Endt lyrisch over supertalent van Juventus: 'Dat is echt exceptioneel'

Endt lyrisch over supertalent van Juventus: 'Dat is echt exceptioneel'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 11:20ma 15-04-2019 om 11:20

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 11:59ma 15-04-2019 om 11:59

Moise Kean heeft de potentie om uit te groeien tot een speler van wereldformaat. Dat zegt Italië-kenner David Endt, die onder de indruk is van de jonge spits van Juventus. 

De negentienjarige Italiaan scoorde dit seizoen al zes keer in acht wedstrijden. Dat verbaast Endt niets. "Ik heb hem een paar jaar geleden zien spelen bij de Future Cup in Amsterdam", zegt de voormalig teammanager van Ajax tegen de NOS. "Hij viel toen al op en alle Italianen voorspelden hem een grootse toekomst. Hij heeft veel talent en is ook fysiek erg sterk."

Op zestienjarige leeftijd kwam Kean voor het eerst in actie namens het eerste van Juventus. "Dat iemand op die leeftijd al zijn debuut maakt, is echt exceptioneel. Zeker in Italië is dat heel bijzonder. Daar ben je met 24 jaar namelijk nog steeds een jonge speler. Hij heeft natuurlijk heel veel concurrentie bij Juventus, maar hij krijgt zijn minuten en dat is bijzonder."

Toch doen er ook minder positieve verhalen de ronde over Kean. Endt vergelijkt hem met enfant terrible Mario Balotelli. "In uiterlijk lijken beiden natuurlijk op elkaar, maar ook in gedrag. Kean is ook wispelturig en heeft ook op het veld Balotelli-neigingen. Een trainer uit de jeugd zei ooit eens dat hij gek in zijn hoofd is. Hij kleurt namelijk weleens buiten de lijntjes."

"Daarom denk ik dat het voor hem ook goed is dat hij nu terug is bij Juventus. Ze hebben daar een strikte gedragscode. Je moet je gewoon gedragen", aldus Endt. 

Plaats een reactie

Neusje +279
maandag 15 april 2019 om 11:24
Leuk spelertje. Heb je die van het GROTE Ajax gezien😉
🛠

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:29
Hou het even bij het topic grapjas.
Vind ik leuk
leozao +2688
maandag 15 april 2019 om 11:27
Kan hij daar geen team manager worden???
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:30
Probeert hij nou een wit voetje te halen bij Juve?
Vind ik leuk
PRICE +8101
maandag 15 april 2019 om 11:31
Wit voetje dat doet momenteel AAD de Mos, hij slijmt overal.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:32
Hahaha, Aad spagaat!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 12:13
Een wit neusje ook volgensmij
Vind ik leuk
PRICE +8101
maandag 15 april 2019 om 11:30
Grote kans dat hij dinsdag speelt tegen ajax.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:31
Het is toch niet te hopen dat we hier een tweede Balotelli hebben.

Laten we hopen dat hij een voorbeeld neemt aan spelers als Ronaldo.
Die mentaliteit maakt nou net het verschil.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:31
Endt probeert zijn uitspraken over doping goed te maken door nu lyrisch te zijn over Juve.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:32
Ze lijken echt niet op elkaar man
Vind ik leuk
mcmodd +28779
maandag 15 april 2019 om 11:37
Moise Kean, volgens een jeugdtrainer is hij “gek in zijn hoofd”. Ik heb nog nooit een goede voetballer ‘gek in zijn scheenbeen’ zien zijn, of in zijn linker schouder. Deze uitspraak hoorde ik al eens vaker, en ik kan er niks aan doen, steeds schiet ik dan in de lach.
Vind ik leuk
jonaathn +25
maandag 15 april 2019 om 11:40
"In uiterlijk lijken beiden natuurlijk op elkaar" wat is dat nou weer voor iets rasicistisch. Alsof Klaassen en De Jong en Clasie op elkaar lijken.
Vind ik leuk
DrDeef +2370
maandag 15 april 2019 om 12:54
Inderdaad, in uiterlijk lijken ze behalve huidskleur totaal niet op elkaar. Eigenlijk zegt Endt nog net niet; 'alle negers lijken op elkaar.' Maar je voelt bijna dat dat de achterliggende gedachte bij deze opmerking is.
Vind ik leuk
hydrowear +42
maandag 15 april 2019 om 11:51
Ik zag hem spelen tegen SPAL, hij heeft geen enkele bal goed geraakt !!!
Die overloper Endt moet goed opletten, deze Kean is niet zo goed.!!!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 11:57
Hou toch op zeg ! Sorry een supertalent ? Ja ja laat hij eerst maar die horlogeveren van zijn hoofd afhalen.
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
maandag 15 april 2019 om 13:32
tegenwoordig is iedereen talent.
Je kan bij je eigen ploeg kijken?
Bij ajax kan je goed zijn, ik wil ze erna nog zien spelen ergens?
De jong mag goed zijn, maar zal ie dat bij barca ook zijn?
De ligt is top, speelt maar in nederland..
Eerst zien en dan pas over talenten spreken.
Want talenten lopen er 10000000 van rond, en van die maken er maar weinig de top mee...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:36
Ben ik het deels met jou eens dat we te snel spelers met complimenten en superlatieven overladen. Wij hebben het kunnen zien aan El Ghazi, Bazoer en Krishna. Stuk voor stuk jongens met een gouden toekomst. Helaas weet ik niet waar het fout is gegaan.
Vind ik leuk
JUVENTUS11 +310
maandag 15 april 2019 om 14:56
mentaliteit en de club.
die jongens laten hun verleiden voor veel geld, weten niet waar ze terecht gaan komen. en bye bye toekomst.
Daarom ben ik blij hoe ze bij juve met spelers omgaan.
niet aan de regels houden is boete + schorsing + jeugd gaan helpen.

Daarom dat ik zeg van de jong naar barca, ik heb mijn twijfels..
Gaat zijn tijd verdoen op de bank, beter naar een club gaan waar hij elke match speelt.

Vind ik leuk
gerard.. +997
maandag 15 april 2019 om 11:58
Vd Ent pffffffff ex leider
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 11:59
Hij wordt pas ingebracht als Juventus vol op de aanval moet spelen. Laatste strohalm voor Juventus mits ze achter staan en het is de 80e minuut.
Vind ik leuk
Smithsonian +45243
maandag 15 april 2019 om 12:43
jammer dat hij toen niet naar pec ging.
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6423
maandag 15 april 2019 om 14:09
"Endt vergelijkt hem met enfant terrible Mario Balotelli. "In uiterlijk lijken beiden natuurlijk op elkaar,"

Ja tuurlijk joh, Al die negers lijken op elkaar toch, Endt?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:15
Ik verdien elke week $ 7546 tot $ 9284 voor eenvoudig werk thuis. Vorige maand heb ik $ 29746 van deze baan gemaakt. Het is verbazingwekkend en eenvoudig om regelmatig inkomsten te genereren met dit geweldige ding. Ik sstel voor dat jullie nu allemaal lid worden van dit bedrijf als onderdeel van de tijd en meer verdienen dan volledige inkomsten door deze link te volgen. Succes

>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­9.C­­o­­m
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:42
David Endt,Pfff daar wordt je moe van!!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:37
Hij kleurt niet alleen buiten de lijntjes, maar hij kleurt sowieso al David. (sorry moest 'm maken)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws