Huntelaar vestigt record: 'Dat je de oudste bent is natuurlijk wel iets minder'

Huntelaar vestigt record: 'Dat je de oudste bent is natuurlijk wel iets minder'

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 07:15zo 14-04-2019 om 07:15

Klaas-Jan Huntelaar werd zaterdagavond tegen Excelsior (6-2) de oudste Ajacied die een hattrick maakte voor zijn club. De spits van Ajax erkent blij te zijn met zijn doelpuntenproductie en geniet van het feit dat hij in de Johan Cruijff Arena mag spelen.

Huntelaar was eindverantwoordelijk voor de 1-0, de 3-0 en de 5-1 in Amsterdam. Daarnaast bereidde hij de 2-0 van Dusan Tadic voor. "Een hattrick is altijd mooi", lacht Huntelaar voor de camera van de NOS. "Dat je de oudste bent die dat doet is natuurlijk iets minder."

"Ik was blij dat ik vanaf het begin mocht spelen, dat was lekker", gaat de Ajax-spits verder. "Zeker in een wedstrijd als deze, met een tegenstander die zelf ook wilde voetballen. Dat is altijd leuker dan een tegenstander die de bus parkeert. Daarom maken ze ook twee doelpunten. Je kan met 4-0 of met 6-2 verliezen, dan zou ik toch liever dat laatste hebben."

Dinsdagavond gaat het seizoen van Ajax verder met de return van de kwartfinale van de Champions League. "Een hattrickje in Turijn zou wel lekker zijn", zegt Huntelaar grappend. "Nee, we gaan het zien. Ik ga er niet vanuit dat ik vanaf het begin speel."

Plaats een reactie

zondag 14 april 2019 om 07:18
Speelde prima, maar dat doelpunt van Dolberg🙌🙌🙌 ongekend klasse. Een van de redenen waarom ik ook gewoon echt fan ben van Dolberg
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 07:18]
Vind ik leuk
Nashua +7242
zondag 14 april 2019 om 07:26
Ik schrijf Dolberg óók nog niet af maar Huntelaar achter de hand is pure luxe
Vind ik leuk
PRICE +7961
zondag 14 april 2019 om 08:18
3 goals voor een voetbal opa is super knap.
Vind ik leuk
PRICE +7961
zondag 14 april 2019 om 08:18
Dolberg mist ritme
Vind ik leuk
Hoppert +157
zondag 14 april 2019 om 07:47
Volgend seizoen Dolberg weer een nieuwe kans geven met Tadic op links en een goede rechtsbuiten met rechterpoot halen. Dan moet ie toch wel topscorer van ED kunnen worden.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:01
Precies, gewoon eentje die de ballen er wat vaker in slingers vanaf de zijkant
Vind ik leuk
InternetHeld +4581
zondag 14 april 2019 om 08:12
Het mooiste van alles is dat hij is staat om er 3 in te schoppen tegen Juve.
Vind ik leuk
AnthonyAFCA +4734
zondag 14 april 2019 om 09:37
Ik zie tadic liever op 10 spelen, daar komt hij ook geweldig tot zijn recht.
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
zondag 14 april 2019 om 08:32
Dolberg mist vechtlust.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:03
Ik snap je wel. Maar een spits hoort ook geregeld te scoren in de ogen van het publiek. Zeker met 106 goals in de competitie waarvan een handvol van Dolberg maar zijn blijft dat echt wel gewoon te weinig. Aardige gozer verders hoor
Vind ik leuk
Lee +1103
zondag 14 april 2019 om 09:40
Wat zou het mooi zijn als hij het niveau weer haalt als in het seizoen waar we de EL haalde, toen speelde hij weergaloos met prachtige goals en actie’s, het zit in hem maar komt het er nog een keer uit is de vraag, misschien is deze goal een zetje in de goede richting voor hem.
Vind ik leuk
De Haan +698
zondag 14 april 2019 om 11:45
Dat heb ik a l een paar keer gehoopt. Maar iedere keer zakt ie weer terug helaas. Wat mij betreft is het krediet op nu.
Vind ik leuk
1313 +12911
zondag 14 april 2019 om 07:18
Held! Al dat gif in zich op 35 jarige leeftijd, heerlijk om te zien! En top om bij je selectie te hebben.💪
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:19
Lekker Klaas!! goed bezig ouwe 🙈
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:19
Huntelaar is een topper, ben blij dat hij nog een jaar heeft bijgetekend
Vind ik leuk
Ehv-er +1572
zondag 14 april 2019 om 07:25
Irritanter als Huntelaar zie je ze niet op dit moment 🤮🤮🤮🤮wat n afgrijselijke misbaksel
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:28
Gek dat jij als Ehv-er niet naar PSV kijkt :-)
Vind ik leuk
Ehv-er +1572
zondag 14 april 2019 om 07:30
Ff voor de duidelijkheid Ik heb geen hekel aan alle Ajacieden .. maar die kop van Huntelaar 😤
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:32
Ik beoordeel spelers niet op hun hoofd, maar op kwaliteiten en gedrag.
Vind ik leuk
Smithsonian +45179
zondag 14 april 2019 om 07:35
Kijk zelf eens in de spiegel man.

Die jongen heeft meer in zijn leven bereikt dan jii ooit zal doen.
Vind ik leuk
Ehv-er +1572
zondag 14 april 2019 om 07:41
Dus!!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 07:52
Die is altijd beter dan die van jouw
Vind ik leuk
Wzawzdeb +166
zondag 14 april 2019 om 08:00
Dan zal je niet met veel plezier naar Pisvee kijken, met al die rotkoppen op een rij, met Bommeltje voorop
Vind ik leuk
Ehv-er +1572
zondag 14 april 2019 om 08:03
Wat een gefrustreerde reactie 😁😁😁😁 kneus 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:11
Heb je nou niet door dat je dit soort reacties zelf uitlokt?? Daar je nog ff lekker om man! Truste.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 11:20
Grappig dat je daar om moet lachen nadat je het eerst zelf doet, nerdje !
Vind ik leuk
Gino Ofzo +52
zondag 14 april 2019 om 07:30
Bij PSV loopt er eentje die nog erger is. Namelijk Luuk de jong
Vind ik leuk
Ehv-er +1572
zondag 14 april 2019 om 07:31
Redelijk hetzelfde qua inzet en speler maar een sympathiekere kop er op..
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
zondag 14 april 2019 om 07:45
Totdat ie geen gelijk krijgt van de scheids.
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
zondag 14 april 2019 om 08:35
Sympathieker kop? Hij kan alleen maar verongelijkt kijken, de loser
Vind ik leuk
3Bier +15640
zondag 14 april 2019 om 09:15
Haha begin de dag met een lach. Sympathieke kop? Die jankmuil kijkt 90 min lang verongelijkt naar de scheids. Maar dat krijg je met zo'n coach. Die zal hem daar niet op aanspreken.
Vind ik leuk
zwollie +9892
zondag 14 april 2019 om 09:54
En wat dacht je van duikelaartje lozanootje. Nog irritanter.
Vind ik leuk
voetbal@com +1084
zondag 14 april 2019 om 07:32
Heb gisteren op fox 1 ook de 100 goals gezien van Klaas Jan, ik moet toch zeggen in de zestien (of rond de middenstip en het kleine keepersgebied) echt een goede spits. Mooie omhaal zat er ook bij.

Nadelen zijn ellebogen en zijn manier van juichen / hoe hij overkomt.

Echter dacht vanmorgen nog, ik kijk en onthou vaak de mindere dingen.
Zie ook Clasie, die maakt gisteren een fout en zoiets staat meteen gegrift in het geheugen.

Bij Klaas Jan staan bij mij de elleboogstoten in het geheugen echter als ik dan kijk naar zijn 100 goals overzicht is het raar dat ik meer denk aan de elleboog bij hem i.p.v. een goede spits in de zestien.

Vreemd is dat ik bij mijn zoontje wel de leuke dingen onthou en eigenlijk amper iets wat even fout ging.

Man man wat een gedachten allemaal op zondagochtend, ga maar eens 5 liter koffie drinken, misschien gaat het dan beter met me.
Vind ik leuk
AjaxSneek +349
zondag 14 april 2019 om 07:36
Smakelijk bakje en... Rustig opstarten
Vind ik leuk
Ehv-er +1572
zondag 14 april 2019 om 07:41
Eens! Mooie carrière mooie doelpunten maar ellebogen en respectloos naar oude werkgevers en misselijk juichen
Vind ik leuk
Il Gordo +21236
zondag 14 april 2019 om 07:46
:)
Vind ik leuk
Gutierres14 +1445
zondag 14 april 2019 om 07:55
Heftig wel
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 08:44
Ik herinner mij de omhaal tegen Roda JC in de beker. Stand was 0-1. Komt een inworp en Hunter omhaalt hem erin vanuit de 16. Het allermooiste vond ik de gezichtsuitdrukking van Huub Stevens. Dat zal ik nooit meer vergeten.
Vind ik leuk
JohanLeo +807
zondag 14 april 2019 om 07:52
Ik mag Huntelaar niet zo, hij komt erg onaardig op me over. Maar ik zeg eerlijk dat ik hem helemaal niet ken. Het is ok maar een mening van mij, puur persoonlijk.
Misschien is hij privé juist heel aardig, geen idee!
Maar ik ben erg blij dat hij er weer even drie inschoot.
AJAX wordt kampioen!
Vind ik leuk
PvdB +75
zondag 14 april 2019 om 08:02
Hij kan een echte klootzak zijn in het veld, maar dat is waarschijnlijk een van de redenen dat hij zo een carriere heeft gehad.

Dat gif is in dit team een toegevoegde waar, zelfde gaat op voor Tagliafico.
Vind ik leuk
Speytuut +670
zondag 14 april 2019 om 11:32
Wat een reaktie 😂😂 onaardig op jou over komt die wel us bij je op de koffie dan zodat je dat kan be oordelen. Heb al vaker met deze topper gepraat ook in de eerdere jaren hij is gewoon een wereld spits nog altyd even dodelijk als vroeger jha mss iets minder ook wat ouder he haha maar altyd te woord gestaan en klaar gestaan voor de foto lasse is ook zo een klassebak echte ajacieden❌❌❌💪
Vind ik leuk
rinirat +4194
zondag 14 april 2019 om 08:39
Lekker hoor nog effe een hattrick!
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
zondag 14 april 2019 om 08:41
Huntelaar is en blijft een baas! Voorbeeldige teamspeler, pakt zijn kansen die hij krijgt. Het fanatisme druipt er nog steeds van af, net als zijn spelvreugde. Dolberg zou dit ook veel meer moeten hebben om samen met zijn talent een echte topper te worden. Hoop the Hunter meer in de basis te zien, heeft ie zeker verdiend.
Vind ik leuk
leozao +2611
zondag 14 april 2019 om 08:46
The hunter: een held
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 09:30
Ook al is Huntelaar een vreselijke hufter in het veld op sommige momenten, het is en blijft een baas. Ik denk dat we gerust kunnen stellen 1 van de beste spitsen die Nederland heeft gekent. En te weinig heeft mogen spelen in het Nederlands elftal. Van Persie is dan op papier de topscorer van het Nederland elftal (50 uit102), maar had hij evenveel wedstrijden kunnen/ mogen spelen dan was hij zeker de beste spits geweest. Nu staat hij 2de met 42 uit 76 en dat is niet slecht, zeker gezien het feit dat van die 76 wedstrijden hij die niet allemaal begonnen is als basisspeler. Dus voor mij is hij de beste spits van het Nederlands elftal.
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
zondag 14 april 2019 om 10:29
Precies dat, geen idee waarom Huntelaar niet vaker de voorkeur heeft gekregen. Heeft hoogste moyenne en altijd getergd. Harde werker ook
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:39
In het jaar waarin van Persie de voorkeur kreeg (2010) had ie de pech dat van Marwijk de bondscoache was. Van Persie 7 x basis nul goals als ik me niet vergis. Ik durf te wedden als we 7 x met Huntelaar zouden zijn begonnen we wereldkampioen zouden zijn geworden. Maar dat is iets wat een gevoel is en we dus ook nooit zullen weten. Beiden waren dat jaar geloof ik topscorer van hun land. Dus was het ook lastig om te kiezen misschien. Maar toch blijf ik er bij.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 10:36
Zijn tomeloze inzet, geduld op de bank en gretigheid in het veld..altijd oog voor de goal.. aanjager en voorbeeld in de kleedkamer... blij dat hij nog n jaartje heeft bijgetekend.en n rotkop? Kijk liever naar Klaas dan naar l de jong. Die is pas echt lelijk, net als die 4e man hooligan trainer daar..
Vind ik leuk
sjakieeee +23
zondag 14 april 2019 om 10:35
huntelaar in de basis!!!!!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws