Kritische Van der Vaart: Dit moet toch een makkie zijn voor een international?

Kritische Van der Vaart: "Dit moet toch een makkie zijn voor een international?"

Gepubliceerd: zondag 14 april 2019 om 23:44zo 14-04-2019 om 23:44

Rafael van der Vaart kan weinig met het voetbal van PSV en is met name kritisch op middenvelder Pablo Rosario. De middenvelder was tegen De Graafschap een van de dissonanten.

"Van Bommel gaf voor de wedstrijd tegen De Graafschap Henk de Jong een compliment omdat hij zich niet aanpaste, maar hij paste zich wel aan tegen Ajax. Er zit totaal geen idee achter", zegt Van der Vaart bij Studio Voetbal. "Als je Rosario zag spelen, dan denk je: hoe is het mogelijk? De simpelste ballen.. Dit moet toch een makkie zijn voor een international?"

Bij de 0-1 van Delano Burgzorg stond Rosario verkeerd te dekken. "Het was een fantastische voorzet, maar hij was hem helemaal kwijt. Daarvoor staat hij toch opgesteld? Hij maakte ook aan de bal een paar grove fouten. Dan kom je ook niet aan voetballen toe. Je mag toch een beetje meer gevoel verwachten?", doelt Van der Vaart op het balverlies van Rosario.

Van der Vaart vond het dan ook raar dat Rosario niet werd gewisseld. "Ik merk bij topploegen dat je als verdedigende middenvelder zes keer een bal over de zijlijn mag schieten, maar de aanvaller en nummer tien worden gewisseld. Ik vind het echt verschrikkelijk."

"Bij Hamburger SV speelde ik als nummer tien een draak van een wedstrijd en werd ik er na zeventig minuten, terecht, afgehaald. Als verdedigende middenvelder werd ik nooit meer gewisseld."

Poll

Eens met Van der Vaart?

(1159 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 14 april 2019 om 23:45
PSV heeft gewoon niet zoveul goei 😂😂
Vind ik leuk
Mirkoff! +852
zondag 14 april 2019 om 23:47
Oh jawel joh, dat zag je wel voor de winterstop. Het loopt nu even niet. Komt vast wel weer terug.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
zondag 14 april 2019 om 23:48
Ze hebben nog 4 wedstrijden om weer in vorm te raken. Dat is best kort.
Vind ik leuk
PRICE +8113
zondag 14 april 2019 om 23:52
3 punter dat telt als je volledig uit vorm bent.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
zondag 14 april 2019 om 23:53
Absoluut, alleen zoals hij het zegt klinkt het alsof je nog wel een paar maandjes hebt vind je niet?
Vind ik leuk
PRICE +8113
zondag 14 april 2019 om 23:56
Het moet nu wekelijks een overwinning zijn anders is 't snel klaar. Maandjes us niet aan de orde. Gewoon direct resultaat.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
zondag 14 april 2019 om 23:59
Klopt, maar 'Komt vast wel weer terug.; klinkt toch niet als direct resultaat moeten halen? :p
Vind ik leuk
PRICE +8113
maandag 15 april 2019 om 00:04
Direct moet, geen andere optie. Titel hangt al aan een zijde draadje voor PSV, bij iedere misstap aan eindhovense zijde us het totaal klaar. PSV is afhankelijk van de tegenstanders van ajax en heeft al moeite genoeg met eigen wedstrijden.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23982
maandag 15 april 2019 om 05:46
Ajax heeft niet zo heel erg veel moeite, getuige de reeks en de doepunten.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 03:18
Volgens MvB spelen ze net zo goed op dit moment als vóór de winterstop.

Tjeemig...
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 03:26
Ja, goed verhaal he? :p
Vind ik leuk
Don en Ad +649
maandag 15 april 2019 om 07:40
Bron?
Vind ik leuk
MN223 +1751
maandag 15 april 2019 om 08:48
Ja, Van Bommel lijkt een beetje op die Iraakse generaal: "There are no American troops in Baghdad"
Vind ik leuk
voebtalie +3924
maandag 15 april 2019 om 02:50
Het lastige komt nog voor dit matige psv. 2 uitwedstrijden.
Vind ik leuk
PRICE +8113
maandag 15 april 2019 om 04:40
Deze vorm en dan naar Willem 2 en AZ, dat wordt met angst en beven.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +387
maandag 15 april 2019 om 06:20
Zijn er nog 5 wedstrijden dan?

Wat gebeurd er nadat ze in vorm zijn?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 02:20
Even? Sinds de winterstop bedoel je.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +387
maandag 15 april 2019 om 06:18
Ja van volgend seizoen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 06:40
Arrogantie ten top om te denken dat het terugkomt. Waar baseer je het op dan ? Neen, de tik due Ajax uitgedeeld heeft is loeihard aangekomen.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 06:40]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:28
Je spreekt jezelf tegen. Eerst een ander arrogantie ten top noemen, omdat hij ''hoopt'' dat de vorm nog terug kan komen. Waarom dan? Dat hebben ze 17 wedstrijden al zo gedaan in de eerste periode.

Daarna opscheppen (arrogant doen) over de tik die Ajax uitdeelde.

Wie komt hier nu arrogant over? Jij of hij?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:35
Hij ! Logisch toch want als je een eerlijk mens bent, wat jij niet bent, dan weet je dat Ajax op 3 fronten meedoet en het meer dan behoorlijk doet.
Jouw club was zo arrogant om tegen RKC met het 2e team aan te treden. Overschatting van de kwaliteit binnen de club.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:42
Kijk eens op mijn profiel, voordat je mij een PSV'er gaat noemen...

Ik spreek je tegen op jouw opmerking. Inhoudelijk over Ajax of PSV heb ik het helemaal niet.

Jij zegt dat de ander arrogant is, terwijl je zelf arrogant gedrag laat zien. Nu weer: ''jij bent geen eerlijk mens''. Dus jij bepaald even wie er wel eerlijk is en wie niet?

''Jouw club was zo arrogant om tegen RKC". Ten eerste is het niet mijn club, ten tweede hemel jij jezelf weer op om het gedrag van PSV arrogant te noemen.

Je komt erg arrogant over op dit moment...
Vind ik leuk
PRICE +8113
zondag 14 april 2019 om 23:51
Rosario speelde slecht.
Kan van af nu alleen maar beter.
Vind ik leuk
Niels92 +39141
zondag 14 april 2019 om 23:53
Wie weet lopen ze een beetje op hun laatste krachten? :)
Vind ik leuk
PRICE +8113
zondag 14 april 2019 om 23:54
Absoluut Niels, hoe kan het zo veranderen. Voor de winterstop en na de winterstop.
Vind ik leuk
1313 +13076
zondag 14 april 2019 om 23:59
Heel simpel, dat is vertrouwen.
Vind ik leuk
PRICE +8113
maandag 15 april 2019 om 00:01
1313,mentale kwestie onderhand.
Vind ik leuk
1313 +13076
maandag 15 april 2019 om 00:11
Ook dat speelt mee, maar als je de 'makkelijkste' ballen niet bij de 'goede' kleur geeft, ga je toch twijfelen de volgende keer. Heeft ook echt met vertrouwen te maken.
Vind ik leuk
Mosquito +22507
maandag 15 april 2019 om 00:45
Die ballen moeten er potverdorie in!
Het draait allemaal om goals.
Hoe moeilijk kan het zijn?
Vind ik leuk
1313 +13076
maandag 15 april 2019 om 01:18
Nou, doe het dan zelf? Met zo'n middenveld? Zij zijn niet eens in staat om het middenveld van met alle respect De Graafschap kapot te spelen. Er zit geen creativiteit in, simpele ballen komen niet aan. Doe het dan maar eens als aanvaller. Jij laat het zo makkelijk lijken, maar dat is het dus echt niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 01:18]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 06:40
Dat gezeur van de media helpt daar ook aan mee.

Of je wilt of niet.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 06:41]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 03:29
Geen geluk meer wellicht?
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
zondag 14 april 2019 om 23:59
En jij kan niet zo goed Brabants imiteren, maar ja idd PSV heeft gewoon een hele matige bezetting centraal achterin en op het middenveld centraal….
Vind ik leuk
JanTa48 +9391
maandag 15 april 2019 om 02:04
Dat is ook het grote probleem bij PSV, ze kijken naar wat anderen fout doen maar houden zichzelf geen spiegel voor. Heel leuk voor de Eindhovense bune door te gaan roepen dat de druk bij Ajax ligt maar die lopen qua doelsaldo alleen maar verder uit.
Vind ik leuk
Dekkie +75
maandag 15 april 2019 om 08:48
Gelukkig maakte van der vaart nooit fouten
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
zondag 14 april 2019 om 23:46
Leuke kritiek, maar wie had er dan in gemoeten?
Vind ik leuk
Midden-Noord +95374
zondag 14 april 2019 om 23:49
Ze verpieteren Guti.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
zondag 14 april 2019 om 23:52
Vind ik ook hoor. Die viel steeds goed in, moest toen een beetje als 10 in de basis, viel tegen en mag nooit meer meedoen.
Ik snap niet dat Van Bommel hem niet gewoon controlerend in laat vallen tot hij gewend is. Als dat nog het probleem is.
Alleen durf ik niet te zeggen dat Guti in de basis nu sowieso beter had gewerkt, jij wel?
Vind ik leuk
PRICE +8113
zondag 14 april 2019 om 23:58
Guti zal veel spijt hebben. Totaal uitbeeld.
Ramselaar en Guti, 2 spelers waar v Bommel v Marwijk het iet in zien zitten.
Vind ik leuk
1313 +13076
maandag 15 april 2019 om 01:21
Snap ik eigenlijk niet, van Guti helemaal niet. Heeft amper een kans gekregen, maar ook Ramselaar, hij heeft toch 'diepgang' wat PSV echt wel mist op dit moment.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 01:22
Ramselaar was af na RKC.
Vind ik leuk
1313 +13076
maandag 15 april 2019 om 01:32
Ja, veels te makkelijk toch? Als we zo gaan redeneren was iedereen af. Hij brengt wel diepgang, daarbij dus ook meer ruimte. Maarja, ik ben geen coach, dus ik zal het wel fout zien toch? Hahaha.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 01:38
Nou, iedereen die hij niet direct nodig heeft is ook af.
Ramselaar is af.
Behich is af.
Isimat was af. Toen ineens nodig. Toen weer af.
Pereiro was af. Toen nodig. Toen weer af.
Guti is af.
Malen was af. Toen weer nodig.

Weet niet. Ik vind dat je altijd uit moet gaan van gezond verstand. Ik kan met mijn naam moeilijk zeggen dat ik niet over trainers oordeel :p
Vind ik leuk
1313 +13076
maandag 15 april 2019 om 01:47
Klopt wat je zegt, kijk Guti begrijp ik eigenlijk helemaal niets van, komt ook helemaal niks van naar buiten, lastig te beoordelen zijn situatie. Maar, je merkt gewoon dat het middenveld van PSV absoluut diepgang mist. Er zijn geen veranderingen, elke keer hetzelfde. Die beelden zien de tegenstanders elke week, daardoor krijg je het gewoon moeilijk, weten tegenstanders wat ze te wachten staat. Waar het in de eerste seizoenshelft nog 'enigzins' verrassend was, is het nu niet meer zo. Dan gaan dingen fout, krijgen spelers minder vertrouwen omdat ze 'simpele' passes fout doen. Komt alleen maar doordat, PSV hetzelfde blijft doen, de spelers veranderen niet, de tegenstanders stellen zich erop in.


Hahaha achja, ook met zo'n naam mag je gewoon je mening hebben toch? Ieder zijn mening telt.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 01:54
Ik maakte me oprecht zorgen over de tweede seizoenshelft met een Guti die zo goed inviel elke keer.
En dan is de zogenaamde oplossing Sadilek of Ihattaren.
Ik vraag me überhaupt af of het goed was om dingen te gaan veranderen. Dat heeft Ajax uiteindelijk ook niet echt gedaan. Al staat Tadic tegenwoordig wel vaak in de spits, maar dat is recenter dan dat het weer beter ging draaien.

Ja, klopt. Overigens vind ik ook dat Van Bommel het nooit goed uit kan leggen en dat is vaak een slecht teken volgens mij.
Bovendien, als een trainer zelf een uitleg heeft moet je tegen hem ingaan. Als iemand het ook niet weet voelt dat toch anders.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 01:56]
Vind ik leuk
1313 +13076
maandag 15 april 2019 om 02:03
Dat is een lastig punt idd. Maar niets doen, niets veranderen, als het niet loopt werkt ook niet. En Ten Hag is er toch altijd mee bezig geweest, met als resultaat, meerdere keuzes, op meerdere posities. Ja, kan te maken hebben met een betere selectie, maar toch ook met de manier van denken van een coach. TH hoort echt wel de credits te krijgen hiervoor, V Bommel heeft het zeker niet slecht gedaan, maar zijn spelopvattingen zijn gewoon 'voorspelbaar' geworden, terwijl Ten Hag toch meer opties heeft.

Eens ja, hoe V Bommel het soms uitlegd kan echt niet nee. Net alsof hij het zelf niet meer weet, en de aandacht wilt verleggen op iets anders.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 02:17
Ik wil niet zeggen dat je niets moet doen. Alleen de invloed van een trainer is toch wel breder dan de 11 namen die je opstelt?
Het zal misschien iets moeizamer gaan, maar die 11 spelers waren voor de winter heel erg goed, dan kan het volgens mij niet aan die 11 spelers liggen. Dus daar zou ik van afblijven.
Het mentale gedeelte lijkt me in dit geval vooral belangrijk.
Ten Hag: Het is menselijk om een (paar) procent minder te geven als het goed gaat. Als meerdere spelers dat doen heb je een probleem.
Van Bommel: Soms heb je gewoon zo'n dag.
Dan denk ik dat Ten Hag de meeste kans heeft om zo'n team er overheen te helpen.

Ik weet niet of die voorspelbaarheid in de eredivisie een probleem is. In Europa wel, daar moet je gewoon iets bedenken om de betere clubs te kunnen verslaan.
In de eredivisie heb je denk ik wel genoeg aan Luuk de Jong, Bergwijn, Lozano, Angelino en Dumfries.
Ik bedoel, volgens mij is de bedoeling dat als een tegenstander denkt hoog druk te kunnen zetten, de bedoeling is dat ze een paar keer een goede lange bal geven op De Jong en dat een tegenstander het dan wel afleert.
Alleen als je dat slecht uitvoert boeit het een tegenstander helemaal niet en zit je voor altijd vast aan Plan B. Denk ik.

Ja, maar de kans is ook best aanwezig dat hij het niet weet. Hoelang is hij nou trainer?
Gio en Cocu hadden allebei een ingevlogen assistent nodig om hun team uit een dip te helpen. Dat is gewoon lastig.
Vind ik leuk
1313 +13076
maandag 15 april 2019 om 02:33
Ja, oke als het goed loopt hoef je natuurlijk niks te veranderen. Maar, Ten Hag heeft toch vanaf het begin van het seizoen lopen te 'experimenteren'. Daar heeft hij toch ook informatie uit gehaald, daar waar V Bommel dat niet heeft gedaan, en het dus moeilijker is om een oplossing te vinden als het niet loopt zoals je wilt. Want hij heeft het niet anders gezien, in de eerste seizoenshelft. Ten Hag wel. Ja, hij verloor er punten door, maar is er ook wijzer door geworden, dat zie je terug in de tweede seizoenshelft.

Tuurlijk, die jongens horen ook genoeg te zijn in de Eredivisie. Maar toch gaat het elke wedstrijd maar weer moeizaam. Ook de lange ballen op Luuk zijn niet altijd een succes meer. Maar, doordat de eerste seizoenshelft zo succesvol was, heeft V Bommel geen andere opties geprobeert, dus weet hij ook niet wat hij moet doen als het tegen zit, daar is hij nu pas mee bezig. Ik denk echt dat daar het verschil dan ook in zit.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 03:25
Ja, maar ik denk dat als het eerst goed liep en daarna niet je juist ook niks moet veranderen. Het probleem ligt dan volgens mij niet bij de opstelling. De spelers op de bank zitten daar omdat ze minder zijn en de samenstelling werkte. Dan zou ik op zoek gaan naar 'waarom werkt het niet' in plaats van halverwege het seizoen een nieuwe samenstelling te gaan zoeken.

Ten Hag kan wel meer variëren, maar dat hielp ons niet tegen Heerenveen en Feyenoord. Ik denk toch dat het ook komt doordat Ten Hag beter snapt hoe zoiets werkt.
Tadic staat tegenwoordig vaker in de spits, maar die slechte periode zijn ze met dezelfde 11/12 spelers doorgekomen als daarvoor.

Hoeveel andere opties moet je hebben?
Plan A zagen we in de eerste seizoenshelft veel en Plan B is een lange bal op De Jong. Als Plan A niet werkt doe je Plan B.
Er zijn geen clubs in de eredivisie die zich tegen beide plannen tegelijk kunnen verdedigen volgens mij. Dat is het hele idee van twee plannen toch? Als ze Plan B ook al verdedigen als ze Plan A verdedigen is Plan B vrij zinloos.
Vind ik leuk
1313 +13076
maandag 15 april 2019 om 18:11
Oke, daar heb je zeker gelijk in ja. Al blijf ik toch sommige keuzes een raadsel vinden bij V Bommel. Nja, Feyenoord was gewoon een klasse apart die wedstrijd, zo kun je het ook stellen, dat niveau hebben ze geen een wedstrijd meer gehaald.

Ja oke, in pricipe hoort dat genoeg te zijn ja, maar het oogt gewoon zo traag, fanstasie loos, weinig positie wisselingen onderling, ook dan kun je een tegenstander verrassen, dat zijn toch dingen die ik in de eerste seizoenshelft wel zag bij PSV, en nu niet.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 18:28
Ik vind een heleboel van zijn keuzes een raadsel. Dat heb ik bij Ten Hag ook weleens, maar als hij het achteraf uitlegt denk ik vaak 'oh, daar had ik niet aan gedacht.' en Van Bommel komt met een of ander vaag verhaal.
Dat verhaal in dat artikel van Viergever kan ook echt niet.

Ze halen al wekenlang geen acceptabel niveau volgens mij.

Ja, maar volgens mij moet dat een mentaal probleem zijn. Zoals je zegt lukte het eerst wel.
Stel dat het klopt wat Ten Hag zei, dat als het goed gaat iedereen eem procentje minder geeft. En dat los je niet op, dan kom je als team denk ik in een andere ongewenste situatie.
Vind ik leuk
1313 +13076
maandag 15 april 2019 om 18:49
Nja klopt, dat maakt Ten Hag in mijn ogen ook echt een goede coach, altijd maar bezig zijn met oplossingen, zichzelf en het team blijven door ontwikkelen. Hmm heb dat topic nog niet gezien.

Klopt, nja mocht PSV geen kampioen worden, zal er vast het een en ander naar buiten komen lijkt me. Het is toch een hele rare 2de seizoenshelft geworden.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 19:19
Ja. Ik ben echt heel blij dat Overmars hem toen bij Utrecht weg heeft gehaald.
Topic van 7:18 vanmorgen.
Nick Viergever kreeg na de uiteindelijke 2-1 zege vragen over de half-time speech van Van Bommel en lichtte een tipje van de sluier op. "De trainer zei: ik kan nu heel boos worden. Of ik kan jullie proberen te helpen", vertelde de centrale verdediger aan het Algemeen Dagblad.

Van Bommel zag een tirade in de kleedkamer niet zitten en koos voor de tweede mogelijkheid. "Als je boos wordt, ga je loze kreten roepen. Dat wordt het al gauw van: harder werken, de beuk erin, meer doelpunten maken", aldus de PSV-trainer, die besloot om Donyell Malen in te laten vallen voor Mohammed Ihattaren. "Het gaat erom dat je kijkt of je iets kunt veranderen met een wissel, of een omzetting. Dáár ben je trainer voor."

Ik vind dit echt een supergek verhaal.

Ongetwijfeld. Ik ben ook benieuwd welke wissels willen blijven. Ook lekker, elk jaar je hele bank vervangen :p
Vind ik leuk
1313 +13076
maandag 15 april 2019 om 19:35
Heel vreemd verhaal ja😂 aan de andere kant kijk ik nergens meer van op, heel dit seizoen komen al aparte verhalen naar buiten van V Bommel.

Ja, ben ook benieuwd wie er gaan blijven, zullen er veel ontevreden zijn lijkt me.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 19:57
Ja, ik ben benieuwd hoe hij zich ontwikkeld. Ik denk zoals Cocu en De Boer, steeds verdedigender spelen tot het saai is.

Ja, een deel van de basis vertrekt en ik weet niet hoeveel je door kunt schuiven vanaf de bank. Ik zou ook niet verbaasd zijn als Guti weg wil.
Vind ik leuk
1313 +13076
maandag 15 april 2019 om 21:15
Het is niet te hopen. Maar we gaan het zien. Nouja idd, zeker als Lozano vertrekt dan zal Guti toch ook wel een vertrekwens hebben, krijgt ook geen kansen, zou het zeker begrijpen.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 21:21
Als je het spelletje niet zo goed snapt is dat de veilige manier om met de betere ploeg te winnen.
Ja, dat is dan wel jammer, want hij zal niet veel meer waard zijn geworden en je had best een mooie deal.
Iedereen heeft het over een leegloop bij Ajax, maar helemaal gezien het verschil in inkomsten vraag ik me vooral af hoe PSV een gelijkwaardige selectie neer gaat zetten.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
zondag 14 april 2019 om 23:51
Hendrix - Pereiro - Guti*

2 controlerende middenvelders tegen Graafschap is niet nodig

3 middenveldrs van gemiddeld 18 jaar is ook ruk

Rosario kan er verder geen kloten van


Daarnaast draaide Hendrix-Pereiro(/Guti*) voor de winterstop geweldig. Sinds Bommel wilt bewijzen dat hij jonkies opstelt wisselt hij constant ons middenveld.
Dat een middenvelder niet snapt dat je middenveld je belangrijkste linie is voor veldspel is wel heel erg, maar dat hij zijn imago als talentenspotter boven het teambelang zet is wel beangstigend.

Pereiro wordt om de een of andere manier gewoon genegeerd en Guti* bestaat niet eens meer lijkt het wel
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 23:52]
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
zondag 14 april 2019 om 23:58
Hahaha.
Daar heb je wel gelijk in hoor.
Hoe het met Guti zit snap ik ook niet. Die viel goed in, faalde als 10 en mag nu nooit meer meedoen.
Alleen of hij goed meekomt als basisspeler is me nou nog steeds niet duidelijk.

Ja, Ihattaren, 0 goals en 0 assists, lekkere cijfers voor een 10 hoor.
Ik zou zelf Bergwijn op 10 zetten. Die kan dat volgens mij van alle aanvallende spelers het beste, want Pereiro is vooral belangrijk uit corners en vrije trappen en dat kan Angelino ook.

Ik weet niet of hij dat boven het teambelang zet. Je hoort vaak dat de echt goede voetballers de talenten in hun team wel herkennen. Misschien heeft hij alleen geen oog voor de rest van zo'n talent.
Ihattaren heeft goed gevoel voor ruimte, maar 0 rendement. Dat idee.

Dat het ernstig is dat een middenvelder dat niet begrijpt ben ik trouwens met je eens.
Vind ik leuk
★Timmio★ +27692
maandag 15 april 2019 om 00:01
Ihattaren doet leuk mee, maar van een 17 jarige kan je niet verwachten dat hij het verschil maakt. Van Bommel wilt echter per se laten zien dat hij jonkies de kans geeft, zeker ons 'supertalent' momo..

Dit heeft ons minimaal 7 punten gekost. Enorme zonde
Bergwijn echter op 10? Interessante zet. Kan best leuk uitpakken en dan Malen op links?

Ja dat kan ook, alleen dan is het wel een heel matig oog. Rosario zou bij Willem II op de bank belanden. Die is gewoon niet goed genoeg.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 00:10
Nee, precies. Dat lijkt me ook duidelijk. Ik denk niet dat hij perse iets wil bewijzen, hij weet gewoon niet wat hij met de 10 moet volgens mij. Pereiro is te vaak onzichtbaar, Guti bleek toch meer een controleur en nu is hij uitgekomen bij Ihattaren.
Van Bommels main quality is dat hij koste wat kost wil winnen. Ik kan me niet voorstellen dat hij liever bekend staat als talentontdekker dan dat hij wint. Volgens mij vindt hij Ihattaren daar echt de beste optie.

Ik heb het niet echt zelf bedacht. Of in opdracht van Van Bommel, of op eigen initiatief loopt Bergwijn op 10 als er extra aanvallers inkomen.
Of eigenlijk komen ze er allemaal, maar voor Malen gaat het te snel en Lozano wil alleen maar rennen en daar is het te druk voor in het centrum. Bergwijn is de enige die vanaf daar gevaar kan stichten.
Dus ipv 2 stappen terug met Ihattaren zou ik Bergwijn op 10 zetten, lever je wel wat in op de flank met Malen voor Bergwijn, op links dan inderdaad en Lozano rechts.
Alleen volgens mij ben je beter af dan nu.

Ik denk dat Rosario wel iets kan. Anders kom je niet zo snel bij Oranje, denk ik. Al zat Van Rhijn er ook heel snel bij.
Hij voetbalde in het begin goed mee. Alleen nu het hele team hapert is hij ook gewoon een jonge gast die vorig seizoen bij Jong speelde.
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
maandag 15 april 2019 om 00:44
Ihataren is gewoon niet zo goed als beweerd word dat kunnen we nu al concluderen, jammer maar helaas.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 00:52
Dat ben ik absoluut niet met je eens. Dat je op die leeftijd nog geen rendement hebt zegt volgens mij vrij weinig.
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
maandag 15 april 2019 om 01:01
Nee dat hij geen rendement heeft tot nu toe zie ik ook wel maar waarom speelt hij dan op die leeftijd? En ja je kan wel degelijk rendement hebben Seedorf, Messi, Assaitti, Rooney.....
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 01:10
Huntelaar begon ook matig aan zijn carrière en die is met 35 nog steeds vrij aardig.
Ik denk dat hij speelt omdat Van Bommel niet tevreden is over wat hij op 10 heeft. Pereiro, Guti niet, nou, dan is kennelijk Ihattaren de volgende.
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
maandag 15 april 2019 om 01:16
Huntelaar had een beetje een valse start 11 wedstrijden zonder goals, maar ik kan het mij niet meer voor mijn geest halen of dit invalbeurten waren of volledige wedstrijden wel moet je beseffen dat hij voor de Graafschap voetbalde als spits, Ihattaren speelt voor PSV en dat tegen de nummer voorlaatst en andere teams waarbij je veel balbezit hebt en je kan laten zien, maar tot dusverre niks gezien van dit super talent ….
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 12:31]
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 01:22
Dat waren invalbeurten als ik naar het aantal minuten kijk.
Nee, maar Ihattaren is het niveau niet gewend, speelt in een matig draaiend elftal en is net ontzettend gehyped. Een knikker raken zou heel knap zijn denk ik.
Vind ik leuk
1313 +13076
maandag 15 april 2019 om 01:30
Onzin. De posities Huntelaar en Ihattaren zijn natuurlijk ook heel verschillend. Huntelaar moet teren op zijn goals idd. Ihattaren is toch 'meer' iemand die de beslissende pass moet geven, voor een ander. Ja, het komt er niet altijd uit, maar hij staat ook niet altijd in de basis, dus dat vertrouwen krijgt hij ook nog niet! Maar, deze jongen barst van het talent,en gaat er wel komen als hij het vertrouwen krijgt. Dat weet ik wel zeker.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
maandag 15 april 2019 om 01:31
Ik vind in deze de vergelijking tussen Kluivert sr en van Nistelrooij ook wel passen. Waar Kluivert al jong excelleerde, was van Nistelrooij pas later goed. Op het moment dat hij zijn successen vierde, lag Kluivert al op het strand.
Ik wil maar zeggen dat het niet zoveel zegt. De ene speler is al jong volwassen, de ander later. Komt bij dat talent en karakter ook veel zeggen. Kluivert deed het puur op talent. Van Nistelrooij deed het op karakter. Huntelaar is wel een speler met karakter net als van Nistelrooij.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 01:33
Al is het natuurlijk afwachten hoe Ihattaren eindigt.

Wist je trouwens dat Van Nistelrooy en Kluivert op precies dezelfde dag zijn geboren?
Vind ik leuk
phritzzz +4449
maandag 15 april 2019 om 01:37
Ik wist dat ze even oud zijn maar op dezelfde dag geboren maakt het nog bijzonderder
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 01:40
Ja, dat maakt het contrast nog groter.
En het is extra jammer dat het geen goed duo was.
Het was wel leuk dat je kon/kunt zeggen dat ze niet bij elkaar op de verjaardag komen. 'oh? mogen ze elkaar niet?' Jawel, maar je wilt toch ook naar je eigen feestje.
Vind ik leuk
davidben +6956
maandag 15 april 2019 om 00:15
Guti stond voor de winterstop 4x in de basis. Samen met Pereiro volgens mij de enige creatieve spelers.
Vind ik leuk
appeltje +4325
maandag 15 april 2019 om 00:21
Dit is al de derde keer in 5 wedstrijden dat Van Bommel in de rust wisselt. Dan klopt er toch echt ergens iets helemaal niet bij hem hoor.
Vind ik leuk
appeltje +4325
maandag 15 april 2019 om 00:15
Niet met twee verdedigende middenvelders tegen, met alle respect, De Graafschap? Ihattaren is nu al hoe vaak eruit gehaald in de rust? Kan niet goed zijn voor het vertrouwen van die jongen. Sadilek/Rosaria met Gutiérrez en Ihattaren/Pereiro. Maar dat is waarschijnlijk te aanvallend voor Van Bommel.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 00:38
Daar heb je wel gelijk in.
Wat me een beetje stoort aan kritiek als die van Van der Vaart is dat het heel erg roepen is dat iets stom is, maar zelf niks beters verzinnen.
Dat het voor Ihattaren niet goed kan zijn ben ik met je eens.
En het is in mijn ogen ook vrij naïef om zo'n jonge jongen op te blijven stellen.
Ik zou zelf Bergwijn op 10 zetten. Guti kwam daar kennelijk tekort en Pereiro ben ik geen fan van.
Vind ik leuk
appeltje +4325
maandag 15 april 2019 om 00:56
Ihattaren is er inderdaad nog niet klaar voor. Te snel gebracht. Staat nu te veel druk op zo'n knul. Dit zijn pas zijn eerste wedstrijden in het profvoetbal hè. Moet gewoon iemand naast zich hebben staan die kan voetballen. Hendrix kan dat helemaal niet, Rosario is redelijk 'op' momenteel. Gutiérrez is geen verdedigende middenvelder en geen aanvallende middenvelder. Het is gewoon een centrale middenvelder. Heb echt het idee dat PSV hem maar binnen heeft gehaald voor Lozano of zo, en dat ze eigenlijk geen idee hebben wat ze met Gutiérrez moeten. Pereiro heeft ook geen recht op een basisplaats, maar misschien voegt hij nog meer toe dan Ihattaren.

Ik zou dus gewoon eens een middenveld willen zien met een verdedigende, een centrale en een aanvallende middenvelder. Bergwijn is voor die laatste plaats het meest geschikt. Lozano kan alleen maar rennen en is egoïstisch. Malen heeft ook niet het overzicht en heeft teveel ruimte nodig.
Malen dan op links. Gakpo op tijd inbrengen als het niet loopt. Maar ja, wie zijn wij?!

PSV had aan het begin van het seizoen even veel punten als Ajax. Dat is nu ook het geval. Dus er is eigenlijk helemaal niks aan de hand, toch Mark?
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 01:18
Guti viel in de eerste seizoenshelft toch prima in als controlerende middenvelder? Dat leek mij in potentie een hele gevaarlijke speler. Ik maakte me zelfs enigszins zorgen over hem in de tweede seizoenshelft.

Ik snap ook niet dat Bergwijn niet gewoon op 10 komt.
Dan kun je Malen opstellen ipv Ihattaren en als je als invaller zoveel kunt scoren moet je met een paar wedstrijden toch ook in de basis iets toe kunnen voegen lijkt me.
En dan heb je Gakpo inderdaad nog. als invaller.
En Pereiro.

Ja, wie zijn wij. WInnende trainers hebben zogenaamd altijd gelijk, maar dat betekent dat een trainer van Ajax of PSV sowieso vaker gelijk heeft dan die van een kleinere club.
Die redenering gaat er bij mij niet in.
Wij zijn mensen die de beslissingen van Van Bommel niet kunnen volgen. En aan het spel te zien is dat terecht.

Wat er vooral aan de hand is is dat Mark misschien nog iets te vaak speler is ipv trainer.
Vind ik leuk
Pelemaradona +1819
zondag 14 april 2019 om 23:50
Men vergeet vaker het geluksfactor in de moderne voetbal,Var helpt ook mee!
Geluk is Op!
[Reactie gewijzigd op zondag 14 april 2019 om 23:52]
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7214
zondag 14 april 2019 om 23:53
De KNJB in de hoofdstad.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:00
Huilie huilie 😢😢😢😢😢
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7214
maandag 15 april 2019 om 00:02
Mijn dochter van 2 praat ook zo 😂😂
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:08
Ja zegt ze ook altijd wanneer het niet goed loopt bij PSV dat het komt door de knjb?
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7214
maandag 15 april 2019 om 00:17
Neen, dan heeft ze het over die ter"#@*g j©$√n
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:10
Je hebt een dochter van 2 en gedraagd jezelf als een 10 jarige met de " KNJB ". Best sneu vind jezelf ook niet?
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7214
maandag 15 april 2019 om 00:15
KNJB is algemeen bekend, misschien moet je een keer het land in. Best sneu dat je bang bent voor mensen die niet de kinderen met hun bakfiets naar school brengen. Verdeurie kerel 😂 #stoepschijters
Vind ik leuk
Sven! +2592
maandag 15 april 2019 om 00:18
Algemeen bekend bij de Calimeros. Vooral bij het autistische PSV volk!
Vind ik leuk
1313 +13076
maandag 15 april 2019 om 02:22
Tjoep, weet je wat sneu is? Dat je je eigen dochter van twee ter sprake brengt in een discussie als deze. Echt man, hoe diep voetbal wel niet zit bij sommige hersencellen.
Vind ik leuk
Iggy +4645
maandag 15 april 2019 om 00:41
Aldus een droeftoeter pur sang.
Vind ik leuk
j-roen11 +2500
zondag 14 april 2019 om 23:52
Die Davids is toch ook niet te volgen hè. Weet het niet zeker maar meende dat hij het zelfs nog opeens over Klaassen bij ajax had. Leuk dat hij bij ajax en juve speelde en snap de insteek. Maar hier zit toch niemand op te wachten.
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7214
zondag 14 april 2019 om 23:53
De frikandellen koning heeft wel een voorkeur zeg. Wat doet die gek op tv?
Vind ik leuk
Ove +4232
zondag 14 april 2019 om 23:57
Hij krijgt voor iedere uitzending 10 dozen frikandellen
Die blijft voorlopig wel komen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 02:25
Hij is gewoon objectief. Of wil je zeggen dat ie geen gelijk heeft? Tuurlijk ligt z’n hart bij Ajax. Daar komt ie al sinds z’n jeugd. Ik denk dat jij eerder de gek bent en vast ook wel een frikandelletje lust. Vd Vaart blijft een van Neerlands beste spelers van mijn generatie die weinig foute dingen zegt
Vind ik leuk
zondag 14 april 2019 om 23:56
Als ik Davids ergens zie zitten ben ik er meteen klaar mee.
Probeert altijd over te komen als een professor als hij praat..
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
zondag 14 april 2019 om 23:58

Goh en ik maar denken waarom ziet niemand dit bij de 0-1? Zelfs de commentator gaf Denzel de schuld i.p.v. Rosario.

100% eens met Rafie # voetbal..com
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1507
maandag 15 april 2019 om 00:00
Voetballen kunnen ze niet verleerd zijn zitten gewoon in een dip.rottig voor PSV gunstig voor ons aller Ajax😉😉
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1507
maandag 15 april 2019 om 00:02
En hier vanuit Turijn wens ik iedereen 1fijne nacht rust toe❌❌❌zin in dinsdag
Vind ik leuk
Tjoep Cola +7214
maandag 15 april 2019 om 00:04
Rust zacht.
Vind ik leuk
Nr14always +5571
maandag 15 april 2019 om 00:13
Zorg dat ze winnen dinsdag desnoods met doping.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1507
maandag 15 april 2019 om 00:18
We gaan ons best doen in Turijn ❌❌❌
Vind ik leuk
Nr14always +5571
maandag 15 april 2019 om 00:20
Veel plezier kerel! 👍👍
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 00:20]
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1507
maandag 15 april 2019 om 00:32
Thnx gap
Vind ik leuk
Dorzon +4830
maandag 15 april 2019 om 00:03
Ajax heeft betere spelers maar evenveel punten als een ploeg die er volgens vele niets van kan. Ik wou dat ajax de trainer van psv had dan waren ze nu al kampioen
Vind ik leuk
Beste PSV +369
maandag 15 april 2019 om 00:09
Vd vaart speelde zoveel wedstrijden bij oranje en gaf zelf nooit een kl*te bal gelukkig...vergeet je niet dat deze beste kerel komt net bij kijken? Wat een misselijk makend ventje is ie zeg.
En alleen de slechte momenten van hem uit de wedstrijd halen dan kan je iedereen afzeiken als je zo selectief naar iemand gaat kijken.
Vind ik leuk
Nr14always +5571
maandag 15 april 2019 om 00:12
Niet alleen Rosario, die Dumfries, dat is pas lachen, en Bergwijn lijkt mij aan de zware kant, Viergever en Schwaab, de nieuwe Peppi en Kokki
Vind ik leuk
Sven! +2592
maandag 15 april 2019 om 00:16
Vergeet aansteller Lozano niet, die gast gaat ook met de week minder spelen. En dat wil naar de Europese top?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 00:16]
Vind ik leuk
Nr14always +5571
maandag 15 april 2019 om 00:19
Ik wilde niet te lang ben ik morgen nog aan het schrijven over die droeftoeters, zag je die kale politie informant de kale van de heuvel, is net een Mafia baas, whasaa en Rutte naast hem, triest gewoon
Vind ik leuk
Sven! +2592
maandag 15 april 2019 om 00:21
Rutte is een graftak eerste klas, past precies thuis daar.
Vind ik leuk
Nr14always +5571
maandag 15 april 2019 om 00:23
En die andere lul de behanger Klaasje Dijkhof, 😂😂😂😂
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 02:19
Doe mij maar Kale en Kokkie
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:17
VdVaart kan beter op Ajax letten, dan ergert hij zich niet zo.


Een CvM wordt idd anders beoordeelt. En de keeper ook, of de spits.

Je hebt verdedigers of aanvallers. En verdedigers kunnen meestal niet zo goed meevoetballen. Maar volgens mij is dat al 100 jaar bekend.
Vind ik leuk
Salah +77
maandag 15 april 2019 om 00:30
Helemaal eens met v.d.Vaart, het is toch belachelijk dat 2 van hun beste spelers, Gutti en Pereiro op de bank zitten.
En dat dan die Rosario gewoon een vaste plaats heeft.

Dat zegt toch wel iets over v.Bommel als trainer.

Toen ie Gutti nog regelmatig speelde wonnen ze alles, na de winterstop stond hij er ineens naast
Nou de resultaten zijn daarna dramatisch.

Zelf ben ik voor Feyenoord, maar ik heb maling aan Ajax, maar die nemen alleen maar goeie beslissingen.
Die kiezen voor techniek ipv houthakkers en vallen altijd aan en spelen overal hun eigen spel

Dat zouden wij ook moeten doen, als je ziet wat een verschil het spel is van Feyenoord in uit of thuiswedstrijden
Dat is gewoon schrikbarend.

Achteruit lopend, de linies te ver uit elkaar, ja dan kan je natuurlijk nooit winnen.

Je moet eerst een filosofie hebben en daar dan de TD bij zoeken en daarna de trainer
Zo zet je iets naar voor de lange termijn, het moet ook de intentie zijn om aanvallend te spelen en uit te gaan van eigen kracht.
Kortom de Hollandse school, volgens de grondlegger Ernst Happel
Vind ik leuk
Mad Max +1289
maandag 15 april 2019 om 06:24
"Ik ben zelf voor Feijenoord, maar krijg altijd een stijve van Ajax", daarna heb ik niet meer verder gelezen.
Vind ik leuk
Salah +77
maandag 15 april 2019 om 13:05
Kan jij lezen dan>?
Vind ik leuk
Mad Max +1289
maandag 15 april 2019 om 16:10
Heb je weer een tentje in je Ajax pyjama Feijenoorder?

Jij zult wel een populaire gast zijn in de kuip.
Vind ik leuk
Salah +77
maandag 15 april 2019 om 16:52
Concurrentie is goed dat maakt je sterker.
Wij worden gewoon slecht bestuurd dus dat kan je leren van de concurrent.
Kijken hoe zij t doen
Vind ik leuk
Tarcotsira +917
maandag 15 april 2019 om 00:41
International vind ik dan ook weer zon groot woord voor iemand die een keer bij de selectie heeft gezeten….
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 00:50
Mooi ook, die zelfkritiek van Van der Vaart. Respect!
Vind ik leuk
Gyrosregime +2758
maandag 15 april 2019 om 00:53
Van der vaart werd toch standaard voor einde wedstrijd naar de kant gehaald? Kan me de laatste wedstrijd wanneer dit niet zo was iig niet herrinneren :p
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 01:09
Dunfries, schwaab en viergever zakte ook ver onder hun ondergrens heen zeg... wat speelde die slecht..
Vind ik leuk
JohanLeo +807
maandag 15 april 2019 om 01:28
VAART heeft natuurlijk gelijk: De BOMMEL snapt er duidelijk geen klote van.
Begin dit jaar had hij nog steun van zijn schoonpapa maar de laatste maanden is hij het spoor bijster en verliest hij de grip op het elftal.
Ik denk dat we hem volgend seizoen niet meer terugzien bij PSV.
Misschien een cluppie in een amateurdivisie in Duitsland?
Vind ik leuk
Mad Max +1289
maandag 15 april 2019 om 06:21
Raffi is net zo'n hater als de gemiddelde Ajacied. Trek er niks van aan pablo.😇
Vind ik leuk
Neusje +279
maandag 15 april 2019 om 06:30
Oa daardoor pakken ze ook niks dit jaar. Hebben mazzel dat Luukje veel scoort anders waren we allang kampioen geweest. Luukje heeft ze heel vaak gered. Ongelooflijk want is eigenlijk een heel beperkte voetballer. Dat hij topscorer is is werkelijk niet te geloven. Maar ja hij topscorer. En het GROTE Ajax zeker 2 en mogelijk meer prijzen.
🛠

Vind ik leuk
Futjebal +2841
maandag 15 april 2019 om 09:03
Vaart zit op zijn plek bij studio Ajax....des te meer reden om niet te kijken naar dat kutprogramma
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:03
Als of van de Vaart op die leeftijd altijd zo goed was. puh puh makkelijk scoren noemen ze dat .
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws