AD: De Jong stapt met Ajax op vliegtuig, goede hoop op meespelen tegen Juventus

AD: De Jong stapt met Ajax op vliegtuig, goede hoop op meespelen tegen Juventus

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 20:30zo 14-04-2019 om 20:30

Frenkie de Jong vliegt maandag 'gewoon' met de Ajax-selectie naar Turijn. In Italië moet duidelijk worden of de middenvelder fit genoeg is om dinsdag aan de aftrap te staan voor de returnwedstrijd in de Champions League tegen Juventus.

Dat meldt het Algemeen Dagblad zondagavond. De Jong liet zich zaterdag tegen Excelsior (6-2) na 28 minuten wisselen vanwege een hamstringblessure. Hij werd vervangen door Jurgen Ekkelenkamp. Trainer Erik Ten Hag kon na afloop niet zeggen hoe ernstig de blessure van De Jong is, al liet hij wel blijken dat het wisselen van de middenvelder uit voorzorg was.

Het AD schrijft dat Ajax goede hoop heeft dat De Jong dinsdag inzetbaar is in Turijn. Ajax moet in Italië minimaal een keer scoren om de halve finales van de Champions League te bereiken. Dat moet gebeuren zonder Nicolas Tagliafico, die in Amsterdam een gele kaart kreeg en geschorst is.

Poll

Is Ajax kansloos zonder De Jong?

(3146 stemmen)

Plaats een reactie

TottenhamHOT +18608
zondag 14 april 2019 om 20:32
Tuurlijk speelt hij! En 2-2 NEXT........
Vind ik leuk
Bengelino +14631
zondag 14 april 2019 om 20:33
Tuurlijk speelt hij! En 1-3 NEXT.......
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:36
2-9.

2 doelpunten Mandžukić ~ 5 doelpunten Blind, 1 van vd Beek, 2 van Tadic én 1 doelpunt van Lamprou in de laatste minuut
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 20:43]
Vind ik leuk
Rabarber +9098
zondag 14 april 2019 om 20:43
Goede kans dat Lamprou nog als pinch-hitter binnen de lijnen komt ja.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:47
Daarvoor heeft Ajax hem ook gekocht. Speciaal voor deze dag, deze wedstrijd. The fearless battering ram: LAMPROU! Chaka Chaka CHOO CHOO!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 20:56]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:44
Wat een rare uitslag. Dit gebeurt nooit!!!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:44
Verdomd Harry... Je hebt helemaal gelijk.
Vind ik leuk
abraksas +2709
zondag 14 april 2019 om 20:53
Kut, heb net 100€ betje geplaatst.
Vind ik leuk
Jeroen Water +4497
zondag 14 april 2019 om 21:21
Thanks dat je voor deze melding een account hebt aangemaakt ik lach me kapot hier :)
Vind ik leuk
Farmer +15016
zondag 14 april 2019 om 20:47
5 goals van Blind?

Damn, waar koop jij je paddo's dan? :P
Vind ik leuk
OverdOse +1930
zondag 14 april 2019 om 20:49
Hij is nog nuchter, hoe erg zal het onder invloed zijn🤣

LALALAND🤪
Vind ik leuk
abraksas +2709
zondag 14 april 2019 om 20:54
Eneen goal van Lamprou vind je niet vreemd? :D
Vind ik leuk
Mosquito +22507
zondag 14 april 2019 om 20:49
Die Poolse keeper houd alles tegen.
Zonder Nico en Sjenkie word het 3-0.
Vind ik leuk
roma1900 +674
zondag 14 april 2019 om 21:07
🤣dat weet je niet
Vind ik leuk
Jozef +45146
zondag 14 april 2019 om 22:39
Ik hoop van niet.
Vind ik leuk
PRICE +8114
zondag 14 april 2019 om 20:53
Poolse alcohol teveel vandaag ha ha
Vind ik leuk
StoneyTony +2567
zondag 14 april 2019 om 21:09
Hahaha je kan overdrijven maar je hebt wel humor.🤣
Vind ik leuk
AFCA9 +786
zondag 14 april 2019 om 21:14
Nee joh gewoon een Ajacied die er 3 inlegt en persoonlijk Juve uitgeschakeld op de Ronaldo manier!
Vind ik leuk
aimdam +856
zondag 14 april 2019 om 22:12
Ja ,lamprou met zijn chocolade been 😂
Vind ik leuk
Teppie +133
zondag 14 april 2019 om 22:34
Jeetje, dat je voor zo’n kinderachtige post, zoveel duimpjes krijgt?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 06:49
Dit is nou juist die ajax arrogantie die ervoor gaat zorgen dat het hier stopt voor ajax. En terecht want de competitievervalsing door de europese ambities van ajax gaan veel te ver.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1827
maandag 15 april 2019 om 15:15
De wodka was weer lekker zie ik.
Vind ik leuk
jollyrogers +9254
zondag 14 april 2019 om 20:37
ja hij zal wel spelen, maar ik heb er een hard hoofd in...
Vind ik leuk
McLovin +1911
zondag 14 april 2019 om 20:40
Je hebt niet alleen een hard hoofd, je hebt ook een joekel van een hoofd. Wordt een makkelijke overwinning Jolly, vertrouw me maar.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 20:40]
Vind ik leuk
jollyrogers +9254
maandag 15 april 2019 om 11:37
ik help het je hopen, we spreken elkaar...
Vind ik leuk
PRICE +8114
zondag 14 april 2019 om 20:52
Positief Bengelino👍
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:09
Ben erbij in Turijn en denk al is het meer gevoelsmatig dat Ajax wint met 1-3
Vind ik leuk
FRChamp +2526
zondag 14 april 2019 om 20:35
Doe het!
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:08
Ik ben erbij, vlieg morgen naar Turijn om Ons Aller Ajax te zien winnen althans Juve uit te schakelen.
Vind ik leuk
PRICE +8114
zondag 14 april 2019 om 20:33
De Jong de motor van ajax
Vind ik leuk
Koekie1970 +1827
zondag 14 april 2019 om 20:34
Vriendschap met de Graafschap nog steeds zo groot???

Van Bommel na afloop: Als we alle kansen hadden gemaakt hadden we nu voorgestaan op doelsaldo.

Over ARROGANTIE gesproken.
Vind ik leuk
Farmer +15016
zondag 14 april 2019 om 20:48
Als.......

Als Sinterklaas met kerst langskwam
En de Kerstman kwam met Pasen..

Wanneer dat sh*tkonijn langs komt huppelen, zou iedereen dan verbázen!
Vind ik leuk
Koekie1970 +1827
maandag 15 april 2019 om 15:10
Het is een Haas die de eieren verstopt hoor.

Det mut een Farmer toch wel wett'n.
Vind ik leuk
Farmer +15016
maandag 15 april 2019 om 15:28
Ja maar wánneer dan? :P Niet met Kerst, en niet met Pasen! :P
Vind ik leuk
1313 +13076
zondag 14 april 2019 om 21:07
Leuk, maar doe dit in PSV topics wil je? Niet in CL topics over Ajax PSV erbij halen, nergens voor nodig.
Vind ik leuk
Koekie1970 +1827
maandag 15 april 2019 om 15:11
Het was een vraag aan Price die op voorhand riep over arrogantie en de vriendschap van de PSV-ers met de Graafschap. Reageer dus op haar persoonlijk.
Vind ik leuk
1313 +13076
maandag 15 april 2019 om 18:13
Dat snap ik, maar er zijn genoeg PSV topics waar PRICE reageert toch? Als je dit soort dingen gaat doen in Ajax topics, is de kans dus groot dat er meer PSV'ers gaan reageren erop, en dus weer een discussie hier komt wat niet nodig is. Maarja, zo zie ik het alleen maar hoor.😉
Vind ik leuk
AFCA 1972 +1214
zondag 14 april 2019 om 21:14
Yep, en als Ajax de hele competitie geen tegendoelpunten had gehad hadden zij ruim bovenaan gestaan
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:34
Nee, hij gaat het met de vliegtuig.. niet met de motor joh gekkie.
Vind ik leuk
Farmer +15016
zondag 14 april 2019 om 20:49
"Per Catapult"... schijnt net zo ver te zijn!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18608
zondag 14 april 2019 om 20:34
€86PK
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:34
Het zijn verwarrende tijden voor het primeurschuim dat de hartewens uitsprak van een ernstige blessure.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 20:34]
Vind ik leuk
Mr bien +8962
zondag 14 april 2019 om 20:35
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 20:51]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:50
Edit VP: Reactie verwijderd
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 20:50]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:35
Competitie is belangrijker. Geen zin in een zege in turijn na strafschoppen, kapot terug en dan verliezen van de fc. Gewoon de jong sparen. Nico speelt gelukkig al niet. Die 4 eredivisie wedstrijden zijn belangrijker.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18608
zondag 14 april 2019 om 20:37
Alles!! Ik wil alles!! Nummer 34, de beker, CL, super Cup en straks de JC schaal!!!!!
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18608
zondag 14 april 2019 om 20:38
En de Wereld Beker natuurlijk!!
Vind ik leuk
sundaymanara +1445
zondag 14 april 2019 om 20:44
Moet ook gewoon kunnen.
Vind ik leuk
StoneyTony +2567
zondag 14 april 2019 om 21:13
Je vergeet er twee ook europees kampioen met Nederland volgend jaar en 2jaar later het WK🤣💪
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:01
Vergeet de Fair Play Award niet.
Vind ik leuk
AFCA1986 +97
zondag 14 april 2019 om 20:53
Sorry maar ik kan er met mijn verstand niet bij. De CL winnen is toch het hoogst haalbare? Dat moet je toch nastreven?
Kampioen worden we misschien volgend jaar wel weer. CL kan zomaar weer 25 jaar duren....
Vind ik leuk
Bvv +114
zondag 14 april 2019 om 21:05
De CL win je niet. Dinsdag zie ik het niet gebeuren helaas! Zo wel dan heb je nog Manchester City en Barcelona...dat is echt te hoog gegrepen.
Vind ik leuk
AFCA1986 +97
zondag 14 april 2019 om 21:20
Manchester City kan je echt wel hebben, ik denk zelfs (en dat zei ik voor Madrid ook) als je Juve uitschakelt dat je m dus wel kan winnen.
Hoe dan ook Finale CL of Kampioen? Ik weet het wel....
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 21:20]
Vind ik leuk
Bvv +114
zondag 14 april 2019 om 21:55
Kampioenschap! Finale CL is nog geen zekerheid voor winst en dan hoor je weer 5 jaar niets. Ajax moet met dit materiaal gewoon kampioen worden! Dat vind ik het belangrijkste
Vind ik leuk
AFCA1986 +97
zondag 14 april 2019 om 22:12
Wat interesseert mij het wat andere over Ajax zeggen??
Helemaal niks, ze verzinnen anders wel weer iets anders. CL is het hoogst haalbare qua Aanzien in de wereld en qua inkomsten. Daar kunnen 10 schalen nog niet tegen op.
En al win je m niet de prestatie is toch veel groter?? Winnen van Real misschien Juve, 2x gelijk tegen Bayern. Of wedstrijdjes tegen NAC Emmen en de graafschap. Nou nou.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:46
Niet zo minachtend doen tegen de graafschap! We kunen jullie kampioenschap nog verpesten hé dus blijf nog maar even aardig haha!
Vind ik leuk
Farmer +15016
maandag 15 april 2019 om 15:29
CL winnen is financieel het meest lucratief. De Wereldbeker voor Clubteams is daarna de hoogste prijs.
Vind ik leuk
AFCA1986 +97
maandag 15 april 2019 om 17:12
Vind je dat echt? Wereldbeker die Ajax won tegen Gremio is meer waard dan winst CL?
Je bent inderdaad de “beste” van de wereld. Maar is 1 wedstrijd tegen een club die we vaak niet eens kennen....
Vind ik leuk
Farmer +15016
maandag 15 april 2019 om 17:52
CL geldt alleen voor Europa, ondanks dat die beker, en dat toernooi veel, en veel meer geld, en status opleveren.

De Wereldbeker is de enige cup die daar bóven staat in sportieve zin. Da's ook niet echt een mening....

Gewoon een feit; Beste club van de Wereld, is beter dan de beste club in de CL...
Vind ik leuk
davincie +41
zondag 14 april 2019 om 20:36
Zonder de Jong zal lastig worden vermoed ik...
Hoe dan ook veel succes daar !
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
zondag 14 april 2019 om 20:39
Meespelen is één ding, hopen dat hij ook goed mee kan met de snelheid van het spel!!
Vind ik leuk
Der Monarch +2213
zondag 14 april 2019 om 20:40
Die moet ook echt gaan spelen. Al maak ik mij meer zorgen om de verdediging..
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1507
zondag 14 april 2019 om 20:40
Zeer belangrijke schakel in dit Ajax hoop ook dat i gewoon mee doet.
Vind ik leuk
74ratje +1020
zondag 14 april 2019 om 20:41
Is geen arrogantie, maar gevoel voor humor.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:55
Ja.. Als die erbij zou lachen, maar dat deed ie niet.. :)
Vind ik leuk
Niers +124
zondag 14 april 2019 om 20:44
Die gaat niet spelen
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:44
Ik mag hopen dat Nico ook op het vliegtuig is gestapt om mentaal bij de groep aanwezig te zijn? Iemand enig idee?
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:51
Zou ik wel normaal vinden ja, je doet het met zn allen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 20:53
Een groepsfase potje vind ik wel wat anders, maar in deze fase zou ik hem absoluut mee nemen, alleen al vanwege zijn spirit, dat ie dat er nog even in kan pompen bij zijn teammaten in de kleedkamer.

Alle kleine beetjes hebben we nodig!
Vind ik leuk
wattenstaafje +23982
zondag 14 april 2019 om 20:46
Natuurlijk is ie mee.
Vind ik leuk
MojoRisin +16279
zondag 14 april 2019 om 20:52
Die begint echt wel hoor..
Vind ik leuk
Aart +303
zondag 14 april 2019 om 20:54
5-1 voor Juve. Ajax kansloos. Behalve als ze Makkelie meenemen als VAR,
Vind ik leuk
j-roen11 +2500
zondag 14 april 2019 om 20:57
Dan nog mogen we hartstikke trots zijn en kan het vizier vol op de dubbel. Dus maak je niet te druk Aart, ons seizoen verpest je niet meer.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:20
Ahhhh schattig! Speelt jouw clubje niet jochie?
Vind ik leuk
Neusje +279
zondag 14 april 2019 om 20:58
Frenkie boy gaat gewoon spelen. In de 2e helft bij 0-1 of 0-2 kun je hem altijd wisselen. Zet je Ekkeltje erin, kan die ook even zich laten zien. Effe aan Ronnie zn arm trekken indien nodig. Wordt een fijne avond daar in Turijn. Was er in 1992 toen tegen Torino. Naam van stadion toen Delle alpi. Ja het GROTE Ajax pakt elk tijdperk mooie prijzen. Dit jaar in ieder geval 2. En wat er nog meer mogelijk is.
🛠

Vind ik leuk
Testata +573
zondag 14 april 2019 om 20:59
Juventus ligt wel wakker van de Jong.....................
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:11
Hoe groot schatten jullie de kans in dat Juve op dezelfde manier speelt als in de JC Arena?
Vind ik leuk
NikosMachlas +1853
zondag 14 april 2019 om 21:17
Groot want er zat echt niet meer in neem dat van me aan. Ze hadden het er maar moeilijk mee.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:38
Ok. Ik volg die comp niet dus had geen idee. De verwachting is dus dat ze net zo afwachtend gaan spelen? Je zou zeggen dat je in eigen huis wat wil laten zien. Aan de andere kant...

Italianen...
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 21:38]
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:48
Ze zullen wel gaan drukken en hoge ballen pompen op mandzukic en natuurlijk ronaldo.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 21:21
Wanneer je de trap opkomt bij het vliegtuig kun je ook spelen 😉
Vind ik leuk
Staaijman74 +1413
zondag 14 april 2019 om 21:26
Bij munchen uit speelden we ook prima zonder frenkie. Ik zou mazzraoui daar neerzetten. Die is echt heel goed op die posifie. Of ekkelenkamp
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 22:54
Precies. Ook zonder De Jong schakelen we Juventus uit. Op naar de halve finales!
Vind ik leuk
Dienhaag79 +130
zondag 14 april 2019 om 22:45
Hij gaat niet spelen. Hamstringblessure minimaal 1 week
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:47
Die speelt gewoon hoor
Vind ik leuk
Nr14always +5571
maandag 15 april 2019 om 00:25
Ik vind de hype rond de Jong wel erg extreem worden, en ik vraag het mij echt af of dat wel terecht is.
Vind ik leuk
JohanLeo +807
maandag 15 april 2019 om 03:34
Zonder Frenkie wordt het niks. Er zit maar één ding op: de spuit erin!
Vind ik leuk
leozao +2689
maandag 15 april 2019 om 05:23
Alles komt recht met onze Frenkie!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws