Kampioenschap FC Twente bijna een feit na blamage Sparta voor eigen fans

Kampioenschap FC Twente bijna een feit na blamage Sparta voor eigen fans

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 16:30zo 14-04-2019 om 16:30

Laatste update: zondag 14 april 2019 om 16:33zo 14-04-2019 om 16:33

FC Twente kan komende week het kampioenschap in de Keuken Kampioen Divisie veilig stellen. Na zondag is het gat naar nummer twee Sparta tien punten. Er zijn nog vier duels te gaan. Sparta leed zondagmiddag voor eigen publiek een pijnlijke nederlaag tegen TOP Oss: 1-4. 

Nadat koploper Twente vrijdag zelf afrekende met Telstar (1-0), was nu de beurt aan Sparta. De Rotterdamse formatie van trainer Henk Fraser kon het gat naar de nummer een terugbrengen naar zeven punten. Het ging tegen TOP Oss echter volledig verkeerd. 

Deroy Duarte zorgde op Het Kasteel nog wel voor de 1-0. Na zeven minuten schoot de middenvelder van grote afstand raak. Tien minuten later maakte Hennos Asmelash er 1-1 van, na een gekeerd afstandsschot van Bryan Smeets. 

Diezelfde Smeets hielp TOP in de 72e minuut aan een voorsprong en daarna ging het snel. Uitgerekend Huseyin Dogan, voormalig speler van Sparta, scoorde twee keer en zorgde daarmee voor de eindstand: 1-4. 

Sparta heeft nu 65 punten uit 34 duels. Twente staat op 75 punten. Aanstaande vrijdag gaan de Tukkers op bezoek bij Jong Ajax. Bij winst is de terugkeer op het hoogste niveau, na één seizoen afwezigheid, een feit. TOP klimt door de zege overigens naar plek acht. 

Lees ook: FC Twente bibbert, maar pakt de draad weer op: titel voor het grijpen

Plaats een reactie

zondag 14 april 2019 om 16:34
Dankjewel Oss!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:40
Graag gedaan. 😜
Vind ik leuk
frankn27 +5732
zondag 14 april 2019 om 17:54
Super bedankt!
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 19:47
Je komt wel je beloftes na👍.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:35
🤡 Enschede, Enschedeeeeeeheeeeeeheeeeeeee 🤡
Vind ik leuk
Relaxie +1114
zondag 14 april 2019 om 16:36
Die gaan het in de play-offs ook echt niet redden...jamner hoor want zie ze graag terug keren!
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 16:43
Mee eens. Sparta hoort m.i. in de ED. Jammer maar helaas.
Vind ik leuk
Futre +5378
zondag 14 april 2019 om 19:25
Waarom dan? Ze tonen toch al minimaal 15 jaar aan dat ze niet kunnen groeien. Een hele aardige jeugdopleiding maar geen mogelijkheid om als club op te schalen. Zie je dan niet liever clubs als Almere promoveren?
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 19:30
Ik vind dat je gelijk hebt, als Sparta idd al tig jaar in de KKD speelt. Wel voor de KKD een grote club. Maar wat is het alternatief ? Almere zou kunnen , ik ken de club niet echt. Maar Emmen ; daar twijfel ik over. De graafschap is te groot voor het servet, maar te klein voor het tafellaken.
Misschien geldt dat ook voor Sparta .
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 19:32]
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 20:49
Ik dacht ook al vaak aan een divisie tussen Eredivisie en Eerste. Daar zou Sparta op zn plek zijn. Echter kan Sparta echt wel doorgroeien. Er zijn al plannen in werking gezet om stadion te renoveren en uit te breiden. Er moet wel een goede Eredivisie basis zijn om er optimaal van te profiteren. Dat is het lastige hieraan. Sparta heeft ook vaak domme pech gehad, hopelijk zit het nu eindelijk een keer mee in de play offs.
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 20:53
Kan Sparta wel structureel in de ED meedraaien? Op lange termijn is begroting wel essentieel.

Het is wel een enorme club in de KKD tov een Eindhoven of Telstar .

Ik zag wat uitwedstrijden van Twente op tv en zag bijna lege tribunes bij sommige clubs. Dan denk ik tsjongejonge... wat is daar nu leuk aan?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 22:07
Sparta kan zeker meedraaien in de Eredivisie. Sparta heeft de hele regio vanaf Rotterdam tot en met Hoek van Holland waar veel fans en sponsoren wonen plus dan nog restjes in Rotterdam en omgeving. Zelfs in de Eerste divisie zitten er een kleine 10.000 man en in de Eredivisie was het elke week uitverkocht. Sparta leeft echt wel maar heeft misschien een suikeroom nodig om die laatste stap naar vastigheid te kunnen maken.
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 22:40
En misschien doorverkooppercentages?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 23:16
Hebben ze ook wel hoor! Met Dumfries bijvoorbeeld ook flink verdient toen hij van Heerenveen naar PSV ging. Evenals met Strootman die transfers maakte en zelfs Wijnaldum, Depay, Willems, De Roon etc. Allemaal in de jeugd van Sparta opgeleid dus je profiteert op termijn. Waar Sparta naartoe wil werken is dat spelers bij Sparta blijven in de Eredivisie in plaats van naar, met alle respect, geen grote clubs gaan zoals Heracles. Die hebben al vaak goedkoop spelers bij ons gehaald en weer doorverkocht terwijl wij de hoofdprijs zouden moeten krijgen. Dat is nou eenmaal het lot van Sparta nu maar dat moet wel aangepakt worden. Kortom de inkomsten zijn er wel maar er kan niet optimaal van geprofiteerd worden.
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 20:57
In de nacompetitie zou Sparta tegen Emmen, De Graafschap Excelsior Fortuna kans hebben.

Den Bosch is trouwens helemaal ingestort.

Als Twente kampioen wordt, is er eerder sprake van; Twente is kampioen omdat Sparta en vooral DB er alles aan gedaan hebben om het NIET te worden.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 22:08
Ja ben ik met je eens. Het is Twente niet lastig gemaakt maar ook dat ligt aan Twente. Die hebben net de spelers die het verschil maken en dat is ook een kwaliteitsverschil.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 16:47
Ligt eraan in welke vorm we zijn. We hadden nu 9 wedstrijden achter elkaar niet verloren en 8 gewonnen. Met ook nog eens grote uitslagen en goed voetbal. De kans is groot dat er weer 3 uit Eredivisie degraderen.
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 21:00
Estudiantes70 is erg ambivalent tov Sparta, DENK ik, maar zeker ben ik er niet van.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 22:05
Altijd is er wel 1 die weer over Ajax moet beginnen. Blijft leuk en het slaat nergens op. Heb al zovaak uitgelegd en geprobeerd, laat nu maar gaan.
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 22:38
Wat bezielt sommige mensen toch?
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 23:12
Ik heb geen idee. Sparta roept heel veel haat op bij sommige mede Rotterdammers haha.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:36
Van mij mag dat satelliet team van Ajax in de KD blijven, nep Rotterdammers.
Vind ik leuk
Ikke1964 +108
zondag 14 april 2019 om 16:36
Twente kom er an, en hoezo roepen bij Sparta dat Twente last van de druk had? Lijkt me duidelijk dat ze in Rotterdam meer last van druk hadden. Super mooi voor ons, gooi die Arena open of we bouwen.ons eigen feestje in Amsterdam.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 16:46
Ja die opmerking kwam ook wel van de drol van het elftal genaamd Veldwijk. Die uitspraken moet je met een flinke korrel zout nemen.
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 16:49
Er was ook last van de druk, Twente speelde als een verkrampt omaatje.
Vind ik leuk
Ikke1964 +108
zondag 14 april 2019 om 17:04
Maar winnen wel.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:42
Veldwijk was ziek, zag hem braken. Viel op laatste moment af.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:59
Gemeentelijkekredietclub
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 17:22
Dat zijn geen 500 woorden.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:41
Zucht....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:11
Sjef zit zelf bij de gemeentelijke kredietbank
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:07
Hahahaha
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 16:38
Gefeliciteerd Twente! Maak het nu zelf maar af! Sparta had een totale offday. Wel knap gespeeld van Oss die toch een aantal grote ploegen nu hebben verslagen in uitwedstrijden. Knap van Oss! Leuk voor Dogan dat hij het zo goed doet daar en mooi dat hij applaus kreeg bij zijn wissel. Vond hem altijd al een goede speler maar het kwam er nooit helemaal uit bij ons.
Vind ik leuk
Relaxie +1114
zondag 14 april 2019 om 16:41
Nette eerlijke reactie....zoals het hoort gozer 👍
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:43
Dankjewel en succes in de playoffs! Hopelijk alsnog promotie naar de Eredivisie.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 16:44
Ik hoop het ook! Nog 5 wedstrijden om onze vorm weer te vinden haha.
Vind ik leuk
Relaxie +1114
zondag 14 april 2019 om 16:53
Het lijkt makkelijker om de play-offs in te gaan vanuit de KKD dan vanuit de eredivisie waar er toch meer druk op ligt alhoewel bij Sparta is er altijd druk.

Succes iig 👍
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 16:55
Thanks! Je hebt gelijk het is een andere soort druk. Sparta moet gewoon weer gaan voetballen dan kunnen ze iedereen verslaan.
Vind ik leuk
Relaxie +1114
zondag 14 april 2019 om 16:58
Het zal toch niet weer een Sparta-Excelsior gaan worden 😬....wel een mooi affiche maar ik wil ze graag allebei in de eredivisie zien vlg jaar!
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 17:00
Ik zal je eerlijk zeggen dat ik nu al pijn in mijn buik krijg bij de gedachte aan die wedstrijd haha. Maar er kan nog veel veranderen qua play off plekken dus we zien het wel.
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 16:46
Je kunt er vrede mee hebben als je goed speelde door het hele seizoen heen en als er jonge jongens groeien. Ik weet niet hoe Sparta tot nu toe was, maar het effect van het spel van Twente is vergelijkbaar met waterboarden.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 16:50
Sparta kent gewoon een goed seizoen als je in de top 3 eindigt. Ze hebben het laten liggen in een periode voor de winterstop met veel gelijke spelen anders was het wat langer spannend geweest de titelrace. Veel jonge talenten zijn dit seizoen weer doorgebroken en ook in Jong Sparta loopt veel talent. Sparta komt er wel, weet niet of het nu via play offs gebeurd anders volgend jaar voor het kampioenschap gaan.
Vind ik leuk
munkikiii +687
zondag 14 april 2019 om 16:54
Als Sparta zo blijft knoeien dan gaan ze in de playoffs gewoon onderuit
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 16:55
Dat kan, maar dit was voor het eerst sinds 10 wedstrijden dat het mis ging. Kan gebeuren toch.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:01
Geweldig ontvangen door jullie, dank. Respect.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:09
Het ging toch nergens om bij Sparta.
Het zijn gewoon oefenwedstrijden om wat systemen uit te proberen en om te zorgen dat je straks fit bent
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 18:10]
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 20:50
Klopt, je zag het ook aan de spelers. Waren ook zonder hoop aan het voetballen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:02
Gaat nergens over. Tweede keeper mag zelfs een keer spelen. Je kunt voor je publiek niet met het voltallige tweede spelen dus je moet wel wat basisspelers opstellen dan maar Drenthe aan de kant. Het werkt allemaal niet als het niet om het echie gaat.
Dit is het voordeel en gelijk het nadeel als je zeker bent van de play-offs
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:15
Nieuwtje voor jou. Sparta heeft zich idd serieus gemeld voor Kersten maar die had al voor drie jaar bijgetekend dus dat is geen optie meer.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
maandag 15 april 2019 om 15:36
Jammer voor ons, mooi voor jullie! Vind het een prima verdediger.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:42
Ja ik denk de snelste verdedigers op de Nederlandse velden.
20 jaar pas
Vind ik leuk
twentepet +357
zondag 14 april 2019 om 16:56
Laat ze maar met de play offs terug keren naar de eredivisie. Daar horen ze net als Twente en Roda
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:03
Als die talenten al niet weg worden gekocht , dan kan je weer opnieuw beginnen.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 17:08
Tja dat gebeurd toch wel, of je nou promoveert of in de Eerste Divisie blijft. Is het lot van Sparta.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:46
Los van of Sparta off-day had apeelde TOP verzorgd en -dankzij Ragnar-met druk van onze aanval op de verdediging van Sparta. Mogelijk geflatteerd, maar wel terechte 3 punten.
Vind ik leuk
frankn27 +5732
zondag 14 april 2019 om 18:02
Thanks... was er voor vandaag nog zelfs niet gerust op maar na vandaag wel... succes voor jullie ook
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 16:39
Hierbij een oproep om met maximaal 500 woorden op originele wijze toch fc Twente hiervan de schuld te geven, ook al zat de voltallige selectie achter een bord lekkere balkebrij.

Ik verwacht gezien alle warme reacties veel inzendingen.

De winnaar mag gratis met mij op m’n kotter een dagje vliegvissen op het Twentekanaal , doelwit; bultruggen.

Normaal een sterk beest, nu wat moe van de paai op de bornse beek.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 16:50
Ik ben meer van het jagen op orca’s met schepnet voorzien van bamboesteel in onze plaatselijke vijver. Anders had ik zeker meegedaan.
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 16:52
Jammer.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:02
Nee, beste man. Ik ben blij dat Twente volgend seizoen weer te bewonderen is in de eredivisie. Daar horen ze en daar hoort ook de trouwe Twentse aanhang.
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 17:21
Ik ook.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1504
zondag 14 april 2019 om 16:42
Alvast welkom terug Twente op het niveau waar jullie thuis horen...de eredivisie.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 16:44]
Vind ik leuk
frankn27 +5732
zondag 14 april 2019 om 18:03
Thanks
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1504
zondag 14 april 2019 om 18:12
Geen dank👍
Vind ik leuk
Bushtukker +118
zondag 14 april 2019 om 16:42
Potverdorie, net kaartjes gekocht voor de thuiswedstrijd tegen Cambuur....
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 16:50
Dan doe je alsof....

Ik zie trouwens Twente niet winnen in a’dam
Vind ik leuk
munkikiii +687
zondag 14 april 2019 om 16:53
Doe ze ook niet want ze willen kampioen worden in eigen Huis tegen jong az
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1227
zondag 14 april 2019 om 18:40
Twente kan best het risico nemen om het in Amsterdam te laten varen en vervolgens thuis kampioen worden 😁 Wel zo leuk met een vol stadion!
Vind ik leuk
munkikiii +687
zondag 14 april 2019 om 16:52
Die dogan is voor elke eredivisie club een aanwinst , dus een az Groningen heerenveen Heracles. En Smeets is ook een zeer goede middenvelder
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:06
Dachten we van Tom Boere ook , alleen strafschoppen zijn een zekerheidje.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:12
Alleen laten Smeets en Dogan het al bijna heel het seizoen in de sterkste KKD ooit. Dat TOP nu 8e staat is gewoon beter dan verwacht.
Vind ik leuk
munkikiii +687
zondag 14 april 2019 om 20:58
Mijn god knul dogan heeft in zijn kleine teen meer talent dan boere in zijn hele lichaam
Vind ik leuk
Vb.twente +199
zondag 14 april 2019 om 22:06
nou ik denk dat hij in de kkd op zijn plek is , koppen kan hij niet en er zijn wel meer dingen onder de maat bij hem.
Vind ik leuk
munkikiii +687
maandag 15 april 2019 om 00:14
Haha een echte kenner !
Vind ik leuk
AjaxSneek +350
zondag 14 april 2019 om 16:56
Welkom terug, FC Twente hoort ook in de eredivisie. Nou de centen wat op orde houden, maar ach.. Al flink geholpen toch?
Vind ik leuk
Mari +13311
zondag 14 april 2019 om 17:02
Da's knap.
Kampioen worden in Amsterdam en daarna gelijk feesten
Frezer heeft weer gefaald
Vind ik leuk
Roodbergen +10241
zondag 14 april 2019 om 17:07
Dramatisch niveau in de KKD
Vind ik leuk
Oale grond +1412
zondag 14 april 2019 om 17:08
Ook weer een verrassend resultaat. De KKD blijft vele verrassende uitslagen aanleveren. Niet snel saai te noemen dit seizoen.
Mooie overwinning TOP, onze dank is groot.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:25
Oale grond gefeliciteerd. Bedankt voor je goede reacties. Ik heb met de kerst vanof de herikerbarg in maarkel onze voorvaderen aangeroepen. De roop is verhoord.ik dank hun
Vind ik leuk
Oale grond +1412
maandag 15 april 2019 om 09:52
Machtig mooi man, zelf ben ik in juli begonnen op de Holterberg, via de grenzen van Twente naar Het Springendaal in Ootmarsum via Denekamp naar Het lutterzand om vervolgens via Haaksbergen terug te keren richting Markelo de voorouders om steun te vragen. Alle voorouders hebben de Oale Roop hopelijk gehoord, hun nazaten zijn massaal naar Enschede getrokken om onze liefde te beschermen. Het zou zo prachtig zijn wanneer onze Roop verhoord wordt.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:32
Onze roop wordt verhoord misschien nog wel in amsterdam. Nogmaals ik dank u allen
Vind ik leuk
Shelbourne +6192
zondag 14 april 2019 om 17:13
Leuk voor Twente en hun fans. Voor de Eredivisie op zich goed dat er een club met een beetje omvang terugkomt nu NAC zeer waarschijnlijk degradeert. Toch zal het een titel met een nasmaak zijn. Een club die eerst de boel belazerd, dan meermaals met publiek geld overeind wordt gehouden en toch doodleuk dure buitenlandse spelers binnenhaalt met geld wat er eigenlijk niet is. Ik had meer respect gehad voor de club als die club echt zichzelf opnieuw had uitgevonden, had gekozen voor eigen jeugd en dan was wezen bouwen.
Vind ik leuk
Brinkster +701
zondag 14 april 2019 om 17:17
A: die buitenlanders waren niet duur B: als we die buitenlanders niet hadden gehad dan hadden we met jeugdspelers de kkd moeten voetballen. Resultaat was dan ergens onderaan bungelen in de kkd en twente wss failliet - jij blij maar ik niet. C: je hebt geen benul waar je het over hebt! Waarom zie antwoorden op A en B.
Vind ik leuk
Shelbourne +6192
zondag 14 april 2019 om 17:38
Ik neem jullie fans van dat kutclubje niet serieus, zeker niet als het gaat over financiële zaken. Het is gebleken dat jullie net even te dom zijn om daar over te kunnen meepraten.
Vind ik leuk
Brinkster +701
zondag 14 april 2019 om 18:01
Nou was ik voornemens om n of fatsoenlijk en serieus op je reactie te reageren en toen zag ik hieronder de reactie op slayerized. Hierin vraag je je af waarom twente niet een jaren kkd kan spelen en met minimaal budget kan draaien.. spectaculair domme bijdrage. Andere woorden heb ik er niet voor.
Vind ik leuk
Shelbourne +6192
zondag 14 april 2019 om 18:19
Wat jij vindt interesseert me totaal niet.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 18:20]
Vind ik leuk
frankn27 +5732
zondag 14 april 2019 om 18:06
Haha je probeerde het nog netjes te brengen maar je bent gewoon een twente hater.. prima :) maar we zijn terug! Gelukkig lezen we meer reacties nu dat men blij is dat een club als twente terug keert qua aanhang en respect voor de prestatie binnen 1 seizoen terug! :)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:30
Wij zijn Terug en wat ben ik trots
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:26
Volgens mij ben juist jij té dom om mee te praten over financiën? Jij bent het type persoon dat constant aan het cherry picking is over de informatie die je graag wilt zien, maar daarnaast bewust bepaalde informatie niet benoemd. Maar ga gerust door, het is een genot om naar je lulverhaaltjes te luisteren!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 21:27]
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 17:29
Moreel gezien heb je voor een deel gelijk, maar financieel kan Twente geen jaren in de KKD blijven, de kosten zijn te hoog.

Volgens mij zijn de salarissen acceptabel. J. Andersen is niet voor niets verkocht aan Sampdoria, dat had vooral met zijn salaris te maken. Heel jammer want hij ontwikkelde zich stormachtig en is een half jaar later al 25 miljoen waard. Twente kreeg iets van 1,4 miljoen.
De club heeft dus OOK de juwelen moeten verpatsen.
Vind ik leuk
Shelbourne +6192
zondag 14 april 2019 om 17:46
En waarom zou Twente niet jaren in de KKD kunnen spelen en pak hem beet Cambuur, MVV of Helmond Sport wel. En waarom moet dat soort clubs wel zuinig op hun centjes zijn en mag Twente naar hartelust geld uitgeven wat er niet is.

Twente had prima met een minimaal budget kunnen werken en verder schulden kunnen aflossen maar heeft gekozen om toch weer om heel veel risico’s te nemen en alles in te zetten op een snelle terugkeer. Hoewel dat in Enschede volstrekt normaal lijkt te zijn levert dat elders een wrange nasmaak op, heel gek natuurlijk. Want in Oosten denkt men dat men alleen op de wereld is ofzo.
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 18:02
Omdat hun stadions veel kleiner en goedkoper zijn. Vergeet niet dat heel veel clubs ook gesteund zijn doordat gemeentes huur kwijtscholden of verlaagden. Zeg maar gerust alle clubs, waarschijnlijk ook jouw club.

De club die zo vriendelijk vandaag was, Sparta, bijv heeft wegens ernstige geldnood ‘aandelen ‘ verkocht aan de gemeente in 2003. Dat zou nu 10 miljoen zijn schat ik.



Vind ik leuk
Shelbourne +6192
zondag 14 april 2019 om 18:31
De revenuen uit een groter stadion liggen ook hoger uit een groter stadion. Dat de kosten hoger liggen is het halve verhaal. Los daarvan is het Twente’s probleem als zij financiële verplichtingen zijn aangegaan als zij die niet kunnen dragen.

Of de clubs die ik supporter staatsteun hebben ontvangen kan je niet weten. Ik ben PSV supporter en de enige keer dat er een reddingsoperatie is geweest is er grond dat in bezit was van de club verkocht aan de gemeente. Die grond wordt weer verpacht aan de club waarvoor een jaarlijkse vergoeding tegenover staat en er werden afspraken gemaakt over de uitgaven van de club. Hoewel niet fraai en zeker discutabel is dat niet vergelijken met kwijtschelden van schulden en meermaals steunmaatregelen terwijl de uitgaven nog steeds een stuk hoger liggen dan de concurrentie.

Ik volg ook AZ en die club is na het DSB juist door lokale ondernemers gered en door jaarlijkse de beste spelers te verkopen en weer talent inkopen nu financieel meer dan gezond.
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 19:27
1: AZ is opgebouwd op geld van een witteboordencrimineel. Wel hulde voor het beleid daarna.
2 PSV heeft een deal gesloten die weliswaar legaal is, maar stond er bar slecht voor. Die financiële problemen waren geen goddelijke interventie maar door wanbeleid.

Ik krijg toch de indruk dat je financiële sores niet zo erg vindt, als het maar kwam door verkeerd uitgepakte goede bedoelingen. Als je bewust sjoemelt verdien je bijna de doodstraf. Ik vind dat er wel inderdaad verschil is, maar er is nog iets groters wat in beide gevallen hetzelfde is: de aanhang had er part noch deel aan.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 19:32]
Vind ik leuk
Shelbourne +6192
zondag 14 april 2019 om 19:52
1. Wat je ook van Scheringa mag vinden, ik kan nergens een bericht vinden dat hij veroordeeld is. Los daarvan zijn Scheringa en eerder de gebroeders Molenaar en nu de lokale ondernemers iets anders dan gemeentegeld.

Bij PSV kan ik best voorstellen dat er kritiek is maar PSV heeft geen geld gekregen. Er is grond verkocht en wordt terug gepacht.

Ik vind financiële problemen zeker wel erg. Geen idee waarom je in de veronderstelling bent dat ik financiële problemen niet erg zou vinden. Waar ij bezwaar tegen maak is dat Twente aan alle kanten met publiek geld wordt geholpen en anderzijds gewoon geld met bakken blijft uitgeven.

Ik krijg vooral het idee dat bij Twente men denkt dat alles geoorloofd is omdat Twente een soort uitzonderingspositie zou moeten genieten.
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 20:27
Munsterman en Van de Laan zijn ook niet veroordeeld. Punt is dat Munsterman en Scheringa morele grenzen overschreden hebben . Scheringa zocht mazen in de wet. Hij is na DSB weer minimaal 2 keer in opspraak geweest. Het is een slang in een pak.

Bij Twente, zowel club als fans, realiseert men zich erg goed dat er behoorlijk wat mis is gegaan en gesjoemeld.

Ik ken de boekhouding niet, maar de nieuwe spelers krijgen denk ik een normaal salaris. Dat Schenk verhaal klopt niet, hij verdient ongeveer hetzelfde als wat hij bij Sparta zou gaan verdienen. Alle verhalen over tonnen die spelers verdienen op dit moment zijn fabels.
Vind ik leuk
Brinkster +701
zondag 14 april 2019 om 19:30
Nou kan ik wel weer zeggen dat Twente eredivisie kosten heeft en dat niet met een kkd begroting (zoals jij je af vraagt) kan. De financiële verplichtingen zijn aangegaan op basis van inkomsten/begroting op eredivisie niveau en ach ik ga niet eens verder. Ik adviseer je om een basis kennis boekhouden te gaan studeren en dan deze casus nog eens opnieuw te bekijken. Je haat jegens twente raak je er vast niet door kwijt maar het stelt je wel in staat wat minder domme dingen te roepen.
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 19:35
Ik krijg de indruk dat hij vaste lasten vaste inkomsten niet begrijpt en vanuit emotie redeneert ( niet; reageert , maar redeneert ), maar volgens mij haat hij Twente niet.
Vind ik leuk
frankn27 +5732
zondag 14 april 2019 om 18:07
Dat je de vraag al stelt bevestigd al dat je niet eens op de hoogte ben... jammer joh we zijn terug...
Vind ik leuk
Shelbourne +6192
zondag 14 april 2019 om 18:50
Ik ben prima op de hoogte. Leningen kwijtschelden terwijl andere clubs in dezelfde divisie elk dubbeltje moet omdraaien, ja dat vind ik wrang. Jammer joh!
Vind ik leuk
Slayerized +2339
zondag 14 april 2019 om 19:40
Je kent de casussen Roda, NEC en Sparta? En in de ED de graafschap , w2, Vitesse, NAC etc etc etc etc?
Er zit in 25 jaar tijd een kwart miljard steun in bvo’s.
Vind ik leuk
RoEnsch +249
zondag 14 april 2019 om 23:34
Shelbourne wat is nou jouw probleem met Fc Twente? Dat ze meer voor elkaar krijgen dan andere clubs? Wat maakt het jouw uit hoe Fc Twente haar financiele zaken regelt als de gemeente Enschede investeert in deze club zoals ze ook investeren in infrastructuur, de Universiteit en toerisme. Je bent schijnbaar totaal onbekend met citymarketing en hoe belangrijk dit is voor de stad. Fc Twente doet wel degelijk iets terug voor de stad als icoon en publiekstrekker.
Vind ik leuk
Ikke1964 +108
zondag 14 april 2019 om 18:20
Jankerd
Vind ik leuk
RoEnsch +249
zondag 14 april 2019 om 23:21
Die laatste zin klopt voor 99 procent. In het oosten zorgt men voor zichzelf en elkaar iets dat bekend staat als noaberschap. Niet alleen het Twentse bedrijfsleven investeert ook de gemeente. Daarbij is Fc Twente een club en een icoon voor de stad en de aangrenzende regio en onderdeel van citymarketing. Dus ga nou maar weer buiten spelen in plaats van de jankbaby uit te hangen.
Vind ik leuk
J. Staatsen +7611
zondag 14 april 2019 om 17:30
NAC heeft toch ook de boel belazerd en is ook met publiek geld overeind gehouden?
Vind ik leuk
Shelbourne +6192
zondag 14 april 2019 om 17:51
Dat weet ik niet, in het verleden wellicht wel al dacht ik dat vorig jaar een aantal ondernemers de aandelen over hadden genomen. Zoiets had ik gelezen, maar ik kan het mis hebben.

Neemt niet weg dat NAC ook een club is waar het bestuurlijk behoorlijk een puinhoop is. En dat is al jaren aan de gang.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:31
Two wrongs don"t make one right
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:40
Shelbourne de KNVB stond het niet toe om met jong Twente in de KKD te spelen het maximum aan jong elftallen was al gehaald.
Vind ik leuk
munkikiii +687
maandag 15 april 2019 om 00:16
Wat lul jij nou weer voorn onzin ! Dure buitenlandse speler ? Allemaal zonder contract ! Daarbij heeft een club een salaris huishouding en als die spelers daarbinnen passen is er niks raar of Duur aan
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 15 april 2019 om 11:07
Weer iemand die niks weet maar wel alles denkt te weten, die nasmaak zal jij hebben, de Twente fans en voetbal fans niet.
Vind ik leuk
AFCA9 +786
zondag 14 april 2019 om 17:55
Interessant de aanstaand kampioen tegen de regerend kampioen ;)
Vind ik leuk
frankn27 +5732
zondag 14 april 2019 om 18:08
Zolang twente maar niet wint.... 2e paasdag op mijn verjaardag in eigen huis is mooier :)
Vind ik leuk
AFCA9 +786
zondag 14 april 2019 om 18:16
Haha proficiat alvast
Vind ik leuk
frankn27 +5732
zondag 14 april 2019 om 22:33
Thanks :)

Oproep van vak p al gelezen voor a.s. vrijdag?

Benieuwd hoe halsema dat gaat oplossen
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:14
Sparta hoort echt niet in de ere divisie. Wat een drama team.
Vind ik leuk
SP-AR-TA +2980
zondag 14 april 2019 om 20:53
Op basis van deze wedstrijd niet maar geloof mij, dit team kan moeiteloos mee in Eredivisie als het draait. Was al lang geleden dat we verloren en het ging nergens om vandaag. Oefenpotjes tot de play offs. Niet te zwaar aan tillen dus.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:39
Wens je veel sterkte.
Vind ik leuk
frankn27 +5732
zondag 14 april 2019 om 22:34
Ben wel benieuwd wat halsema gaat doen aan de oproep van vak p :)
Vind ik leuk
RoEnsch +249
zondag 14 april 2019 om 23:43
Denk dat groenLinks communiste Halsema die haar ware karakter onlangs heeft gezien toen de ME in Amsterdam tientallen onschuldigen afranselde nog een ''groen appeltje te schillen heeft'' met dat tuig uit Enschede ofwel de stad waar ze opgroeide en in elkaar geslagen werd omdat ze dachten dat ze een turk was. En vervolgen uitgelachen om haar accent en terrecht iemand die met zo'n aardappel in haar keel praat moet je vooral uitlachen en niet serieus nemen.
Vind ik leuk
RoEnsch +249
zondag 14 april 2019 om 23:45
Femke Halsema here we come:)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws