Oud-speler Feyenoord, AZ en Twente nu postbode: 'Zit niet safe tot mijn 80e'

Oud-speler Feyenoord, AZ en Twente nu postbode: 'Zit niet safe tot mijn 80e'

Gepubliceerd: zaterdag 13 april 2019 om 09:27za 13-04-2019 om 09:27

Laatste update: zaterdag 13 april 2019 om 09:41za 13-04-2019 om 09:41

Stein Huysegems blikt in een interview met Het Laatste Nieuws terug op zijn periode in Nederland. De 36-jarige Belg speelde voor AZ, Feyenoord, FC Twente en Roda JC. Inmiddels is Huysegems postbode. 

Huysegems maakte na zijn debuut bij Lierse furore bij AZ. Met name in het succesvolle UEFA Cup-seizoen (AZ haalde de halve finale) liet de ex-buitenspeler een goede indruk achter. "Daar beleefde ik misschien wel mijn allerbeste jaren", zegt Huysegems in de Belgische krant.

"Ik had er eerst Co Adriaanse en dan Louis van Gaal als trainer. Allebei speciale figuren: naar de buitenwereld kwamen ze nukkig over, maar naar hun spelers toe waren het beiden heel warme mensen. Als je slecht speelde of trainde, dan draaiden ze niet rond de pot. Tegelijk waren ze oprecht geïnteresseerd in de mens achter de speler."

Na een minder jaar bij AZ verkaste Huysegems naar Feyenoord. "In De Kuip spelen was een geweldige ervaring. Langs de andere kant liet de fanatieke aanhang haar ongenoegen duidelijk blijken als het slecht ging. Toen we met 0-4 verloren van grote rivaal Ajax kregen we 's anderendaags op training bezoek van de harde kern… Een jaar later ruilde ik Feyenoord al in voor Twente. De mentaliteit was daar gemoedelijker en dat lag me beter."

Huysegems vult zijn dagen nu met het bezorgen van post. "Of ik dat geld nodig heb? Tja, ik heb niet slecht geboerd, maar niet in die mate dat ik safe zit tot mijn tachtig jaar. Bovendien heb ik na mijn profloopbaan een paar maanden thuis gezeten en dat was het ook niet. Ik sliep tot elf uur en dan lag ik een hele dag in de zetel. Ik wilde iets om handen hebben en zo belandde ik bij de post. Het is vroeg opstaan, maar ik amuseer me."

Plaats een reactie

Sargon +1799
zaterdag 13 april 2019 om 09:29
De Belgische Berry van Aerle!.
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 09:31
Na postbode werd Berry scout en prins carnaval. Dus nog perspectief genoeg ha ha.
Vind ik leuk
Pimman +11531
zaterdag 13 april 2019 om 10:46
Belgische postbode?.. Oh dan brengt hij de emails rond ;)
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 12:20
Hij stuurt zijn postduif op pad
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 09:29
Berry van Aerle 2
Vind ik leuk
Pimman +11531
zaterdag 13 april 2019 om 10:47
Ja Berry van Aerle deed dat ook of nog.
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 10:48
Momenteel scout bij PSV
Vind ik leuk
Pimman +11531
zaterdag 13 april 2019 om 10:49
Aha oke doet hij goed.
Vind ik leuk
PRICE +7961
zaterdag 13 april 2019 om 11:04
Pimman kijk eens YouTube Theo Maassen Berry van Aerle das leuk stukje over simpele van Aerle, lachen kerel
Vind ik leuk
Pimman +11531
zaterdag 13 april 2019 om 11:46
PRICE.. paar jaar geleden al eens gezien..ja is écht grappig!
Vind ik leuk
Bixente +482
zaterdag 13 april 2019 om 09:30
Goed zo, Huysegems. Lekker bezig blijven...😄
Vind ik leuk
Don en Ad +642
zaterdag 13 april 2019 om 09:58
Hij vult graag gleuven, net als wij.

Groetjes, Don en Ad
Vind ik leuk
firewire2 +845
zaterdag 13 april 2019 om 10:27
elkaars gleuven Don en Ad?
Vind ik leuk
Don en Ad +642
zaterdag 13 april 2019 om 11:34
Daar zijn wij ook niet vies van.
Vind ik leuk
Pimman +11531
zaterdag 13 april 2019 om 10:48
Don waar is Cor?
Vind ik leuk
HardSchot +164
zaterdag 13 april 2019 om 10:31
Hij heeft al heel wat gleuven gevuld, denk ik 😉
Vind ik leuk
3-0achter +1529
zaterdag 13 april 2019 om 09:34
De een koopt een duur hoedje van 15K en de ander brengt post rond.
Vind ik leuk
Testata +571
zaterdag 13 april 2019 om 09:34
Hij was binnen tot hij in het zwarte circuit van Twente terecht was gekomen.
Vind ik leuk
DonQuichot +326
zaterdag 13 april 2019 om 09:36
Stein Nietthuysegems..?
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 09:37
Kon heel aardig voetballen, maar speelde toch ook wel vaak als een natte krant.
Vind ik leuk
John Garp +5365
zaterdag 13 april 2019 om 09:39
@ VP: Safe ipv save. (veilig ipv opslaan)

Edit: @VP: Snel aangepast, netjes. De rekening stuur ik komende week wel;-)
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 09:48]
Vind ik leuk
G.Kopf +5742
zaterdag 13 april 2019 om 09:43
Mooi baantje, beetje rondwandelen. Jammer dat het matig betaald.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 09:43]
Vind ik leuk
FRChamp +2526
zaterdag 13 april 2019 om 09:50
Stein, je doet je best. Zet ‘m op!
Vind ik leuk
Romarioo +872
zaterdag 13 april 2019 om 10:03
Waarom niet jeugdtrainer worden
Of scheidsrechter
[Reactie gewijzigd op zaterdag 13 april 2019 om 10:06]
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 10:25
Hij doet het goed, heeft zijn geld verdient met het voetbal en Nu lekker een beetje post rondbrengen. Niet iedereen moet Trainer of scout worden, gewoon een normaal en relaxed leventje leiden is niks mis mee
Vind ik leuk
FCG1971 +5070
zaterdag 13 april 2019 om 10:26
Kom er maar in Stratum.... Niets beter dan dagenlang op een bankje hangen toch.
Vind ik leuk
voetbal@com +1084
zaterdag 13 april 2019 om 12:01
Weet dat hij in België 12.000 euro netto per maand verdiende.
Vind ik leuk
Kwal +850
zaterdag 13 april 2019 om 13:37
Berry van Aarle
Vind ik leuk
zaterdag 13 april 2019 om 17:11
Ook goed om zulke verhalen te vertellen aan al die honderden kinderen die geneigd zijn om hun opleiding te verwaarlozen omdat ze 'toch' profvoetballer worden. Soms valt het achteraf mee (mijn broer stimuleerde ooit Dirk Kuyt om een opleiding als huisschilder af te ronden), maar meestal is het wijs om toch rekening te houden op een bestaan zonder pensioenproef profvoetbal.
Vind ik leuk
Rodapaus +6207
zondag 14 april 2019 om 20:07
Conditie genoeg voor de post lijkt me
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws