Real Madrid heeft groot nieuws: financiering voor 'nieuw' Bernabeu is rond

Real Madrid heeft groot nieuws: financiering voor 'nieuw' Bernabeu is rond

Gepubliceerd: vrijdag 12 april 2019 om 20:30vr 12-04-2019 om 20:30

Real Madrid kan gaan beginnen aan de grootschalige renovatie van het Bernabeu-stadion. De financiering voor de verbouwing is rond, laat De Koninklijke vrijdagavond weten in een officieel statement.

De operatie gaat in totaal 575 miljoen euro kosten, onthult de huidige nummer drie van de Primera Division. Real Madrid zal vanaf juli 2023 beginnen met het terugbetalen van de bouwkosten en is vanaf dan 29,5 miljoen euro per jaar kwijt. De club benadrukt dat er geen 'hypotheekachtige constructie' is afgesloten voor de financiering van de stadionrenovatie. Real Madrid zal zich dus ook niet in de schulden steken tijdens de verbouwing en kan zijn 'reguliere activiteiten' voortzetten.

De ingreep is noodzakelijk, laat de onttroonde Champions League-winnaar weten. Een uitgebreid stadion zorgt voor structureel hogere inkomsten, waardoor Real Madrid 'zijn leidende positie op sportief en commercieel gebied ook tijdens de komende decennia kan handhaven.'

Plaats een reactie

InternetHeld +4588
vrijdag 12 april 2019 om 20:33
Zeker met zwart geld betaald.
Vind ik leuk
PRICE +7972
vrijdag 12 april 2019 om 20:45
Madrid vriendjes met uefa
Vind ik leuk
RebelVox +12562
vrijdag 12 april 2019 om 21:10
Nee joh, dat lenen ze van Ajax
Vind ik leuk
AlecBlc +1793
vrijdag 12 april 2019 om 23:20
Ja inderdaad, Real Madrid is de voetbalclub met de meeste schulden, en dan kunnen ze blijkbaar wel een stadion laten bouwen van rond de 500 miljoen. Ik kan me nog herinneren dat een paar jaar geleden een artikel in de krant kwam waarin stond dat Real Madrid veel financiële hulp kreeg van de Spaanse staat.

Heel erg hypocriet dit allemaal hier. Geen geld hebben maar het wel uitgeven.
Vind ik leuk
PRICE +7972
vrijdag 12 april 2019 om 23:22
Ik heb veel meer met de premier league en de Bundesliga. Verschrikkelijk een Spaanse finale in de hoogste Europa cup.
Vind ik leuk
Dienhaag79 +130
vrijdag 12 april 2019 om 23:40
Hoe kom je eraan met de meeste schulden. Kom met bron. Ze zitten niet eens in de top 10
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 23:59
Heel hypocriet, volgens mij heeft real madrid in 2001 zijn trainingscomplex midden in de stad verkocht aan de gemeente voor een bedrag van 1 miljard.. jou reactie is net NOS knippen en plakken blijf je wel bij de feiten alsjeblieft...
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 00:00
https://www.vi.nl/nieuws/financile-problemen-real-madrid-lijken-voorbij..

I just feel hate because we are G.O.A.T! 13 UCL!!
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 00:04
Suck my dick
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 00:05
De waarheid is hard! But my friend i like to lick pussy maybe other dicks around for you!
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 00:15
Het is 2019
Kom maar uit de kast.
Trolletje!
And bye bye
I don’t have time for losers!!
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 07:56
Wie is nou de troll??
Vind ik leuk
Farmer +15013
zaterdag 13 april 2019 om 02:28
Ik weet niet alles, maar dát verhaal kan wel kloppen...

Real heeft ook wel schulden, maar heeft in de jaren '50 bv, de oude succesjaren, veel van haar vermogen geinvesteerd in onroerend goed.

Onroerend goed wat toen nog veel goedkoper was als in de 21e eeuw!
Zo is bv ook dat trainingscomplex in het midden van de stad, voor grof geld verkocht, en zo heeft Real' nog wel het een en ander aan vastgoed/onroerend goed daar aan garantstelling tegenover staan..

Het is tegenwoordig, 'belasting-technisch', gewoon voordeliger om dan een lening af te sluiten tégen een dergelijke garantstelling bv....

T is een kromme beredenering, want de reguliere burger kan dat nooit op die manier, maar het bedrijfsleven wel..

Real maakt er gewoon slim gebruik van.

Is het crimineel oid? Misschien wel, maar dié schuld ligt bij de overheden, niet bij de clubs die er gebruik van maken.

'Hate the Sin, but love the Sinner"?
Vind ik leuk
Dienhaag79 +130
zaterdag 13 april 2019 om 11:14
Is gewoon haat altijd. Vp Nederlandse media is pro Barcelona
Vind ik leuk
goedemorgen +3379
zaterdag 13 april 2019 om 00:15
Onzin, ga je even inlezen en kom niet met zogenaamde weetjes van vroeger.
Real heeft al jaren geen grote aankopen gedaan en 3 keer achter elkaar de CL gewonnen.
Daarnaast de laatste 10 jaar volgens mij minimaal halve finale gespeeld.
Geld genoeg lijkt mij.
Vind ik leuk
Nashua +7242
zaterdag 13 april 2019 om 07:05
Uiteindelijk Europees geld
Vind ik leuk
jari11 +5247
vrijdag 12 april 2019 om 20:33
Ziet er schitterend uit! Wel lachwekkend weer waar dat geld vandaan komt, maar goed ik zal er verder niet over beginnen..
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 20:38
Lachwekkend? 3x achter elkaar UCL gewonnen? Prijzen kast van hier tot tokio
Vind ik leuk
jari11 +5247
vrijdag 12 april 2019 om 20:41
👏👍
Vind ik leuk
power +7909
vrijdag 12 april 2019 om 20:51
Prijzen kast van hier tot Zwitserland UEFA hoofdkantoor.
Vind ik leuk
Dienhaag79 +130
zaterdag 13 april 2019 om 15:06
Nou Barcelona is niet heilig
Niet voor niets Uefalona genoemd.
Vind ik leuk
power +7909
zaterdag 13 april 2019 om 15:45
Barca had geen prijzen gewonnen dankzij de uefa en scheids. Dan denk je totaal fout.
Vind ik leuk
Dienhaag79 +130
zaterdag 13 april 2019 om 15:53
Kan je nog Chelsea herinneren halve finale
Hadden ze 5 pingels moeten krijgen en nog genoeg voorbeelden.
Grote clubs hebben altijd voordeel en dat geld ook voor Barca real.
Vind ik leuk
Dienhaag79 +130
maandag 15 april 2019 om 07:56
En niet te vergeten tegen psg
Vind ik leuk
Feye1908 +9267
vrijdag 12 april 2019 om 20:54
Dus? Waarom betalen ze de verbouwing niet direct uit eigen zak maar op afbetaling?
Vind ik leuk
jari11 +5247
vrijdag 12 april 2019 om 21:27
Dit dus
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 22:10
waarom neemt iemand met geld een hyptoheek omdat het voordeliger is?
Vind ik leuk
Feye1908 +9267
vrijdag 12 april 2019 om 22:23
Ten eerste staat in de tekst dat het geen hypotheek is en ten tweede is de prijzenkast in dit verhaal totaal niet relevant voor de wijze van financiering.
Vind ik leuk
G.Kopf +5743
vrijdag 12 april 2019 om 20:34
Zal het bedrijf van Perez eraan mogen knutselen?
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
vrijdag 12 april 2019 om 21:26
Nee, belangenverstrengeling. Dat gebeurt daar niet.
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
vrijdag 12 april 2019 om 20:37
"De club benadrukt dat er geen 'hypotheekachtige constructie' is afgesloten voor de financiering van de stadionrenovatie. Real Madrid zal zich dus ook niet in de schulden steken tijdens de verbouwing en kan zijn 'reguliere activiteiten' voortzetten."


Mooi, in Spanje en Italië kan alles.
Vind ik leuk
RenW +5743
vrijdag 12 april 2019 om 20:42
Ik dacht dat ik naar het filmpje van de Spurs aan het kijken was.
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
vrijdag 12 april 2019 om 20:44
Dat Spurs stadion vind ik trouwens best aardig. Althans, wat ik van tv beelden zie.
Vind ik leuk
JDW1988 +3352
zaterdag 13 april 2019 om 09:05
Schitterend stadion van Spurs!
Ik vind dit echt een vreselijk concept ..
Vind ik leuk
PRICE +7972
vrijdag 12 april 2019 om 20:44
Kijk das sneller als Feyenoord city
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
vrijdag 12 april 2019 om 20:45
No shit.

Al is Madrid ook al een jaar of 7 bezig.
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 20:45]
Vind ik leuk
PRICE +7972
vrijdag 12 april 2019 om 20:46
OK ook goed
Vind ik leuk
voebtalie +3831
vrijdag 12 april 2019 om 21:08
Dan. Het is sneller dan.
Vind ik leuk
Suck r +1033
zaterdag 13 april 2019 om 09:57
Dat gaat er nooit komen. Blijft voor altijd een droompark.
Vind ik leuk
#Keizerout +50344
vrijdag 12 april 2019 om 20:49
Ik vind het ook toffer als clubs gewoon sparen en zelf een stadion bouwen zoals bij Feyenoord City :p
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
vrijdag 12 april 2019 om 20:52
Hehe, ja. Utopie.


Maar als je extern kapitaal aantrekt (wat logisch is), dan is het ook logisch dat je jaarlijks lasten moeten afdragen. Hoe Madrid dit dan doet...

Overigens bouwt Feyenoord zelf niet en wordt het ook geen 'eigenaar' (zoals ze dat nu ook niet is)? Of moeten we dat hier uitleggen waarna weer een mooie discussie ontstaat? ;-)
Vind ik leuk
#Keizerout +50344
vrijdag 12 april 2019 om 20:59
Ja, beetje wel.

Kennelijk hebben ze een manier gevonden om aan geld te komen zonder het te lenen.

Jammer dat Feyenoord niet zelf bouwt. Dan was Verbeek overigens een betere optie geweest.

Dat mag je doen, het is immers een forum, maar het hoeft niet.
Je weet er wel veel van voor een PSV'er trouwens.
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
vrijdag 12 april 2019 om 21:02
Nou, ik weet niet of Verbeek een optie is. Of heeft hij naast teakhouten huizen, ook kennis van gewapend beton en staal? Hijzelf vindt vast van wel.


Ja, mooi. Ik schijn tegenwoordig fan te zijn van Jurgen Dirkx en Reinier Robbemand. En niet te vergeten Ruudje Hesp. Zo schattig.
Vind ik leuk
#Keizerout +50344
vrijdag 12 april 2019 om 21:17
Oke, dus een teakhouten stadion lijkt je niks?

Bij andere clubs zou ik het gek vinden als iemand meer fan is van de assistenten dan de hoofdtrainer.
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
vrijdag 12 april 2019 om 21:21
Lijkt me geweldig. Alleen beetje onhandig met tifo acties enzo. Of is wat inpregneerspray voldoende denk je?


Nou, Heerenveen deed in dat kader tot deze week ook wel mee...
Vind ik leuk
#Keizerout +50344
vrijdag 12 april 2019 om 21:27
En al het personeel kan gewoon meehelpen. Dat is goed voor de teakbuilding.
Dat zou ik trouwens even navragen bij de bouwmarkt.

Ja, al moet ik zeggen dat ik ook weer niet heel close ben met Johny Jansen. Ik vind het ook irritant om in dezelfde naam de J eerst Engels en later Nederlands uit te spreken, maar dat terzijde. Ik krijg de neiging om Djansen te zeggen.
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
vrijdag 12 april 2019 om 21:34
Check; dan maar naar de Hornbach. Want je spreekt alleen over een project...

Het is Jonnie. Maar dan gewoon op z'n Mokums.
Vind ik leuk
Futre +5378
zaterdag 13 april 2019 om 08:09
Bitcoins 😉
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
zaterdag 13 april 2019 om 08:21
Dat is het.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 20:37
Mooiste stadion ter wereld! Ben er nu 4x geweest, 4x ook echt op andere plekken gezeten en echt blijft amazing! Hoe gigantische dit stadion is!
Vind ik leuk
Linke loe +2362
vrijdag 12 april 2019 om 20:42
Toch zeker liever naar camp nou 👌
Vind ik leuk
Ove +4184
vrijdag 12 april 2019 om 21:00
Bij Barcalona moet je een verrekijker meenemen.
Vind ik leuk
Linke loe +2362
vrijdag 12 april 2019 om 21:02
Haha ..ben nooit in het bernabeu geweest hoor..het is van mijn alleen club voordeel
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
vrijdag 12 april 2019 om 20:44
Tofste stadion vind ik nog altijd La Bombonera ;-)
Vind ik leuk
PRICE +7972
vrijdag 12 april 2019 om 20:47
De koel Venlo, en woudenstein paradepaardjes van de Nederlandse eredivisie
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
vrijdag 12 april 2019 om 20:48
:-)

Woudestein heb ik het altijd prima naar m'n zin gehad. Overigens ook wel pluspunten voor het Twente stadion. Gewoon mooi.
Vind ik leuk
PRICE +7972
vrijdag 12 april 2019 om 20:52
Bedoel er mee dat deze stadion echt niet kunnen in de eredivisie. Straalt toch niks uit.
Doet afbreuk aan de eredivisie.
Vvv was een paar jaar terug een heel eind voor een nieuw stadion, helaas hoor je er nu niks meer van
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
vrijdag 12 april 2019 om 20:54
Ach, VVV is wel old skool. Dat vind ik juist wel een tof stadion. Excelsior is inderdaad plastic en klein, maar altijd gezellig.

Sommige stadions in de Serie A gezien? Of La Liga? Springen ook de tranen in je ogen.
Vind ik leuk
PRICE +7972
vrijdag 12 april 2019 om 20:57
Ik hoop dat er een paar stadions in Nederland een update krijgen
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
vrijdag 12 april 2019 om 20:57
Hoop dat ze eerst ieder geval echt gras krijgen.
Vind ik leuk
PRICE +7972
vrijdag 12 april 2019 om 20:58
Das ook een dingetje, absoluut
Vind ik leuk
Suck r +1033
zaterdag 13 april 2019 om 10:00
Ja, fijne velden ook.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 20:56
Ben je nog niet in het Philips Stadion geweest :P
Vind ik leuk
Suck r +1033
zaterdag 13 april 2019 om 09:59
Dan ben je nog nooit in het Wanda Metropolitano geweest zeker.? Dat is pas waanzinnig.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 20:37
Lekker joh, doe mij zo'n constructie om mijn huis te verbouwen.. 😁
Vind ik leuk
Jhonny A. +113
vrijdag 12 april 2019 om 20:43
Al die nieuwe stadions beginnen allemaal
op het zelfde te lijken
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 20:51
Westfalen Stadion.... ook mooi
Vind ik leuk
BB90 +77
vrijdag 12 april 2019 om 20:53
Hopelijk deelt de Stad Madrid niets uit aan dit project. Real Madrid heeft de afgelopen decennia genoeg profiteert. Dat mag eens ophouden.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 20:54
Ja naar het laatste wedstrijd in CL is een renovatie hard nodig. Ajax heeft letterlijk en figuurlijk Real en Bernabeu gesloopt.
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 20:56
Waar gaan ze eigenlijk spelen gedurende de renovatie?
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 10:22
Geen idee, hun trainingscomplex past ook niks op haha misschien wanda metropolitano?
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 13:15
Denk dat dat hem dan wordt.
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 19:15
Wel bij de rivaal, maar zie geen andere optie voor 50.000-80.000 in de buurt
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 12:03
Er gaat niet veel gebeuren aan het veld en de zitplaatsen, dit doen ze in de zomer wanneer er geen wedstrijden gepland staan. Er wordt vooral gewerkt aan de buitenkant van het stadion, er komen meer winkels en eetgelegenheden. Als de verbouwing loopt zoals gepland kan Real Madrid haar wedstrijden in het Bernabeu blijven spelen.
Vind ik leuk
Sabau +1856
vrijdag 12 april 2019 om 20:59
Kijk je ook even mee Jan de Jong?
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:07
Heeft Barcelona dit goedgekeurd ??
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:16
Ja na zo'n 1-4 nederlaag wil je een ander stadion, snap ik 😎
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
vrijdag 12 april 2019 om 21:18
🙈
Vind ik leuk
ROCK +117
vrijdag 12 april 2019 om 22:56
🤣
Vind ik leuk
Pelemaradona +1797
vrijdag 12 april 2019 om 21:17
Zijn Het weer andere aan het beschuldigen🥴
Vind ik leuk
WilcoS64 +4821
vrijdag 12 april 2019 om 21:19
Wat moet daar dan aan verbouwd en uitgebreid worden?
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:24
Real heeft volgens mij al zat vaak schulden
Vind ik leuk
vrijdag 12 april 2019 om 21:28
Het “bendrukken” zegt toch al genoeg! Waar is de dairplay!
Vind ik leuk
Tjeentje +297
vrijdag 12 april 2019 om 21:36
—-
[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 22:10]
Vind ik leuk
Akela +395
vrijdag 12 april 2019 om 23:29
Hoop dat ze wel aan de grasmat hebben gedacht....
Vind ik leuk
JohanLeo +807
vrijdag 12 april 2019 om 23:45
Logo VoetbalPrimeur.nl Avatar JohanLeo
Zoeken
Nieuws
Livescores
In beeld
Competities
Clubs
Spelers
Video's
Te Vrede legt vinger op de zere plek: 'Na 18 minuten pas mijn eerste bal'

Te Vrede legt vinger op de zere plek: 'Na 18 minuten pas mijn eerste bal'
Gepubliceerd: Vr 12-04-2019 om 23:28

Kopieer link
Deel op WhatsApp
Deel op Facebook


Mitchell te Vrede stond na afloop van NAC Breda-FC Emmen balend de media te woord. NAC hield 'slechts' één puntje over aan de cruciale ontmoeting en de spits kwam nauwelijks in het stuk voor.

Het veldspel van NAC was eenvoudigweg niet goed genoeg, concludeerde Te Vrede na de 1-1. "Volgens mij kreeg ik pas in de achttiende minuut mijn eerste bal", legt hij voor de camera's van FOX Sports de vinger op de zere plek. "We hadden afgesproken om veel rond de zestien te komen om mij dan in te spelen. Dat heb ik één keer gedaan, toen legde ik terug en werd het gevaarlijk. Maar het was veel te weinig."

Te Vrede scoorde voor de winterstop negen keer, maar staat in 2019 nog droog en geeft aan dat hij vaak op een eiland staat. "De kansen die ik in de eerste seizoenshelft kreeg, waren beter om te maken. Op dit moment krijg ik weinig kansen. Je ziet dat andere jongens scoren (vrijdagavond redde Erik Palmer-Brown een punt voor NAC, red.), maar het zijn nooit uitgespeelde kansen."

Pas in de slotfase ging NAC alles of niets spelen. "Dan maken we wel oorlog, terwijl dat eigenlijk negentig minuten lang zou moeten zijn. Dan komen die ballen ineens wel. Het hoeft niet altijd mooi, we moeten overleven. Dan maar die lange ballen en vanuit de tweede bal gaan spelen. En ik denk dat zij dat veel beter deden."



Deel op WhatsApp
Deel op Facebook
Deel op Twitter
Deel met email
Kopieer link Lees meer over:EredivisieNAC BredaMitchell te VredePOLL
Kan NAC nog van de laatste plaats afkomen?

Ja Nee (3301 STEMMEN)
Plaats een reactie
Geef je mening
Het laatste formule 1 nieuws - GPBlog.com
Max Verstappen was nerveuzer voor simrace dan échte Formule 1 race

Dit weekend IndyCar op Long Beach. Herbeleef de mooiste inhaalactie van 2018

Kubica: "Het is een goed teken dat de auto nu anders voelt"

Tarcotsira +734 vrijdag 12 april 2019 om 23:32Ter Vrede heeft gelijk NAC heeft gewoon veel te weinig gestreden en dit was de ideale kans om het tij te keren !!
Reactie
Ove +3800 vrijdag 12 april 2019 om 23:36Nac komt gewoon goed weg met een puntje
Emmen had het al lang af moeten maken.
+ 1 like Reactie
PRICE +3277 vrijdag 12 april 2019 om 23:38En Stein Vreven moest vertrekken, Stein was perfect voor NAC. Wat wil NAC nog meer, nu diep in de ellende.
Reactie
Tarcotsira +734 vrijdag 12 april 2019 om 23:39Ja dus dat is de harde realiteit !!
ReactiePRICE +3277 vrijdag 12 april 2019 om 23:37NAC moet kaarsjes gaan aansteken dat is hun laatste hoop.
ReactieNao Veure +242 vrijdag 12 april 2019 om 23:38Dus 1x na 18 minuten geeft 5x in 90 minuten. Vgm kreeg Cristiano er gisteren minder maar die scoorde wel. Het is maar wat je er mee doet.

Ohja, dat de vergelijking nergens op slaat snap ik ook[Reactie gewijzigd op vrijdag 12 april 2019 om 23:38]
ReactieNeusje +77 vrijdag 12 april 2019 om 23:42Te vrede oud 010er dus sowiezo een flop
🛠


ReactieJohanLeo +470 vrijdag 12 april 2019 om 23:43Plastic is in mijn ogen een véél groter probleem dan de uitstoot van CO2.
Natuurlijk is plastic de naam voor de allereerste kunststof en wordt plastic allang niet meer gemaakt maar okay... we noemen kunststof nu plastic en daar kan ik mee leven.
In ieder geval is het nu zo dat dit zogenaamde plastic wereldwijd aanspoelt op stranden maar zich ook concentreert op plekken in onze diverse oceanen waarbij plekken zo groot als de provincie UTRECHT en vaak nóg groter totaal vergeven zijn van enorme hoeveelheden plastic.
Ook zijn de plasticdeeltjes nu microscopisch klein.
Als je garnalen of mosselen eet dan weet je zeker dat je micro plastic deeltjes binnen krijgt omdat deze diertjes continu water filteren.
Denk daar eens over na!

Overigens blijft Real Madrid Chris Ronaldo enorm missen. Gaat een nieuw stadion dat gemis verhelpen????

Lijkt me van niet...
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 10:24
Je kan mij veel wijsmaken, maar dat dit stadion mooi is? Nee dat niet, nieuwe stadion is foeilelijk, heb liever de oude het ziet er meer uit als de arena nu(niks persoonlijks maar is ook een betonnen bak) net als real maakt nu een bak ervan in plaats van een stadion, als je niet weten wat real madrid is zou je zo zeggen dat het een loods ofzo is! Lelijk bah
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 03:02
Ze kunnen het beter investeren in nieuwe goeie spelers. Een mooi stadion hebben ze al.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws