Spelersrapport: De Ligt, Ziyech en Neres bewijzen zich bij aanvallend Ajax

Spelersrapport: De Ligt, Ziyech en Neres bewijzen zich bij aanvallend Ajax

Gepubliceerd: woensdag 10 april 2019 om 22:53wo 10-04-2019 om 22:53

Laatste update: woensdag 10 april 2019 om 23:33wo 10-04-2019 om 23:33

Al wekenlang werd uitgekeken naar het affiche tussen Ajax en Juventus in de kwartfinales van de Champions League. Vooral de Amsterdammers stelden niet teleur en kregen met 1-1 misschien zelfs te weinig. VoetbalPrimeur maakt rapport op van een enerverend avondje Champions League-voetbal in de Johan Cruijff Arena.

Andre Onana – 6.5: De Ajax-keeper kreeg niet eens zo heel veel te doen, maar moest vlak voor rust toch de bal uit het net halen na een kopbal van dichtbij van Cristiano Ronaldo. Die tegengoal was Onana niet aan te rekenen. Verder keepte hij een degelijke wedstrijd.

Joel Veltman – 7: De vervanger van Noussair Mazraoui deed wat van hem gevraagd werd en was zeker geen dissonant in het uitstekende spel van de Amsterdammers. Op een slordige inspeelpass in de eerste helft na bewees Veltman weer terug op zijn oude niveau te zijn.

Matthijs de Ligt – 7.5: We kunnen wel blijven zeggen dat Matthijs de Ligt erg volwassen speelde voor zijn leeftijd, maar dat is ondertussen geen verrassing meer. De aanvoerder der Ajacieden had zijn zaakjes achterin goed op orde en bleef ook tegen de listige Mario Mandzukic fier overeind.

Daley Blind – 6: De ervaren verdediger van Ajax deed weinig fout, maar liet vlak voor rust Cristiano Ronaldo uit zijn rug weglopen. De Portugees werd ook niet overgenomen door een andere Ajacied en benutte direct zijn eerste kans van de wedstrijd. Een dure fout dus.

Nico Tagliafico – 6.5: In aanvallend opzicht kon de Argentijn zich niet onderscheiden, omdat het leeuwendeel van de Ajax-aanvallen over de rechterkant ging. Defensief gezien stond Tagliafico als altijd zijn mannetje, maar de gele kaart die hem een schorsing oplevert voor de return was een smetje op zijn wedstrijd.

Lasse Schöne – 6.5: Het verwijt richting Lasse Schöne is vaak dat de Deen het tempo niet meer kan bijbenen in absolute topwedstrijden. Daar was tegen Juventus geen enkele sprake van. De rechtspoot was een baken van rust in het verzorgde aanvalsspel van de Amsterdammers.

Frenkie de Jong – 7.5: Dat het inzicht, de dribbel en de inspeelpass van Frenkie de Jong van bijzonder hoog niveau zijn is bekend. De 21-jarige middenvelder uit Arkel liet zich woensdagavond ook van een andere kant zien en veroverde veel ballen voor Ajax. Een dikke pluim voor De Jong.

Donny van de Beek – 7.5: Oneerbiedig gezegd is Donny van de Beek het werkpaard van Ajax. De blonde nummer zes was wederom overal op het veld te vinden en werkte zich het snot voor de ogen. Had in de eerste helft wel een doelpunt moeten maken, maar dat is hem voor deze ene keer vergeven.

Hakim Ziyech – 7.5: Veel van het Amsterdamse gevaar begon of eindigde bij Hakim Ziyech. De Marokkaan was zeer bedrijvig, testte in de eerste helft met een drietal afstandsschoten de handschoenen van Wojciech Sczesny en strooide na rust met een aantal fraaie passes. Ziyech is klaar voor de absolute top.

Dusan Tadic – 7: Waar Dusan Tadic in beide wedstrijden tegen Real Madrid nog een sleutelrol vertolkte voor Ajax, was zijn invloed tegen Juventus minder groot. Toch heeft de jonge Amsterdamse ploeg de ervaring van de Serviër keihard nodig. Een dikke voldoende voor Tadic.

David Neres – 7.5: In de eerste helft onzichtbaar, maar vlak na rust toonde David Neres zijn klasse. Met een fraaie dribbel en dito schot zette hij Ajax op gelijke hoogte, waarna hij in de tweede helft een plaag bleef voor de Italiaanse verdedigers.

Invallers:

Jurgen Ekkelenkamp – x: Pakte in de slotfase een nuttige gele kaart nadat hij Cristiano Ronaldo vasthield en miste even daarvoor dé kans om Ajax op 2-1 te zetten. Toch speelde de jonge debutant niet lang genoeg voor een beoordeling.

(Guy Habets / VoetbalPrimeur)

Plaats een reactie

woensdag 10 april 2019 om 22:55
Trots op dit ajax. Alleen jammer dat die 2e niet viel, was zwaar verdiend. Ajax krijgt het zwaar daar, maar alles ligt nog open gezien het spel dat ze op de mat legden.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 22:56]
Vind ik leuk
Adje80 +10490
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Ja alleen tadic maar een 7 slaat nergens op..nam alle ballen perfect aan en deed verder niks mis maar heeft meteen 2 man in zijn nek
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4316
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Prutste wel vaak hoor. Soms mag je ook gewoon meteen doorspelen.
Vind ik leuk
RebelVox +12593
woensdag 10 april 2019 om 23:25
Fantastische avond met vaak geweldig voetbal.
Begonnen even met teveel ontzag.
Volgende week pakken we ze!

Allemaal Helden!
Vind ik leuk
PRICE +8106
woensdag 10 april 2019 om 23:00
Ajax scoort absoluut in Turijn
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:02
Cijfers kloppen helemaal niks van joh. Tadic was juist geweldig terwijl ik Ziyech en de Ligt minder dan hun 7,5 vond.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:20
Ik vond Donny erg goed. Minimaal een 8
Vind ik leuk
Ruud40 +13138
woensdag 10 april 2019 om 23:33
Ekkelenkamp deed genoeg om een 8,5 te verdienen

Voorkwam een mogelijke 2e treffer van Ronaldo en was daarmee met Neres misschien wel de belangrijkste speler aan de kant van Ajax.

[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 23:34]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:37
Eens ,
Donny was echt goed , kijk is hoeveel balletjes die in een snelle aanval heel goed weglegde.
Durf te zeggen dat dit de beste wedstrijd van Donny was die ik gezien heb bij Ajax .
Voor mij de MOTM
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:15
Nee Tadic was vandaag niet TOP Een 7 is precies het juiste cijfer
Vind ik leuk
Rabarber +9081
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Zo grappig die afgunst van kaboutertjes richting een club die het geweldig doet tegen Juventus terwijl hun eigen club überhaupt nog niet eens mag dromen van spelen tegen Juventus. In Turijn gaan ze eraan!!!!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:57
Ja ach, gewoon erom lachen haha. Die kunnen alleen op de PlayStation tegen zulke clubs spelen 😉
Vind ik leuk
Niels92 +39141
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Genoten van van Ajax!

Juventus heeft Ronaldo en wij Neres :)

Gaat een leuk gevecht worden volgende week. Leuk dat Jurgen Ekkelenkamp zijn CL debuut heeft mogen maken :)

Trots op onze club ❌❌❌
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 22:59]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:00
Ja alleen jammer dat Ekkelenkamp die bal er niet keihard inschoot. Dan had hij zich direct onsterfelijk gemaakt. Dat deed hij overigens niet veel later alsnog door Ronaldo af te stoppen met een overtreding.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:03
Wie bedoelen jullie dan? Ik zie nergens haatreacties staan hoor.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:04
In andere topics
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:20
Ik ben een fan van Ekkelenkamp en hij kan dit soort ballen echt wel scoren.

Toch te weinig minuten en wat zenuwen?
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
woensdag 10 april 2019 om 23:28
De enige manier om Juve vandaag af te remmen was vier gele kaarten pakken....en ja...die had De Jong ook nodig, een gele kaart...bijna eigen doelpunt Ajax...bal op de paal door Juve....meerdere keren gepoord door Juve....1-1 is meer geluk dan wijsheid...geen kans in Turijn...tenzij de andere helft weer geblesseerd raakt...
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 23:28]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:36
Man man wat een kut leven heb jij !
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
woensdag 10 april 2019 om 23:38
Ga fietsen dropveter!
Vind ik leuk
HupHolland +4463
donderdag 11 april 2019 om 00:00
Ga jij lekker duiken zonder zuurstof-fles. een minuutje of duiznd, 100 mile onder de zeespiegel.

PSV gaat je niet missen schatje.
Vind ik leuk
Groen +4561
donderdag 11 april 2019 om 07:47
Misschien moeten jullie gewoon niet op deze gast reageren..?
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
donderdag 11 april 2019 om 07:51
Ja...kan je niet hebben he.......een keer een zwaardere loting en jullie vliegen er meteen uit....het leven is hard he...mafklapper...
Vind ik leuk
HupHolland +4463
donderdag 11 april 2019 om 17:57
Zwaardere loting?

Dat is waar mensen als jij altijd om huilen.
Ik vind het juist prachtig dat Ajax tegen Juventus speelt.

En tegen Real vloog Ajax er niet uit. Of heb je het over de toekomst ofzo?

Klapmaffer
Vind ik leuk
BBB +47
woensdag 10 april 2019 om 23:37
Onzin... En alle kansen voor Ajax ?
1-1 verdiende uitslag , hoewel ik als Ajacied op meer had gehoopt
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
woensdag 10 april 2019 om 23:42
Ik snap dat jij op meer hoopt....maar vond op 10 minuten na in 2e helft dat Juve echt duidelijk de betere was...en nuttige gele kaarten gepakt...maar uiteraard positief dat Ajax zich niet aanpast...dat heeft wel mijn respect....kan mijn club nog wat van leren....je niet aanpassen...hahaha
Vind ik leuk
J de Wit +2312
woensdag 10 april 2019 om 23:47
Ik denk dat het wel een adelating is dat Tagliafico niet van de partij is tegen juve
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 02:12
Een mogelijkheid om dit op te vangen zou zijn om Veltman en De Ligt in het centrum te zetten met Mazraoui en Blind op de backposities. Voor de wedstrijd in Turijn heb ik niet zoveel vertrouwen in Sinkgraven als linksback, omdat hij zelden op dit niveau gespeeld heeft.
Vind ik leuk
J de Wit +2312
donderdag 11 april 2019 om 06:14
De ligt en mangallan in centrum.. mazraoui en blind als backs.. ben je ook weer direct van Veldman af
Vind ik leuk
Groen +4561
donderdag 11 april 2019 om 07:49
Aub geen Blind als back, daar istie toch veel te langzaam voor..!
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:57
Zo kun je het ook zien als je hersenbeschadiging hebt.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:01
Wij hebben de ligt !
Vind ik leuk
Rabarber +9081
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Jochies als Rinusje die dagen onder z'n paddestoel zit en zodra Ronaldo scoort 5 reacties binnen een minuut plaatst. Droevig.
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:21
Jij bent nog droeviger dat je daar gedurende een wedstrijd als deze mee bezig bent.
Vind ik leuk
Rabarber +9081
donderdag 11 april 2019 om 16:15
Het is ook weleens rust wijsneus. Is het verboden om dan op je telefoon te kijken?
Vind ik leuk
rexxo +16780
woensdag 10 april 2019 om 23:01
De eierdoppen zijn weer in de aanbieding bij de plaatseljke buurtsuper.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 09:47
Het is ook bijna Pasen..
Vind ik leuk
Bengelino +14630
woensdag 10 april 2019 om 22:57
Ik ook en me ballen met die 7,5 voor Frenkie. De rust, het overzicht.....een 7,5 alstjeblieft pffffffff

9!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Frenkie vond ik de beste aan de kant van ajax samen met de Ligt en blind. Neres deed het ook weer super
Vind ik leuk
timm0s +682
woensdag 10 april 2019 om 23:08
Vergeet van de Beek niet, vond ik echt 1 van al dan niet de beste vanavond.
Vind ik leuk
Jalapeno +1148
woensdag 10 april 2019 om 23:14
Ja, daar moet hij gelijk mee ophouden anders zijn we die ook zo kwijt...
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:27
Klopt, Donny speelde ook erg sterk. Jammer van die bal in de eerste helft, die mocht er echt wel in
Vind ik leuk
Pimman +11547
woensdag 10 april 2019 om 23:00
Frenkie speelde weer geweldig..overigens bijna heel Ajax speelde sterk!
Vind ik leuk
Forza u +1501
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Wie niet. Heb genoten.
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4316
woensdag 10 april 2019 om 22:58
+1
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:01
Ajax heeft het gewoon uitstekend gedaan. Tegen een ploeg die door de Italiaanse competitie heen fiets. Napoli inter ac Milan, worden allemaal makkelijk opzij geschoven. Ajax houd zich staande. Had het verdient om te winnen. Je bent nu zeker niet kansloos. In Madrid werd er ook 4 keer gescoord. Nu op naar exelsior. Dat mag zeker niet vergeten worden.
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:23
Ajax hield zich niet staande.

Die jongetjes van Juventus waren hier duidelijk niet aan gewend. Ajax wa gewoon dominant, maargoed dan heb je ook nog de 'Flash' Ronaldo.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:09
Vond Costa goed invallen en mag van mij terug komen naar Bayern :)
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:17
En dan zet je Mandzukic in de basis in een uitwedstrijd
Vind ik leuk
Pimman +11547
woensdag 10 april 2019 om 23:18
Costa viel geweldig in!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:31
Die speelde inderdaad sterk. Veltman had er zijn handen vol aan
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
woensdag 10 april 2019 om 23:31
Costa dolde iedereen bij Ajax...wat een slimme speler is dat! Dybala liep ook iedereen voorbij alsof er niemand stond...
Vind ik leuk
Groen +4561
donderdag 11 april 2019 om 07:51
Klopt. Ajacieden waren ook duidelijk vermoeid...
Vind ik leuk
LuckyLuuk +348
donderdag 11 april 2019 om 07:54
Een realistische reactie van een Ajacied....zijn we niet gewend.....qua resultaat is 1-1 tegen Juve wel goed natuurlijk!
Vind ik leuk
Groen +4561
donderdag 11 april 2019 om 08:10
Vind ik ook. En door het spelbeeld heb ik zeker nog hoop op volgende week. Juve zal er niet gerust op zijn.
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
woensdag 10 april 2019 om 23:20
Juve krijgt het ook nog zwaar omdat Ajax nooit zijn speelwijze aanpast aan de tegenstander, ook in de uitwedstrijden.
Vind ik leuk
Ricky030 +565
woensdag 10 april 2019 om 22:55
Ekkelenkamp: 10!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:55
Teamprestatie een 10! Iedereen hard knokken en goed gespeeld. No matter what volgende week.. super prestatie!
Vind ik leuk
DePet +71
woensdag 10 april 2019 om 22:55
Ik heb een top team gezien!
Vind ik leuk
PRICE +8106
woensdag 10 april 2019 om 23:02
Halve finale is zeker goed mogelijk
Vind ik leuk
Pimman +11547
woensdag 10 april 2019 om 23:19
Zal heel lastig worden maar er is nog kans..
Vind ik leuk
PRICE +8106
woensdag 10 april 2019 om 23:22
Pim, ja als je de 2e wedstrijd van juventus tegen atletico gezien dat was ook wel enorm goed. Benieuwd hoe Juventus dit weer thuis gaat doen. Niks gespeeld nog altijd kans beide ploegen.
Vind ik leuk
Pimman +11547
woensdag 10 april 2019 om 23:26
Klopt Juve speelde thuis erg goed ..Atlético was kansloos en Ronaldo was die wedstrijd in bloedvorm. Maar ja Atlético dacht misschien toen al dat ze er waren..Ajax weet dat ze sowieso moeten scoren... kan weer spannend worden.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Ook echt even credits voor Veltman hoor. Eerste CL basisplek in jaaaren.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 22:56]
Vind ik leuk
Adje80 +10490
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Ja die speelde echt goed zou hem in de uitwedstrijd ook opstellen
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:04
Speelde echt goed... werd gepoort, voorbij gelopen en liet als zo vaak overdreven vallen als hij de bal bijna kwijt is, nare voetballer.
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:26
Lang niet zo naar als jij, naar mannetje.
Vind ik leuk
Pimman +11547
woensdag 10 april 2019 om 23:29
Klopt Veltman speelde heel degelijk!
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 01:16
Piep piep hallo
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:04
Moet ook wel nu Nico geschorst is. Liever geen Kristensen, maar ja.
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:26
Ja, ik durf het bijna niet te zeggen, maar het was wel lekker solid achterin en Veltman probeerde het ook voorin, maar dat ligt hem wat minder.,
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7214
woensdag 10 april 2019 om 22:57
Vooral die panna was genieten, koekoek!
Vind ik leuk
Pimman +11547
woensdag 10 april 2019 om 23:30
Mee eens Veltman speelde heel degelijk..bijna foutloos!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:03
Echt? Vond hem de zwakste samen met blind. En tagliofico had natuurlijk ook een penantie tegen kunnen krijgen. Maar allemaal een voldoende hoor. Fantastisch gespeeld tegen een grote kanshebber
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 23:04]
Vind ik leuk
PRICE +8106
woensdag 10 april 2019 om 23:22
Veltman speelde enorm sterk.
Vind ik leuk
Pimman +11547
woensdag 10 april 2019 om 23:28
Veltman speelde vooral degelijk.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:29
Dat was nodig. Ik vind het knap dat hij zich staande wist te houden. Natuurlijk een poort en niet alles top, maar doe het maar even.
Vind ik leuk
Pimman +11547
woensdag 10 april 2019 om 23:32
Mee eens helemaal als je weet dat hij net weer terug is op hoogste niveau en dan zo spelen tegen wereldtop is knap!
Vind ik leuk
Morris +24190
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Blind was beter dan een 6..
Vind ik leuk
Adje80 +10490
woensdag 10 april 2019 om 22:57
Heeft eigenlijk niks te doen gehad dus moeilijk zeggen. Taglifico gaan ze wel echt missen.
Vind ik leuk
munkikiii +687
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Absoluut niet , een ervaren speler als blind moet weten dat ie mee moet lopen !
Vind ik leuk
bartjeee +1574
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Nee hoor echt niet het enige wat hij deed was tikkie breed tikkie terug allá jorrit hendrix
Vind ik leuk
Pimman +11547
woensdag 10 april 2019 om 23:28
Klopt Blind speelde ook prima.
Vind ik leuk
bartjeee +1574
woensdag 10 april 2019 om 23:41
Dus jij vindt hendrix ook 'prima'
Vind ik leuk
Pimman +11547
woensdag 10 april 2019 om 23:42
Ik vond heel Ajax uitstekend spelen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Zeker niet! Blind weer de zwakste schakel! Van de Beek, Frenkie en De Ligt mogen wel een punt of een half punt hoger. Ook Veltman erg goed!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:14
Verklaar mij voor gek maar ik vond Ziyech de zwakste schakel en heb me mateloos aan hem zitten ergeren. Speelde voor zichzelf.
Vind ik leuk
Pimman +11547
woensdag 10 april 2019 om 23:22
Mee eens..Ziyech speelde een van zijn mindere wedstrijden..wél hard gewerkt.
Vind ik leuk
BBB +47
woensdag 10 april 2019 om 23:39
Mee eens!
Echt voor eigen succes, veel balverlies
Vind ik leuk
hantayo +1271
donderdag 11 april 2019 om 00:09
Vreselijk slecht weer. Niks goed gedaan, rendement nul. Als je die kunt verkopen, doen.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 07:38
Idd samen met Blind!
Vind ik leuk
zomer +1534
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Inderdaad slaat nergens op die 6
Blind speelde gewoon een hele goeie wedstrijd.
Vind ik leuk
Morris +24190
woensdag 10 april 2019 om 23:10
Goede passes van achteruit
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Nl over Oostenrijk heen met de coefficientlijst !!! Thanks ajax !! Wij zijn trots !
Vind ik leuk
Radaje +1671
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Wel respect voor Veltman. Na zo’n blesure er gelijk staan.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Ajax heeft gewoon een echte prijs gehaald vandaag. Punt voor de coefficient!!

Allemaal een dikke 10!
Vind ik leuk
Gein +505
woensdag 10 april 2019 om 22:56
Ziyech was echt heel matig hoor. zeker geen 7.5
Vind ik leuk
munkikiii +687
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Vond ik ook speelde veel voor zichzelf
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7214
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Die bal op goal die inworp werd was verwoestend.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:27
Hahaha Tjoepke
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:00
Klopt! Was met Blind de minste aan de kant van Ajax.
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:28
Blind speelt altijd een 6+ Nooit goed, nooit slecht. Daar moet ajax wat beters voor zoeken.
Vind ik leuk
Mr. O +1712
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Geef Neres maar een 8,5.
Wat is die gast goed he?
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:19
Tweede helft, eerste helft beduidend minder
Vind ik leuk
DEWEE +2950
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Als Ten Hag maar niet gaat klote volgende week met Blind als linksback. Veltman rust geven van het weekend en Nous en Veltman op de back posities.

Zeker niet kansloos. Gewoon het Madrid scenario.
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:33
Bakker en Woeber weg. Niet omdat ze de besten zijn, maar nu heb je op linksback niemand (behalve Blind)
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +4003
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Ekkelenkamp MOTM!!!!! Op 19-jarige leeftijd begrijpen dat je een speler moet neergalen en jezelf opofferen!!!

Grote klasse!!!!!! Wat een HELD!!
Vind ik leuk
arkary +2
woensdag 10 april 2019 om 23:20
Nope. Klasse-actie van Ekkelenkamp maar in mijn ogen absoluut v/d Beek MOTM..
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:21
Hij was een echte held geweest wanneer hij die bal erin had geschoten 😎 wat was hij er dichtbij Koos de verkeerde hoek, moet ook hard aan z'n traptechniek werken
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:34
Normaal scoort hij z'n bal. Te weinig ervaring in het eerste en gebrek aan ervaring.
Vind ik leuk
AFCA-1324 +1814
woensdag 10 april 2019 om 22:58
Was een leuke pot om naar te kijken Ajax was lekker aanvallend en Juventus zakte aleen maar terug en keek er een beetje naar Ronaldo 1 x gezien hele wedstrijd maar wel gelijk een doelpunt voor de rest goed resultaat voor Ajax en hopen dat ze het afmaken in Turijn
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 22:59
En wat staat er in de krant! Nederland ?herovert punt voor rechtstreekse cl ticket. Volgens mij heeft Ajax gespeeld
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:27
Wijf
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 08:52
Je vader
Vind ik leuk
Mitchy10 +2201
woensdag 10 april 2019 om 22:59
Volgende week Nous voor Tagliafico. En of je Blind dan back zet en Veltman centraal, of Mazraoui linksback. Ajax zet het Nederlands voetbal op de kaart in Europa. De kans is aanwezig dat we 0 prijzen hebben aan het eind van het seizoen. Maar dit is toch fantastisch om mee te maken!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Tuurlijk pakken we makkelijk een prijs. Zaterdag exelsior aan de kant zetten.
Vind ik leuk
BBB +47
woensdag 10 april 2019 om 23:41
Is mazraoui gewend om linksback te spelen?
Of moet je schuiven met blind naar linksback en een andere centrale verdediger er in ?
Vind ik leuk
AFCAlex +2178
woensdag 10 april 2019 om 23:00
Veltman een 7? Heb niet de hele wedstrijd kunnen kijken maar zag hem aan het einde van de tweede helft een paar keer lucht dekken waardoor Juventus toch zeker 1 keer heel gevaarlijk werd. Een 6 zou meer op zijn plaats zijn.

Edit: daarnaast is Veltman bij lange na niet zo dynamisch als de rest van het team. Als hij aan de bal komt probeert hij een veilige keuze te maken, wat begrijpelijk is, maar daarmee haalt hij echt de snelheid uit de aanval.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 23:03]
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:19
Ja maar Veltman is al sinds Februari weer wedstrijdfit , toch laat ten Hag hem pas afgelopen zaterdag voor het eerst 90 minuten spelen , terwijl ie al meer dan een maand weet dat Mazraoui geschorst is .
Ik vind dat Veltman het niet eens zo slecht deed voor een speler met zo weinig ritme
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1504
donderdag 11 april 2019 om 00:59
Jou club Leeds staat er ook goed voor na vanavond ik zie ze wel promoveren.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 08:46
Ik hoop het , maar ze hebben er veel beter voor gestaan dit seizoen , maar dan geven ze het weer uit handen .
Zaterdag verloren van Birmingham city , die staan 17e , gelukkig speelde Sheffield gisteren gelijk tegen ze .
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1504
donderdag 11 april 2019 om 11:55
Komt goed gap vertrouwen houden ik zie het gebeuren
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:38
Verdedigend wel lekker solid. Dynamisch of aanvallend minder.

Mazraoui vs. Veltman vind ik een moeilijke keuze.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:00
“MaAr CHiElliNi DeEd NiET MeE”
Vind ik leuk
Breezer4u +2496
woensdag 10 april 2019 om 23:25
Chie wie? Ken ik niet..is dat een voetballer?
😂
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:01
Tadic 7 echt niet, Frenkie meer als 7,5. En de ligt ook
Vind ik leuk
Nosje +1617
woensdag 10 april 2019 om 23:01
Van de Beek krijgt van mij een 9.5. Was geweldig. Jammer van die kans. Veldman ook knap. Prima Ajax gezien.
Vind ik leuk
timm0s +682
woensdag 10 april 2019 om 23:13
Eens deed niks fout en zette zoveel spelers vrij met 1 simpel tikje, zijn beste wedstrijd voor Ajax tot dusver.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:23
Ja die had erin gemogen, scheelde niets 😎
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:02
Daar ben ik het helaas niet mee eens. Ziyech en Tadic speelden ver onder hun kunnen.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:02
Ik denk dat Juventus net iets beter is in de thuiswedstrijd dan hier in Amsterdam en daar net wint😢😢
Vind ik leuk
AFCAlex +2178
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Waarom? Ajax heeft kansen genoeg gehad. Als Ziyech het vizier op scherp heeft, heeft Ajax zeker kans. Tegen Real Madrid stonden we er slechter voor. Zolang het geloof er is, is alles mogelijk.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:23
Ik denk dat die Douglas Costa heel gevaarlijk gaat worden in Turijn .
Ajax moet scoren dus er komt ruimte achterin , en die Costa is echt gruwlijk snel , je zag het bij die bal op de paal .

En of je er tegen Madrid slechter voor stond weet ik niet .
Qua stand wel natuurlijk , maar Juventus schat ik toch hoger in dan Real .
Maar vandaag heeft Ajax echt goed gespeeld .
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:39
Juventus was lucky. 2 - 0 had niet misstaan
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:03
Alleen met die 7,5 van Ziyech ben ik het niet eens. Hij grossierde vooral in de tweede helft met balverlies, waarmee die geluk had dat het niet werd afgestraft op de counter...

Verder trots op iedereen van dit elftal!
❌❌❌
Vind ik leuk
Dharmpie +1153
woensdag 10 april 2019 om 23:03
Mooie pot, spannend in elke minuut. De dreiging van een counter van Juventus was aldoor aanwezig!

Dankzij Ajax staan we gelukkig weer boven Oostenrijk! Voor mijn club brengt dit niet zoveel maar voor de Top2 is dit natuurlijk erg mooi.

Laten we dankbaar en blij zijn voor het NL voetbal en minder agressief naar elkaars club.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20225
woensdag 10 april 2019 om 23:04
Ongelofelijk wat deze jonge ploeg neerzet. Heel Nederland mag fier zijn op deze lichting voetballers. Genieten!
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:05
De beste man op veld was in mijn ogen Donny van der Beek. Wat een longen moet hij hebben. Rookt hij zware shag ? Ik ga ervan uit dat Ajax over 7 dagen Juventus afslacht.
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
woensdag 10 april 2019 om 23:05
Ajax zou wel effe winnen van Juve viel toch weer flink tegen. Ajax moet nu score uit bij Juve met het oog op dat Chiellini dan terug is geef ik ze weinig kans ……..
Vind ik leuk
WilcoS64 +4821
woensdag 10 april 2019 om 23:11
Jij zag het in de kwalificatie al niet zitten he? Blijf dat maar denken joh, klopt alleen geen klote van.
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
woensdag 10 april 2019 om 23:23
Huh kwalificatie waar heb jij het over man ……..
Vind ik leuk
WilcoS64 +4821
woensdag 10 april 2019 om 23:25
Slaap verder man
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
woensdag 10 april 2019 om 23:29
Welke kwalificatie volgens mij snap jij heel de CL competitie niet …..
Vind ik leuk
WilcoS64 +4821
woensdag 10 april 2019 om 23:37
Nou Ajax begon al in juli vorig jaar amigo, volgens mij heb jij ze niet helemaal op een rijtje.
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
woensdag 10 april 2019 om 23:57
Dat zijn voorrondes dat heeft geen kwalificatie, daarnaast heb ik mij daar nooit over uit gelaten toendertijd volgens mij zie jij spoken vriend!!
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:45
Probeer 1 keer je moeder te vebazen en zeg eens iets intelligents. Uiteindelijk is het toch je moeder.

Vind ik leuk
Tarcotsira +916
donderdag 11 april 2019 om 00:00
Mensen die beginnen over moeders hahaha mijn moeder is dood en inmiddels in staat van ontbinding "who cares"
Vind ik leuk
HupHolland +4463
donderdag 11 april 2019 om 00:03
Wowww, en dit is hoe je erover praat?

Wat ben jij stoer man!
Vind ik leuk
arkary +2
woensdag 10 april 2019 om 23:16
Voordeel dat Ajax meerdere wendbare spelers heeft, Chiellini is wat dat betreft letterlijk en figuurlijk een tank. Met lange ballen hoef je iig niet aan te komen bij Chiellini, kun je net zo goed thuisblijven
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
woensdag 10 april 2019 om 23:27
Jup heb je gelijk in. Ik zou hem meer beschrijven als een gespierde spijker…...
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:17
Huh? Ga naar een docter man
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
woensdag 10 april 2019 om 23:28
Ja als jij naar een leraar Nederlands gaat!!
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:46
Waarom? Ik woon niet in Nederland Appeltje
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
woensdag 10 april 2019 om 23:58
Je bent toch een Nederlander vriend maar wss heb je last van een korte termijn geheugen en verwaterd zelf je moedertaal bij jouw!!
Vind ik leuk
ivdr +139
woensdag 10 april 2019 om 23:08
Helaas niet gekregen wat ze verdienen, maar zeker trots! Volgende week wordt erg lastig, maar als je er in gelooft is alles mogelijk!!
Vind ik leuk
WilcoS64 +4821
woensdag 10 april 2019 om 23:09
Ziyech echt geen 7,5 hoor. Hij werkte hard, maar 80% ging fout, 5.5.
Vind ik leuk
Ben +190
woensdag 10 april 2019 om 23:10
Sorry hoor. Maar met spelers als Blind, Veltmann en Schöne red je het niet op dit niveau: doorselecteren!
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:16
Mwa, je hebt altijd mindere goden, maar dit Ajax speelde tegen Juventus wel voortreffelijk. Ik vind het eerder jammer hoe Ziyech waardelze schoten op het doel schiet.
[Reactie gewijzigd op woensdag 10 april 2019 om 23:17]
Vind ik leuk
Degraaf +2798
woensdag 10 april 2019 om 23:10
Ziyech een 7,5? Ik ben echt fan van hem, maar zijn schoten en passing was wel heel matig.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:13
Echt dit. Zelfde cijfer als Donny. Trieste Dev hier
Vind ik leuk
WilcoS64 +4821
woensdag 10 april 2019 om 23:16
In Turijn gaat hij het doen Graaf, geloof me, dan wel!
Vind ik leuk
linkspoot +773
woensdag 10 april 2019 om 23:10
Ik vond Veltman kwetsbaar en Daly Blind was een beetje onzichtbaar. Schone was een beetje zwakjes of kon het niet aan. Voor de rest een mooi pot.
Vind ik leuk
Ben +190
woensdag 10 april 2019 om 23:15
Klopt helemaal
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:25
Wel een BEETJE waar 😉
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 02:01
Lasse was heer en meester
Vind ik leuk
Klaassie +62
woensdag 10 april 2019 om 23:11
1 woord en dat is trots! Dapper ajax met weer goed voetballend spel! Word lastig in Turijn maargoed in Madrid was het ook niet makkeijk! ❌❌❌ toppers
Vind ik leuk
arkary +2
woensdag 10 april 2019 om 23:12
Kan aan mij liggen maar was Ziyech echt zo goed?? Vond hem vanavond niet best hoor..
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:13
Ziyech was eerder slecht dan goed
Vind ik leuk
linkspoot +773
woensdag 10 april 2019 om 23:26
De assists waren minder, maar voor de rest werkte hij hard door ook mee te verdedigen. Je moet niet vergeten dat Juventus bijna de beste verdediging heeft. Verder had hij zijn kansjes en maakte de linksback van Juventus erg moeilijk.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:13
Donny van Beek een 7.5. Welke blinde heeft hier de cijfers uitgedeeld??? Moet een fucking 9 zijn stelletje eikels!
Vind ik leuk
Ben +190
woensdag 10 april 2019 om 23:15
Helemaal mee eens
Vind ik leuk
HupHolland +4463
woensdag 10 april 2019 om 23:13
Ziyech heeft zoveel verknalt weer, met name met zijn onzinnige afstandschoten. Een veel te hoge waardering.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:13
Mooi pot alleen nu eerst de focus weer op de competitie en niet meer verslappen
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:15
Volgend seizoen verslaan ze Jube wel met Kik Pierie achterin....
Vind ik leuk
B H +461
woensdag 10 april 2019 om 23:15
Zijech was de slechtste Ajaxspeler! 52 ballen gehad 40 ingeleverd
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:18
Donny krijgt van mij op zijn minst een 8
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:19
Ekkelenkamp verdiend gewoon een 8 voor zijn gele kaart en de schotkans
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:22
Zyecht vond ik juist slordig, geen 7,5.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:23
De gene die bij VP deze beoordeling doet heeft zeker last van de ziekte strabismus!
Vind ik leuk
plein19 +3392
woensdag 10 april 2019 om 23:26
Blind verdiend verdiend beter. Ronaldo had prima overgenomen kunnen worden. Meer een goede actie van Ronaldo dan een dure fout van Blind
Vind ik leuk
roma1900 +674
woensdag 10 april 2019 om 23:27
Neres moet een 10 krijgen
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:27
VP heeft volgens mij een andere wedstrijd gezien.

Veltman: 2 simpele foute inspeelpasses in de eerste helft, maar wel een goede wedstrijd gespeeld.
De Ligt maakte vooral indruk met veel ingrepen tegen Ronaldo.
De goal van Ronaldo is niet alleen de schuld van Blind, waar jullie hem wel op afrekenen.
Bij Tagliafico: Het meerendeel van de Ajax-aanvallen ging helemaal niet vaker over rechts.
Schöne vond ik, vooral in de eerste helft, vaak te laat en ik dacht toen vaak dat hij dus wel te langzaam is. Herstelde zich wel redelijk in de tweede helft.
Frenkie was goed, maar af en toe een te riskante inspeelpass. Te wijten aan concentratieverlies.
Donny was super.
Hakim had juist een paar momenten waarbij ik dacht: Daarom wil de top hem juist niet.
Tadic speelde zeer sterk.
En Neres was ook zeer goed.
Ekkelenkamp had nog een mooie kans.
Vind ik leuk
woensdag 10 april 2019 om 23:36
ziyech Krijgt wat mij betteft een 6-. Wederom weer veel balverlies .
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
donderdag 11 april 2019 om 00:04
Ja we kunnen concluderen dat hij toch niet tot de absolute top hoort hij is inmiddels al 26 en is nog steeds zo ongecontroleerd net een adhd patient zoals hij speelt …...
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
donderdag 11 april 2019 om 00:02
Ziyech weer zwaar door het ijs gezakt faalde op beslissende momenten het is geen gemis voor Ajax als hij na dit seizoen vertrekt geloof mij …...
Vind ik leuk
hantayo +1271
donderdag 11 april 2019 om 00:11
Winst bij verkoop.
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
donderdag 11 april 2019 om 00:40
Jah 40 Miljoen cashen en exit behouden en het salaris plafond om hoog gooien vind ik hem niet waard ….
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 00:19
Ik vermoed dat jij in een wak zit....... Ga gewoon lekker darten pfggg
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 00:33
Ajax dus Europese top!
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
donderdag 11 april 2019 om 00:41
We doen ook weer een jaartje mee in de CL en we zijn meteen Europese top ??
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 00:51
Nee, is allemaal toeval! Kom op zeg, een gevalletje Eyelove!. De droomfinale is Ajax barca
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
donderdag 11 april 2019 om 00:59
Eyelove ? Ik vind dat je pas van Europese top kan praten als je structureel mee doet in de CL Ajax deed 5 jaar niet eens mee ofzo en volgens mij is elke Finale een droom. Heel knap hoor wat ze nu hebben gepresteerd maar je moet wel realistisch blijven ...
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 00:16
En nu???
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
donderdag 11 april 2019 om 01:04
Ziyech klaar voor de absolute top ? Deze wedstrijd liet duidelijk zien dat hij dat niet is leuke voetballer voor Ajax en misschien Lyon ofzo maar dat is gewoon echt zijn plafond daarnaast verdiende Neres wel een 8. Tadic een 6 Veltman een 6 en de verdediging een 6 in het algemeen want man man man wat liep die Ronaldo vrij toen hij scoorde!!!
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 01:15
We zitten nog een beetje in de euforie, juve wil dit toch gewoon?juve heeft met 1-1 gewonnen. Ajax heeft het nadeel niet meer onderschat te worden..da's natuurlijk ook wel weer goed.teken dat we indruk maken. Helaas gaat de te smalle bank ajax opbreken. Zonder tagliafico ,oei...ging in de kuip ook niet zo goed zonder hem..juve zal alleen wel gaan hinken op 2 gedachten...90 minuten de bus parkeren of ajax onder druk zetten ?. kwalitatief is juve beter als de eerste 11 van ajax,maar als ajax voldruk gaat zetten het eerste kwartier....en daarna gokt op een vrije trap van schone..1-1 is al met al een klote uitslag, zeker tegen italianen die je altijd het voel geven dat je beter bent...maar ondertussen krijgen wat ze willen...
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 01:21]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:37
Lachen het loopt juve al dun door de broek. Was meer geluk dan wijsheid, Ajax liep geregeld zo, door hun verdediging!! Haha weer duidelijk dat de Italiaanse competitie een rugby competitie is.... Dat noemt men dan top,!!! Niks geen mooi voetbal. Dat doen we in Nederland met de Piet Hein competitie
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 01:21
Ziyech was helaas vrij zwak in zijn schoten op goal .
Had minimaal 1x moeten scoren. Daarom zal hij ook geen transfer kunnen maken naar andere topclub dan Ajax
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 01:40
===Vind Naaakt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 01:59
Deze cijfers gegeven door Valentijn Driessen? Bizar hoe Schöne ff 6x achter elkaar een bal onderschept in 1 minuut omdat de aanvallen niet lukte 😅
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 02:00]
Vind ik leuk
Machtman +22
donderdag 11 april 2019 om 03:59
Mochten de gode zonen in turijn op 0-1 KOMEN WAT NIET ONMOGELIJK IS, ZAL JUVE TOCH ECHT MOETEN KOMEN!!!MAAAAAR NU EERST OP NAAR EEN VEEL GEVAARLIJKER MATCH A.S. ZATERDAG THUIS TEGEN EXCELSIOR. DAT IS NOG MOEILIJKER DAN JUVE GISTEREN. SUCCES.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 06:20
Als we nu maar in uitwedstrijd een scheids krijgen die dat rollen aanpakt. In de 2 e helft deed deze het echt goed. Dan is Juve ook gelijk een stuk minder.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 06:55
Waarom wordt er nika gezegd over dat costa veltman helemaal dol speelde en tadic onzichtbaar was?
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 07:06
Ronaldo: kots. En zeker respect voor zijn fitheid en professionaliteit. Niet om zij ego al -tig jaar lang.

Messi: ja, een natuurtalent. Maar dat vond ik Iniesta ook. Waarom heeft híj niet een keer de gouden bal gewonnen i.p.v. die twee? Genoot ik veel meer van. Iniesta is tenminste een keer wereldkampioen geworden ( en twee Europese titels daarvóór en ná, met een fantastisch voetballend team (helaas ook tegen Nederland😌).

kan je van Messi niet zeggen..

[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 07:08]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 07:48
Return wint ajax ook
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 08:39
Kunnen die Brabanders nog van leren.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:27
Veldman een 7 !!!
Verdient een 4 en met moeite, kaatst alles terug z'n handelingssnelheid is 0,0, werd helemaal duizelig gevoetbald door Douglas costa, niet opstellen aub in de uit wedstrijd.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws