Bayern München scoort vier keer en neemt koppositie weer over van Dortmund

Bayern München scoort vier keer en neemt koppositie weer over van Dortmund

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 17:24zo 14-04-2019 om 17:24

Bayern München is de koppositie in de Bundesliga slechts één dag kwijt geweest. Door een 1-4 zege op Fortuna Düsseldorf, dat eerder dit seizoen nog verrassend won van Der Rekordmeister, moet Borussia Dortmund de eerste plek weer overdragen.

Bayern München kende op bezoek bij middenmoter Fortuna Düsseldorf een vrij probleemloze middag. Kingsley Coman, deze week nog betrokken bij een opstootje met Robert Lewandowski, zette zijn ploeg met een indraaiende voorzet op voorsprong: 0-1.

Voor rust werd het ook nog 0-2. Coman liet zijn tweede van de wedstrijd noteren. In de tweede helft klaarde Bayern de klus. Serge Gnabry werkte de 0-3 binnen op aangeven van Thomas Müller. Gnabry was in zijn laatste vijf optredens betrokken bij liefst zeven goals.

In de laatste minuten vielen nog twee treffers: Dodi Ludebakio maakte vanaf de penaltystip de eretreffer namens Düsseldorf, waarna Leon Goretzka voor het slotakkoord zorgde. Smet op de Bayern-zege was het uitvallen van Manuel Neuer. De doelman verstapte zich en moest zich laten vervangen.

Door de overwinning staat Bayern München weer op de eerste plek in de Bundesliga. Het verschil met nummer twee Borussia Dortmund is met nog vijf wedstrijden te gaan één punt.

Plaats een reactie

frank1971 +2480
zondag 14 april 2019 om 17:27
Die pakken gewoon weer de titel.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:32
Hoop het niet voor de gele muur 😂
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:11
Smeert die gast nu een boterhammetje ?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:18
Bij elke goal... jaren later won hij de ...
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:20
Boterhammen smeer titel voor onder de 30 jaar
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:28
Nee hij maakt een soepje. Doet hij al heel lang.
Vind ik leuk
Gudoeman +405
zondag 14 april 2019 om 17:28
😂😂
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1507
zondag 14 april 2019 om 17:28
Zie Bayern na de overwinning van vorige week op concurrent Dortmund gewoon kampioen worden.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:28
OOOLEEEEEE

Weer terug op kop :)

Neuer opnieuw geblesseerd en afwachten wat Bayern gaat doen voor volgend seizoen
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 17:30]
Vind ik leuk
Seizoenkaart +12587
zondag 14 april 2019 om 17:36
Inderdaad een heerlijke overwinning hopelijk weten ze in de laaste duels eindelijk afstand te nemen van Dordmund scheelt een slok op de borrel😉😂
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 05:55]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:35
Onder Kovac is het moeizaam. Bayern normaal van doen is nu al kampioen :)
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:16
Die gaan zich verjongen en versterken, hoor een aantal zeer interessante namen voorbij komen
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 07:05]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:37
Volgens Bola.net is het nog niet zeker dat de Ligt naar Barca gaat.

Je kun Bola.net vergelijken met Bild
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:06
Ik ken de geruchten, maar ik hoor bij Bayern ook de namen van andere cv

Ik denk wel dat hij naar Barca gaat, maar ze moeten hem wel kunnen betalen natuurlijk
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:29
Oblak kopen
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:38
Of......de Gea :)
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:29
Fraaie poging van Dortmund en ik ben natuurlijk een fan van Sancho, maar we weten allemaal wie er kampioen gaat worden.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 17:31]
Vind ik leuk
Linke loe +2367
zondag 14 april 2019 om 17:31
Mooie club vind ik het..hoop dat ze kampioen worden 👍
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:32
Met Coman en Gnabry hebben ze weer goud in handen voor wat de flanken betreft.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:34
Nu nog Werner erbij en ze hoeven geen zorgen meer te maken.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:36
Idd, ook mooi hoe Bayern voornamelijk alleen in de eigen competitie scout. Met enkele uitzonderingen dan.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:17
Mooi ...jezelf versterken en tegelijkertijd je tegenstander verzwakken 🤔
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:26
Het is dus mogelijk he ;)
Vind ik leuk
G.Kopf +5793
zondag 14 april 2019 om 17:33
Jammer.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 17:37
Die foto ook, al die voetballertjes die tegenwoordig basketballers en American Football spelers na gaan doen als ze juichen....

Als je honger hebt knul dan had je voor de wedstrijd wat moeten eten!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 18:02
Ik gun het Dortmund van harte, maar Bayern zal er toch met de titel vandoor gaan. Op tijd wakker geworden en gaan voetballen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 19:40
FC Bayern zal wel weer gewoon kampioen worden. Wel leuk dat het dit seizoen een stuk spannender is dan voorgaande seizoenen.
Vind ik leuk
FCBayern-fan +1058
zondag 14 april 2019 om 20:43
Dusseldorf won niet in de Allianz Arena... Het werd toen 3-3
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws