'Abramovich na zestien jaar klaar met Chelsea: vraagprijs van 3 miljard (!) euro'

'Abramovich na zestien jaar klaar met Chelsea: vraagprijs van 3 miljard (!) euro'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 08:07ma 15-04-2019 om 08:07

Chelsea-eigenaar Roman Abramovich is van plan om zijn club na zestien jaar te verkopen, schrijft The Daily Mail. De huidige nummer vier van de Premier League zou al met drie geïnteresseerde partijen hebben gesproken.

Ondernemer Sir Jim Ratcliffe, de rijkste man van Engeland, is volgens The Daily Mail, één van de gegadigden. Naar verluidt heeft Ratcliffe concurrentie van investeringsmaatschappijen uit de Verenigde Staten en Azië. Voorlopig lijkt geen van de drie partijen echter aan de vraagprijs van bijna 2,9 miljard euro (!) te kunnen of willen voldoen.

Abramovich nam Chelsea in 2003 over voor circa zeventig miljoen euro en pompte sindsdien ruim één miljard euro in de club. De liefde van de Russische oliemagnaat lijkt echter bekoeld te zijn, nadat hij in mei 2018 geen visum voor Engeland kreeg. Abramovich zou dit seizoen zelfs niet één wedstrijd van zijn club hebben bezocht.

Plaats een reactie

TottenhamHOT +18612
maandag 15 april 2019 om 08:09
Niks voor Ajax?!
Vind ik leuk
Smithsonian +45245
maandag 15 april 2019 om 08:10
Alles is wat voor ajax.
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18612
maandag 15 april 2019 om 08:17
De tv rechten van Chelsea in Ajax investeren!
Vind ik leuk
Vak-DD +12929
maandag 15 april 2019 om 09:09
Nee want dan worden wij ajax 2 😮
Vind ik leuk
vierde-ster +8824
maandag 15 april 2019 om 08:15
Ajax moet zijn ziel niet verkopen....lekker zelfstandig blijven
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:19
Wou net zeggen. Moet er niet aan denken dat je zo'n Chinees of Rus bij de club hebt als eigenaar.
Vind ik leuk
vierde-ster +8824
maandag 15 april 2019 om 08:20
Dan maar incidenteel succes lijkt mij
Vind ik leuk
PRICE +8126
maandag 15 april 2019 om 08:21
Bij Feyenoord hebben ze eerder een berg geld nodig
Vind ik leuk
popiejopie +3032
maandag 15 april 2019 om 09:32
Wij hebben onze zogenaamde ziel al verkocht toen we de beurs opgingen. We doen het financieel erg goed maar de enige manier om echt weer met de grote mee te doen is door een hele rijke suikeroom. Dan willen meer spelers weer naar Nederland komen, salarisplafond is dan een scheldwoord.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:32
Ajax is van de vereniging Ajax, er zijn maar zo'n 27% van de aandelen vrij verhandelbaar de rest niet.
Vind ik leuk
vierde-ster +8824
maandag 15 april 2019 om 14:32
Mooi zo👍
Vind ik leuk
thierryer +2160
maandag 15 april 2019 om 09:22
We hebben de beste man niet nodig, wij hebben Marcie!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:16
Stuur maar een tikkie
Vind ik leuk
Smithsonian +45245
maandag 15 april 2019 om 08:11
Nou succes, 3 miljard voor een van de kutste clubs van engeland.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:15
Ik vind het ook een club van niks. Voor mij zijn er maar 3 clubs in Engeland, dat zijn United, Liverpool en Tottenham een beetje. De rest hangt er maar een beetje bij of zijn wannabe topclubs
Vind ik leuk
thierryer +2160
maandag 15 april 2019 om 09:23
Arsenal en everton hebben ook wel aardig wat verleden!
Vind ik leuk
popiejopie +3032
maandag 15 april 2019 om 09:37
Wat koop je met verleden?
Vind ik leuk
thierryer +2160
maandag 15 april 2019 om 09:41
Niets maar het gaat er ook niet om wat je er voor koopt;-) gaat om het gevoel en de sfeer bij de clubs.
De sfeer bij Chelsea is bioscoop en die bij Liverpool sfeer en hartstocht.
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +600
maandag 15 april 2019 om 11:56
Sfeer bij Arsenal? Is ook bioscooppubliek hoor.
Echter hebben die heel wat jaren prachtig voetbal laten zien. Zeker natuurlijk the Invincibles
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 11:57]
Vind ik leuk
popiejopie +3032
maandag 15 april 2019 om 13:30
De laatste keer dat ik bij Chelsea was, hing er geen bioscoop sfeer.

En dat gelul over wat voor een sfeer er hangt. Al sinds dat we in de ArenA spelen hangt er een bioscoopsfeer bij ons, daar kan ik me grotendeels ook wel in vinden al is het de laatste jaren wel wat veranderd. En in de oh zo geweldige Kuip daar hing pas echt sfeer zoals men ook over de sfeer bij Liverpool zegt. En toch ben ik voor Ajax en vindt het dus een mooiere club als Feyenoord.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:43
Dan noem je ook net 2 clubs. En inderdaad wat hieronder wordt gezegd, wat koop je met het verleden? Je hebt er niks aan, je moet namelijk presteren in heden.
Vind ik leuk
popiejopie +3032
maandag 15 april 2019 om 09:36
Tottenham serieus? Wanneer hebben die wat gewonnen?

Op dit moment zijn alleen City en Liverpool topclubwaardig.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:54
Tottenham is een veel grotere club dan City. City is een gemaakte club, daar heb ik persoonlijk helemaal niks mee.
Vind ik leuk
thierryer +2160
maandag 15 april 2019 om 11:43
En je zegt net tegen mij, wat koop je ervoor? Ging toch om de prijzen?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:34
Het gaat om het totaalplaatje van een club. Zo zie ik dat, dat is mijn mening. Jij mag jouw mening natuurlijk ook hebben 👍
Vind ik leuk
Wittepiet +243
maandag 15 april 2019 om 12:49
Wel meer prijzen dan de spurs
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:16
Jij weet blijkbaar niks van het Engelse voetbal. City was (en is misschien) de club van het volk. United van de elite. De laatste jaren met een investeerder is er veel veranderd dus het huidige City wellicht wel. Maar van oudsher zeker niet!!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:36
Ik weet er niet alles vanaf, maar genoeg. Ik hou me voornamelijk bezig met de eredivisie. Ik heb om eerlijk te zijn geen tijd en interesse voor al het andere voetbal op tv.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:55
Jij reageert toch. Je hoeft niet te reageren op een onderwerp over Engels voetbal. Mag best hoor maar dan corrigeer ik het maar eventjes. 😉 Ik weet er trouwens ook niet alkes van af, maar dit toevallig wel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:14
Elkaar corrigeren mag altijd mits het op een normale manier gaat 👍
Vind ik leuk
popiejopie +3032
maandag 15 april 2019 om 13:24
Smaken verschillen maar beweren dat Tottenham een grotere club is dan City gaat mij wat te ver.

City was 'de' volksclub van Manchester tot er iemand in een jurk zich ermee ging bemoeien wat voor veel mensen (vooral in Nederland) als een rode lap werkt. Maar qua fans etc. is City nog steeds een mooiere club als je het mij vraagt. Resultaten valt geen discussie over te beginnen lijkt me.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:38
De volksclub van Manchester, daar zeg je al genoeg mee. We hebben het over de hele PL en dus over het hele land. Maar ok, zoals je al zei, smaken verschillen
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 16:47
Wat een onzin dit. Chelsea heeft 10 grote prijzen in het laatste decennium. Meeste van alle teams in Engeland. 10e van de wereld op het gebied van EUFA clubcoëfficiënt.

Een team als Tottenham is juist HET voorbeeld van een wannabe topclub. 'Putting the pressure on' en nooit wat winnen.
Vind ik leuk
PRICE +8126
maandag 15 april 2019 om 08:20
Waarom zo negatief Smithsonian over Chelsea??
Vind ik leuk
Smithsonian +45245
maandag 15 april 2019 om 08:34
Omdat het een aparte club is. Nooit wat aan gevonden.
Vind ik leuk
PRICE +8126
maandag 15 april 2019 om 08:38
OK, maar je uit het nog al grof.
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +600
maandag 15 april 2019 om 11:58
Dat is Smithsonian ten voeten uit
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:12
Belachelijk die smerige politieke spelletjes van de Britten door aan Abramovich geen visum meer te verstrekken.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:18
Hij zal wel rare dingen gedaan hebben, dat moet je tegen ambtenaren niet doen. Dan pakken ze je een keer terug. Ambtenaren hebben een hekel aan irritante rijke mensen die op willen vallen.
Terwijl ze er zelf voor kiezen, om een rustig baantje te nemen.

Wel de zekerheid opzoeken qua inkomen, maar anderen hun geluk misgunnen. Jaja.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:21
Mag ik jou gelijk geven wat betreft de ambtenarenplaag ? Het grootse gevaar in Nederland komt uit die hoek. Ambtenaren denken dat ze boven de wet staan.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:24
Afschuwelijk. Alles moet minimaal 6 maanden duren.

Hun hebben alle tijd en krijgen op tijd hun geld wel.
Vind ik leuk
Biennie +3337
maandag 15 april 2019 om 08:30
HUN hebben alle tijd. Als je nou eerst gewoon naar school gaat ipv over werkende mensen te zeiken....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:17
Hun is nooit onderwerp maar bezittelijk of persoonlijk voornaamwoord. Ook in Rotterdam.
Vind ik leuk
Eddy T67 +2556
maandag 15 april 2019 om 08:32
Ik ben Ambtenaar en herken me hier totaal niet in. Snap ook niet waarom je dat denkt en waarom dat uberhaupt zo kunnen. Ik werk net als iedereen gewoon hard de hele week (jaja, kom er maar in met de reacties).
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:38
Ambtenaar van de gemeente reinigingsdienst
Vind ik leuk
Eddy T67 +2556
maandag 15 april 2019 om 08:49
Is daar iets mis mee dan?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:08
Misschien ben jij een uitzondering hoor maar ik sta vaak tegenover ambtenaren die dan op hun beurt neerkijken op mensen die door wat voor een reden dan ook niet deel aan het arbeidsproces kunnen nemen. En mijn ervaring is dat ambtenaren vaak erop uit zijn om mensen te kwetsen.
Vind ik leuk
Johan59 +1256
maandag 15 april 2019 om 09:00
Dat doen ze ook, ze maken de wetten denk je nu echt dat ze dat in Den Haag doen?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:13
Den Haag delegeert want het vertrouwt blindelings op de kunde van ambtenaren. Lees het artikel in het AD over de renovatie van het Binnenhof en het gesteggel rond de architecten.
Vind ik leuk
jamesquinn +4228
maandag 15 april 2019 om 09:24
Dat doet de Bilderberg groep toch? Samen met de rothschilds en de illuminati?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 09:25]
Vind ik leuk
KCP +1469
maandag 15 april 2019 om 08:22
Zijn beste vrienden plegen moorden door heel Europa en vallen verkiezingen aan. Dat is allemaal mogelijk mede door geld wat abramovic in ze pompt
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:25
Dat doen alle rijke mensen wel. Wat is een crimineel?

2 euro voor een litertje benzine vragen?
Vind ik leuk
Futre +5378
maandag 15 april 2019 om 08:30
Gas wegpompen onder woonwijken?
Vind ik leuk
KCP +1469
maandag 15 april 2019 om 08:33
Nou laat zien welke dat deden buiten die criminele rusjes om? Nucleaire vergif in Rusland gebruiken tegen een snowden bijvoorbeeld???

Of welke andere leider toevallig al zn tegenstanders dood ziet neer vallen met zelfs loodvergiftiging?🤣🤣🤣
/>

Nee die ruski’s zijn zieke menski’s
Vind ik leuk
Johan59 +1256
maandag 15 april 2019 om 10:02
Geloof nou niet dat ze hier beter zijn, alleen slimmer waardoor we er niet achter komen, maar hier zijn het ook boeven
Vind ik leuk
KCP +1469
maandag 15 april 2019 om 10:12
Nogmaals hoe verberg je een aanval met nucleaire gif en chemische?

Wij doen dat niet.. komt door democratie.. leiders worden vervangen met hun tegenstanders om de 4 jaar. Jij denkt dat dit alles is wat Rusland flikt wacht maar tot dat daar een echte nieuwe leiding zit en alles opengooit.
Vind ik leuk
Johan59 +1256
maandag 15 april 2019 om 10:15
Nee zeker niet, Rusland is een dictatuur, ik zeg alleen maar dat hier ook hele gekke dingen gebeuren die het daglicht niet verdragen kunnen
Vind ik leuk
KCP +1469
maandag 15 april 2019 om 11:38
Ja maar die doen te niet bij die Russen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:09
Ja mee eens dat het bestreden moet worden maar wees dan consequent he en gooi die oorlogsmisdadiger van een Blair dan voor de rechters.
Vind ik leuk
Vak-DD +12929
maandag 15 april 2019 om 09:10
Ambtenaren hebben een hekel aan alle mensen, ook die met weinig geld.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:37
Maar andersom mag het niet want dan piepen ze dat ze zich bedreigd voelen. Geloof mij maar de haat tegen ambtenaren is behoorlijk groot en terecht !
Vind ik leuk
plein19 +3392
maandag 15 april 2019 om 08:18
Sancties zijn nog aan de behoudende kant
Vind ik leuk
KCP +1469
maandag 15 april 2019 om 08:21
Haha idd die moorden in Engeland vallen reuzen mee🤣🤣🤣🤣
Vind ik leuk
RenW +5757
maandag 15 april 2019 om 08:41
Ja schande, zo'n nette man.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:11
Het westen speelt sowieso erg vieze spelletjes omtrent Rusland en rijke Russen die in het westen wonen. Ooit krijgt de westerse ( Usa ) politiek de deksel op de neus en dan worden wij hier er de dupe van.
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 15 april 2019 om 14:13
Dat heeft te maken met het gehele Rusland gezeik natuurlijk, waar ze de vriendjes en rijke zakenmensen rond Poetin aan willen pakken.

Ook zal er mogelijk wel het 1 en ander gevonden is waaruit blijkt dan niet alle £££ eerlijk zijn opgegeven natuurlijk.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:14
Het is ook een dure hobby, waar je alleen achter de tv van kan genieten.
Een van de weinige serieuze eigenaren met liefde voor het voetbal. Maar wel een echte zakenman ... helaas.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
maandag 15 april 2019 om 08:29
Zonder zakenmensen geen top kwaliteit voetbal Heer Jansen ;)
Vind ik leuk
plein19 +3392
maandag 15 april 2019 om 08:17
Echt lullig voor Roman dat hij niet meer kan komen kijken. Logisch dat het te koop staat. De sancties tegen Russen zijn natuurlijk wel terecht
Vind ik leuk
tikkietoe +6456
maandag 15 april 2019 om 08:18
Voor 3 miljard zou Ik mij ook het land uit laten pesten.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 08:18
Hoezo liefde voor de club, gewoon een investering die winst op moet leveren kopen voor 70 miljoen en 1 miljard investeren en verkopen voor 2,9 miljard een winst van 1.830.000.000.
Vind ik leuk
Blindsy +20535
maandag 15 april 2019 om 08:24
Koopje!
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
maandag 15 april 2019 om 08:27
Heel goed, moet de Nederlandse regering ook eens de moed voor hebben......
schijtbakken.
Vind ik leuk
Futre +5378
maandag 15 april 2019 om 08:31
Idd. Te beginnen met het visum van Rutte in te trekken. En daarna Gordon.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
maandag 15 april 2019 om 08:33
Ze moeten beginnen bij Viteski.....
Vind ik leuk
Vak-DD +12929
maandag 15 april 2019 om 09:13
Wat zit je toch dwars, is er een instantie waar je met je problemen naar toe kunt gaan.
Vind ik leuk
rpaulp50 +14505
maandag 15 april 2019 om 09:15
Dat ben jij, ha ha ha, leuk he ???😜🎈🤣 hellllluuuuupp.......!!!
Vind ik leuk
Eddy T67 +2556
maandag 15 april 2019 om 08:29
Gaat hij dan eindelijk zelf bij Vitesse aan de slag ;)
Vind ik leuk
Come on Utreg +30186
maandag 15 april 2019 om 08:30
Koopclub in de etalage. Iets in mij hoopt dat er geen koper komt! Maar ze zullen vast in de rij staan..
Vind ik leuk
TheMariner +4200
maandag 15 april 2019 om 08:37
Hij is zn speeltje zat. Chelski keert terug naar waar ze in de vorige eeuw bivakkeerde. De jongetjes in Chelsea trainingspakkies zullen op zoek moeten naar een nieuwe club waar een gulle Arabier of oligarch z'n ego lekker op kan poetsen.
"F*ck Off Chelsea FC, You are F*cking history".
Vind ik leuk
Muscles +2091
maandag 15 april 2019 om 08:40
Totale ethische afgang van het Engelse voetbal en na Brexit wordt dit nog versterkt
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 09:15
Wat heeft Chelsea deze man een enorm fortuin gekost. 3 miljard? koopje voor die oliesjeiks.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:34
die 3 miljard hebben de olie sjeiks en wit poeder sjeiks binnen een maand al weer terug verdient !!!
Vind ik leuk
denman21 +196
maandag 15 april 2019 om 09:26
Ja ja . Ik snap het. Zodra korotaev vrij komt zal abramovich wel samen net hem rodajc overnemen. En die 3 miljard meteen in de selectie duwen. Een 2de en een 3de ring op het stadion plaatsen. En dan gaan we eindelijk na lang wachten champions league spelen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:31
de grap van de eeuw word het als dat waar word. denk eerder dat ze AJAX op kopen en Ronaldo op halen voor Ajax!
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 10:41
Eerst nog even uit de KKD komen of heb je dat ook meegenomen in deze onmogelijke droom.
Vind ik leuk
denman21 +196
maandag 15 april 2019 om 10:46
Simpele je snapt het sarcasme toch of niet ...
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 10:48
Het is maandagochtend, niet zo serieus he.
Vind ik leuk
denman21 +196
maandag 15 april 2019 om 10:50
Huh? Was ist los...
Vind ik leuk
denman21 +196
maandag 15 april 2019 om 13:15
Had simpel. Moete zijn ipv simpele. Excuses
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 13:23
aanvaard.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:28
zou een god geschenk zijn als al dat zwarte geld uit het voetbal word gehaald!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:04
Mn eerste bod is helaas afgewezen....ik bood een leeg flesje Shandy en een aangebroken rolletje Topdrop uit 1997. Maar dat vonden de heertjes onvoldoende....pfff
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:14
Gek dat zo iemand geen visum krijgt
Vind ik leuk
Farmer +15016
maandag 15 april 2019 om 15:24
"...nam in 2003 over voor ca 70 miljoen, en pompte ca 1 miljard euro in de club."...

Hoezo is de club nu bijna drie miljard waard dan?

En het feit dat hij geen Visum kon krijgen, terwijl hij al sinds 2003 eigenaar is van 1 van de grootste voetbalclubs in Engeland... Hoe dát zo dan O.o

Komt dat nu voor uit dat Brexit-gedoe?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws