk dat hij het als vrijwilligerswerk doet! Dan hoef je ook niet met de pers te praten. Slim!
Onder de toonbank door krijgt hij vast wel een mooie onkostenvergoeding.
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 09:07
Paar leuke tui waardebonnen
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 08:38
Het is een rare vogel, maar wel een rare vogel die heel goed kon voetballen.
Verder een zeer ingetoge man, wat prima is
[Reactie gewijzigd op woensdag 27 maart 2019 om 08:38]
Vind ik leuk
Varken +230
woensdag 27 maart 2019 om 08:46
Zelfde trekjes net als Marco van Basten
Vind ik leuk
HJR +9146
woensdag 27 maart 2019 om 08:59
Een vogel die niet durft te vliegen, dat is een hele rare vogel ja ;). Struisvogel misschien...
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 09:18
Penguin
Vind ik leuk
Pds010 +1465
woensdag 27 maart 2019 om 08:53
Voormalig super spits 🤣🤣
661 wedstrijden
236 goals
1 goal op 3 wedstrijden ongeveer das niet een super spits maar ken niet ontkennen dat het een nuttige voetballer was met veel inzet en techniek.
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 09:00
Dan ben jij waarschijnlijk te jong om hem te hebben zien voetballen als je zoiets over hem zegt. Bergkamp was zeker een super spits en was niet alleen belangrijk met goals maar ook met assists en voor assists. De techniek die hij had en dan vooral de eerste aanname was werkelijk fantastisch. Wat jij doet is alleen naar de statistieken kijken van de goals en wedstrijden.
Vind ik leuk
Linke loe +2362
woensdag 27 maart 2019 om 09:04
Idd helemaal waar!! Wat een voetballer was dat..als je daar negatief over kunt praten snap je er werkelijk niks van of je hebt hem niet zien voetballen
Vind ik leuk
Pds010 +1465
woensdag 27 maart 2019 om 09:11
Verplacke wat is een taak van een spits?

Juist goals maken.
Bergkamp was zoals ik zei een nuttige spits maar geen superspits.

Superspitsen zijn bijvoorbeeld van Nistelrooy die topscorder was in Nederland, Engeland en Spanje.
En 1 op 2 liep.

Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 09:44
Jij hebt echt gewoon geen kijk op het spelletje en als je wat meer wist dan alleen statistieken dan wist je ook dat Bergkamp een schaduwspits/ nummer 10 was. Ruud was op zijn manier ook geweldig maar aan hem hoefde je niet te vragen om mee te voetballen. Naar mijn mening staan van Basten en Bergkamp hoger dan hem als beste spelers die Nederland ooit heeft gehad. Weet niet of je bijvoorbeeld Thierry Henry nog kent maar zelfs die zij dat Bergkamp de beste was waar hij mee heeft gevoetbald.
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 10:25
Zelfs ik als psv-er kon genieten van bergkamp! Mijn god wat een klasbak was dat zeg! Bij arsenal hadden supporters geen nr 10 met bergkamp maar met god. Om maar aan te geven wat hij daar los maakte. En dan zal ik de goal tegen argentinie ook nooit vergeten. Vind zowiezo dat wij als supporters meer respect kunnen tonen aan de topspelers die ons heel veel heeft!
Vind ik leuk
Donnygo +6141
woensdag 27 maart 2019 om 10:13
Snap jij iets van het spelletje? Heb je hem wel ooit zien spelen? Op beide zal wel nee geantwoord worden want anders kom je niet met deze onzin.
Vind ik leuk
Pds010 +1465
woensdag 27 maart 2019 om 14:09
Beide antwoorden zijn in mij geval ja ik heb hem zien spelen en zoals je terug kan lezen in mijn reacties heb ik ook gezegd veel inzet en techniek had.

Maar dat maakt je nog geen Superspits.
Een super spits ben je als je Ronaldo, van Nistelrooy of Cristiano Ronaldo heet.
Die worden herinnerd door je fantastische en grote hoeveelheid goals.

Wat heeft bergkamp bereikt? Wordt alleen herinnerd door zijn goal tegen Argentinie en dat balletje tegen Newcastle.

Maar schijnbaar is het verveld als iemand een andere mening heeft als ik de reacties zo zie... 🙈

Vind ik leuk
Donnygo +6141
woensdag 27 maart 2019 om 14:31
Dus Inzaghi was een supper spits en Bergkamp wel aardig. goed als jij alles dus aan statistieken hangt of iemand een supperspits is of niet en niet verder kan kijken hou ik het op beide antwoorden nee.
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 23:33
Nee hoor is niet vervelend als je een andere mening hebt. Het jammere alleen aan jouw mening nu is dat het gewoon onzin is wat je uitkraamt. Ik kan best met mensen in discussie gaan die kijk hebben op het spelletje. Bij jouw is het alleen lastig want jij doet aan scorebord journalistiek en dan is er gewoon geen beginnen aan. En zoals ik al zei was bergkamp een schaduwspits/nummer 10. Hij liet andere spelers ook beter spelen en dat deed van Nistelrooij niet om maar een voorbeeld te noemen.
Vind ik leuk
Raziel +146
donderdag 28 maart 2019 om 08:13
Wauw Pds010........ Duidelijk geen verstand van voetbal. Je hebt verschillende soorten spitsen. Het feit dat veel spelers bij Arsenal Bergkamp de belangrijkste medespeler vonden tenzij hun beste dagen zegt volgens mij genoeg.

Bergkamp was vooral belangrijk in het voorbereidende de werk maar hij pikte ook zijn goals mee. Zonder Bergkamp had Henry niet kunnen schijnen.
Vind ik leuk
pos +9955
woensdag 27 maart 2019 om 09:08
Hij klinkt een beetje als Van Basten na zijn carriere. Het lijkt hem allemaal niet zo te boeien en hij wil vooral niet teveel gedoe en verantwoordelijkheid.
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 09:12
Mooi om te zien dat hij zich niet te groot voelt om jeugdtrainer bij jong Almere City te worden. Ik hoop dat hij weer het plezier terug zal gaan vinden.
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 10:02
Zou t zijn dat zijn zoon daar voetbalt en nu door aanwezigheid papa, de kans groter is dat hij mag blijven??
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 10:04
Geen idee. Dat wist ik niet eens. Ik ben geen Almere City kenner haha
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 10:32
Staat in bovenstaande tekst dat zijn zoon mitchel in kong almere speelt...
Vind ik leuk
woensdag 27 maart 2019 om 10:47
Oh ja. Ik drink nog even een kop koffie om wakker te worden dan.
Vind ik leuk
Johnny Cash +10938
woensdag 27 maart 2019 om 09:20
Levende legende duikt op. Ik heb nog nooit een dooie legende zien opduiken... wat zou je dan raar staan te kijken
Vind ik leuk
leozao +2611
woensdag 27 maart 2019 om 10:19
Zowel van Basten als Bergkamp waren spitsen, grotendeels afgerekend op het maken van goals, een eindstation dus. Koeman zag het hele veld voor zich. Spitsen zijn meer egocentrisch en individueel. Het sociale aspect wordt dus deels door de positie in het veld meer of minder ontwikkeld. Ik denk dat van Basten en Bergkamp meer experts zijn dan managers.
Vind ik leuk
Pancev +1409
woensdag 27 maart 2019 om 15:01
De vraag is: zal er Dennis Bier uit de tap vloeien in Almere, of toch Raak Kindercola?
[Reactie gewijzigd op woensdag 27 maart 2019 om 15:01]
Vind ik leuk
Hazelnoot +192
woensdag 27 maart 2019 om 16:27
Een rotte appel hebben ze binnengehaald.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws