Vormer en Denswil vol ongeloof over arbitrage: 'Onze vriend was weer tegen ons'

Vormer en Denswil vol ongeloof over arbitrage: 'Onze vriend was weer tegen ons'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 09:16ma 15-04-2019 om 09:16

Club Brugge-middenvelder Ruud Vormer was niet te genieten na de met 3-1 verloren kraker tegen Racing Genk. De nummer twee van de Jupiler Pro League zag de lijstaanvoerder uitlopen naar vijf punten, mede dankzij een betwistbare strafschop.

Vlak na rust, bij een stand van 1-1, kreeg Club-verdediger Brandon Mechele de bal ongelukkigerwijs tegen zijn hand. Arbiter Alexandre Boucaut liet in eerste instantie doorspelen, maar legde de bal na inmenging van de VAR toch op de stip. Vormer deed na afloop weinig moeite om zijn ongenoegen te camoufleren. "Onze vriend Boucaut, hé. Wat was hij slecht. In het verleden was hij al vaak tegen ons, dus dat wisten we op voorhand", reageerde hij tegenover Het Nieuwsblad.

Vormers telefoon stond zondagmiddag roodgloeiend. "Meteen na de wedstrijd kreeg ik een vloedgolf aan berichten van mensen die het een lachwekkende beslissing vonden." Ploeggenoot Stefano Denswil kon het ook niet geloven. "Hoe gaat dit aflopen? Moeten we gaan nadenken bij elke verdedigende actie waar we onze handen steken?", vroeg de oud-Ajacied zich hardop af. "Anders kappen we volgende keer ­Brandons armen af. Dan stelt het probleem zich niet meer."

Het penaltymoment is te zien vanaf 1.56:

Plaats een reactie

Meastro +474
maandag 15 april 2019 om 09:21
Ga maar naar PSV, dan krijg je juist goedkoop de penaltys mee i.p.v tegen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:25
Ruud, 3 x meer scoren en je had gewonnen.....jankerd
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:30
Waarom mag niet boos zijn over een veel te makkelijke gegeven strafschop tegen? Vreemd om iemand dan meteen een jankerd te noemen als je het mij vraagt.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:40
...jankerd!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:46
Aha je bent er zo een...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:48
nieuw account hoofdtrol ?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:31
MEASTROL.NL
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1159
maandag 15 april 2019 om 09:43
De Ligt vergeten met zijn aanstellerij? Ik zou naar Bayern gaan. Opvolger van Robbwn als Schwalbekoning. Ook dat aanstellerige gedoe met dat duel met El Hamdaoui
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:08
Lozano aansteller nr 1. Luuk de jong op 2. Aansteller en zeikert!
Vind ik leuk
10Wijnaldum +1159
maandag 15 april 2019 om 14:57
En op 3 Harry Decheveir
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:20
Je bedoelt Ajax man man
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:47
of naar ajax daar leggen ze hem ook altijd erg gemakkelijk op de stip .
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 09:21
Iedereen moet wennen aan de VAR ook in de Belgische competitie.
Vind ik leuk
Orphen89 +4025
maandag 15 april 2019 om 09:26
Ja lastig... absoluut niet opzettelijk en haalde er ook geen voordeel uit want waar de bal heen ging stond niemand van Genk.
maar arm was niet tegen het lichaam aan... Als ik het goed zeg schrijven de regels dan voor dat het een strafschop is. Maar geen kaart voor de speler die hands maakt. (denk ook niet dat hij hem gekregen heeft)

Het is een beetje een zware straf maar je kan ook niet voor elke uitzondering weer een nieuwe regel maken, nu komt het lullig uit maar zijn arm is niet langs zijn lichaam. Ik denk dat de scheids hier wel de regels heeft gevolgt. (Maar ik ken de regels ook niet 100%)
Vind ik leuk
Blindsy +20535
maandag 15 april 2019 om 09:36
Het was geen pingel, maar om er nu n complottheorie bij te verzinnen... Echt onzin. Club zelf ook n pingel (terecht) en Genk n goal op buitenspel afgekeurd zien worden (ook terecht). Dat gebeurt niet als n scheids tegen je is.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 09:49
Mijn twijfels over de VAR worden steeds groter.
Sommige beslissingen vind ik nog steeds vreemd.
Lozano geen strafschop(werd niet eens geraakt)
de Ligt geen strafschop(werd wel geraakt maar gingen beide voor de bal)
De scheidsrechters doen het in de broek voor de VAR.
En de VARmensen zijn vaak de slechtste scheidsrechters op de velden.
Van mij mogen ze de VAR weer afschaffen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 10:03
De De Graafschap-speler heeft zelf toegegeven dat hij Lozano wel raakte......
Denk je niet dat Lozano hem zelf genomen had als hij niet hard geraakt was?
Vind ik leuk
Erik-Vites +1054
maandag 15 april 2019 om 10:16
Het hele onvoorspelbare van het voetbal is weg zo.... Scheids-/ en grensrechters durven geen beslissing meer te nemen, want de VAR kan alsnog ingrijpen mocht er daadwerkelijk iets gebeuren. Grensrechters vlaggen bijna niet meer voor buitenspel, want als ze vlaggen en ze zitten fout kan dat niet meer terug gedraaid worden en achteraf kan dat allemaal wel als het blijkt wel zo te zijn....
Scheidsrechters fluiten met angst en beven, want vrije trappen of penalty's geven ze niet om dezelfde reden als de grensrechters...
Weg met die VAR!
Vind ik leuk
Snappi +321
maandag 15 april 2019 om 10:13
Schorsing voor Vormer? Ook de Belgen hebben moeite met de VAR. Kwestie van accepteren helaas.
Vind ik leuk
michelhx +4690
maandag 15 april 2019 om 11:44
Misschien moet met name Denswil zich eerst achter z'n oren krabben over z'n eigen functioneren bij de 1-0 en de 3-1.
Ja, de penalty was belachelijk, maar bij rust had Genk ook al met 4-1 voor moeten staan.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:54
Ik verdien elke week $ 7546 tot $ 9284 voor eenvoudig werk thuis. Vorige maand heb ik $ 29746 van deze baan gemaakt. Het is verbazingwekkend en eenvoudig om regelmatig inkomsten te genereren met dit geweldige ding. Ik stel voor dat jullie nu allemaal lid worden van dit bedrijf als onderdeel van de tijd en meer verdienen dan volledige inkomsten door deze link te volgen. Succes

>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­8.C­­o­­m
Vind ik leuk