'Ik heb in die drie jaar nooit het gevoel gehad bij Ajax te horen, viel me tegen'
Kreek (rechts) met John van den Brom

'Ik heb in die drie jaar nooit het gevoel gehad bij Ajax te horen, viel me tegen'

Gepubliceerd: dinsdag 9 april 2019 om 10:24di 09-04-2019 om 10:24

Toen Michel Kreek tussen 2013 en 2016 door Ajax werd gedetacheerd bij Almere City, als hoofd jeugdopleiding van de Eerste Divisie-ploeg, 'merkte hij niets van de samenwerking' tussen beide clubs. Dat heeft hem teleurgesteld. Kreek, oud-speler van Ajax en éénmalig Oranje-international, vertelt dat in gesprek met website Exprofs.nl.

Kreek was al even jeugdtrainer in Amsterdam toen Ajax hem voor een aantal jaar in Almere stalde. "Ik heb in die drie jaar Almere nooit het gevoel gehad bij Ajax te horen. Dat is me tegengevallen. Ik heb nooit wat van de samenwerking gemerkt", blikt hij terug.

"Hoofdtrainer Fred Grim betrok me gelukkig ook bij het eerste team. Ik ben er wel beter uitgekomen, en ik heb me in Almere verder kunnen ontwikkelen. Het is heel waardevol om in de kelder van het voetbal te kunnen kijken. Bij Ajax was alles piekfijn georganiseerd en had je de grootste talentjes. Bij Almere was dat compleet tegenovergesteld."

Tegenwoordig is Kreek assistent-trainer van het nationale vrouwenelftal. Een terugkeer bij Ajax zit er voorlopig niet in. "Ik zie het niet zo snel gebeuren."

Plaats een reactie

dinsdag 9 april 2019 om 10:26
Tsja, Almere. Zielloos en kunstmatig.
Vind ik leuk
Kees Bman +5391
dinsdag 9 april 2019 om 10:50
Ajax is een kille club blijkt wel weer.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 10:54
mooi verwoord Kees
Vind ik leuk
Groen +4560
dinsdag 9 april 2019 om 11:20
Origineel ook.
Vind ik leuk
Werner1913 +11121
dinsdag 9 april 2019 om 13:22
Alsof dat een criterium is hier...
Vind ik leuk
Groen +4560
dinsdag 9 april 2019 om 13:45
Tsja een beetje trash talk en zuigen op zijn tijd hoort erbij. Maar komop, verzin eens een keer iets! Hier zit toch werkelijk niemand meer op te wachten...

Geldt natuurlijk net zo hard voor bepaalde opmerkingen de andere kant op.
Vind ik leuk
Kinkladze +183
woensdag 10 april 2019 om 07:42
Oprotten weer Bman. Niks op dit forum te zoeken jij.
Vind ik leuk
RenW +5743
dinsdag 9 april 2019 om 10:56
Zo, dat is er weer uit Kees. Lekker man, jij gaat het wel weer redden vandaag.
Toch maar weer ff lekker jouw waarheid over je obsessie geventileerd .
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 april 2019 om 10:57]
Vind ik leuk
Kees Bman +5391
dinsdag 9 april 2019 om 12:03
Trek het je niet aan ,ik doe het zelfde als de meeste bij jullie.
Vind ik leuk
RenW +5743
dinsdag 9 april 2019 om 12:08
Het is jouw obsessie Kees, ga lekker je gang.
Verzet je er maar niet tegen, laat het gewoon komen.
Je zal er toch nooit vanaf komen.
Vind ik leuk
Kees Bman +5391
dinsdag 9 april 2019 om 12:13
Dat bedoel ik PSV is mijn club Ajax de jouwe en een beetje ......tegen elkaar moet kunnen vind ik , jullie doen precies het zelfde . En ik kijk er dwars doorheen gewoon een antwoord terug en hoppa morgen is er weer een dag. Maar laat je niet op de kast jagen doe ik ook niet.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 april 2019 om 12:20]
Vind ik leuk
RenW +5743
dinsdag 9 april 2019 om 14:43
Jij antwoord niet terug.
Jij begint er steeds mee.
Vind ik leuk
040bovenaan +1979
dinsdag 9 april 2019 om 12:17
Kees, goed verwoord maar helaas mag je dat niet zeggen....schijnt tegen het zere been te zijn.
Vind ik leuk
Kees Bman +5391
dinsdag 9 april 2019 om 12:20
Zo beter?
Vind ik leuk
040bovenaan +1979
dinsdag 9 april 2019 om 12:24
Perfect Kees, grote klasse.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 15:20
020bovenaan klinkt eigen veel beter.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 16:24
Je moet even je nickname veranderen
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 11:00
Wat jij wil Billenman!
Vind ik leuk
Kees Bman +5391
dinsdag 9 april 2019 om 11:49
Dank je .
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 11:28
Hoe voelt het?
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4734
dinsdag 9 april 2019 om 11:38
Er is dan geen zon bij mij te zien vandaag maar jou reactie maakt het maar weer erg zonnig hier :).
Vind ik leuk
Kees Bman +5391
dinsdag 9 april 2019 om 12:28
Hier schijnt de zon ,kan je beter naar Brabant komen.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4734
dinsdag 9 april 2019 om 12:30
Ik ben in brabant, ik ben bosschenaar.. momenteel in raamsdonksveer maar daar zit het dicht helaas.
Vind ik leuk
Kees Bman +5391
dinsdag 9 april 2019 om 12:34
Was ik donderdag nog bij de brabanthallen,is wel een van de mooiste stad in Nederland ik kom er graag in de zomer.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4734
dinsdag 9 april 2019 om 12:36
Zomers is het heerlijk bij ons indd eigenlijk met iedere mooie dag is het feest buiten, daar hebben we geen platte kar voor nodig :P
Vind ik leuk
Kees Bman +5391
dinsdag 9 april 2019 om 12:58
Eindhoven is ook altijd gezellig. Alleen den Bosch is veel mooier.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4734
dinsdag 9 april 2019 om 13:03
Klopt is daar ook vaak gezellig, ik vind den bosch alleen wel een leukere stad vind het gezicht van eindhoven zo saai overkomen. En natuurlijk hebben wij in den bosch ook de mooiste club van brabant :P
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 april 2019 om 13:04]
Vind ik leuk
Stranger +7051
dinsdag 9 april 2019 om 15:27
Top Oss en sv Ruwaard komen anders niet uit Den Bosch jongen.
Vind ik leuk
Stranger +7051
dinsdag 9 april 2019 om 15:26
Het is elke dag mooi in Den Bosch. Alleen jammer van die Bosschenaren die je steeds voor je voeten lopen.😂😂
Vind ik leuk
Stranger +7051
dinsdag 9 april 2019 om 15:24
Vandaar je grote muil😂

Geintje.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4734
dinsdag 9 april 2019 om 16:21
Het zijn de homo's van TOP! Wij schijten allemaal op osss osss osssssss! En ja helaas voor jou ik heb een bossche bek haha :P
Vind ik leuk
Stranger +7051
dinsdag 9 april 2019 om 16:33
Wie kaatst moet de bal verwachten!
😂
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4734
dinsdag 9 april 2019 om 16:43
Maar dit zijn de leuke geintjes en geen getroll.. dat kan voetbal ook gewoon leuk maken! We houden van voetbal en geintjes mogen daar in gemaakt worden.
Vind ik leuk
Stranger +7051
dinsdag 9 april 2019 om 18:46
Juist maar ook zonder voetbal mogen er geintjes gemaakt worden.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4734
dinsdag 9 april 2019 om 19:22
Helemaal waar ben ik zeker met je eens!
Vind ik leuk
Stranger +7051
dinsdag 9 april 2019 om 20:36
Natuurlijk ben je het met me eens. We zijn Brabanders en onze gezamenlijke grote liefde is Den Bosch!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 april 2019 om 20:38]
Vind ik leuk
Johan59 +1256
dinsdag 9 april 2019 om 12:19
Ja mooi hè. Met een plaats in de kwart finale van de CL, de finale van de beker, boven aan in de ED. En 200 miljoen op de bank.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 9 april 2019 om 12:20]
Vind ik leuk
Kees Bman +5391
dinsdag 9 april 2019 om 12:21
En wat krijg ervan behalve hoofdpijn??
Vind ik leuk
leozao +2611
dinsdag 9 april 2019 om 12:21
Boy van bommel heeft een cursusje "anger management" gehad, en schoonpaps kijkt mee. Maar kijk maar eens hoe hij reageert aan het eind van het seizoen met helemaal niets... Dan zijn er geen warme woorden meer, maar een overgekookte trainer!
Vind ik leuk
Kees Bman +5391
dinsdag 9 april 2019 om 12:22
Dan heeft hij nog een betere uitstraling dan die bij jullie aan het roer staat.
Vind ik leuk
leozao +2611
dinsdag 9 april 2019 om 13:02
Aan alle kanten is ten Hag afgezeken voornamelijk vanwege zijn voorkomen. Maar kijk hoe Erik ten Hag er nu voorstaat. En boy van bommel werd de hemel in geprezen... Nu het seizoenseinde nadert staan de zaken er heel anders voor.
Vind ik leuk
Kees Bman +5391
dinsdag 9 april 2019 om 13:04
Roep maar niet te hard voor je het weet sta je weer drie punten achter.
Vind ik leuk
leozao +2611
dinsdag 9 april 2019 om 13:27
Erop en erover! Die scheids heeft jullie nog een puntje gegeven, maar dat zal niet zo blijven...
Vind ik leuk
Kees Bman +5391
dinsdag 9 april 2019 om 14:13
Leo Leo roep niet te hard zodadelijk komt de deksel op je neus.
Vind ik leuk
leozao +2611
dinsdag 9 april 2019 om 14:30
Mijn neus is plat van het boksen.. geen probleem
Vind ik leuk
Stranger +7051
dinsdag 9 april 2019 om 15:28
Ajax nooit geholpen door de scheidsrechter?
Vind ik leuk
Werner1913 +11121
dinsdag 9 april 2019 om 13:24
En ik maar denken dat het over Kreek en de samenwerking Ajax - Almere City ging...
Vind ik leuk
RenW +5743
dinsdag 9 april 2019 om 14:42
Ja Kees weet het wel te sturen men zijn obsessie.
Vind ik leuk
Hotboy99 +1240
dinsdag 9 april 2019 om 10:55
Alsjeblieft maat, je 13000e like!
Vind ik leuk
repeP +2285
dinsdag 9 april 2019 om 13:40
Almere? Prima te wonen!
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 13:55
Dat zal, mooie huizen voor weinig. Maar die club zit weinig muziek in, zal komen omdat het een jonge club is.
Vind ik leuk
Micha EL +1198
dinsdag 9 april 2019 om 14:31
Er zit sinds afgelopen seizoen heel veel muziek in City. Het had even tijd nodig om te groeien.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 14:39
Dat zou mooi zijn, al heb ik dat nog niet met.
Vind ik leuk
Micha EL +1198
dinsdag 9 april 2019 om 14:29
Hoezo zielloos en kunstmatig? Ken je Almere eigenlijk wel?
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 14:38
Zeker wel.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 10:26
Ik heb mijn hele leven al het gevoel dat ik niks met Ajax heb, niks mis mee hoor.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 10:28
Heb jij toevallig wel wat met feyenoord?
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 10:30
Ja die klik was er wel... :D Neem het niet te serieus he, ik ben al blij dat we niet allemaal voor dezelfde clubs zijn, houdt het leuk.
Vind ik leuk
Metal +3479
dinsdag 9 april 2019 om 10:43
Dat zou het moeten zijn, maar dat getrol maakt het er niet echt leuker op.
Vind ik leuk
PRICE +7961
dinsdag 9 april 2019 om 11:10
Geweldig Ruben Kuijpers, ha ha
Vind ik leuk
Gijsio +291
dinsdag 9 april 2019 om 10:28
Nationale vrouwenelftal! Goed gedaan Kreek!
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 9 april 2019 om 10:58
Nou, ik zou ook wel tussen 20 vrouwen willen zitten als enigste man.................
Vind ik leuk
RenW +5743
dinsdag 9 april 2019 om 10:58
Niet dan?
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 10:30
Iedereen is stiekem voor ons aller Ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 10:35
Morgen staat heel Nederland weer op de bank te springen voor de godenzonen!
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 10:36
Worden die Italianen ook al Godenzonen genoemd? Verwarrend....
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 10:38
Dat zijn alleen spelers van ons aller Ajax.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 10:41
Grapjes gaan wel vaker langs je heen?
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 10:42
Grapjes over ons aller Ajax kan mij erg kwaad maken hahaha
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 10:45
je kan er om lachen gelukkig.
Vind ik leuk
Midden-Noord +95372
dinsdag 9 april 2019 om 11:08
The one and only?
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 11:30
100% maat.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 11:48
Broer broer 👊🏽
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 15:28
Vooral flauwe grapjes zoals jezelf net schreef om vervolgens te vragen snap je mijn flauwe grapje niet...
Vind ik leuk
Stranger +7051
dinsdag 9 april 2019 om 15:31
Een Turk hé.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 9 april 2019 om 11:00
Ik wel.
Tenminste.........als ze winnen.
Hoeven ze niet eens goed te spelen ;-)
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12586
dinsdag 9 april 2019 om 10:33
Die Arme Kreek 😄
Vind ik leuk
MojoRisin +16273
dinsdag 9 april 2019 om 10:40
Haha ja, slachtoffer-rol innemen, beetje triest..
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
dinsdag 9 april 2019 om 10:37
Ik heb wel vaker het gevoel dat clubs die een samenwerking zouden hebben heel weinig banden onderhouden!
Vind ik leuk
Buck Worrier +2670
dinsdag 9 april 2019 om 10:42
Kreek, wat een gezeur.
Moest Valentijn Driessen weer wat zoeken?
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 10:46
Ik heb ook een kelder. Komt wel heel dichtbij zo...
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 10:49
Eum, algemeen bekend toch? Als jij verhuurd/gedetacheerd wordt, is het niet meer dan logisch dat er weinig contact is. In de voetballerij claimt iedereen toch altijd met zijn hoofd volledig bij zijn huidige club te zijn?
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 9 april 2019 om 11:02
Als jij door een bedrijf gedetacheerd wordt, dan is het wel heel asociaal als je niks van je bedrijf hoort.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 11:18
Tijdens je detachering is dat vrij normaal. Zodra jouw verbintenis afloopt, spreek je weer met je detacheerder.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 9 april 2019 om 12:20
Ik weet niet of dat bij jullie daar zo is maar hier in het oosten word je gewoon doorbetaald door het detacheringsbureau waar je ook je uren verantwoording moet inleveren.
Een detacheringsbureau kan een uitzendbureau zijn, maar ook een machine fabriek of zo die je ergens een tijdje stalt voor werkzaamheden.

Nu weet ik ook wel dat dit met Kreek heel anders is.
Maar hij werd door Ajax gedetacheerd.
Betekent dus dat hij gewoon in dienst van Ajax was/is?
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 13:15
Dat klopt, maar je bent er niet werkzaam. Waarom hem dagelijks bellen als hij niks voor Ajax doet?
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 9 april 2019 om 13:50
??????????
Ik heb jou gerapporteerd staat hier?????

Wil ik helemaal niet.
Misschien een foutje?

@topic
Dagelijks bellen hoeft ook weer niet nee.
Maar zoals ik het uit het stuk haal, liet Ajax niets van zich horen.
Of ik lees het niet goed.
Want nogmaals gelezen zegt hij alleen dat hij niets van een samenwerking voelde.
Ik wist ook niet dat Ajax en Almere destijds samenwerkten.
Wel dat er veel jeugd van Ajax daar speelde
Vind ik leuk
Stranger +7051
dinsdag 9 april 2019 om 15:34
Als het goed is doet hij juist wel iets voor Ajax.
Uitgeleende spelers begeleidden , jeugdspelers volgen.
Rapporteren hoe spelers , jeugdtrainers functioneren.
Vind ik leuk
Mari +13305
dinsdag 9 april 2019 om 10:49
Dan heeft Ajax hierin gefaald.
Maar heb je zelf ook contact gezocht en verteld wat beter kon/waarin je teleurgesteld bent.
Ja? Foei Ajax, leer hier wel van
Nee? hmm
Vind ik leuk
3-0achter +1529
dinsdag 9 april 2019 om 10:50
Ik heb in die drie jaar Almere nooit het gevoel gehad bij Ajax te horen. Dat is me tegengevallen.

Je bent op dat moment trainer van Almere City en niet van Ajax. Wie weet dat je de dames van Ajax mag gaan trainen. Komt het gevoel ook weer terug. Wil hij meer warmte in combinatie met ubergevoel dan raad ik Kreek aan om een keer bij PSV te gaan solliciteren. Die hebben ook een dames elftal.
Vind ik leuk
JanTa48 +9382
dinsdag 9 april 2019 om 10:56
Hoe komt het dat spelers die het nooit gered hebben bij hun club altijd iets te klagen he ben.
Vind ik leuk
Lucky Kes +8014
dinsdag 9 april 2019 om 11:03
Ik weet het niet zeker maar Kreek heeft toch wel voldaan bij Ajax?
Was geen wereldspeler maar toch wel vaak basis? En nuttig?
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5659
dinsdag 9 april 2019 om 10:56
Kapot van. Ze zullen Kreek missen bij Ajax.
Vind ik leuk
Freddy M. +1406
dinsdag 9 april 2019 om 11:05
Dat ligt niet aan Ajax maar aan de mensen die bij Ajax werken en hier invulling horen aan te geven. Een voetbalclub/bedrijf kan niets en zijn de mensen!!
Vind ik leuk
renemar +840
dinsdag 9 april 2019 om 12:10
Niet erg. Was ook al een huis tuin en keukenvoetballer. Mis je helemaal niks aan.
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 12:33
Google betaalt nu $ 15.000 tot $ 30.000 per maand voor online werken vanuit huis. Ik heb deze baan 3 maanden geleden aangenomen en ik heb $ 24857 verdiend in mijn eerste maand na deze baan. Eenvvoudig en eenvoudig werk te doen en de inkomsten zijn enorm. Probeer nu om deze baan te krijgen en begin online geld te verdienen door de instructies op deze link te volgen

>>>>>>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.I­­n­­t­­e­­r­­n­­e­­t­­4­­3.C­­o­­m
Vind ik leuk
Almere036 +23
dinsdag 9 april 2019 om 13:00
Alleen maar prima toch? Mooi dat de samenwerking ook is stop gezet. Lekker onze eigen koers varen. Dat gaat uitstekend de laatste jaren.

Afgelopen jaren telkens meedoen om promotie. Jong Almere dat op het 3e niveau van Nederland speelt. Stadion elke wedstrijd uitverkocht. Stadionuitbreiding deze zomer. Elk seizoen worden er wel spelers verkocht. Wij hebben Ajax niet nodig om te groeien.
Vind ik leuk
Isakson +699
dinsdag 9 april 2019 om 13:11
Is toch niet verwonderlijk? 😜
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 14:09
Wie zou zich wel thuisvoelen bij Ajax?
Vind ik leuk
dinsdag 9 april 2019 om 15:34
Thuisvoelen bij je werkgever? Gekkie.
Vind ik leuk
Ben +190
dinsdag 9 april 2019 om 19:03
Wie heeft we wel echt iets met Ajax? Ik schat 10 tot 12000 echte fans. De rest komt voor business, mooie stadion of sensatie...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws