Van Dijk en Aké blinken uit in Engeland: 'Begint bijna belachelijk te worden'

Van Dijk en Aké blinken uit in Engeland: 'Begint bijna belachelijk te worden'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 13:14ma 15-04-2019 om 13:14

Virgil van Dijk en Nathan Aké kunnen terugkijken op een geslaagd weekend. De twee Nederlanders wonnen en maakten indruk met respectievelijk Liverpool en Bournemouth. 

Liverpool boekte een belangrijke 2-0 zege op Chelsea, terwijl Aké met Bournemouth gehakt maakte van Brighton: 5-0. Beide verdedigers zijn opgenomen in BBC's elftal van de week. 'Het begint bijna belachelijk te worden. Virgil van Dijk legt nu ook ballen klaar voor Mohamed Salah alsof hij Andrea Pirlo is', schrijft het Engelse medium

'Hij leidt zijn verdediging niet alleen alsof het een militaire operatie is, hij gaat nu ook beslissende passes geven. Is er iets wat deze man niet kan op dit moment?', luidt de positieve kritiek van de BBC op Van Dijk. 

Ook Aké kan rekenen op lovende woorden. 'Wederom een staaltje magnifiek verdedigend werk van Aké tegen Brighton. Als hij geen ballen aan het wegkoppen was uit zijn eigen zestien, dan was hij wel belangrijk bij schitterende counters.' 

Plaats een reactie

Meastro +474
maandag 15 april 2019 om 13:20
Jammer dat Ake niet goed genoeg voor nl elftal is..
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
maandag 15 april 2019 om 13:21
Prima om erbij te hebben.
Vind ik leuk
Pindarots +1485
maandag 15 april 2019 om 13:22
Tsjaa goede verdedigers hebben we genoeg. Of hij moet ook rechtsback kunnen spelen.
Vind ik leuk
Dedan002 +3179
maandag 15 april 2019 om 13:23
Het is een linkspoot en kan ook linksback spelen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:39
Liever Aké dan Blind. We zitten dun in de pure linksbacks.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1951
maandag 15 april 2019 om 14:10
Aké is net als Blind geen pure linksback..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:22
Als linksback vind ik de veel dynamischere Van Aanholt - die altijd in de basis staat bij Palace - een betere optie dan Aké, Aké is natuurlijk wel een prima centrale verdediger.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:23]
Vind ik leuk
Erik7494 +1499
maandag 15 april 2019 om 19:41
Ik denk dat Ake een hele goede verdedigende middenvelder is, beter dan De Roon.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:58
Ja zeker
Vind ik leuk
Dedan002 +3179
maandag 15 april 2019 om 13:22
We zitten voorlopig wel goed met de CV's bij Oranje. Van Dijk, de Ligt, de Vrij en Aké. Dat is wel eens anders geweest!
Vind ik leuk
Jorikkkk +43
maandag 15 april 2019 om 13:25
Aké lekker linksback zetten en Blind nooit meer opstellen (in de verdediging).
Vind ik leuk
Romarioo +874
maandag 15 april 2019 om 13:31
Helemaal mee eens
Ake nog jong en fris, hij is de toekomst, maar ik begrijp niet dat er voor blind word gekozen
En dan kunnen ze roepen ervaring, nou dat zag ik niet tegen Duitsland, met zoveel ervaring zou je de buitenspel val nooit ophouden
Blind is al bejaard
Vind ik leuk
Orphen89 +4024
maandag 15 april 2019 om 13:33
Blind wel opstellen alleen niet op LB.
Blind op het middenveld met Frenkie en Wijnaldum. de Roon naar de bank!
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +600
maandag 15 april 2019 om 13:41
Blinds balbehandelingsnelheid ligt veel te laag om van waarde te zijn op het middenveld.
Vind ik leuk
Peast22. +216
maandag 15 april 2019 om 14:02
Blinds balbehandelingssnelheid ligt vele malen hoger dan die van De Roon!!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:51
Alleen de roon is altijd op tijd het vuile werk van een ander op te knappen,dat red blind niet,die slaapt als het er echt op aan komt.
Vind ik leuk
LFCWARRIOR +600
maandag 15 april 2019 om 15:14
Ik heb de Roon nog niet zien spelen, dus daar kan ik niks over zeggen. Als die nog trager is, dan maar met 4 spitsen :)
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:15]
Vind ik leuk
Bint +434
maandag 15 april 2019 om 16:58
Blind gewoon als stofzuiger opstellen. Bal veroveren en afgeven. Dan heb je hem in zijn kracht. Niet in de verdediging of centraal op het middenveld en al helemáál niet als back. De man heeft de snelheid van een Afrikaan op de Noordpool.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:01
Blind gewoon op de bank.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1261
woensdag 17 april 2019 om 08:00
Lachen om dit trrug te lezen. Man van de wedstrijd tegen Juventus inmiddels.
Vind ik leuk
Orphen89 +4024
woensdag 17 april 2019 om 08:08
Inderdaad, maar ik heb nergens gezegd dat hij slecht is, alleen dat hij bij het NL elftal op het middenveld zou moeten spelen?

Want hoe goed hij ook speelde gister, hij gaat niet van Dijk of de Ligt van de CB posities afspelen.
Vind ik leuk
Romarioo +874
maandag 15 april 2019 om 13:28
Ooo je wel dat is hij wel alleen hij krijgt geen kans
Vind ik leuk
Wijndalum +1039
maandag 15 april 2019 om 13:31
Heb dit al vaker geopperd. Aké heeft bij Chelsea als jeugdspeler en binnen de Nederlandse jeugdelftallen vaak op 6’ gespeelt. Waarom niet proberen? Uitstekende speler met nog een enorme carrière voor zich.
Vind ik leuk
Dedan002 +3179
maandag 15 april 2019 om 13:34
Oranje speelt voornamelijk met de punt naar voren zonder echte '6', daarnaast is de rol van controleur al voor Frenkie de Jong en die gaat Aké er niet uit spelen denk ik. Wel een goed alternatief misschien.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 13:35]
Vind ik leuk
Wijndalum +1039
maandag 15 april 2019 om 13:42
Ik herinner me wedstrijden waar Koeman koos voor De Roon én De Jong. Ik vond De Roon daarin niet bepaald overtuigen.
Vind ik leuk
Dedan002 +3179
maandag 15 april 2019 om 13:45
Klopt, dat bedoel ik ook. Ze spelen met de punt naar voren, dus 2 controlerende spelers en een nummer '10' (jouw naamgenoot).

Alleen de Roon functioneert als box-to-box middenvelder, een ballenveroveraar met diepgang, waar de Jong de controleur is van achteruit.
Vind ik leuk
Hyena +30557
maandag 15 april 2019 om 13:53
Omdat Frenkie daar speelt?
Vind ik leuk
hantayo +1271
maandag 15 april 2019 om 16:01
Hij stond dit weekend ongeveer als opkomende linker-back, en je ziet dat als ie meer mag dan alleen verdedigen het ook een heel technische voetballer is die veel in huis heeft. Op nummer 4 en 6 spelen de Jong en van Dijk, dan maar linksback in oranje.
Vind ik leuk
NumbTen +299
maandag 15 april 2019 om 13:33
Niet genoeg voor NL elftal? Basis misschien niet als iedereen fit is, maar als Van Dijk of De Ligt geblesseerd is, is hij een uitstekende vervanger.
Vind ik leuk
fedor2501 +6517
maandag 15 april 2019 om 13:53
Niet goed genoeg voor Oranje???
Vind ik leuk
Simpe1949 +113
maandag 15 april 2019 om 13:59
Hij is allang beter dan Blind maar speelt niet bij de juiste club
Vind ik leuk
firewire2 +845
maandag 15 april 2019 om 14:23
ligt eraan in welk systeem, met van Dijk, de Ligt en Ake kan Nederland makkelijk 3-4-3 gaan spelen, das dan jammer voor de backs die er nu staan.
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
maandag 15 april 2019 om 15:20
Dat issie wel maar geen enkele bondscoach heeft blijkbaar het lef om Blind te passeren.
Vind ik leuk
hantayo +1271
maandag 15 april 2019 om 15:57
Ik vermoed dat je nog nooit een hele wedstrijd van Bournemouth gezien hebt, laat staan een heel seizoen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:20
Zit in het nl elftal maar niet in de basis
Vind ik leuk
DTM +19
maandag 15 april 2019 om 18:37
Maestro
Waarom niet dan?
Vind ik leuk
Bossie020 +6603
maandag 15 april 2019 om 13:20
1988 can be overdone
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:29
??
Vind ik leuk
MirakelMan +289
maandag 15 april 2019 om 13:34
I will see this through the fingers.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:36
Make it a little bit
Vind ik leuk
Bossie020 +6603
maandag 15 april 2019 om 14:53
That votes me happy
Vind ik leuk
Dedan002 +3179
maandag 15 april 2019 om 13:35
Well, that is another cook..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:49
Or cock? 😉
Vind ik leuk
Leedz +7984
maandag 15 april 2019 om 13:21
Ake mag wel naar Ajax komen als Tagliafico weggaat
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 13:21
Dat zou een stunt zijn van overmars.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:23
Speelt vrijwel altijd als centrale verdediger en dat is ook verreweg zijn beste positie, maar daarnaast kan Bournemouth ook zomaar 35-40 miljoen pond voor hem vragen.
Vind ik leuk
Leedz +7984
maandag 15 april 2019 om 13:33
Klopt, de vraagprijs zal nogal aan de hoge kant zijn...
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:37
En terecht ook wel, hij is een van hun key players, pas 24 en heeft nog een contract dat tot 2022 doorloopt, denk dat zijn ambitie ook meer is om de stap te maken naar de (sub)top in Engeland.
Vind ik leuk
Orphen89 +4024
maandag 15 april 2019 om 13:34
Maar dan kan Blind bij Ajax naar LB? Aké links in het centrum. Ik denk alleen dat Ajax hem inderdaad niet kan betalen.
Vind ik leuk
YC93 +975
maandag 15 april 2019 om 14:03
Dat zou echt een goede zet zijn blind naar linksback! Pakte tegen feyenoord uit ook goed uit
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:37
Max 20 kilo ok 🤪
Vind ik leuk
3-0achter +1531
maandag 15 april 2019 om 13:21
De beste verdeigers ter wereld spelen samen in het hart van de Oranje defensie. Heerlijk.
Vind ik leuk
jari11 +5298
maandag 15 april 2019 om 13:43
Dat is inderdaad prettig en ook wel is anders geweest. Probleem is dat je met Babel, Memphis en Bergwijn geen EK of WK finale gaat halen.. Voorin komen we zwaar tekort.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:54
Dan moet je je spelsysteem aanpassen,en niet zo dom op zijn hollands blijven spelen.
Vind ik leuk
jari11 +5298
maandag 15 april 2019 om 14:57
Dat klopt, gebeurd ook wel geloof ik. Dan nog kom je tekort tegen de absolute top denk ik.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:14
We kunnen een top counterploeg zijn.
Vind ik leuk
jari11 +5298
maandag 15 april 2019 om 15:29
Zeker zoals tegen Duitsland in de Nations league
Vind ik leuk
Maxx Jw +1588
maandag 15 april 2019 om 15:23
Babel is ook totaal overbodig met zn 32 jaar...zou liever wat jonger talent zien opbloeien. Danjuma of Kluivert bijvoorbeeld
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
maandag 15 april 2019 om 13:21
Is ake niet wat voor liverpool?

Hij is beter dan lovren & matip.
Vind ik leuk
Meastro +474
maandag 15 april 2019 om 13:24
Mag van mij, maar zie daar liever de ligt. Duo dat dan 200% op elkaar ingespeeld is.
Vind ik leuk
Smithsonian +45244
maandag 15 april 2019 om 13:37
Zou het mooist zijn, maar die gaat naar barca.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
maandag 15 april 2019 om 13:34
Dit is natuurlijk super nieuws voor Nederland..het gaat naar jaren ellende weer de goeie kant op ..er staat voor oranje mischien ook weer een mooie toekomst op het programma
Vind ik leuk
Snappi +320
maandag 15 april 2019 om 13:40
Mooi dat ze het zo goed doen. Er was een tijd dat we echt armoedig waren in de verdediging, nu hebben we een luxe. Zou Aké wel als linksback van het Nederlands elftal willen zien
Vind ik leuk
Hazelnoot +193
maandag 15 april 2019 om 13:51
Helaas krijgt een blinde de voorkeur boven dit talent.
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
maandag 15 april 2019 om 13:53
Op een dag is Nederland hofleverancier van de Premier League ;)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:59
Akë moet ookin het nederlands elftal spelen, gewoon linksback.
Vind ik leuk
2-1 +1636
maandag 15 april 2019 om 14:07
Zo goed was Van Dijk echt niet. Ramde veel ballen blind naar voren en was regelmatig heel nonchalant waardoor chelsea goede kansen kreeg.
Vind ik leuk
TheRedMen +3779
maandag 15 april 2019 om 14:59
Die ballen naar voren rammen was juist erg nodig. En ik neem aan dat je op de twee kansen van Hazard doelt, maar daar was Van Dijk niet bij betrokken. Voor de rest hebben Van Dijk en Matip helemaal niks weggegeven aan Chelsea.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:10
Ik verdien elke week $ 7546 tot $ 9284 voor eenvoudig werk thuis. Vorige maand heb ik $ 29746 van deze baan gemaakt. Het is verbazingwekkend en eenvoudig om regelmatig inkomsten te genereren met dit geweldige ding. Ik stel voor dat jullie nu allemaal lid worden van dit bedrijf als onderdeel van de tijd en meer verdienen dan volledige inkomsten door deze link te volgen. Succes

>>>>>>>>>>>>>>> w­­w­­w.W­­e­­b­­J­­o­­b­­9­­9.C­­o­­m
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:56
Rot nou is op met je criminele praktijken kneus
Vind ik leuk
Lion +1
maandag 15 april 2019 om 15:04
De enige goede plek voor Blind is thuis op de bank, de trage angsthaas staat er alleen maar in door invloed van zijn vader.
Vind ik leuk
Het Brein +4908
maandag 15 april 2019 om 18:10
Aké moet een mooie transfer maken van de zomer! Helaas te duur voor Ajax 🤔
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:55
Het is langzaam tijd dat Ake Blind uit de basis van oranje gaat spelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws