Openhartige Pierie 'betrapt' bij Ajax: 'Ik weet niet wie er in de bosjes lag'

Openhartige Pierie 'betrapt' bij Ajax: 'Ik weet niet wie er in de bosjes lag'

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 17:16zo 14-04-2019 om 17:16

Kik Pierie 'heeft nog niets getekend' bij Ajax. De achttienjarige verdediger van sc Heerenveen zei dat zondag voor de camera van FOX Sports. Eerder deze week schreven tal van media juist dat Pierie in Amsterdam is geweest om zijn transfer helemaal af te ronden. 

Dat bericht klopt dus niet, stelt Pierie. "Ontzettend veel commotie natuurlijk", zegt de Heerenveen-verdediger, gevraagd naar zijn week. "Er is eigenlijk nog helemaal niets getekend, maar in de media staat vanalles. Dat is natuurlijk best gek."

Pierie erkent wél dat hij een bezoek heeft gebracht aan Ajax. "Dat kan ik niet ontkennen. Ik kan wel nee zeggen, maar... Ik weet niet wie er door de bosjes heeft lopen gluren, ik dacht nog: ik doe een capuchon op zodat ik onherkenbaar ben, maar toch ben je gezien. Bij een club als Ajax is dat ook bijna onmogelijk."

Pierie wil en kan momenteel niets zeggen over de aanstaande deal. "Er zijn voorlopig nog geen contracten getekend. Dat de clubs al een tijdje aan het praten zijn, dat lijkt me duidelijk. Laatste puntjes op de i? Het kan nog alle kanten op."

Lees ook: 'Ajax heeft Pierie binnen: medische keuring achter de rug, transfer afgerond'

Poll

Staat Pierie volgend jaar in de basis bij Ajax?

(3872 stemmen)

Plaats een reactie

Relaxie +1114
zondag 14 april 2019 om 17:25
Veel succes bij jong Ajax 😊
Vind ik leuk
Ove +4224
zondag 14 april 2019 om 17:25
Daar komt hij te kort voor.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:29
Mwa zo hoog is dat niveau ook weer niet.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:29
Echt zonde als ze deze jongen daadwerkelijk aantrekken. Komt te kort voor Ajax. Zie liever Isak en Ødegaard naar Amsterdam komen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:33
Niet om het een of ander hoor maar mocht Ajax echt deze pierie kopen dan doen ze dat waarschijnlijk omdat ze op zoek zijn na een verdediger
De spelers die jij opnoemt voetballen aan de andere kant van het veld ;)
Noem dan op zijn minst ook een verdediger als alternatief
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:35
Voor verdedigers zou ik dan maar eens gaan scouten in Zuid Amerika of op de Balkan. Daar lopen nog eens killers rond. Een nieuwe De Ligt hebben we gewoon niet in Nederland, Pierie komt er ook niet bij in de buurt. (wat natuurlijk geen schande is.)
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:45
Magallan is gescout in Zuid-Amerika , en die bakt er voorlopig niet veel van .
Ik ken deze Pierie niet goed genoeg om te oordelen of ie goed genoeg is .
Maar het is een Nederlandse jongen en slechter als dat Magallan het op dit moment doet , kan Pierie niet zijn .
Vind ik leuk
AFCA9 +786
zondag 14 april 2019 om 17:57
Magallan heeft zich gewoon niet weten aan te passen aan de speelstyle wat Nico wel is gelukt. Jammer voor die jongen had het hem wel gegund namelijk.
Vind ik leuk
slechtekont +4928
zondag 14 april 2019 om 18:13
Die jongen is net 3 maanden in Nederland, Neres werd ook op basis van zijn eerste 1,5 jaar afgeschreven...

Nu moet hij 60 miljoen kosten.

Dus allemaal is wat minder opportuun reageren aub
Vind ik leuk
AFCA9 +786
zondag 14 april 2019 om 18:17
Heb ik gezegt dat ik hem afgeschreven heb zeg alleen de reden waarom hij er nu nog weinig van bakt
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:15
Ik heb er daarom ook bijgezet "op dit moment " want je moet hem wel ff de tijd geven om zich aan te passen .
Maar ik vond hem eerlijk gezegd in de finale van de copa libertadores ook niet zo heel erg goed , ik had op hem gelet omdat ik wist dat Ajax met hem bezig was .
Opbouwend was hij die wedstrijd echt heel erg zwak , en dat werd nog eens bevestigd voor mij in de thuiswedstrijd tegen PSV , toen ie heel simpel de bal verspeelde , en Ajax geluk had dat Gakpo werd afgefloten terwijl ie op 1 lijn stond .

Maar je moet hem eigenlijk pas beoordelen als ie een tijdje hier is , en een paar wedstrijden achter elkaar heeft gespeeld .
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:10
1. Je kan spelers nog niet goed beoordelen na 2 wedstrijden. Hebben de meeste na Neres wel van geleerd he ;)

2. Dat Magallan in jou ogen niet goed genoeg is (zo ver) , betekend niet dat er in zuid amerika geen goede verdedigers rondlopen hoor. Denk dat Davinson Sanchez daar een makkelijk en goed voorbeeld van is.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 18:11]
Vind ik leuk
katinzak +314
zondag 14 april 2019 om 17:49
Op de Balkan zoeken naar verdedigers? Ik heb van alles gehoord maar dat vind ik een hele aparte uitspraak. Op de Balkan zijn maar weinig topverdedigers grootgebracht als je het vergelijkt met de kwaliteit middenvelders en aanvallers die er nu rondlopen en of ooit hebben gespeeld.

Als ik 10 beste Balkanezen allertijden zou moeten opnoemen dan zou daar niet 1 verdediger tussen zitten.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 17:51]
Vind ik leuk
Guust +6757
zondag 14 april 2019 om 18:06
Chivu was toch goed.
Vind ik leuk
katinzak +314
zondag 14 april 2019 om 18:57
Hij zal vast een keer op vakantie zijn geweest in Kroatie of Montenegro...
Vind ik leuk
Guust +6757
maandag 15 april 2019 om 11:37
Roemenië ook wel denk ik.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:20
Dan weet ik niet of jij ooit van Vidic, Kolarov, Ivanovic, Nastasic, Vršaljko, Sokratis, Manolas, Chivu, Jedvaj, Srna, Lovren, Savic, Kolašinać hebt gehoord. zijn al aardig wat voorbeelden. En er zijn idd ook veel grote aanvallend ingestelde voetballers. Als je deze uitspraak apart vind dan weet ik niet of jij wel voetbal op tv hebt. Denk dat iedereen met een beetje verstand en kennis wel weet dat er op de Balkan en zuid Amerika, zowel nu als vroeger, veel talent rondloopt/liep. Dus ik vind jou reactie heel appart.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 18:22]
Vind ik leuk
katinzak +314
zondag 14 april 2019 om 18:56

Als we het gaan hebben over de grootheden die de Balkan ons heeft gebracht dan kom ik uit op namen als Dzajic, Susic, Savicevic, Mijatovic, Stojkovic, Prosinecki, Boban, Suker... Ik ben er vast een aantal vergeten om de huidige toppers even achterwegen te laten.

Nederland heeft ook grote verdedigers gekend maar staat er niet om bekend sterke verdedigers op te leiden. Dus als we met namen als Vidic gaan strooien dan noem ik een Jaap Stam of De Boer. Daarvoor hoef je de Balkan niet op.

[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 18:58]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:00
Ik weet ook wel dat wij in Nederland genoeg goede verdedigers hebben gehad, maar die lopen en nu niet rond op het moment. Op de Balkan lopen veel getalenteerde voetballers rond, net als in Zuid Amerika. Ja de meeste zijn aanvallend ingesteld, dat klopt. Maar er lopen daar verschrikkelijk veel goede verdedigers rond, met veel potentie. Zowel ervaren als jeugdige verdedigers. En hebben ook een keiharde mentaliteit. Ik vind dit interessanter voor Ajax dan een Pierie. Kan het natuurlijk ook mis hebben maar heb hem enige tijd bekeken en ik zie hem het niveau van Ajax gewoon niet halen. Echter hoort een deel van Griekenland wel bij de Balkan, net als Turkije. Maar niet volledig.
Vind ik leuk
katinzak +314
zondag 14 april 2019 om 19:03
Je hebt gelijk over Griekenland en Turkije maar dat even ter zijde.

Ik ken ene Van Dijk, De Ligt en De Vrij die allemaal op een aanzienlijk niveau presteren. Ik zou geen van hun ruilen voor een Manolas om maar even een voorbeeld te noemen.

Wat de kersverse aankoop van Ajax betreft, ben ik het wel met je eens. Maar waarom naar de Balkan vliegen als er ook ene Perr Schuurs rondloopt op de toekomst? Dat is mijn punt.

Of de Nederlandse clubs moeten scouten op de Balkan? Zeer zeker maar niet specifiek naar verdedigers dan zou ik eerder zoals jii ook zegt richting Zuid Amerika trekken of Italie.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 19:06]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:10
Ik sluit me bij je aan met je argument. Ik zie liever ook een Perr Schuurs doorstromen naar het 1e elftal. Liever dat we dit intern oplossen dan extern natuurlijk, laten we dat voorop stellen. Ik betwijfel wel of Schuurs aankomend seizoen al "ready" zal zijn om 40+ wedstrijden in Ajax 1 te spelen. Daarnaast denk ik dat wij met de doelstellingen van komende jaren best nog wel een extra Centrale verdediger kunnen gebruiken (die misschien ook wel als back uit de voeten kan). Zodat we wat meer keuzes achterin krijgen, want het kwaliteitsverschil is gewoon heel groot. Als ze Pierie zouden halen om te rijpen, en dan een andere verdediger die er imo wel meteen zou staan om in Ajax 1 te spelen, zou ik het echter wel aanmoedigen. Momenteel loopt er in de jeugd ook niet echt een hele potentiële verdediger rond als ik zou even snel nadenk.

Italië is inderdaad ook een hele goede optie.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 19:16]
Vind ik leuk
katinzak +314
zondag 14 april 2019 om 19:16
Ook al hoop ik dat PSV hem haalt maar dan kan je veel beter voor een van de Mexicaantjes gaan. Alvarez of Montes. Men rept over Alvarez maar die Mobtes is mij er een, zeg.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:18
Zullen we zien. Mooi om te zien dat ze die Latino's scouten. Dat zijn echt mannetjes met mentaliteit, geen pure schoolkindjes. Hou daar wel van. Neem Lozano en Suarez als voorbeeld. Ik haat ze maar ik hou ook van ze :P
Vind ik leuk
katinzak +314
zondag 14 april 2019 om 19:22
Eens! Iedere team heeft 1 of 2 van die duiveltjes nodig maar juist dat "geschoolde" is waar Ajax groot mee is geworden.

Ik ben heel erg benieuwd hoe het seizoen verder zal verlopen en wat er daarna in de zomerstop voorgeschoteld zullen krijgen.

De best voetballende ploeg is Ajax maar we hebben ook gezien hoe lelijk het kan zijn wanneer het even niet loopt en PSV zou er zomaar "op z'n Duits" met de prijs vandoor kunnen gaan.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 19:24]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:30
100% mee eens. Aan de ene kant vind ik het wel jammer dat de wat lastigere jongens als Ibrahimovic niet meer worden gekocht, aan de andere kant begrijp ik ook wel dat dit soort lastige figuren nadelig kunnen zijn in groepsverband.

Mark van Bommel heeft een pure winnaarsmentaliteit. Die gaat echt tot het gaatje om elk mogelijk puntje te pakken. Zal echt spannend worden idd.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 19:31]
Vind ik leuk
Alex Koopman +1737
zondag 14 april 2019 om 18:00
Als je op zoek gaat naar een nieuwe De Ligt ben je wel ff bezig, die is er zo goed als niet. Zo'n groot talent kom je maar zelden tegen, wie zijn vervanger ook moge worden je gaat erop achteruit net als bij een vervanger voor Frenkie.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
zondag 14 april 2019 om 20:02
Precies....
Vind ik leuk
FRChamp +2526
zondag 14 april 2019 om 20:50
Magallan.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:58
Kneus, dit is een verdediger he ... of wil je met Isak in de verdediging gaan staan ballen ?
Ødegaard en Isak moeten wel even ietsjes meer kosten dan deze Fries. Ik zie in Isak wel een toekomstige speler van Ajax, Ødegaard zie ik het niet in ...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:24
Wie noem je kneus? Ik heb zelf mijn oordeel gegeven over Pierie dus het lijkt me sterk dat ik niet zou weten dat hij een verdediger is he kneus. Ik heb daarnaast aangegeven wie ik de 2 enige echte versterkingen voor Ajax vind wat betreft de Eredivisie van djt seizoen kneus. Interessante verdedigers lopen er niet rond voor Ajax, dan maar verder kijken.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 18:27]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:14
Heeft Ajax niks in de geweldige jeugd opleiding lopen dan ?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:30
Helaas op dit moment niet, welke centrale verdediger zou jij ons aanraden Rinus?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:34
Het lijkt mij prachtig om beugelsdijk samen met blind in de achterhoede te zien
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:36
Goed duo zou dat zijn he ;)
Beugelsdijk die een Ronaldo of Mandžukić zal afstoppen, zie het al voor me.
Vind ik leuk
FRChamp +2526
zondag 14 april 2019 om 20:51
Isak wilt liever naar Feyenoord.
Vind ik leuk
fritsie +1231
zondag 14 april 2019 om 17:42
Moet je nagaan als je zo'n talent in Jong kan zetten. Bij Feyenoord zou ie Jan Arie eruit spelen en wekelijks de beste zijn! Simpelweg omdat de rest zo matig is..
Vind ik leuk
COYG +8525
zondag 14 april 2019 om 17:46
Jan Scharie speelt ook niet veel meer, zoveel slechter kan Pierie niet zijn dan...
Vind ik leuk
Relaxie +1114
zondag 14 april 2019 om 18:40
De ader van Ajax is toch echt de toekomst en daar zal toch ook wel een Pierrie lopen voor jong Ajax 🙄
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:01
Nieuwe Perr Schuurs
Vind ik leuk
Rabarber +9080
zondag 14 april 2019 om 17:25
Van Bommel ging vandaag ook met zn capuchon op naar huis.
Vind ik leuk
Ove +4224
zondag 14 april 2019 om 17:26
Ten Hag heeft zn capuchon nog nooit afgedaan.
Vind ik leuk
Relaxie +1114
zondag 14 april 2019 om 17:27
🤣🤣🤣
Vind ik leuk
Romario9 +14021
zondag 14 april 2019 om 17:28
Met of zonder capuchon, nat haar heeft ie nooit
Vind ik leuk
Geerzz +9
zondag 14 april 2019 om 17:37
Dacht dat pisvee 9 keer ging scoren ????
Vind ik leuk
Kaar +4308
zondag 14 april 2019 om 17:40
Dat doen ze volgende week😁
Vind ik leuk
Kaar +4308
zondag 14 april 2019 om 17:39
😂👍🏻
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
zondag 14 april 2019 om 18:00
Vleespet.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:48
Daar hoefde niemand voor in de bosjes te liggen!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:26
Ik vond Pierie maar een matige indruk maken tegen Groningen.
Vind ik leuk
Relaxie +1114
zondag 14 april 2019 om 17:28
Niet alleen tegen Groningen btw
Vind ik leuk
Geerzz +9
zondag 14 april 2019 om 17:38
Het is niet best nee .Als ik ajax was niet kopen
Vind ik leuk
Rabarber +9080
zondag 14 april 2019 om 20:05
Hij was beter dan PSV tegen de Graafschap.
Vind ik leuk
Romario9 +14021
zondag 14 april 2019 om 17:27
“Het kan nog alle kanten op."

Kom maar onze kant op dan 😄😓
Vind ik leuk
Relaxie +1114
zondag 14 april 2019 om 17:28
Ja idd mooi duo met schwaab 😁
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:28
Absoluut een interessante speler, Ajax moet gewoon talent uit Nederland blijven kopen, maar het zal wel moeten denken aan het verhuren van spelers in de eredivisie, misschien gelijk een jaar in Heerenveen houden.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
zondag 14 april 2019 om 17:29
Die komt wel hoor...goeie aankoop ook
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
zondag 14 april 2019 om 17:29
''Ik weet niet wie er door de bosjes heeft lopen gluren''


Zal wel allesweter Driessen zijn geweest. Dat lijkt mij wel een bosjesman.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:31
Beter kon je het niet beschrijven.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:43
Vind hem eerder een takkewijf
Vind ik leuk
Neusje +279
zondag 14 april 2019 om 17:35
Kom maar kiki pierie ze zullen bij het GROTE Ajax een topper van je maken. Spelen bij een europese grootmacht wie wil dat nou niet. Kijk de volgende wrken maar waar ze goed in zijn. Je zult je ogen niet geloven. En daar hoor jij straks ook bij. Mooie mercedes van de zaak onder je holletje. Mooi maatpak aan. Ja je leven gaat voorgoed veranderen. Riant salaris. Wat is het leven toch mooi😉
🛠

[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 17:37]
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1504
zondag 14 april 2019 om 17:36
Dan tekend hij deze week wel.welkom bij de mooiste club van allemaal.nu nog 1ervaren verdediger erbij kopen hoop die Alvarez.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:17
Vd. Werff van Vitesse niks voor Ajax?
Vind ik leuk
Geerzz +9
zondag 14 april 2019 om 17:36
Niet kopen ajax niet doen
Vind ik leuk
rober2704 +860
zondag 14 april 2019 om 18:10
Gelukkig zijn de contracten nog niet getekend. Houden zo. Ajax moet voor spelers in de as van het elftal niet terugvallen op 2e garnituur in de eredivisie. In de as horen spelers te staan die direct van toegevoegde waarde zijn en extra kwaliteiten in huis hebben. Kik Pierie voldoet niet aan die eisen ondanks dat het een zeer verdienstelijke voetballer is voor z'n club Heerenveen.En ik zou het wel heel stom vinden van Kik Pierie als ie genoegen gaat nemen met wedstrijden bij Jong Ajax terwijl ie al 3 seizoenen eredivisie erop heeft zitten. Voor Per Schuurs lag dat anders, die kwam van de Jupiler league over en wist dat de kans groot was dat ie zou beginnen bij Jong Ajax.
Vind ik leuk
Gerardovic +221
zondag 14 april 2019 om 18:18
Oefff, gelukkig toch nog niets getekend😅
Vind ik leuk
AFP +3717
zondag 14 april 2019 om 18:29
Is Pierie wel de gedroomde verdediger voor Ajax ?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:27
Ik hoop niet dat ze te veel voor hem betalen.
Vind ik leuk
Alaaf +435
zondag 14 april 2019 om 20:05
Unne dooien pier
Vind ik leuk
Blueman +1122
zondag 14 april 2019 om 21:22
Ik snap echt niet dat dat hij niet inziet en daar ook nog door anderen op is gewezen dat hij heel veel tekort komt voor Ajax 1.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:11
Die past zich zeker snel aan een Frank de boertje is het .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws