Paris Saint-Germain incasseert harde 5-1 nederlaag in nieuwe kampioenswedstrijd

Paris Saint-Germain incasseert harde 5-1 nederlaag in nieuwe kampioenswedstrijd

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 23:00zo 14-04-2019 om 23:00

Het landskampioenschap ligt voor het grijpen voor Paris Saint-Germain, maar ook in de tweede kampioenswedstrijd op rij gleed de formatie uit Parijs uit. Na de 2-2 in eigen thuis tegen Strasbourg was nummer twee OSC Lille op eigen veld te sterk: 5-1. Het is de eerste keer sinds 2000 dat PSG vijf goals incasseert in een Ligue 1-wedstrijd.

PSG had tegen Lille aan een punt genoeg en leek na de eigen goal van Thomas Meunier in de zevende minuut nog niet in de problemen te komen. Juan Bernat maakte vier minuten later alweer gelijk voor de ploeg van Thomas Tuchel. PSG had in de eerste helft kansen op de voorsprong, maar kreeg nog voor de rust de eerste grote tegenvaller te verwerken toen doelpuntenmaker Bernat een doorgebroken speler van Lille neerhaalde en met rood moest vertrekken.

Het wedstrijdbeeld sloeg in de tweede helft volledig om. De door de aan Europese topclubs gelinkte Nicolas Pépé bezorgde Lille kort na de rust de voorsprong door een counter beheerst af te ronden. Het begon er slechter uit te zien toen Jonathan Bamba tien minuten later doodsimpel door de PSG-defensie kon lopen en de 3-1 maakte.

PSG liet zich als een stel makke schapen naar de slachtbank leiden en kreeg twintig minuten voor tijd ook de 4-1 tegen. Gabriel dos Santos Magalhaes kopte binnen, waarn José Fonté de eindstand in de slotfase bepaalde op 5-1 (!).

Er is niets aan de hand voor PSG, want na 32 wedstrijden is de voorsprong op Lille nog altijd zeventien punten. Volgende week kan de trotse koploper van Frankrijk het opnieuw afmaken, maar dan moet er wel worden gewonnen bij Nantes.

Plaats een reactie

★Timmio★ +27692
zondag 14 april 2019 om 23:03
Nou Memphis, dat wordt voorronden
Vind ik leuk
voetbal!!! +9578
zondag 14 april 2019 om 23:03
Zal voor Memphis niet heek veel uitmaken, die vertrekt in de zomer.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
zondag 14 april 2019 om 23:04
Is niet in vorm de laatste 3 maanden dus lijkt me handig om dat nog 1 jaar uit te stellen
Vind ik leuk
voetbal!!! +9578
zondag 14 april 2019 om 23:13
Omdat het niet lekker draait bij Lyon, wil die denk ik juist weg. Die trainer zet hem elke week ergens anders neer.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:17
Z'n trainer gaat aan het einde van dit seizoen weg.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:16
Toch niet naar Bayern ehh lol
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
maandag 15 april 2019 om 00:15
Of juist niet uitstellen.
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
maandag 15 april 2019 om 01:08
Ja waarheen vertel het me ??
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7214
zondag 14 april 2019 om 23:03
Je zal nog maar uit tegen de Graafschap moeten.... #knikkendeknietjes
Vind ik leuk
Lochuckyo +37
zondag 14 april 2019 om 23:05
Wij hadden thuis al moeite dus niet stoer praten.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7214
zondag 14 april 2019 om 23:10
Kansen genoeg, maar de bal er eens inschieten zou helpen.
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
zondag 14 april 2019 om 23:34
Emmen uit was ook maar 1 puntje 😂
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7214
zondag 14 april 2019 om 23:35
Tilburg uit 0 😂😂😂
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
zondag 14 april 2019 om 23:45
Omdat het nergens meer om gaat helaas dan isde motivatie er blijkbaar al uit
Vind ik leuk
Forza ikkuhh +4108
zondag 14 april 2019 om 23:46
En tilburg is beter dan emmen 😂
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
maandag 15 april 2019 om 01:09
Ja en er wonen minder rotte junks....
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
maandag 15 april 2019 om 00:37
Probeer je serieus een pisbattle tussen PSV en PEC te houden?

Dat is beschamend
Vind ik leuk
Ron jans +627
zondag 14 april 2019 om 23:49
Wat heeft dit precies te maken met PSG of OSC Lille, de Graafschap speelt in een compleet andere competitie.
Vind ik leuk
Bengelino +14631
zondag 14 april 2019 om 23:03
Geniaal dit.!
Vind ik leuk
Me! +353
zondag 14 april 2019 om 23:04
Hahaha
Vind ik leuk
PRICE +8113
zondag 14 april 2019 om 23:10
Hahaha 2
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:19
Nou nog NT ofnie😅
Vind ik leuk
PRICE +8113
zondag 14 april 2019 om 23:24
TN🤔😊
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:25
TN 😉
Vind ik leuk
PRICE +8113
zondag 14 april 2019 om 23:27
Mooi kerel
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:29
Alleen wel van de verkeerde club...
Vind ik leuk
PRICE +8113
zondag 14 april 2019 om 23:38
Ja helaas, maar ⚠️TN 📢⚠️is geen slechte. Wordt vaak rasistisch bejegend hier. Daarom kom ik op voor hem.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:01
Jij bent zijn beschermengel zeg maar😇
Vind ik leuk
PRICE +8113
maandag 15 april 2019 om 00:06
Nee hoor, heb hem nooit ontmoet. Alleen zie 't hier een beetje aan en af en toe dan komen er spreuken against hem, 't ja dat gaat totaal nergens over. Ziektes etc.
Vind ik leuk
Paulhuynh +2028
zondag 14 april 2019 om 23:05
Ach ja boeie zijn toch al kampioen
Vind ik leuk
power +7909
zondag 14 april 2019 om 23:09
Lachwekkend,,,,,,, Bijna 1 miljard uitgegeven 5-1 verloren,,,,omdat de France competitie is beste competitie ter wereld.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 23:09]
Vind ik leuk
RenW +5757
zondag 14 april 2019 om 23:12
En nog 17 punten voor, geweldig daar. Ik zou naar een sport gaan kijken met wat spanning.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:18
Bundesliga is dit seizoen zeker spannend.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:19
Niet meer.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
maandag 15 april 2019 om 00:38
Bayern moet nog naar Leipzig
Vind ik leuk
RenW +5757
maandag 15 april 2019 om 00:04
Dat klopt, gelukkig wel.
Vind ik leuk
Verratti +2443
zondag 14 april 2019 om 23:39
In Nederland, Duitsland en Spanje heb je 50% kans om op voorhand de kampioen te voorspellen. In Frankrijk en Italië is het 100% de laatste jaren. In Engeland ligt het percentage wat lager. Maar gemiddeld gesproken ligt de kans ongeveer even hoog of Nederland of een ander land korfbalkampioen wordt (ik geloof dat er 3 landen zijn waar deze sport gespeeld wordt). Maar fans zien altijd spanning en lopen niet zo snel weg.
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 23:53]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:33
En dan is er dat ene jaar dat Leicester city/Feyenoord kampioen wordt... het blijft mooi dat dat soort verrassingen altijd mogelijk zijn. De kans dat Excelsior volgend jaar kampioen wordt is niet bijster groot, maar het is altijd meer dan 0%. Fans zien inderdaad altijd spanning! Dat maakt sport juist zo geweldig
Vind ik leuk
Verratti +2443
maandag 15 april 2019 om 01:02
Inderdaad, m.n. het kampioenschap van Leicester is eigenlijk een wonder in deze tijd. Het kampioenschap van Feijenoord was al een verademing. Maar ook de kampioenschappen van het verguisde Twente en AZ waren mooi. Toch denk ik dat voorlopig alleen Ajax en PSV kampioen worden van Nederland. Een grote investeerder gaat geen geld stoppen in deze competitie: de markt is veel te klein.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 02:06
Het wordt sporadisch geprobeerd bij clubs als Vitesse, ADO en Den Bosch maar dan gaat het niet om bijzondere bedragen. De verschillen met Ajax/PSV en de rest gaat inderdaad alleen maar groter worden, daar hoef je geen Einstein voor te heten. Mensen roepen wel dingen als: met geld win je geen prijzen. In een wereld die helemaal verziekt is door geld, is een paar honderd miljoen aan waarde in je selectie best lekker en gaan die prijzen vanzelf wel komen.
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
maandag 15 april 2019 om 01:10
Zoals darten bijvoorbeeld??
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1506
zondag 14 april 2019 om 23:15
Wat een afstraffing voor PSG.vorige week al niet nu niet.maar 3maal is scheepsrecht dus as weekend dan maar
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:19
As woensdag spelen ze al kampioenswedstrijd tegen nantes
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1506
zondag 14 april 2019 om 23:21
Dan worden ze het woensdag wel😉
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:17
Ajax kreeg al aardige kansen terwijl ze zo verdedigend speelden. Verwacht dat ze in Italie meer gaan voetballen en er toch wel angst is op de 0 te spelen. Daar moet ajax proberen snel van te profiteren. En dan is alles mogelijk.
Vind ik leuk
Rodajc +19365
zondag 14 april 2019 om 23:28
Ah oké. Ben je verdwaald toevallig?
Vind ik leuk
Ron jans +627
zondag 14 april 2019 om 23:50
Wat heeft dit verhaaltje überhaupt met bovenstaande artikel te maken?
Vind ik leuk
Lamzia +169
zondag 14 april 2019 om 23:44
Och
Vind ik leuk
StoneyTony +2567
maandag 15 april 2019 om 00:14
Hoop dat die kutploeg elke week zo'n pak slaag gaat krijgen..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:50
Zelfde luxe als Juve, PSG kan het zich permiteren..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:51
permitteren*^
Vind ik leuk
JohanLeo +807
maandag 15 april 2019 om 01:33
Dat is een KEIHARDE dreun!
Nu begrijp je dus dat ze alles en iedereen willen kopen.
Het bootje lekt aan alle kanten...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 02:37
Keiharde dreun? Ze staan 17 pnt voor?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 02:35
Seizoen was toch al totaal mislukt door die rampzalige avond tegen manU. Juventus wacht hetzelfde lot als het mis zou gaan tegen Ajax. Kampioen worden is voor dit soort clubs bijna een bijzaak
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 02:37
Indd true that^
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 06:25
Nationale competities zijn verworden tot voorrondes van de CL. Ook in Nederland, het is poenscheppen geworden.
Internationaal weegt presteren in de CL blijkbaar ook veel zwaarder dan een kampioenschap.
Vind ik leuk
BenikBen +146
maandag 15 april 2019 om 06:32
Eens ! En bovendien C.L alleen de naam al is verkeerd want een nummer 2 3 of 4 die mee mag doen aan de CL is geen kampioen en slaat helemaal nergens op .
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 06:47
Klopt, helaas draait voornamelijk om de grote competities. Nederland hangt er een beetje tegenaan en tig landen komen er nooit in de buurt.
Ooit komt er een supercompetitie.
Vind ik leuk
rinirat +4201
maandag 15 april 2019 om 05:15
Maar goed ook!
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
maandag 15 april 2019 om 06:22
Lekker voor ze.
Vind ik leuk
BenikBen +146
maandag 15 april 2019 om 06:30
Lekker hoor . Hoe meer ze verliezen hoe beter. Wat een kutclub met verwende spelers. Dit is de meest gehate club in Europa.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws