'Ajax heeft natuurlijk veel geld, maar Erik ten Hag is een genie'

'Ajax heeft natuurlijk veel geld, maar Erik ten Hag is een genie'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 07:00ma 15-04-2019 om 07:00

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 07:01ma 15-04-2019 om 07:01

Erik ten Hag is een genie. Dat wordt gesteld door de mannen van De Derde Helft. De Ajax-trainer haalt het beste uit zijn spelersgroep. Bij Feyenoord ligt Giovanni van Bronckhorst juist onder vuur door het gedrag van zijn spelers.

In deze aflevering van De Derde Helft komt de titelrace tussen Ajax en PSV uitgebreid aan bod, evenals de Feyenoord-onrust door Jordy Clasie. Ook werpen de mannen van De Derde Helft de blik vooruit op dé wedstrijd van de week: Juventus - Ajax in de kwartfinale van de Champions League.

Beluister hier op Apple Podcast
Beluister hier op Spotify

De afleveringen zijn op alle podcastplatformen te horen!

In De Derde Helft-podcast delen Titus, cultheld Koen 'Snijboon' en de broers Gijs en Tim hun eigen kijk op de Eredivisie en Champions League. Heel serieus nemen ze zichzelf niet. Met hun snelle rubriekjes, slappe grappen en krankzinnige feiten brengen ze de romantiek van de vaderlandse voetbalcompetitie naar je oorschelp. Borrelpraat deluxe. Luister nu de nieuwste aflevering!

Plaats een reactie

Neusje +279
maandag 15 april 2019 om 07:02
Hele seizoen al😂😂😂😂😂


🛠
Vind ik leuk
GaoYao +6021
maandag 15 april 2019 om 07:37
Ik denk dat er ook een basis is gelegd door Frank en Peter..
Vind ik leuk
Castromann +9598
maandag 15 april 2019 om 08:21
Denk dat er een basis is gelegd doir Overmars.
De weet als geen ander...dat geld bepaalt de stand op de ranglijst.
Daarmee bedoel ik extreme salarissen voor ned begrippen en aankopen van 20milj.
En dus niet alleen uitgaan van eigen talent.
Daardoor laat je psv en vooral fey achter je...
Geld=macht. Dat heeft Overmars wel duidelijk gemaakt.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +387
maandag 15 april 2019 om 08:54
Ik vind het bijzonder dat succes naar 1 persoon toegerekend wordt. Het is een combinatie van factoren.

Overmars, vaak verguist, heeft ten Hag gehaald. Peter Bosz kreeg ook de ruimte om ideeën bij Ajax uit te voeren. Die kwam niet zomaar bij Ajax binnen gewandeld.

Van der Sar wordt in praat programma's ook vaak belachelijk gemaakt, terwijl die amper 3 jaar directeur is zonder enige ervaring.

Ze halen de spelers, leiden de club, halen de trainer die nu succes haalt. Ontslaan de trainer die als vriendje is binnen gehaald.

Ik vind dat Overmars en van der Sar in mindere mate echt credits verdienen.

En ten Hag, ik moet toegeven, ik ben het niet altijd eens met zn wissels, maar hij heeft er voor gezorgd dat Ajax weer naam heeft.
Vind ik leuk
#Keizerout +50393
maandag 15 april 2019 om 09:19
Ik vind het bijzonder dat succes naar 1 persoon toegerekend wordt.
Zijn mensen niet sowieso geneigd om in vrij lastige situaties één persoon slecht of goed te vinden?
Vind ik leuk
M1GST4R40 +387
maandag 15 april 2019 om 09:25
Ja dat heet opportunisme
Vind ik leuk
#Keizerout +50393
maandag 15 april 2019 om 11:48
Ik ben eigenlijk vooral gewend dat het gebeurt in schuldsituaties, zoals trainers of TDs de schuld krijgen.
Dat het andersom ook gebeurt valt voor mijn gevoel minder op.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +387
maandag 15 april 2019 om 11:51
Ja dat is vaak ook zo. Zondebok zoeken.

Maar ik vind het zo opvallend dat nu het goed gaat er 1 man wordt geroemd, terwijl Overmars en van der Sar nog de kop van jut waren bij de tegenvallende prestaties.

Maar goed... over tot de orde van de dag.

Ajax heeft kans tegen Juve
Vind ik leuk
#Keizerout +50393
maandag 15 april 2019 om 11:57
Ja, maar hoe vaak heb je de laatste tijd nog gehoord dat Ten Hag onduidelijk praat?

Iedereen wordt denk ik gewoon steeds opportunistischer.
Vroeger vond iedereen Gio geen linksback, want dat was hij vroeger ook niet. Leuk dat je als linksback de CL wint met Barça, maar dat maakt je nog geen linksback. Ik denk dat mensen daar nu makkelijker in zouden zijn.

Ja, zeker. Lekker dat Chiellini misschien weer niet meedoet.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:19
Het zijn ook meerdere factoren, absoluut.

Ten Hag ben ik altijd gemiddeld positief over. Zijn prestatie in de CL is super. Het enige waar ik hem op kan aanrekenen is het motiveren van zijn spelers. Ajax heeft een aantal wedstrijden in de competitie gespeeld waarin het hele team als een natte krant speelde. Dit waren de wedstrijden waarin ze extern gemotiveerd moesten worden door de trainer.

CL wedstrijden hoef je niemand voor te motiveren. Iedereen is dan zo extreem intrinsiek gemotiveerd. Dan kun je zien dat Ajax tot veel toe in staat is. Jammer dat het Ten Hag niet lukte in die belangrijk competitie wedstrijden.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:26
@DasWinniefred ja nu vinden ze Ten hag super in de CL maar ik weet zeker als we eruit zullen vliegen dan word er toch weer na Ten Hag gewezen en dan word die weer van alle kant gekritiseerd over hem of te wel de zwarte piet want dan is er op eens weer de schuld aan Ten Hag of te wel de trainer van de clubzo gaat dat altijd welke club het ook is of mag zijn en dat vind ik vaak zo jammer dat dat gebeurd
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:56
Inderdaad en daarnaast heeft ten Hag de beschikking over een berg aan talent waarbij er drie of vier rondlopen die allemaal in hun eentje een wedstrijd kunnen laten kantelen als dat nodig is. Dit is overigens niet ten nadele van ten Hag, de man doet het uitstekend en ik vind het ook zijn prestatie dat Ajax nog op drie fronten meedoet, maar een genie gaat ietwat te ver
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 08:57]
Vind ik leuk
Castromann +9598
maandag 15 april 2019 om 09:21
Eens....denk dat Keizer met dit materiaal hetzelfde had bereikt.
Prima trainer hoor..ten Hag ...maar we moeten niet overdrijven.
Je bent en blijft als coach afhankelijk van je materiaal.
Guardiola maakt watford ook geen kampioen. Net zo goed als ten Hag Vitesse ook geen kampioen zou maken als hij daar trainer zou zijn.
Zo werkt het gewoon.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:26
Niet door Frank met zijn anti voetbal. Bosz heeft een systeem gebracht dat typisch Ajax is en dit is verbeterd door Ten Hag met alle aankopen.
Vind ik leuk
GaoYao +6021
maandag 15 april 2019 om 12:04
Frank heeft niet het mooiste voetbal laten zien maar wel talenten de ruimte gegeven.
De werkelijke grondslag ligt bij Johan!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:26

Eerder bij Overmars, Bergkamp was overal tegen en die was nou juist op zijn plek gezet door Cruijff.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:03
Lekker weer 49 minuten luisteren, zin in!
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
maandag 15 april 2019 om 07:06
Vraag me echt af wie er naar luistert...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:15
Ik heb echt geen idee, een poll met de vraag ''luister je hiernaar? Ja/Nee'' zou misschien uitkomst bieden..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:54
Ik, elke week. Jongens die er wèl verstand van hebben...
Vind ik leuk
klaasvaak +249
maandag 15 april 2019 om 07:14
Als je wint, heb je vrienden, zolang je wint... Zouden ze een liedje van moeten maken😁
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:16
Want?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:19
Doe maar!
Vind ik leuk
Teetje +447
maandag 15 april 2019 om 09:18
Geen Brood mee te verdienen hoor
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:22
Inderdaad verliezen ze nu 3 x achter elkaar krijgt ook hij gewoon de zak einde seizoen . Dat is ons altijd warme Ajax
Vind ik leuk
Jozef +45145
maandag 15 april 2019 om 08:12
Ja.

Bij ons wordt het uiterste verwacht.

Zouden meer clubs moeten doen...
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
maandag 15 april 2019 om 07:53
Prima !! kijk en luister naar Eric Clapton......."nobody knows you when your down and out...."

https://www.youtube.com/watch?v=0b-OHZI1Q5w
Vind ik leuk
Vooruit +338
maandag 15 april 2019 om 10:42
Daar had Eric trouwens zelf geen last van. Maar die oude blueszangers hebben het zelf beleefd. De uitgekotste voetbaljongens hier verdienen altijd nog een goede boterham als analist.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
maandag 15 april 2019 om 19:27
Dat gaat ook op voor Trainers hoor, er zijn er zat die nooit wat winnen, niets presteren maar toch elke keer weer aan de bak komen voor 500.000 per jaar en meer.....
Kan je helemaal niks, wordt voetbaltrainer en je loopt helemaal binnen in een tijdsbestek van 2 tot 12 jaar afhankelijk van je "praatjes".
Vind ik leuk
Molletje +4088
maandag 15 april 2019 om 07:56
Ik heb er op geklikt... hij speelt af... Geluid niet aan! Hoor ik het nog niet, nou ja... dan stop ik er ook mee en dit was de eerste en de laatste keer dat ik heb getracht te luisteren.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:03
Ons aller Ajax heeft niet alleen veel geld, maar ons aller Ajax is ook de beste. Wij stoten door tot de finale en dan pakken we de beker met grote oren. 3 prijzen dit jaar en dat is zo mooi. Trots op ons aller Ajax.
Vind ik leuk
soksa +1818
maandag 15 april 2019 om 07:13
Ja. En zet nu je playstation maar uit en hup naar je werk.
Vind ik leuk
PetaJ +1792
maandag 15 april 2019 om 07:27
Haha In juni gaan we zien wie er staat met de cup met de grote oren!
Vind ik leuk
Jozef +45145
maandag 15 april 2019 om 08:13
Ga dan niet roepen dat alle Ajacieden zo praten aub....
Vind ik leuk
Teetje +447
maandag 15 april 2019 om 09:19
Komt de voorbereiding op de Nations League niet heel erg in het gevaar als Ajax naar de Finale gaat? Ik bedoel, Matthijs, Frenkie, Donny en misschien ook Veltman zouden dan naar Portugal af moeten reizen om met het NL-elftal de League te winnen
Vind ik leuk
Vooruit +338
maandag 15 april 2019 om 22:21
Die kunnen allemaal makkelijk worden gemist. Heb je deze jongens tegen Duitsland zien spelen? Het was bagger wat De Ligt en De Jong brachten. Die anderen waren er niet eens.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:13
Als ze Dinsdag winnen vind ik het een geslaagde CL toer! Winnen is wel nóg toffer natuurlijk
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
maandag 15 april 2019 om 07:05
Hef die podcast maar op.
Vind ik leuk
Johnnies +2825
maandag 15 april 2019 om 07:06
Een genie?? Daar dachten 90% van de Ajax supporters anders over. Die zagen het totaal niet zitten in ten hag. Maar wonderbaarlijk is iedereen omgedraaid. Zal het toch een genie zijn.
Vind ik leuk
Pimman +11547
maandag 15 april 2019 om 07:10
Klopt, Erik ten Hag is een genie!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:13
Kan toch? Ik was ook sceptisch, en in het begin was het echt niet goed ook. Maar hij heeft het uitstekend neer gezet nu. Hij heeft natuurlijk een prima spelersgroep ook dit seizoen. Maar ook hiermee presteert hij weergaloos. Als je de meningen van ajacieden kan omdraaien heb je het wel heel erg goed gedaan. En daarom ook de credits na het gezeik.
Vind ik leuk
MG MG +535
maandag 15 april 2019 om 08:50
Als je met deze spelersgroep geen kampioen wordt ben je een enorme onbenul.
Vind ik leuk
Dedan002 +3179
maandag 15 april 2019 om 09:12
Maar met deze selectie in de kwartfinale (misschien wel halve finale) CL staan is gewoon razendknap, want zó goed is die selectie ook weer niet.

Zeker als je bedenkt dat ze ook in de finale van de KNVB beker staan én bovenaan in de competitie. Dat gaat niet allemaal vanzelf omdat de spelers zo goed zijn. Daar verdiend Erik ten Hag een hoop credits.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:19
Als PSV zich voor alles laat uitschakelen en alles richt op kampioen worden, en het dan nog niet wordt ook zeker?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:14
Op basis van zijn prestaties bij Utrecht vond jij hem al een genie dan? Lijkt me vrij logisch dat hij zich eerst moest bewijzen toch?
En 90% die het niet in hem zag zitten.. heb je daar een bron van? Overdreven zeg.
Vind ik leuk
fcfc +433
maandag 15 april 2019 om 07:15
Nee hoor. Ik zie het nog steeds niet zitten in ten hag. Gewoon een goede spelersgroep die voor een groot deel lang bij elkaar spelen en dit seizoen echt excellereren.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:22
Niet zitten is iets te zwaar aangesneden maar mijn volle vertrouwen heeft hij ook niet.

Net als jij denk ik ook dat de spelersgroep de grote factor is. Die willen heel graag en zijn erg hongerig.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:12
Wat heb je aan een goede spelersgroep zonder adequaat leiding, een stelletje hanen zonder koppen die alle kanten op rennen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:37
Daar heb je zeker een goed punt. Het is niet dat hij het niet goed doet, soms heb ik weleens het idee gehad dat het ondanks hem is. Snap je?
Het lijkt dat hij geaccepteerd wordt maar niet de echte baas is. Maar je kan niet ontkennen dat hij nu geweldig presteert.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:10
Heeft hij die grip ooit gehad dan ?

Van Bronckhorst lijkt mij als trainer té zacht, maar ik kan me vergissen
Vind ik leuk
Hazelnoot +193
maandag 15 april 2019 om 07:13
Iedere ajax trainer is een genie, iedere speler een een wereldtopper. Wat een onzin.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:24
Ach gossie, wat sneu voor je.
Vind ik leuk
Blindsy +20533
maandag 15 april 2019 om 07:16
Van schlemiel naar genie. Als je wint, heb je vrienden.
Vind ik leuk
leozao +2689
maandag 15 april 2019 om 07:22
Zeker weten een mooi proces: Ten Hag maakt Ajax beter, en Ajax ten Hag!,
Vind ik leuk
JohanLeo +807
maandag 15 april 2019 om 07:26
Dat blijkt inmiddels wel. Hij heeft nu bewezen een genie te zijn!
Vind ik leuk
DeanJayden +13707
maandag 15 april 2019 om 07:43
Zullen we ff wachten op wat prijzen! Want ze hebben ook een stuk of wat wedstrijden maar wat aangekloot
Vind ik leuk
Orphen89 +4022
maandag 15 april 2019 om 07:55
Ik heb hem nooit afgebrand, maar hem een genie noemen vind ik ook voorbarig. Ajax heeft ook een topelftal lopen.
Volgend seizoen is denk ik de echte test voor ten Hag. Grote spelers die vertrekken, nieuwe spelers die weer ingepast moeten worden, opnieuw een team vormen etc.
Als Eric ten Hag volgend seizoen weer successen weet te boeken dan heeft hij zich pas bewezen als topcoach. Tot dusver doet hij het natuurlijk top. Maar heeft hier en daar ook nog wel een foutje gemaakt (wat helemaal niet erg is bij Ajax, dat kan gebeuren en hij leert ook nog)
Vind ik leuk
ajax1973 +2342
maandag 15 april 2019 om 07:59
ik heb nog steeds niet vol vertrouwen in deze trainer te veel en te vaak foute en rare keuzes gemaakt maar we moeten het er mee doen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:02
Wat is een genie?
Vind ik leuk
Jozef +45145
maandag 15 april 2019 om 08:14
Kijk eens in de spiegel, Wim...😁
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:21
Spiegeltje, spiegeltje aan de wand ... laat maar.

Hij legt alweer aan scherven.
Vind ik leuk
plein19 +3392
maandag 15 april 2019 om 08:08
Een verstokte Utrecht an die eindeloos Ten Hag bleef ophemelen
Vind ik leuk
DeNeutrale +288
maandag 15 april 2019 om 08:10
Was Einstein ook kaal? Hij was wel een genie(p) toen hij Younes wilde belonen door hem 1 minuut speeltijd te gunnen!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:22
Is Jurgen Ekkelenkamp de vervanger van de Jong, slim, behendig, eis steeds de bal terug op het middenveld, maakt de nodige meters naar voren en terug en als hij die ene kans tegen Juve had verzilverd. ...................
Vind ik leuk
DQA +127
maandag 15 april 2019 om 08:23
Erik de genie, het moet niet gekker worden. Dat Ajax het zo goed doet heeft meer met de kwaliteit in het team te maken dan met TH. Het team pruimt hem niet en hij heeft zich na de blunder tegen PSV uit meer aangepast aan de wensen van het team i.p.v. zijn eigen stempel op het team proberen te drukken. Daarnaast is Schreuder volgens media enorm belangrijk voor het mentale/sociale aspect.

Ik denk dat Bosz nog meer uit dit team zou kunnen halen, maar met name als we volgend seizoen belangrijke spelers verliezen - dan komt de echte test pas.

Ben absoluut geen fan en ik vind zijn wisselbeleid ook vreemd. Als je zo'n smalle selectie hebt dan ga je toch met het oog op Juventus een aantal spelers rust geven (De Jong, Ziyech, Tadic). Waarschijnlijk is hij bang voor boze reacties van de spelers of vertrouwt hij niet in een goed resultaat zonder deze jongens.
Vind ik leuk
Futjebal +2841
maandag 15 april 2019 om 08:58
Erik ten Hag heeft niks te zeggen. Tadic en Ziyech bepalen wat er gebeurd. Ten Hag is sluw, geeft er aan toe en strijkt met de eer.....maar zo gaat het bij de meeste ( grote)clubs
Vind ik leuk
RoEnsch +249
maandag 15 april 2019 om 09:02
Met dank aan tukker Ten Hag. Wel leuk dat al die zogenaamde sportjournalisten die hem eerst zo afbranden hem nu zo massaal loven.
Vind ik leuk
Gizmo +3704
maandag 15 april 2019 om 10:53
Genie lijkt me een tikje overdreven nog.

Ik vraag me nog steeds af in hoeverre de inbreng van Schreuder belangrijk is geweest in het proces, alsmede de gesprekken met spelers .. en zet soms nog steeds vraagtekens bij zijn wisselbeleid en ook bij het lang negeren van Neres (die toch vorig seizoen al liet zien dat hij best wel wat kon).

Maar hij is hoofdtrainer, dus krijgt de credits ... logisch toch !

Voor mij is Overmars degene die alle credits verdient.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:38
Wat een onzin! Met dit materiaal is het ook moeilijk om het veel slechter te doen. Het ligt echt niet aan hem.
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1506
maandag 15 april 2019 om 12:54
Ten hag doet het gewoon goed.gewoon zijn contract open breken en met 2jaar verlengen.
Vind ik leuk
coci +331
maandag 15 april 2019 om 14:03
Het is meer het geklungel van PSV na de winterstop wat Ajax heeft gered. PSV is geen schim meer van het team van 2018
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws