Droomweek voor Ekkelenkamp: Ik schrok een beetje en dacht: nu al?!

Droomweek voor Ekkelenkamp: "Ik schrok een beetje en dacht: nu al?!"

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 23:24zo 14-04-2019 om 23:24

Jurgen Ekkelenkamp was verbaasd toen hij in de eerste helft van het duel met Excelsior het signaal kreeg dat hij zich klaar moest maken voor een invalbeurt. De 19-jarige middenvelder van Ajax beleeft een droomweek met invalbeurten tegen Juventus en Excelsior.

Ekkelenkamp moest na 28 minuten invallen tegen Excelsior. "Ik schrok een beetje en dacht: nu al?! Toen ik terugkwam van het warmlopen, vroeg ik van: is er iemand geblesseerd? Frenkie bleek last te hebben", zegt Ekkelenkamp tegen Ajax Life. Ik dacht juist: rustig aan, misschien mag ik een beetje sfeerproeven langs de zijlijn of zo. Als ik al mocht invallen, had ik speeltijd verwacht tijdens de tweede helft."

Zijn invalbeurt tegen Juventus maakte veel los, vooral omdat hij Cristiano Ronaldo in de blessuretijd neerhaalde. "Ik kreeg heel veel reacties op de foto die ik plaatste en volop appjes van familie en vrienden. De meeste appjes waren van bekenden, ik heb er niet ineens allemaal onbekende vrienden bij gekregen."

Ekkelenkamp heeft nu 'Ronaldo-gooier' en 'Tekkelenkamp' als bijnaam. "Gelukkig zijn er nog genoeg mensen die me gewoon Jurgen noemen. Gelukkig wel! En zo erg is het binnen het team nu ook weer niet. Ché Nunnely (jeugdspeler Ajax, red.) zag me rijden en maakte toen een videootje voor Snapchat. Zo is het begonnen. Dat filmpje heb ik wel voorbij zien komen, ja. Haha. Ik denk wel een keer of honderd!"

Poll

Maakt Ekkelenkamp aanspraak op een basisplek in Ajax 1?

(874 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 14 april 2019 om 23:26
Ken alleen maar duwen 🙈
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:27
Banaan in zijn reet ja
Vind ik leuk
PRICE +8105
zondag 14 april 2019 om 23:39
Bah een banaan er in.
Vind ik leuk
OverdOse +1930
maandag 15 april 2019 om 00:16
De wens is de vader van de gedachte...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 03:20
Lekker niveautje weer...
PSV trolletjes???
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:12
Hahaha
Vind ik leuk
HardSchot +164
maandag 15 april 2019 om 08:00
De enorme banaan van Ché Nunnely, ja 😉
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:38
Morgen mogen jullie weer genieten van Ajax en zien hoe Ajax met Ekkelenkamp Juve uitschakelt, je kunt natuurlijk ook genieten van PSV tegen de Graafschap, de wedstrijd kun je nog weken lang terug kijken🤣
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:12
Jazeker, die goal van de Jong (en daarmee de winst) zal straks beslissend blijken, zullen we die samen nog eens bekijken aanvang mei ?
Vind ik leuk
Lochuckyo +37
zondag 14 april 2019 om 23:28
Tekkelen is wat anders dan duwen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:28
Ken alleen maar huilen.
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:44
Zíjn Godinnetje is aangepakt door Ekkelenkamp en dat mag natuurlijk niet 😂😂😂
Vind ik leuk
Jasperkoos +2879
zondag 14 april 2019 om 23:32
Wel de beste duw die ik in tijden heb gezien
Vind ik leuk
OverdOse +1930
maandag 15 april 2019 om 00:14
Reageer je nou omdat je prinses naar de grond werd geduwd?🤣
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 00:15]
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
maandag 15 april 2019 om 00:34
Dat prinsesje gaat ons wss een hele nare avond bezorgen aankomende dinsdag...
Vind ik leuk
RVB AFCA +14717
maandag 15 april 2019 om 00:42
Ons? Ben jìj Ajacied dan?
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
maandag 15 april 2019 om 00:59
Ja aankomende dinsdag zijn we allemaal Ajacied, tenminste dat hoop ik dan...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 02:32
Dan kan ik je nu alvast uit die droom helpen, dinsdag is het weer ouderwets Ajax tegen de rest van Nederland, met een enkeling die het Ajax eventueel nog wel gunt maar dan wel met verlenging en penaltys voor de vermoeidheid
Vind ik leuk
ForzaVVV +1594
maandag 15 april 2019 om 07:53
Nee hoor. Ik denk juist dat maar enkelingen zijn die het ajax misgunnen. De meeste mensen zijn dan voor Ajax.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 07:54]
Vind ik leuk
RenW +5756
maandag 15 april 2019 om 00:25
En jij alleen maar afzeiken.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:36
Is mark anders groot mee geworden. Hoe kan je als voetbal liefhebber nou genieten van PSV? Heb het vandaag wéér tot in den treuren geprobeerd, het gaat er bij mij gewoon niet in. Ik mis de branie daar
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:34
En wie staan er weer bovenaan een Ajax topic, FC Calimero uit de regio..
Vind ik leuk
PRICE +8105
zondag 14 april 2019 om 23:27
Onbevangen, goede speler
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:37
Idd, speelde een prima pot. Mooi om te zien hoe hij en Donny de bal zo snel rond laten gaan altijd.
Vind ik leuk
Neusje +279
zondag 14 april 2019 om 23:32
Niet schrikken Ekkeltje. Als je lekker blijft ballen kom je er nog veel vaker in. Wie weet dinsdag nog even. Geniet er lekker van. Doen wij ook als je bijvoorbeeld speelt zoals tegen dat oude vrouwtje.
Dinsdag weer genieten. Wordt een leuk weekje weer.


🛠
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
zondag 14 april 2019 om 23:33
Nou hij heeft ook zijn woordje gedaan….
Vind ik leuk
RenW +5756
maandag 15 april 2019 om 00:26
En jij ook weer!
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
maandag 15 april 2019 om 00:32
Ja dat is het belangrijkste!!
Vind ik leuk
RenW +5756
maandag 15 april 2019 om 00:42
Ik geloof zeker dat jij dat vind van jezelf.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1504
zondag 14 april 2019 om 23:38
Goede speler die komt er wel.
Vind ik leuk
Balls +377
zondag 14 april 2019 om 23:51
Wat een belachelijke poll! 👎🏼
Vind ik leuk
OverdOse +1930
maandag 15 april 2019 om 00:18
Gelijk heb je, ik mis de keuze "Misschien" nog
Vind ik leuk
riGGY-AFCA +23129
zondag 14 april 2019 om 23:56
Speelt frivool. Prima invalbeurten gezien!
Vind ik leuk
appeltje +4325
maandag 15 april 2019 om 00:30
"Ché Nunnely (jeugdspeler Ajax, red.)"
Nunnely speelt in Jong Ajax en is ouder dan Ekkelenkamp...
Vind ik leuk
Jaffar +0
maandag 15 april 2019 om 00:30
Prima speler. Hopelijk kan hij zich blijven ontwikkelen.
Vind ik leuk
JohanLeo +807
maandag 15 april 2019 om 01:31
Ik schrok er ook van. Ekkel kwam met een hoop geluk goed weg!
Noodgreep van Hag pakte goed uit maar... dat was meer geluk dan wijsheid.
Barry Hulshoff zei dat geloof ik ook...
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1260
maandag 15 april 2019 om 06:58
Ik vond hem veelbelovend goed tegen Excelsior. De rol van Frenkie vulde hij heel goed in. Dribbels zoals Frenkie nog niet echt gezien, ook de tacles niet maar daar waren ook geen echte omstandigheden voor, maar z'n passing, aanspeelbaarheid en openingen zien was om van te genieten. Ok, één keer speelde hij iemand (Neres?) in de dekking aan, dat leidde tot balverlies en een tegendoelpunt. Dat is te vergeven. Ik zie grote mogelijkheden met Jurgen op die positie. Ik ben bang dat de clubs die misgrepen bij Frenkie zich snel gaan melden.
Vind ik leuk
ritje +787
maandag 15 april 2019 om 08:05
hallo Komt Ekkelenkamp er aan ? ik vind dat hij ongeveer dezelfde stijl heeft als frenkie? Hij loopt als frenkie goed tussen de linies! is haast altijd aanspeelbaar, Als hij zich blijft ontwikkelen? dan kan hij misschien de opvolger worden van Frenkie deJong? Ajax barst van de talenten ! En in lampegat zijn ze al? opgebrand. Als Ajax kampion wordt? dan is dat te danken ( en dat mag ook gezegt worden ) aan Overmars en ten Hag! mvg ritje
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:54
Overdrijven is de kunst die vooral ‘Amsterdammers’ verstaan. Het is een vorm van compensatie van minderwaardigheidsgevoelens.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:39
Zag zaterdagavond Ekkelenkamp tegen Excelsior en vond hem maar matig spelen.
Hij zal dus nog wat geduld moeten hebben{hij is nog jong}
Tegen Juventus in Turijn zou ik hem zeker niet in laten vallen.
Bij een eventuele achterstand heb je prima aanvallers.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:11
Hij wordt de hemel in geprezen omdat ie een "bewuste overtreding" op Ronaldo maakte. Hier zou gewoon ROOD op moeten staan, dat stopt het binnen 1 week.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws