Waterreus haalt uit: 'Laat Clasie alle bokalen poetsen die Gio heeft gewonnen'

Waterreus haalt uit: 'Laat Clasie alle bokalen poetsen die Gio heeft gewonnen'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 07:29ma 15-04-2019 om 07:29

Ronald Waterreus heeft zich kapot geërgerd aan Jordy Clasie. De Feyenoord-controleur werd tegen Heracles Almelo voortijdig gewisseld en deed weinig moeite om zijn ongenoegen daarover te verbergen.

De controleur negeerde de uitgestoken hand van trainer Giovanni van Bronckhorst en zocht met veel misbaar de dug-out op. 'Gebrek aan zelfkritiek en -kennis in het voetbal; verbazingwekkend blijft het', schrijft Waterreus in zijn column voor De Limburger. Volgens de oud-doelman van onder meer PSV en AZ heeft Clasie geen recht van spreken. 'Een paar topduels speelde hij goed. Verder heb ik hem vooral plichtmatig in de middencirkel zien hobbelen. En zo'n jongen zet Van Bronckhorst dan eventjes op zijn nummer in een volle Kuip, de trainer die zijn spelers naar buiten toe juist altijd zo beschermt?'

Waterreus herinnert Clasie eraan dat zijn trainer voor Arsenal en FC Barcelona heeft gespeeld. 'Waar Clasie alleen heen kan als-ie een tribunekaartje koopt. Het is de wereld op zijn kop. Clasie mag zijn handjes dichtknijpen dat hij voor zo'n prachtige club als Feyenoord mag spelen', oordeelt de columnist, die een 'gepaste strafmaatregel' voor de Feyenoorder voorstelt. 'Ik zou zeggen: laat Clasie alle bokalen poetsen die Gio in zijn loopbaan heeft gewonnen. Is hij wel even zoet.'

Lees ook: Van Hanegem 'gaat stoppen met Facebook': 'Nou nou, wat erg van Clasie'

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 07:34
Ben ik het hekemaal mee eens, bovendien is dat een mooie straf. Haha
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:49
We zijn het een keer eens met Waterreus! Gebeurd ook niet vaak, maar hier heeft hij inderdaad een punt.

Beetje meer respect voor Gio, pracht carrière heeft hij gehad. Zijn beauty tegen Uruguay zal nooit vergeten worden.
Vind ik leuk
roelio77 +616
maandag 15 april 2019 om 10:51
Wat een onzin. Hij heeft direct na de wedstrijd zijn excuses toch al aangeboden. Clasie is een winnaar. Die hebben er altijd de pest in als ze worden gewisseld.

Ik denk dat hij alleen een waarschuwing krijgt. Zeker nadat al die zogenaamde analisten

(Waterreus was vroeger overigens zelf een grote onruststoker in de selectie van PSV, maar dat is hij kennelijk vergeten)

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:57
Kan niet vind ik.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:35
Die kan er idd helemaal.niks van .wat voegt deze man toe? Als je het in Brugge al niet red. Laat staan in de eredivisie
Vind ik leuk
Morris +24190
maandag 15 april 2019 om 07:36
idem voor Waterreus.

laat hij zijn handjes dichtknijpen dat VP zijn column hier plaatst..

Vind ik leuk
DeanJayden +13707
maandag 15 april 2019 om 07:36
Iedere analist zijn plasje erover en hopen dat er volgend weekend weer wat gebeurd
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:04
Precies dit! Wat Clasie doet is dom en mag niet maar om er zon olifant van te maken! Toen Donny bij jullie een aantal weken geleden na een wissel boos en mopperend het veld af liep was het een wereld actie omdat liet zien het er niet mee eens te zijn!
Vind ik leuk
Eimersweide +9630
maandag 15 april 2019 om 08:12
Wel 2 grote verschillen: 1 Donny presteert en Clasie niet. 2 Ten Hag haalt Donny heel vaak naar de kant terwijl Clasie bijna nooit wordt gewisseld.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:38
Ben het helemaal met Waterreus eens en dat komt niet vaak voor
Vind ik leuk
Vak-DD +12927
maandag 15 april 2019 om 07:49
Respectloos gedrag, laat de club hem maar aanpakken.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 07:58
Wat een drama.

Er zijn zoveel spelers boos geweest na een wissel. Van het weekend heb ik wel 5 spelers boos zien worden na een wissel.

Maar Ronald zijn column is weer gevuld.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:04
Precies dit het is lekker makkelijk om een club die in die hoek zit waar de klappen vallen er nog een paar te geven!
Vind ik leuk
Blindsy +20533
maandag 15 april 2019 om 08:05
Ja, en hij sprak wel 3 woorden en maakte een klein handbeweginkje. Vre-se-lijk!
En dan Gio, bang voor een nieuw #Berghuisje, meteen de aankondiging dat hij samen met Martin Jordy wel eens even stevig zal bevragen. Het werd bespottelijk.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:58
Als alle spelers die boos van het veld lopen en alle spelers die een keer uit irritatie een ander schoppen of slaan tijdens de wedstrijd een maand lang geschorst zouden worden, dan hadden we allemaal halve elftallen gehad.
Vind ik leuk
plein19 +3392
maandag 15 april 2019 om 07:58
Zo overdreven wordt er op Clasie gereageerd. Het was fout maar er gaat zoveel fout. Gio moet nu niet ineens veel zwaardere straffen dan Berghuis.
Vind ik leuk
Blindsy +20533
maandag 15 april 2019 om 08:03
Hebben we íedereen al gehad... mag Roon er ook nog wat over zeggen. Voegt echt iets toe aan deze discussie, ouwe reus...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:05
dank je wel ronald :)
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +4003
maandag 15 april 2019 om 08:12
Waterreus praat vssk poep, maar hier xegt hij letterlijk ieder woord perfect!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:17
Een reactie hierop is echt té makkelijk...
Ga ik dus ook niet doen.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 08:17]
Vind ik leuk
Orphen89 +4022
maandag 15 april 2019 om 08:43
Ben ik niet met je eens. Prestaties die Gio als speler heeft behaalt zegt helemaal niks over zijn capaciteiten als coach. Dat er dus bij halen in de argumentatie waarom ze maar respect voor hem moeten hebben is simpelweg belachelijk.
Wat Clasie doet is niet goed natuurlijk. Maar dat is omdat je zo niet hoort te reageren naar je coach, niet omdat die coach toevallig een succesvolle voetballer was.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:52
Hoofdscout00 waar praat jij nou over , begin over Waterreus !!!!! maar ja ik ben 76 jaar dus ik weet wat voor een man dat was echt een verschrikkelijke keeper !!!!!
Vind ik leuk
bramski +146
maandag 15 april 2019 om 11:54
Dan heeft u al 76 jaar geen verstand van voetbal .. waterreus was zeker niet de beste van der sar bvb was 2 klasse beter maar waterreus was een prima clubkeeper zoals bij PSV AZ en de Rangers ...
Vind ik leuk
Linke loe +2367
maandag 15 april 2019 om 08:21
Komt hij ook weer aan..de vervelendste eikel van Nederland..
Vind ik leuk
ajaksiet +1341
maandag 15 april 2019 om 08:25
Laat van Bommel de ballen poetsen van van Marwijk. oh....dat doet hij al..
Vind ik leuk
Smithsonian +45243
maandag 15 april 2019 om 08:51
Nou ronald, zeg je ook eens een keer wat nuttigs.
Vind ik leuk
Meastro +474
maandag 15 april 2019 om 09:13
Oké dan Waterneus
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:14
Gio heeft ook wel eens grote namen als Pele, Guiddetie, en zelfs van Persie eruit gehaald.Wie is Clasie ook weer???
Vind ik leuk
thierryer +2160
maandag 15 april 2019 om 09:33
Jonge jonge het wordt wel weer allemaal overdreven zeg. Die jongen reageert uit emotie en heeft excuses aangeboden aan de hele groep. Het is wel een hype al die straffen om niets..
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6423
maandag 15 april 2019 om 09:37
Oh, die moet zijn vervelende muil ook weer eens open trekken.

Ja Clasie was fout. Hij heeft zijn verontschuldigingen aangeboden en daarmee is het klaar.
Jongen gaat voor het eerst in zijn carrière over de schreef maar is natuurlijk een heel makkelijk slachtoffer voor al die wijsneuzen op tv.

Next: Rob Jacobs die ook weer wat gaat vinden op TVRijnmond.
Vind ik leuk
oostkust +768
maandag 15 april 2019 om 10:32
Clasie had gelijk dat hij pissig was. Hij moest het veld ruimen voor de stommiteit van Jorgensen. Getuigt juist van mentaliteit!!
Vind ik leuk
bramski +146
maandag 15 april 2019 om 11:48
Niet vaak eens met waterreus maar hier heeft hij gelijk .. wat denkt die Clasie wel niet .. miniatuurtje volgend jaar lekker in Engeland laten ...
Vind ik leuk
Ton Pol1 +152
maandag 15 april 2019 om 11:56
Waterreus is een grote zeurkous.
Vind ik leuk
045Brunssum +1117
maandag 15 april 2019 om 12:19
Gewoon niet meer opstellen en eigen jeugd kans geven ze worden toch gewoon 3de
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 12:19]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:59
Hier en daar zie je steeds meer irritatie bij spelers. Willem 2 heeft al iemand weggestuurd, FC Utrecht. De eigen verwachtingen kunnen ze helaas niet waarmaken . Daardoor staat irritatie. Mij irriteert het meer dat spelers de hele dug-out een handje moet geven.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:12
Heel vreemd bouituis sturen ze de laan uit en clasie deed echt onbeschoft krijgt alleen een boete en speelt gewoon weer denk dat gio graag die tuinkabouter van achter neemt en vilhena ook
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:40
Probeer het even met leestekens anders, dat is wat duidelijker.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:17
Laat die waterneus lekker wat coke snuiven joh een paar prijzen schoonmaken hahahahaha
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws