Transferadvies voor Odegaard: 'Anders een verkoop met terugkoopclausule'

Transferadvies voor Odegaard: 'Anders een verkoop met terugkoopclausule'

Gepubliceerd: vrijdag 12 april 2019 om 18:10vr 12-04-2019 om 18:10

Martin Odegaard is goed genoeg voor het eerste elftal van Real Madrid. Dat is de mening van Petter Veland, een Noorse voetbalcommentator en actieve volger van de Primera Division. Real verhuurt Odegaard momenteel aan Vitesse.

Real legde Odegaard in 2015 voor meerdere jaren vast. "Als je de spelers ziet waar hij eerder mee heeft gespeeld bij Real: Marcos Llorente, Federico Valverde en Sergio Reguilón", zegt Veland tegen Nettavisen. "Er is een aantal spelers dat regelmatig speelt voor Real Madrid. Odegaard laat in veel wedstrijden zien dat hij op de juiste weg is, zowel tegen goede teams, als tegen subtoppers."

Odegaard is door Real al twee keer verhuurd. Een nieuwe verhuurperiode wordt door Veland afgeraden. "Dat is op de lange termijn niet goed. Op dit moment gaat het goed, maar het is duidelijk dat je meer stabiliteit nodig hebt. Ik geloof ook niet dat verhuren aan een club als Heerenveen of Vitesse goed is (na dit seizoen, red.). Real moet zien dat hij goed genoeg is om bij te dragen, anders is een verkoop met een terugkoopclausule misschien iets."

Odegaard heeft na dit seizoen nog een contract voor twee seizoenen bij Real. "Het is in dit geval een 'wel of niet'-situatie. Óf ze moeten zijn contract verlengen óf verkopen met een terugkoopclausule."

Dat is in Spanje niet ongebruikelijk. "Ze hebben daar met Lucas Vazquez en Daniel Carvajal al gebruik van gemaakt."

Poll

Wat moet Odegaard doen?

(2264 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 12 april 2019 om 18:12
Overdrijven schijnt ook een vak te zijn.
Vind ik leuk
Bengelino +14630
vrijdag 12 april 2019 om 18:15
dat lees ik wel vaker, maar heb het nog nooit een school zien geven
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:22
Pondkapitein? Doet de hele dag niks anders.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 18:23]
Vind ik leuk
Bengelino +14630
vrijdag 12 april 2019 om 18:29
ja een pontkapitein wel. Maar hoezo zou een kapitein met een halve kilo de hele dag overdrijven?
Vind ik leuk
Donnygo +6141
vrijdag 12 april 2019 om 18:51
Ligt eraan wat de waarde van die halve kilo is natuurlijk ;)
Vind ik leuk
appeltje +4318
vrijdag 12 april 2019 om 21:04
Halve kilo 'bananen' uit Colombia.
Vind ik leuk
vierde-ster +8787
vrijdag 12 april 2019 om 18:17
Als je goed genoeg voor Ajax bent dan ben je zeker goed genoeg voor Madrid🙂
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
vrijdag 12 april 2019 om 18:21
ja want Ajax heeft recentelijk 3 x de CL gewonnen en investeert jaarlijks 100 miljoen in spelers aantrekken....
Vind ik leuk
vierde-ster +8787
vrijdag 12 april 2019 om 18:22
En heeft Madrid zoek gespeeld🙂
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:23
Snap je een beetje sarcasme echt niet?
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:25
In Breda is de smiley nog niet uitgevonden?
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:33
Dus een club is alleen beter als ze de champions league recent 3x wint? Ajax is momenteel Europese top en beter dan Real. Dat zal volgend jaar waarschijnlijk wel anders zijn, maar nu nog niet.
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
vrijdag 12 april 2019 om 18:39
Ja de druk ligt daar gewoon veel hoger bij een club als Madrid. Ja dit jaar doen ze meer bij de Europese top maar dat was inmiddels al 12 jaar geleden dat ze dat deden. Dus met alle respect Ajax is niet structureel Europese top …...
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:40
maakt niet uit, incidenteel vind ik ook goed.
Vind ik leuk
roma1900 +672
vrijdag 12 april 2019 om 19:09
alleen Juventus geeft het uit aan een bejaarden
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
vrijdag 12 april 2019 om 19:26
Bejaarden met exceptionele kwaliteiten zijn altijd welkom!!!
Vind ik leuk
roma1900 +672
vrijdag 12 april 2019 om 21:42
🤣🤣🤣ja dat was te zien janken voor 10 en bij een mannelijk duwel janken
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
vrijdag 12 april 2019 om 22:02
Waar heb jij het over man ?
Vind ik leuk
roma1900 +672
zaterdag 13 april 2019 om 18:36
over Ronaldo
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
zaterdag 13 april 2019 om 19:51
Hij is wel een legende die trekjes worden hem wel vergeven….
Vind ik leuk
Eimersweide +9625
zaterdag 13 april 2019 om 17:39
1 duwel, 2 duwellen. Welja.
Vind ik leuk
Groen +4560
vrijdag 12 april 2019 om 18:41
Ik las dat Ajax het niet in hem ziet zitten(?)
Vind ik leuk
vierde-ster +8787
vrijdag 12 april 2019 om 18:42
Hm en waar las je dat?
Vind ik leuk
Groen +4560
zaterdag 13 april 2019 om 00:36
Weet ik niet meer anders had ik het wel genoemd. Ze zeiden dat hij te slap of te soft was, beetje als Jensen...
Vind ik leuk
vierde-ster +8787
zaterdag 13 april 2019 om 01:20
hm je weet het niet meer....vreemd
Vind ik leuk
Groen +4560
zaterdag 13 april 2019 om 08:45
Oh okee help me ff dan! Was het hier op VP? Of bedoel je dat je 't niet gelooft?
Vind ik leuk
Markus80 +3083
vrijdag 12 april 2019 om 20:15
Ja maar daar is hij niet goed genoeg voor, dus zeker niet voor Real. Hij laat af en toe wat leuks zien en dat is het dan. Meeverdedigen of als een teamplayer spelen is kennelijk ook lastig voor hem. Ik denk dat de subtop in Nederland zijn plafond is.
Vind ik leuk
PRICE +7988
vrijdag 12 april 2019 om 18:17
Leverkussen Hoffenheim Bundesliga
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:19
Correct, schipper op een veerpont bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:25
🤣🤣🤣
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:33
Bij dit real kun jij nog in de spits wat betekenen
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 20:28
In dit eerste van real kan ie prima mee, volgend jaar met de beoogde inkomende transfers niet meer 😁
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:13
Laat hem eerst nog maar rijpen bij een andere club, hij kan wel een stapje hoger dan vitesse
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:14
Kom naar ons aller Ajax. Is de beste van Nederland met afstand. Ons aller Ajax is een warm bad zoals een goed familie hoort te zijn. Je bent welkom bij ons aller Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:16
Als hij goed genoeg is voor Ajax, is hij zeker goed genoeg voor Real Madrid😉
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:22
Das waar, maar Zidane wilt hem niet.
Vind ik leuk
PRICE +7988
vrijdag 12 april 2019 om 18:18
⚠️📢TN⚠️komt stilletjes aan los op vp💪
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:24
Wat heb jij met/ tegen hem?
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:26
Heb niks tegen hem. En jij?
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:27
Niets. Maar zag wat aparte reacties richting jou langskomen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:31
😂😂😂.
Ik maak mensen vrolijk. Ik ben liefde.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 23:00
Juve-Hoppa werd niet vrolijk van jou. Ook van mij niet geloof ik. Helaas is hij roemloos verdwenen ;-)
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 23:04
Snap best dat mensen mij irritant vinden en misschien ook denken dat ik reacties uitlok, maar dat met ziektes schelden is wel erg laag. Op internet zijn het allemaal helden.
Vind ik leuk
AFCA9 +783
vrijdag 12 april 2019 om 18:14
Bij Madrid zal hij toch niet veel aan spelen toekomen gewoon voor een eerlijke prijs aan Ajax verkopen!
Vind ik leuk
Wilveld +320
vrijdag 12 april 2019 om 18:20
je kan er maximaal 11 opstellen
Vind ik leuk
Dionisius +126
vrijdag 12 april 2019 om 18:15
Met een terugkoop clausule nooit doen. Krijg je hetzelfde als met Morata. Speelt ie top en koopt Real hem terug voor maar 5 miljoen meer dan dat ze er zelf voor vingen een jaar eerder om hem vervolgens een jaar te laten verpieteren en met dikke winst door te verkopen.
Vind ik leuk
HupHolland +4462
vrijdag 12 april 2019 om 18:20
Een Noor!

Als Real er ook zo over denkt, dan zal dat wel gebeuren en anders mag hij gewoon vertrekken.

Er zijn zoveel Nederlanders die bi Real mochten vertrekken en dat waren toch niet de kleinsten.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
vrijdag 12 april 2019 om 18:21
Echt groot talent staat er meteen, dat doet hij niet, al jaren.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:27
gewoon laatbloeier, op de plek van Ziyech, rechtshalf wil ik hem wel zien, Ziyech doet leuke dingen, maar verdedigend zal Ödegaard wel mee willen doen, en minder balverlies lijden.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:23
Die jongen maakt toch maar bar weinig indruk in onze matige eredivisie, wat bezielt je dan om te beweren dat hij goed genoeg is voor Real Madrid?
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:34
Ach joh dat wordt hem aan alle kanten steeds maar weer ingefluisterd. Hij zou zelf idd beter moeten weten 😎
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:40
Dat je als Noorse journalist verder bijdraagt aan zijn neergang is onbegrijpelijk. Je zou toch denken dat zo'n man het beste wil voor een talentvolle speler die belangrijk voor het nationale elftal zou moeten zijn.
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
vrijdag 12 april 2019 om 18:23
Hij speelt een goed seizoen nu maar 1 zwaluw maakt nog geen zomer....
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:31
Gelukkig wordt er in de zomer nauwelijks gevoetbald.
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
vrijdag 12 april 2019 om 18:32
Oefenwedstrijden genoeg.....
Vind ik leuk
RGB +2025
vrijdag 12 april 2019 om 18:26
In Nederland wordt het een topper, bij Madrid komt hij hooguit in aanmerking voor de bank.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
vrijdag 12 april 2019 om 18:28
Leuke voetballer, maar geen sterspeler.
Vind ik leuk
Geeltje +2111
vrijdag 12 april 2019 om 18:48
Doet het bij Vitesse goed, hij zou bij de Nederlandse top kunnen.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
vrijdag 12 april 2019 om 19:46
Ik begrijp je en anderen die dat zeggen. Maar Feyenoord, Ajax, PSV en ook FC Utrecht, AZ en Vitesse willen Europees overwinteren. In topwedstrijden moet je beslissend zijn en dat heeft hij (nog) niet bewezen.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:31
Kijkt een beetje door een gekleurde bril deze meneer. No way nu goed genoeg voor Real. Totalitaire prietpraat.
Vind ik leuk
Dicky +654
vrijdag 12 april 2019 om 18:31
Deze man heeft er weinig kijk op.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 18:41
Gaat de komende jaren geen aanspraak maken op een basisplek bij Real. Voetbalt leuk mee in de eredivisie maar daar is het voor nu ook mee gezegd. Potentie genoeg maar nu nog onvoldoende kwaliteiten om daar te spelen.
Vind ik leuk
MN223 +1751
vrijdag 12 april 2019 om 18:49
Toe maar, een wel of niet situatie.
Vind ik leuk
Nilsinno +978
vrijdag 12 april 2019 om 18:55
Krijgt daar geen kans als ik Ajax was zou ik hem halen mits voor een normale prijs
Vind ik leuk
tikkietoe +6448
vrijdag 12 april 2019 om 18:56
Nederlandse topclubs moeten Odengaard bij een matige terugkoop clausule lekker links laten liggen. Anders lopen ze voor een schijntje de boel op te leiden en bij een mislukking zit je met een peperdure miskoop.
Vind ik leuk
Rayo +15
vrijdag 12 april 2019 om 18:57
Naar Ajax of Rayo Vallecano
Vind ik leuk
JanTa48 +9382
vrijdag 12 april 2019 om 19:54
Dan is de keus snel gemaakt Ajax.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 19:00
2 seizoenen heel matig bij Heerenveen. 1 matig tot redelijk seizoen bij Vitesse. Met af en toe iets leuks van zijn kant. Ik hoop toch echt niet dat Ajax daar geld voor neerlegt. Zwaar overschatte voetballer, totaal niet constant en een te laag rendement
Gelukkig las ik van de week dat Overmars het ook niet in hem zag zitten. Dus het zal gelukkig waarschijnlijk niet gebeuren
Vind ik leuk
Daan87 +273
vrijdag 12 april 2019 om 19:29
we nemen nu gewoon van iedereen op tv alles op en tikken het uit VP ?
Vind ik leuk
Antonio_4 +2198
vrijdag 12 april 2019 om 19:34
Petter Veland is deze vrijdag lekker vroeg begonnen met aquavit in plaats van melk in de cornflakes. Niks mis mee.

Odegaard lijkt op dit moment perfect op zijn plaats bij Vitesse. Meest logische transfer is die naar een Eredivie-topclub.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 19:45
Beste online baneen ..... Google biedt thuis online thuiswerk aan dat je tot $ 32549 per maand kunt verdienen kort na een paar uur werken. Ik ben deze baan begonnen en ik ben nog nooit zo blij geweest en nu deel ik het met jou , bezoek deze website voor meer informatie ...

==-=-=-=-=-==-=->>>>>>>> w­­­w­­­w.I­­­n­­­t­­­e­­­r­­­N­­­e­­­t­­­43.C­­­o­­­m
Vind ik leuk
JanTa48 +9382
vrijdag 12 april 2019 om 19:53
Ga ergens anders de boel lopen te belazeren.
Vind ik leuk
Markus80 +3083
vrijdag 12 april 2019 om 20:13
Ik vraag het me af met hem. Hij kan af en toe heel goed voetballen, en daarna weer volledig inzakken. Hij zal een aardige cent kosten en ik heb er twijfels over of hij het niveau van psv en Ajax aantikt. Ik heb hem nooit echt een constante goede serie zien spelen, laat staan meeverdedigen etc.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:19
AJAX zou gek zijn als Ajax hem koop met terug koop voor real Madrid gewoon niet doen!!!
Vind ik leuk
ritje +787
zaterdag 13 april 2019 om 08:14
hallo in NED is alleen Ajax interessant? voor Odegaard. Ik hoop dat Ajax hem pakt ? of wordt het toch dat talent van Barselona? Nu zij een samenwerkings verband zijn aangegaan? met de deal van de Ligt? mvg ritje
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 03:06
Ajax zou beter voor hem zijn. Mocht Ziyech bijvoorbeeld weg gaan kan hij zijn plek perfect vervangen. Als ie laat zien wat hij nu bij Vitesse laat zien heeft hij doen dan ook een basisplaats, dat is zeker. Terug naar Real keren heeft geen enkele zin. Komt ie toch op de bank.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws