'Ajax komt in actie na PSV-berichten en maakt werk van Mexicaans international'

'Ajax komt in actie na PSV-berichten en maakt werk van Mexicaans international'

Gepubliceerd: donderdag 11 april 2019 om 10:10do 11-04-2019 om 10:10

Laatste update: donderdag 11 april 2019 om 10:14do 11-04-2019 om 10:14

Scouts van Ajax zitten komend weekend in Mexico op de tribune voor Edson Álvarez. Dat schrijft het Zuid-Amerikaanse ESPN donderdag. Alvarez wordt nadrukkelijk gelinkt aan een transfer naar de Eredivisie. 

Zowel Ajax als PSV zou concrete belangstelling hebben voor de Mexicaanse verdediger van topclub Club América. In zijn vaderland rekent iedereen erop dat de international in de zomer de overstap maakt naar Europa. Ook Internazionale is gelinkt aan Álvarez (21), maar een stap naar de Eredivisie is volgens ESPN waarschijnlijker. 

De Telegraaf meldde een week geleden dat de belangstelling van Ajax in de verdediger 'niet heel serieus is', maar ESPN weet dat de Amsterdammers wel degelijk bezig zijn met een mogelijke transfer. Nadat bekend werd dat PSV - dat goede banden heeft in Mexico - Álvarez op de voet volgt, maakt nu ook Ajax werk van de speler. Komend week speelt Álvarez met zijn club tegen Cruz Azul - en scouts van Ajax zijn bij die wedstrijd aanwezig, weet ESPN. 

Álvarez speelt bij Club América centraal in de defensie. Hij is ook inzetbaar als rechtsback én als controleur. Álvarez heeft 22 interlands namens Mexico op zijn naam staan. 

Lees ook: 'Álvarez kiest zeker niet automatisch voor PSV, Ajax heeft een grote kans'

Plaats een reactie

2cents +63743
donderdag 11 april 2019 om 10:12
Ajax is hot in de voetbalwereld en iedereen maakt er gebruik van. Media, clubs, zaakwaarnemers.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:14
Als hij gisteren heeft gekeken, dan zal de keuze niet moeilijk zijn denk ik zo 😉
Vind ik leuk
2cents +63743
donderdag 11 april 2019 om 10:16
Als Ajax al concreet is. De club maakt weer naam in Europa, heeft veel geld en er vertrekken spelers.

Ideaal om te noemen dus qua belangstelling. Of het nu waar is of niet.
Vind ik leuk
frhoi +2225
donderdag 11 april 2019 om 10:23
en ajax zal meer salaris kunnen bieden
Vind ik leuk
Stom +724
donderdag 11 april 2019 om 13:47
Het ligt alleen niet heel erg voor de hand dat het waar is. Met Blind, Mallagan, Schuurs en de concrete interesse voor Pierrie zijn ze al behoorlijk bezet.

PSV daarentegen heeft eigenlijk twee betere CV's nodig voor de basis en dat weten ook alle TD's en makelaars. Met alle respect voor Schwaab en Viergever. Ajax heeft Alavez een hoop te bieden, maar PSV heeft wellicht een basisplaats in de aanbieding. Da's ook aantrekkelijk als je 21 en ambitieus bent.
Vind ik leuk
Teppie +121
donderdag 11 april 2019 om 15:21
Bij elke club moet je een basis plaats verdienen, die krijg je niet zomaar!
Vind ik leuk
Stom +724
donderdag 11 april 2019 om 16:03
Klopt en daar weet bijvoorbeeld Guti alles van. Het is meer een gevalletje kansberekening en dat begint bij een analyse van de concurrentie. Bij PSV is dat vooruitzicht toch wel een behoorlijk stukje gunstiger!
Vind ik leuk
Kees Bman +5242
donderdag 11 april 2019 om 16:44
Die gaat naar PSV dat is niet zo moeilijk. Wie kent Ajax daar.?
Vind ik leuk
roma1900 +617
donderdag 11 april 2019 om 20:32
🤣🤣🤣🤣wie kent PSV überhaupt 🤣🤣🤣lozano met zen swalbes
Vind ik leuk
Argento8523 +7446
donderdag 11 april 2019 om 19:24
Magallan mag wel weer weg hoop ik....

Wat een drama
Vind ik leuk
roma1900 +617
donderdag 11 april 2019 om 20:33
Geef hem is een kans neres 2.0 word dat let maar op
Vind ik leuk
Argento8523 +7446
donderdag 11 april 2019 om 20:48
Neres is wel een heel stuk jonger chef.

Het zou absoluut kunnen daar niet van
Ik hoop het....maar heel veel indruk heeft hij (op mij) nog niet gemaakt
Vind ik leuk
roma1900 +617
donderdag 11 april 2019 om 20:49
Ik weet zeker dat hij het gaat maken ik heb hem zien spelen bij zen anderen club daar was die gewoon goed
Vind ik leuk
Gerro +9511
zaterdag 13 april 2019 om 22:08
wanneer Tagliafico vertrekt en die kans is best groot dan zijn de kansen bij Ajax net zo groot voor hem op een basisplaats.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:39
Je weet het niet. Misschien twijfelt hij daardoor juist wel, omdat hij vreest voor speeltijd.
Vind ik leuk
leozao +2565
donderdag 11 april 2019 om 10:51
Als hij geen lef heeft wordt psv de logische werkgever i.p.v. Ajax.
Vind ik leuk
Korm +40083
donderdag 11 april 2019 om 11:48
slaat nergens op!
Vind ik leuk
leozao +2565
donderdag 11 april 2019 om 11:52
Ajax valt aan met lef en bravoure. Ook in de CL. Kijk wat de opstelling van psv was in de Johan Cruijff Arena 31 Maart.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:22
Ik geef PSV groot gelijk. Ze weten ‘bij ons’ dat AJAX de betere ploeg heeft. Dan moet je iets proberen.
Vind ik leuk
leozao +2565
donderdag 11 april 2019 om 13:00
Kijk nu kom je precies tot de kern: In de CL heeft Ajax ook altijd de "mindere ploeg". Toch wordt dat gecompenseerd door lef, inzet en creativiteit.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 13:39
Ajax doet het echt fantastisch in de Cl idd
Vind ik leuk
Harrie82 +4362
donderdag 11 april 2019 om 13:52
Dat willen jullie doen denken dat jullie de mindere ploeg zijn. Maar door de manier van spelen, wat Ajax beheerst zijn jullie de betere ploeg. De naam is misschien wat minder, maar voetballend niet.

Dat is ook het verschil tussen PSV en Ajax en kun je deze 2 nooit met elkaar vergelijken. Het technische veldspel is altijd beter geweest bij Ajax dan dat van PSV.
En daarom snap ik ook niet waarom er altijd vergeleken wordt, want beide speelstijlen sluiten totaal niet op elkaar aan.
2 hele verschillende manieren van spelen.

Als ik kijk naar de positie van deze speler, kan PSV en Ajax deze speler beide goed gebruiken.
Al heeft Ajax ook nog Magallan en Schuurs rond lopen. Al heeft Schuurs niet de ervaring die deze Mexicaan al wel heeft.
Bij PSV zou hij de positie van Schwaab kunnen innemen en tevens zou hij de RB positie kunnen opvangen van Dumfries indien die weg valt, want in de verdediging is het maar dun bezaait bij PSV.
Vind ik leuk
leozao +2565
donderdag 11 april 2019 om 13:54
Ik heb liever dat Ajax weer in o Brasil gaat shoppen.
Vind ik leuk
Harrie82 +4362
donderdag 11 april 2019 om 13:56
Als daar een betere speler rond loopt dan zeker. Maar ken het scoutingsnetwerk niet.
Vind ik leuk
leozao +2565
donderdag 11 april 2019 om 14:02
Ze kosten alleen wat meer..
Vind ik leuk
rpaulp50 +14401
donderdag 11 april 2019 om 20:14
Internationaal stelt PSV als merk niets voor, blijft een provinciale club.
Vind ik leuk
Harrie82 +4362
vrijdag 12 april 2019 om 11:50
Als je niets nuttigs te melden hebt dan reageer graag niet op mij. Want dat is het hele punt niet.
Ook zo'n man met geweldige inhoudelijk reacties die vol zitten met haat naar andere clubs.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14401
vrijdag 12 april 2019 om 18:08
Je hoeft niet op mijn bijdrage te reageren, maar het is gewoon een feit en heeft niets met haat te maken.
PSV is geen sterke merknaam ivm Ajax en blijft dat provinciale clubje die zich vooral onderscheidt door schijtbakkenvoetbal te spelen.
Vind ik leuk
Harrie82 +4362
vrijdag 12 april 2019 om 19:35
Jij jou mening.
Geniet ervan.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:57
Precies.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 13:47
En bij Vitesse laf gespeeld en ook nog een punt gestolen bij Vitesse!
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 14:53
Daar gaat de topic niet over
Vind ik leuk
rpaulp50 +14401
zaterdag 13 april 2019 om 07:24
Dat is het PSV keurmerk.......laf spelen, de scheidsrechter bewerken, daarna lekker vallen in het strafschopgebied van de tegenstander.
Wordt op getrained vandaar die beslotenheid op de Herdgang........
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:11
Ajax speelt met lef, PSV is een laf counterploegje.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:24
Ik vind PSV helemaal geen laf counterploegje. Ik vind dat ze spelen naar kwaliteit. En dat is snelheid op de vleugels. Dat is niet laf, dat is tactisch slim. Wij hebben helaas niet de mogelijkheden op het middenveld zoals AJAX. Dat is nou eenmaal zo. Ajax speelde gisteren weer een prachtige pot. Jammer dat die bal van Tadic niet binnen ging in de dying seconds
Vind ik leuk
rpaulp50 +14401
zaterdag 13 april 2019 om 07:08
PSV speelt de laatste 5 jaar walgelijk negatief voetbal, behalve de 6 maanden voor de winterstop, dit seizoen, dat weet iedereen met ogen.....👀
PSV speelt anti voetbal en dat heeft niks met geld te maken maar met een laf karakter.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 11:20
Ik vond het voetbal ook echt niet meer om aan te zien onder Cocu. Wat ben ik blij dat die weg is zeg! Ik hoop dat van Bommel de zaak weer aan de praat krijgt, met mooi aanvallend voetbal.
Vind ik leuk
MeAgain +7147
donderdag 11 april 2019 om 13:13
Dat mist Ajax. Konden we gisteren wel zien hoe sloom Ajax is in de opbouw.
Vind ik leuk
Jozef +44995
donderdag 11 april 2019 om 13:19
Knap dat je er een kritische noot bij kan maken.

Ik heb genoten van een controlerend Ajax dat regelmatig periodes had dat het Juve af jaagde en onder druk zette. Rot recent niet gedacht dat een Nederlandse club hiertoe nog in staat zou kunnen zijn.
Vind ik leuk
MeAgain +7147
donderdag 11 april 2019 om 19:43
Zeker mooie prestatie maar zoals de 0-1 viel wist je dat dat steeds kon gebeuren. Zo uit het niets scoren ze. De uitwedstrijd verwacht ik een ander Juventus.
Vind ik leuk
Jozef +44995
donderdag 11 april 2019 om 20:21
Dat is al een eeuw lang een gegeven bij Italiaanse ploegen. Toch verliezen ze er ook regelmatig mee...

En natuurlijk zijn ze favoriet, laat daar geen misverstand over bestaan, maar gisteren zagen we een eerlijk voetbalgevecht met teams die allebei het beste in zich boven probeerden te halen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 20:22]
Vind ik leuk
Iggy +4632
donderdag 11 april 2019 om 13:51
Dat jij er geen kijk op hebt is reeds lang bekend.
Vind ik leuk
MeAgain +7147
donderdag 11 april 2019 om 19:44
Omdat?
Jij vindt wel dat Ajax snel uitbreekt vanaf eigenhelft?
Vind ik leuk
Pagan1964 +3813
vrijdag 12 april 2019 om 10:33
Dat vind ik wel. Ik vind alleen dat je gelijk hebt als je zegt dat als iedereen in positie is het langzaam gaat. Logisch ook omdat je geen dom balverlies wilt met zoveel mensen voor de bal
Vind ik leuk
Adjab +1345
zaterdag 13 april 2019 om 10:16
Niet echt veel verstand van tactiek zo te horen
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:21
Nou dat is wel erg kort door de bocht leozao. Waarom nou weer zo trollerig?
Vind ik leuk
leozao +2565
donderdag 11 april 2019 om 13:10
Ik heb psv geen laf counterploegje genoemd. Ik vind wel degelijk dat bommeltje leuker voetbal wil spelen dan onder Cocu. Maar Ajax gaat daarin veel verder!
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 13:37
Ajax is ook echt een stuk sterker. Ik hoop nog steeds dat PSV kampioen wordt maar heb er een hard hoofd in. Ik hoop dat ‘wij’(psv) goed investeren. Het zou de competitie in ieder geval leuker maken in nederland. Maar het geld wat Ajax gaat binnenkrijgen deze zomer,.....dat is ongekend. Zouden ze weer een goed elftal bij elkaar kunnen krijgen na de komende verkopen?
Vind ik leuk
leozao +2565
donderdag 11 april 2019 om 13:45
Ajax heeft het finacieel nu goed voor elkaar, maar is ook erg zuinig geweest jarenlang. Dat heeft ons misschien wel kampioenschappen gekost
Vind ik leuk
rpaulp50 +14401
zaterdag 13 april 2019 om 07:42
Kunnen we niet eens ophouden met die kwalificatie van "trol"
Wat is dat voor een onzin ?
Mensen hebben constant kritiek om de meest uiteenlopende redenen, maar in eens is het woord "trol" ontstaan en dan mag men geen kritiek meer hebben want dan ben je een "TROL".
Zijn jullie kinderen of volwassenen......?!
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 11:17
Beste rpaulp50,
Het gaat niet om kritiek. Want kritiek is in essentie goed. Het leidt tot discussie en zorgt voor een leercurve. Maar ‘trol’ duidt op de personen die respectloos, scheldend, beledigend en zonder onderbouwing dingen roeptoeteren en droetoeteren en sneuneuzen, niet om hun mening te geven maar alleen maar om een vervelende confrontatie op te zoeken.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:14
Dat zou kunnen. Bij Ajax is de concurrentie wel moordend itt Psv waar je al in de basis staat als je ook maar een beetje tegen een bal kunt trappen
Vind ik leuk
Eppo1979 +58
donderdag 11 april 2019 om 11:33
Dan kan jij dus niet tegen een bal trappen anders had je bij PSV wel in de basis gestaan. Hoe moet ik na deze conclusie je opmerkingen betreffende spelers en trainers zien?
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:36
Als je daar al serieus op in gaat, dan zegt dat meer over jou dan over mij. Het cynisme druipt voor een deel van mijn comment af en wel bij meerdere, maar jij ziet dat niet.
Vind ik leuk
Eppo1979 +58
donderdag 11 april 2019 om 12:12
Ik was niet serieus jammer dat je dat niet ziet. Maar dat je op mijn reactie reageert zegt genoeg.
Vind ik leuk
Korm +40083
donderdag 11 april 2019 om 11:49
hahahaha
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 11:49]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:26
Je doet jezelf geen eer aan AFCA door zulke opmerkingen. Het is vanuit de onderbuik en maakt het moeilijker om toekomstige post op waarde te schatten. Terwijl jij volgens mij, na eerdere post, toch best verstand van het spelletje hebt. Laten we het trollen wat meer achterwege laten....en trots en respectvol reageren. Dat siert de mens
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 13:15
Ok bijdeze zal ik meer serieus reageren. Ik kan zo n reactie zoals die van jou wel waarderen en dan doe ik er ook wat mee 👍
Vind ik leuk
MeAgain +7147
donderdag 11 april 2019 om 21:27
Sorry hoor maar Ajax heeft altijd al de meeste spelers onder contract gehad. Een jongetje die een beetje tegen een bal kon trappen kreeg een contract bij Ajax want wat zijn ze bang dat een concurrent er met een talentje vandoor ging.
Daarbij kreeg een jeugdspeler maar niet zo de kans in het eerste bij psv in tegen stelling tot Ajax waar iedereen even in het eerste zijn kunsten mocht laten zien in de hoop ze het weer met winst te kunnen verkopen.
Dus jou gedroom slaat helemaal nergens op.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 13:55
Blind kan ook op het middenveld spelen en is beter als 6 en de Ligt gaat wel vertrekken. Elke topclub wil hem en een salaris van 16x hoger gaat niemand weigeren. Ajax heeft nooit echt een vervanger gehaald na het vertrek van zowel Riedewald, Sanchez als Viergever. Blind is meer middenvelder.
Vind ik leuk
Schijtbak2.0 +1112
donderdag 11 april 2019 om 10:47
Hoezo niet? Weet je wel hoe PSV leeft in Mexico? 3-0 bij rust net als laatst in Eindhoven
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:16
En toen ging de wekker. Koekoek koekoek koekoek
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:37
Laatst was toch in Amsterdam????🤔
Vind ik leuk
leozao +2565
donderdag 11 april 2019 om 11:47
Kijk naar jouw naam en naar jouw club. zaken matchen soms onderbewust!
Vind ik leuk
Iggy +4632
donderdag 11 april 2019 om 17:10
Ow ja joh?!
Vind ik leuk
henk1952 +304
donderdag 11 april 2019 om 10:48
Idd. Hij kent de psv mexicanen allemaal anders had hij pev niet eens gekend....
Vind ik leuk
vierde-ster +8665
donderdag 11 april 2019 om 10:48
Die komt wel de Zuid Amerikanen zijn lyrisch van de CL
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:15
Hoop het
Vind ik leuk
vierde-ster +8665
donderdag 11 april 2019 om 11:17
Ze zien ook wel dat Ajax de laatste jaren met regelmaat ver komt en dat willen ze meemaken .
Ajax is de brug naar de grote clubs in Europa
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:20
Het is ook zo. In het buitenland praten ze alleen over Oranje en Ajax. De rest is totaal niet interessant. Ik heb dat vaak genoeg meegemaakt op vakantie en ik ben echt in heel veel landen geweest. Nu komen er natuurlijk weer van die calimero reacties, maar zo is het wel. Het is gewoon een feit.
Vind ik leuk
Alaaf +419
donderdag 11 april 2019 om 11:39
Dream on
Vind ik leuk
rpaulp50 +14401
donderdag 11 april 2019 om 20:12
100% de praktijk !
Vind ik leuk
Futjebal +2815
donderdag 11 april 2019 om 12:18
Ik weet niet over wie jij het hebt, maar het gaat hier toch over een Mexicaan? Waar jouw opmerking over Zuid Amerikanen dan op gebaseerd is, is voor mij een raadsel
Vind ik leuk
Phoxythebest +1092
donderdag 11 april 2019 om 12:18
Nu ook nog kans op speeltijd bieden (Per Schuurs speelde alles plus aanvoerder bij Fortuna, nu speelt Fortuna Eredivisie en Schuurs zit nog steeds in de KKD) want zulke jonge gasten willen spelen.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 13:13
Dit heeft Ajax dan ook verkeerd aangepakt. Een jaar verhuren aan Fortuna was beter geweest voor alle 3 de partijen
Vind ik leuk
Phoxythebest +1092
donderdag 11 april 2019 om 14:30
Helemaal mee eens
Vind ik leuk
Plattekar bv +35822
donderdag 11 april 2019 om 15:07
Nou dat heeft zeker niet allen met gister te maken. Ik denk dat Guti hem al opbelt en zegt : "NIET DOEN ! ".
Vind ik leuk
Adjab +1345
donderdag 11 april 2019 om 16:28
Dat denk ik ook hij zou schreeuwen niet naar Eindhoven komen !!!!
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 18:11
Dan kiest hij dus voor juventus
Vind ik leuk
Aart +283
donderdag 11 april 2019 om 21:06
Dan wordt het dus PSV.👍👍
Vind ik leuk
Ove +4064
donderdag 11 april 2019 om 10:21
Hot op VP
Vind ik leuk
2cents +63743
donderdag 11 april 2019 om 10:27
Overal, aangezien VP die berichten toch echt overal vandaan haalt.
Vind ik leuk
Ove +4064
donderdag 11 april 2019 om 10:30
Selectief winkelen
Vind ik leuk
Bruurke +1186
donderdag 11 april 2019 om 10:34
Klopt ove maar dat is voor jongetjes met Ajax bril op moeilijk toe te geven. Zelfs de redactie van Ajaxprimeur zal dat niet toegeven
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:37
Vervelend he?
Vind ik leuk
Jozef +44995
zaterdag 13 april 2019 om 10:20
Waarom zouden ze?

Wat ga je doen als ze het toegeven dan?

Ajax is hot nu, deal er maar mee.
Je kunt bovendien zomaar een andere site raadplegen.

Vrijheid blijheid.
Vind ik leuk
2cents +63743
donderdag 11 april 2019 om 10:35
Je hebt gelijk, de artikelen over PSV, Feyenoord en al die anderen zullen voor het oprapen liggen vanochtend.

Dat eeuwige gezeur hier altijd...
Vind ik leuk
1313 +11959
donderdag 11 april 2019 om 11:33
Ja Ove, selectief winkelen? Zelfs op de site van Feyenoord, FR12. Is Ajax hot. Zelfs daar is het trending in de topics😂😂 lijkt wel een Ajax site die FR12.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:24
Ach Ja, normaalgesproken maakt Psv geen schijn van kans. Ze worden op alle vlakken afgetroefd door Ajax. Als die jongen ambitie heeft om de top te bereiken, dan is er in Nederland maar 1 club die daarbij kan helpen..
Vind ik leuk
14forever +9224
donderdag 11 april 2019 om 15:32
Toch geen verkeerde speler hoor. América staat 4de en gaan zich met nog een paar wedstrijden spelen, zich plaatsen voor de liguilla. Zeg maar de KO fase voor de toernooi winst. Gisteren stonden ze in de beker finale.
Vind ik leuk
2cents +63743
donderdag 11 april 2019 om 15:36
Dat kan best hoor, maar Ajax gaat nog zoveel genoemd rondom spelers de komende maanden. Als iets concreet is, zoals Marin, is het zo rond.

Verhaal voorlopig is dat Ajax misbruikt wordt om de prijs op te drijven rondom deze jongen.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:14
Zonder arrogant te willen doen. In Mexico kijken ze ook Champions League.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:25
Dat is juist niet arrogant maar een feit hahahaha.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:27
Ja is ook zo. Ik bedoelde natuurlijk dat de kwaliteit van Ajax de doorslag moet geven. En zo niet, dan niet.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:36
Ik hoop alleen dat Ajax volgend jaar niet geheel uit buitenlanders zal bestaan. De hype rond Ajax is mega groot op dit moment, en terecht hoor. Maar ik hoop dat Ajax blijft doen waar het juist zo goed in is het zelf opleiden van talenten, met het oog op de toekomst van het Nederlands voetbal.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:43
Als meer clubs beginnen te presteren, hoeft Ajax niet 'verantwoordelijk gesteld' te worden voor de ontwikkeling van het algehele Nederlands voetbal.
Je ziet nu steeds vaker dat de jeugd die het eerste net niet haalt gewoon bij een andere Nederlandse club eindigt.

Denk je dat de Fans van een Chelsea, Man City, PSG, de prijzen minder waarderen omdat hun club minder Engelsen of Fransen heeft?
Dat denk ik niet, daarbij Frankrijk is alsnog kampioen geworden, dus zo een vaart zal het niet lopen met het "Nederlands voetbal". Het is maar net naar welke club je wilt kijken voor kwalitatief voetbal.
Persoonlijk kijk ik liever naar het niveau dat Ajax gisteren op de mat zette dan het niveau wat ze tegen Emmen lieten zien. Maar dat is mijn persoonlijk mening.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14401
zaterdag 13 april 2019 om 07:37
Maar die taak heeft de NV - AFC-Ajax helemaal niet.
Bij " Ajax NV " moet de schoorsteen gewoon roken, net als bij elke top club in het betaalde voetbal.
Dus Ajax doet het volgende:
1) Eigen jeugdspelers opleiden.
2) Aangekochte jeugdspelers opleiden.
3) Aankopen van spelers en die het Ajax systeem leren spelen.

Het zijn dus 3 pijlers.
Ajax is sterk afhankelijk van wat zich aandient bij de jeugd, opleiden van eigen jeugd duurt zo'n 6 tot 8 jaar, talent wordt weggekocht binnen 1 hooguit 2 jaar na succesvol optreden bij Ajax 1, vooral Internationaal.
Mag je zelf je conclusies trekken ;)
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:15
En die zogenaamde scouts van Feyenoord komen en kijken niet verder als Varkenoord.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:16
Niets is sterker dan dat ene woord, varkenoord
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:20
Nou ze komen over het algemeen niet verder als de Eredivisie. Onze TD scout alleen tijdens de wedstrijden van Feyenoord en daarna elke zondag avond met zijn prakje op schoot bij studio voetbal.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:21
Die zitten vast in Mexico. Konden geen retourtje betalen 😉
Vind ik leuk
pim4ever +1192
donderdag 11 april 2019 om 10:22
Geen geld voor het openbaarvervoer..
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:22
Je moet roeien met de riemen die je hebt. Jaar terug konden ze (geloof ik) 20 miljoen vangen voor Jorgensen. Dat zou een goed begin zijn geweest, straalt ook af op de andere spelers.
Vind ik leuk
Ove +4064
donderdag 11 april 2019 om 10:23
Ik geef ieder jaar tips Hans
Ze doen er niets mee
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:34
Gewoon die tips blijven doorgeven Ove, want zeker het komende seizoen waar alles anders maar zeker beter zal zijn.
Vind ik leuk
Ove +4064
donderdag 11 april 2019 om 10:42
Hans klopt het dat Van Geel op semi-non actief staat
Ik hoor dat ze van alles buiten hem om regelen
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:46
Ja klopt, het enige wat hij nog mag doen zijn handtekeningen zetten als er b.v. een speler zijn contract heeft verlengt. Want hij is door de VvF verder op non actief gesteld.
Vind ik leuk
DOEMAAR133 +6655
donderdag 11 april 2019 om 10:26
Dit soort spelers kan feyenoord gewoon niet betalen
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:45
Niet eerlijk, een ieder moet roeien met de riemen die men heeft.😜

Een beter Feyenoord maakt een beter Ajax.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:16
Die is verkocht aan Ajax. Dat weet je nu al. Of PSV moet wel héél goed liggen in Mexico.
Vind ik leuk
Gini +375
donderdag 11 april 2019 om 10:27
Psv ligt ook heel goed in Mexico en heeft daar met Salcido en Maza 2 ambassadeurs die snel kunnen schakelen.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:30
Edson zal toch niet dom zijn? Die ziet ook wel in dat Ajax Europees veel beter presteert dan PSV en een betere uitgangspositie geeft op een stap naar een Europese topclub. Ik verwacht dat Ajax hem makkelijk inlijft. En dan is er nog de prijs die Ajax veel makkelijker kan ophoesten.
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 10:30]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:37
Misschien vindt hij hartjes maken op t veld met Lozano wel belangrijker
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:44
Haha xD Natuurlijk niet.

PSV zal creatiever moeten zijn, of wat anders moeten vinden op de markt. Edson is niet de enige centrale verdediger die er is...
Vind ik leuk
Gini +375
donderdag 11 april 2019 om 12:39
en hij ziet ook dat ajax al jaren de ene naar de andere prijs binnen sleept en Psv het met zijn Mexicanen veel minder doen.Bij Ajax vertrekt het halve elftal, het is maar de vraag wat ervan overblijft (bij Psv overigens ook).
Vind ik leuk
aartstyle +2006
donderdag 11 april 2019 om 10:16
Ajax zal meer betalen dan PSV dus dan zal het wel ajax worden vrees ik. En inderdaad als die speler gisteren gekeken heeft dan zou ik het ook wel weten.

Hoop echter niet dat ajax de bayern tactiek gaat hanteren en bewust achter veel spelers aangaat waar PSV ook interesse in heeft.
Vind ik leuk
Molletje +4010
donderdag 11 april 2019 om 10:22
Ik denk dat het vooral komt dat Ajax en PSV in nagenoeg dezelfde vijver moeten vissen dat het dan al snel is dat een speler aan beide clubs gelinkt wordt.

Of denk je echt dat Ajax op internet kijkt wie PSV volgt en dan snel ook die speler gaat benaderen?
Vind ik leuk
aartstyle +2006
donderdag 11 april 2019 om 10:25
Tuurlijk vissen ze uit de dezelfde vijver. Maar het zal onbewust wellicht toch meespelen dat de concurrent een scout stuurt en dan zal men eerder geneigd zijn om er zelf ook 1 snel die kant op te sturen. Ik hoop wat dat betreft dat Ajax een nette club blijft zodat mijn clubje PSV ook nog eens een kans maakt de komende jaren op de titel :).
Vind ik leuk
rpaulp50 +14401
zaterdag 13 april 2019 om 07:22
Zaken zijn zaken en concurrentie hoort daarbij, alles wat legaal is is toegestaan, Ajax moet gewoon alles voor de voeten van PSV wegkopen en zodoende onze zuiderburen met de tweede keus laten.
Daarna in de competitie: vermorzelen !
Vind ik leuk
Eddepet +156
donderdag 11 april 2019 om 10:19
Als Ajax het Bayern van NL is dan is PSV Borussia Dortmund, die sympathieke club net over de grens. 👍
Vind ik leuk
jochempje +4627
donderdag 11 april 2019 om 10:21
PSV sympathiek, laat me niet lachen.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:55
Verschil is dat PSV keer op keer kampioen wordt, net als Bayern ;)
Vind ik leuk
Emnu +8194
donderdag 11 april 2019 om 15:59
Och gut, de Brabantse arrogantie slaat weer toe, keer op keer kampioen.

Één keer op rij is geen keer op keer, vriend.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 16:21
Nee, Ajax het Bayern van Nederland noemen terwijl jullie tot nu toe vier jaar droog staan is totaal niet arrogant. :D Hij geeft hem voor, ik kop hem in. Simpel, "vriend".
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 16:22]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:19
door de prestaties in europa zal spelers aantrekken wat makkelijker worden gok ik
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 10:19
Me too scouting
Vind ik leuk
Buck Worrier +2654
donderdag 11 april 2019 om 10:20
Ruilen tegen Magalan?
Vind ik leuk
pim4ever +1192
donderdag 11 april 2019 om 10:32
Die valt nog niet mee, maar die gaat volgend jaar gewoon goed meedraaien in het eerste hoor.
Het is echt niet zo dat je als basisspeler van Boca Juniors ineens niet meer kan ballen..
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 10:44]
Vind ik leuk
Buck Worrier +2654
donderdag 11 april 2019 om 10:43
Klopt maar het is geen dynamische speler. Was het bij Boca ook al niet. Baseer ik me op kennis van anderen die die competitie volgen.
Vind ik leuk
pim4ever +1192
donderdag 11 april 2019 om 10:47
Is hij ook niet voor aangenomen, echt een defensief blok.
Wat hij in Argentinie ook was, het enige wat hij moet doen is hinderlijk in de weg lopen en op tijd stappen.
Een echte sobere en koele verdediger dus.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14401
donderdag 11 april 2019 om 10:35
Of Ajax koopt hem of PSV maar dan niet ( meer ) voor een koopie....
Vind ik leuk
pim4ever +1192
donderdag 11 april 2019 om 10:48
Psv zal spoedig de begroting wel aanpassen,

naar beneden dus..
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:22
Die gaan hem pas kopen als er een speler verkocht is. Want PSV zelf wilt nog niet in het potje gaan.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23814
donderdag 11 april 2019 om 10:56
Iets met een broodje en een aap
Vind ik leuk
Watzijnwij +281
donderdag 11 april 2019 om 11:04
Flauw hoor, in Amsterdam zijn ze blijkbaar niet in staat om gebruik te maken van eigen scouting.
Vind ik leuk
Iggy +4632
donderdag 11 april 2019 om 17:12
Ach jochie toch!
Vind ik leuk
Watzijnwij +281
donderdag 11 april 2019 om 17:21
Ja joh de wereld is intens gemeen.
Vind ik leuk
Bizzy +22800
donderdag 11 april 2019 om 11:04
Kans dat Schwaab bijtekent is nihil. Ben er niet rouwig om. Via de zakenpartners Fulco en Nathan van Kooperen had PSV voor de winterstop al een eerste onderhoud met de zaakwaarnemer van Álvarez. PSV is met afstand de populairste Nederlandse club in Mexico en een mooie bijkomstigheid is dat met de komst van Álvarez die populariteit niet alleen wordt verstevigd, maar straks ook commercieel meer en meer wordt verzilverd. Wat mij betreft is hij meer dan welkom in Eindhoven.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:10
Ik vind hem een houtenklaas, niks voor een Ajax.
Lkkr naar PSV verkassen, haha
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:23
Ajax maakt weinig kans om deze speler in te lijven. Ze staan wel aan de zijlijn meer om de prijs voor PSV op te drijven. Denk dat PSV al heel ver is met Alvarez en dat hij de ideale vervanger is voor Swaab. Kan hij samen met Obispu het nieuwe verdedingscentrum vormen volgend seizoen.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:25
Hij komt naar de Metropool...........hij wil prijzen winnen, niet alleen meedoen,dat is voor losertjes.......................
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:31
als hij slim is dan kiets ie de club waar deze eeuw de meeste prijzen zijn gewonnen, psv
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 11:41
Op alle vlakken worden ze afgetroefd, zou Bommeltje beseffen dat hij op het aller slechtste moment trainer van de concurrent is geworden?
Vind ik leuk
ENSTN-FULB +693
donderdag 11 april 2019 om 12:01
Heb begrepen dat PSV al niet meer in de onderhandelingen voorkomt.
Edson had telefonisch contact gehad met Érick Gutiérrez.
Guti had hem een negatief advies gegeven.
Logisch toch.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1036
donderdag 11 april 2019 om 12:17
Lijkt me een prima vervanger voor de ligt.ook al gaan we de ligt missen wat een kanjer van een verdediger is dat zeg👌
[Reactie gewijzigd op donderdag 11 april 2019 om 12:19]
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:19
En nu kan Ajax dus alles weg kapen van PSV en zeker met zo een begroting.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1036
donderdag 11 april 2019 om 12:21
Klopt kunnen ze idd geld genoeg in Amsterdam
Vind ik leuk
Emnu +8194
donderdag 11 april 2019 om 16:00
Ga je nou huilen?
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 16:15
Ik ben realistisch. Ik heb het over dat Ajax meer geld heeft en PSV makkelijker kan aftroeven in deze.
Vind ik leuk
Emnu +8194
donderdag 11 april 2019 om 16:16
Ah, je schopt graag open deuren in. Oke.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 16:19
Gelukkig kon WillyAfca026 wel normaal reageren🙂
Vind ik leuk
Emnu +8194
donderdag 11 april 2019 om 16:36
Ja, zo naïef ben ik niet.

Psvmexicooo accountje aangemaakt speciaal hiervoor, ben ik snel mee klaar.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 23:58
Wat jij denkt....
Vind ik leuk
Watzijnwij +281
donderdag 11 april 2019 om 17:28
Wat een sympathieke opmerking toch weer, dan ben je pas echt een huilebalk.
Vind ik leuk
Smithsonian +45037
donderdag 11 april 2019 om 12:21
Ruilen voor die magallan
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1036
donderdag 11 april 2019 om 12:22
Word het nieuwe centrum magallan Alvarez
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:23
Dan zijn volgend jaar de kansen groter dat Ajax kampioen wordt. Maarja eerst maar zien dan geloven.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1036
donderdag 11 april 2019 om 12:29
Zou zomaar kunnen wat je zegt gap.maar ff afwachten hé wat er van de zomer gaat gebeuren.zid er wel wat weg gaan bij ons maar heb vertrouwen in onze Marc netto haha
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:31
Ja die doet het goed haha, maar als je bekijkt kan je straks van dat geld zeker vier tot vijf nieuwe kopen die ook bij het nieuwe salaris plafond past. Kan je aardig wat goeie van halen dus.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1036
donderdag 11 april 2019 om 12:34
Als ik Ajax moet geloven mogen er 5weg dus ff afwachten dan maar hé😉bij jullie gaan er denk ik ook wel 2weg.bergwijn en lozano
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 13:34
Denk wel meer dan 2 hoor. Zitten paar tussen die wel een andere weg willen kiezen. Dus ook wij hebben een paar nieuwe nodig. Maar bedoel eigenlijk van Ajax koopt deze spelers net wat makkelijker dan wij dat kunnen. Ook al hebben we een potje.
Vind ik leuk
Benniewies +5850
donderdag 11 april 2019 om 12:23
Als hij straks naar een Europese topclub wil, dan is het slimmer om voor Ajax te kiezen.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1036
donderdag 11 april 2019 om 12:30
Klopt wat je zegt vanuit Ajax gaan ze meestal naar de mooiere en betere clubs.
Vind ik leuk
Pindarots +1409
donderdag 11 april 2019 om 12:28
Er is nu toch geen speler meer die wanneer hij mag kiezen dat hij dan niet voor Ajax kiest. Elke speler droomt van wedstrijden voor het Nationale elftal en te presteren in de Champions League. Daarnaast betaald Ajax beter en weet je dat je met Ajax op je CV altijd nog een goede club kan vinden als je niet slaagt.
Vind ik leuk
Blindsy +20298
donderdag 11 april 2019 om 12:30
Ah, gaat de top 2 elkaar nu ook al vliegen afvangen?
Vind ik leuk
hollister +1302
donderdag 11 april 2019 om 12:30
Ach, gewoon ff de prijs opdrijven voor hun vrienden uit Eindje... betwijfel of Ajax hem wel wil...
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:38
Het is de meeste neusjes behoorlijk in de hersenen geschoten maar ja ze hebben gisteren ook de finale gewonnen tegen een ongeïnteresseerd juve
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 12:53
Goeie aankoop zou dat zijn, maar zoals altijd zullen zien.
Vind ik leuk
Isakson +599
donderdag 11 april 2019 om 13:03
De creativiteit van Mark ...... gelukkig weet hij niet hoe hij zaken moet doen in Mexico. Niet iedereen wil naar die club met die rode midenbaan.
Vind ik leuk
DeNeutrale +283
donderdag 11 april 2019 om 13:07
Ajax speelt met lef en toch was Rosenborg vorig jaar niet onder de indruk!
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 13:27
Even inhaken op de PSV Ajax discussie, als PSV verder wil komen, moeten ze van Bommeltje af. En een echte trainer halen.En Dumfries verkopen,die zit aan zijn plafond en komt domweg techniek te kort.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5601
donderdag 11 april 2019 om 13:44
Terecht. Ajax heeft de (letterlijk en figuurlijk) de toekomst, daar moet je als veelbelovende speler heen.
Vind ik leuk
De Hout +2037
donderdag 11 april 2019 om 13:45
Hoeveel centrale verdedigers wil ajax? Stuk of 15?
Vind ik leuk
pewi52 +27
donderdag 11 april 2019 om 14:05
Komt dit niet door de lakse houding van PSV wat al vaker het geval is geweest.
Vind ik leuk
Mari +13218
donderdag 11 april 2019 om 14:43
Tussenstap naar PSV om daarna een grote stap naar Ajax te zetten en echt CL te spelen
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 16:44
Heerlijk tijdperk om Ajax fan te zijn. Puur om de relevantie en reputatie.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 18:19
Wat psv met guti flikt,heeft meneer van bommel die goede naam gelijk naar de knoppen geholpen,van bommel lijkt meer op het reeker debakel.
Leek mooi bleek niets te zijn.
Vind ik leuk
HupHolland +4407
donderdag 11 april 2019 om 20:09
De 'perfecte' vervanger voor De Ligt.
Vind ik leuk
Vooruit +334
donderdag 11 april 2019 om 22:31
Doen doen kopen kopen kopen. Mexicooooooo here we come.
Vind ik leuk
donderdag 11 april 2019 om 22:47
PSV pakt overal naast dus dit is niets nieuws
Vind ik leuk
ritje +765