'Blinde paniek' bij Heerenveen: '200 bedrijven ontvangen voorstel zonder inhoud'
SC Heerenveen is op zoek naar een nieuwe hoofdsponsor, maar die zoektocht lijkt bepaald niet vlekkeloos te verlopen. Sportmarketeer Chris Woerts verbaast zich over de aanpak van de Friezen.
'Blinde paniek bij sc Heerenveen: marketingbureau GRPTV stuurt shirtsponsor propositie in the blind naar tweehonderd bedrijven in Nederland', laat Woerts weten via Twitter. 'Zonder maatwerk, zonder persoonlijke touch en zonder inhoud. Dat gaat echt lukken! Of niet.' De nummer tien van de Eredivisie heeft het marketingbureau in de arm genomen om te helpen in de zoektocht naar een nieuwe sponsor.
Heerenveen neemt in de zomer zo goed als zeker afscheid van GroenLeven. De Friese club en de hoofdsponsor raakten in november gebrouilleerd na een zakelijk conflict over de levering van zonnepanelen. GroenLeven prijkt sinds 2016 op het shirt van Heerenveen, waar het al langer rommelt achter de schermen.
Een werkgroep rond oud-voorzitter Riemer van der Velde wilde de club helpen, maar zag uiteindelijk 'onvoldoende basis om verder te praten' met de directie, onder leiding van de nieuwe algemeen directeur Cees Roozemond.
Blinde paniek bij @scHeerenveen : marketingbureau GRPTV stuurt shirt sponsor propositie in the blind naar 200 bedrijven in Nederland. Zonder maatwerk, zonder persoonlijke touch en zonder inhoud. Dat gaat echt lukken! Of niet @JaapStalenburg en @HoekstraSports? #sponsoring
— chris woerts (@cwoconsultancy) April 4, 2019