Van Seumeren: 'Het is helemaal geen werelddeal, het is een klotedeal! Waardeloos!'

Van Seumeren: 'Het is helemaal geen werelddeal, het is een klotedeal! Waardeloos!'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 14:10ma 15-04-2019 om 14:10

Frans van Seumeren is absoluut niet blij met de huidige televisiedeal met FOX. De eigenaar van FC Utrecht zegt dat in een openhartig interview met ELF Voetbal Magazine. 

Van Seumeren ziet de kloof tussen de Eredivisie en competities in omringende landen steeds groter worden. Dat heeft onder meer te maken met de beroerde deal met FOX, vindt hij. "Wij dachten hier in Nederland een werelddeal te hebben met FOX, maar het is helemáál geen werelddeal. Het is gewoon een klotedeal!"

In 2013 sloten de Eredivisie en FOX een overeenkomst voor twaalf jaar. Per seizoen wordt er ongeveer tachtig miljoen euro aan tv-gelden uitbetaald en verdeeld. "Waar-de-loos!", vindt Van Seumeren. "Nu zie je de ellende."

"Het tweede probleem is dat buitenlandse spelers hier nauwelijks naartoe komen, omdat ze als niet-EU-spelers 450 duizend euro moeten verdienen. België heeft dat probleem bijvoorbeeld niet. Dat maakt die competitie interessant."

"In Nederland kunnen alleen Ajax, PSV en Feyenoord dat doen, de rest denkt wel een paar keer na voordat ze een niet-EU-speler aantrekken."

Lees meer over:EredivisieFC Utrecht

Plaats een reactie

utrechtfan +1276
maandag 15 april 2019 om 14:13
80 miljoen over een hele competitie is gewoon een lachertje in vergelijking met buitenlandse competities. TV inkomsten zullen omhoog moeten willen we weer een beetje aanhaken!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:15
Klopt maar lijkt me redelijk onhaalbaar...
kan me niet voorstellen dat de NL- competitie ook volop in andere landen gekeken word zoals wij hier Engeland/Spanje/ Duitsland bijvoorbeeld volgen..
Vind ik leuk
Shelbourne +6192
maandag 15 april 2019 om 14:57
Toch is 80 miljoen een schijntje. De afgelopen jaren zijn de tv rechten overal enorm gestegen.

In het buitenland zal men niet alles zien van de Eredivisie zien maar tegenwoordig zie je op FOX en Ziggo ook de meest exotische competities. Volgens worden er best wel wat Nederlandse wedstrijden in het buitenland uitgezonden.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:23
Clubs in de championship krijgen meer dan de Nedrlanmdse clubs per jaar .
De eerste jaren was de deal met FOX misschien een redelijke deal , maar een contract van 12 jaar is gewoon dom , als je ziet hoe de tv gelden in de rest van Europa nu aan het stijgen zijn .
Vind ik leuk
companen +2363
maandag 15 april 2019 om 15:36
Het triest en slecht onderhandeld je zou verbazen hoeveel interesse is voor de eredivisie in het buitenland. Ik woon in Georgië en komen hier genoeg live wedstrijden van de eredivisie hier op tv. Naast Duitsland, Spanje, Italië, Engeland, Frankrijk en Portugal.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:15
Dat komt waarschijnlijk omdat de Georgische competitie niet zo goed is .
Ik woon in England , en hier is er dus 0 interesse in de ED , Engelsen zijn eigenlijk alleen maar geinteresseerd in de pl .
Als ze hier Ajax-Feyenoord uit zouden zenden zouden er echt niet veel mensen kijken .
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 05:49
Dat is dan per land erg verschillend. Ik woon in Canada (Vancouver). Als je wilt kun je hier alle wedstrijden kijken. De vraag is of dat ook gebeurt. Hier zijn ze niet zo dol op soccer😔
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:55
Vancouver lijkt me echt een heel mooie stad , daar wil ik echt nog een keer naar toe .
Dat zal inderdaad heel erg veel schelen per land , Engelsen zijn zowieso niet zo geinteresseerd in andere competitie's , die hebben de pl heilig verklaard .
En alleen de Engelsen zelf begrijpen waarom .
Ik vind het namelijk een overschatte competitie , die eigenlijk compleet overeind word gehouden door buitenlanders .
De meeste clubeigenaren bij de topclubs komen uit het buitenland , en de meeste managers en spelers ook .
En verder kan de pl nooit zo goed zijn als dat ze hier zeggen , want sinds 2012 heeft er geen 1 Engelse club de cl gewonnen , en stond alleen Liverpool vorig jaar in de finale .
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:17
Marokko*
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:35
Ligt eraan, nu Ajax indruk maakt in de CL komt dat ook de Eredivisie ten goede. Daarom is Europees succes voor NL'se clubs ook essentieel.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2607
maandag 15 april 2019 om 14:17
Die landen hebben toch veel meer inwoners, dus meer abonnees, dus meer inkomsten. En kunnen dus ook reclame duurder in de markt zetten.
Geen idee wat Fox verdient aan de ED maar vast een stuk minder dan bijvoorbeel men in Engeland verdient aan het voetbal.
En de ED verkopen aan andere landen is ook geen ruk waard.
Vind ik leuk
Wim Horst +1236
maandag 15 april 2019 om 14:40
idd in Londen wonwn al meer dan 12 miljoen mensen! dus inkomsten vergelijken is onmogelijk.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:20
Ja idd erg weinig en ontzettend stom om een zo onwijs lang contract te tekenen, 12 jaar? Wtf? Waarom niet gewoon 3 of 5 jr zoals de EPL
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:55
sommige clubs krijgen idd minimaal 80 miljoen per seizoen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:13
Maar hangt het aantrekken van een niet-eu-speler dan alleen af van tv gelden? Snap best dat het kut is dat deze regel er is, maar er zijn meer manieren om aan geld te komen voor dit soort spelers
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:14]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:18
Als je inkomsten beperkt zijn, is 450k erg veel geld.
Kijk naar de begrotingen van de 18 clubs en je kunt inschatten hoeveel clubs zo’n speler kunnen halen. Utrecht hanteert een max van 250k. Dus moeten ze allemaal een Europees paspoort hebben.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2607
maandag 15 april 2019 om 14:13
Hij spreekt over een slechte deal, maar gooit wel zelf elk jaar veel geld in een bodemloze put.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:14]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:16
Met een betere TV deal zou hij dus zelf minder geld erin hoeven te steken.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2607
maandag 15 april 2019 om 14:18
Dat is jouw aanname.
Hij blijft geld steken in een club waar ie weinig van terug gaat zien.
Vind ik leuk
Cappie +7986
maandag 15 april 2019 om 14:25
Maar boeit dat feit iets voor de tv-gelden deal?
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2607
maandag 15 april 2019 om 14:54
Hetzelfde dat het mij niet boeit wat Van Seumeren van de TV deal vind.
Hij zit zelf aan tafel bij de onderhandelingen toch?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:54]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:22
Nee. Daar heeft hij niet bij gezeten. Er boeit je weinig maar je spuit wel ongezouten je mening.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:11
Ik denk precies hetzelfde
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2607
maandag 15 april 2019 om 21:33
Gefeliciteerd met je nieuwe profiel!
Vind ik leuk
Fentas +890
maandag 15 april 2019 om 14:55
Dat is die man zijn hobby, hobby's kosten geld.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:21
Het is duidelijk dat jij niet op de hoogte bent van de financiën van FC.
Doel is zo hoog mogelijk eindigen met een gezonde bedrijfsvoering en niet om een giga banksaldo op te bouwen.
Vind ik leuk
mcmodd +28779
maandag 15 april 2019 om 16:07
Wat een waardeloze vent ben jij zeg. Wat drijft jou om zo’n reactie te geven. Ik gun jou en alle andere clubs zo’n fijne eigenaar die tevens ook zoveel kan en wil betekenen voor zijn club. Geen club zou nee zeggen tegen de manier hoe Frans van Seumeren FC Utrecht steunt, enkel jaloezie kan zo’n opmerking veroorzaken.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:37
helemaal waar wat je zegt .
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2607
maandag 15 april 2019 om 17:23
Jaloezie voor wat?
De geweldige titels en bekers die jullie elk jaar winnen?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:23
Wat ben jij sneu.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2607
maandag 15 april 2019 om 20:25
Net zo sneu als jullie prijzenkast??
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:16
Stop alsjeblieft. Ik kom niet meer bij van je gevoel voor humor. Vast Amsterdamse humor.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2607
maandag 15 april 2019 om 22:34
Fout gegokt.
Nog een keer.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 23:15
Nee. Dat ben je niet waard.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2607
maandag 15 april 2019 om 23:49
Ach stakkertje toch.
Lees gewoon wat er staat.😂😂😂😂
Vind ik leuk
mcmodd +28779
dinsdag 16 april 2019 om 09:30
In je profiel lees ik dat je onbekend bent bij alle clubs. Ze willen je niet erbij hebben, wat verstandig is. Je zou het gemiddelde intelligentieniveau terugbrengen naar 0 en ze durven het niet aan. Misschien zou je kunnen proberen om iemand te vinden die je een beetje kan opvoeden. Ik weet het, achterstanden die zo groot zijn werk je nooit meer helemaal weg, maar het is toch altijd de moeite van het proberen waard.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:15
Nou dan ben je slecht geinformeerd, ze draaien inmiddels al 2 jaar zwarte cijfers en hij heeft er net zoveel uit gehaald als ingestopt
Vind ik leuk
Justin Kees +3652
maandag 15 april 2019 om 17:26
Correctie... dat doet hij dus niet elk jaar. Utrecht moet zelf de broek ophouden en alleen bij een te kort, moet hij bijspringen.
Daarbij is het zijn hobby en die kosten geld.

Het gaat Frans om het NL voetbal in het algemeen en op dat punt heeft hij gelijk. Zo moeilijk is dat niet, om te begrijpen...
Vind ik leuk
Johnnies +2825
maandag 15 april 2019 om 21:39
Jij moet je eens verdiepen hoe het reilt en zeilt bij utreg, voordat je onozolle uitspraken doet. Je lult als een kip zonder kop.
Vind ik leuk
G.Kopf +5793
maandag 15 april 2019 om 14:13
vSeumeren wilt zeker een gros Aziaten en Afrikanen voor min loon hierheen halen en hopen dat er wat tussenzit
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:16
En wat is daar verkeerd aan ?
Belgie kan het waarom hier niet ?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:19
In België voetballen er onderhand meer Afrikanen dan Belgen. Er zitten daar echt amper talenten tussen, gewoon pure middelmaat en mensenhandel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:24
Zoals Ajax nu doet bedoel je?
Vind ik leuk
G.Kopf +5793
maandag 15 april 2019 om 14:19
Wel lullig voor die mensen die voor die handel gebruikt/misbruikt worden.
Vind ik leuk
Cappie +7986
maandag 15 april 2019 om 14:25
Hoezo worden die misbruikt? Ze mogen naar Europa en verdienen ook nog eens best aardig.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:17
Maar dat niet EU-spelers zoveel moeten verdienen slaat natuurlijk ook helemaal nergens op, in feite worden dan EU-spelers en dus ook Nederlanders gediscrimineerd...
Vind ik leuk
G.Kopf +5793
maandag 15 april 2019 om 14:18
Nee het is een gekke regel uit de tijd dat mensen niet om alles wat gebeurde discriminatie! riepen en ontwikkeling eigen talent nog voor mocht gaan.
Maar het werkt als voetballand eigenlijk wel tegen je idd.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:22
Maar wat is het verschil met een speler uit een ander EU land en een land buiten de EU in verhouding tot de ontwikkeling van eigen jeugd? ook binnen de EU lopen er genoeg rond die de eigen jeugd zouden kunnen gaan dwarsbomen.

Het is gewoon raar, als jouw baas in jouw land een werknemer buiten de EU haalt met dezelfde of misschien minder capaciteiten maar die betaald hij een veelvoud van jou salaris voel je je ook beledigd lijkt me.
Vind ik leuk
G.Kopf +5793
maandag 15 april 2019 om 14:25
Dan krijg je Italiaanse praktijken waar bv Juventus vorig jaar 300 spelers heeft aangenomen en Roma iets van 200.
Dat kan namelijk makkelijker met mensen uit arme en 3e wereld landen.

Herstel, bijna 90.
Ik had meerdere seizoenen geselecteerd toen ik op 300 uitkwam.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 15:24]
Vind ik leuk
Cappie +7986
maandag 15 april 2019 om 14:26
300 spelers heeft aangenomen?
Ben wel benieuwd naar een bron...
Vind ik leuk
G.Kopf +5793
maandag 15 april 2019 om 14:56
Oké dit seizoen betrokken bij 97 transfers.
Maar iemand van hier had mi een lijst laten zien op transfermarkt en dat was schrikken hoeveel die Italiaanse clubs handelen.
Atalanta vorig seizoen 130 bv
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:36]
Vind ik leuk
Cappie +7986
maandag 15 april 2019 om 16:20
Ik heb even gekeken op transfermarkt website en je hebt inderdaad bijna gelijk met die 97 (89 volgens mij). Ik vond die 97 namelijk ook al belachelijk hoog. Maar ze doen dat daar ieder seizoen inderdaad... veel kopen en verkopen. Begrijp niet zo goed waarom. Al zit er ook wel wat dubbelingen in van spelers die terugkomen van verhuur en dan weer vertrekken, maar dat zijn er ook heel veel.
Vind ik leuk
G.Kopf +5793
maandag 15 april 2019 om 17:09
Ja ik had bv Higuain verhuur, terug, verhuur teveel. En vast wat andere.
Ik denk ook dat ik meerdere seizoenen selecteerde, IPV terug naar vorige seizoen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:27
Maar dan moet er dus een grens komen op het totaal aantal buitenlanders wat onder contract staat bij je club....maar niet het verschil met EU of geen EU.

Maar goed ieder zijn mening, snap jouw punt ook heel goed alleen nogmaals ik zou de regelgeving dan anders inrichten.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2956
maandag 15 april 2019 om 16:25
Oké, ik zal het eens uitleggen. Als EU lidstaat mag je geen regels doorvoeren die burgers van andere EU staten benadeeld. Een minimum loon eis voor niet Nederlanders discrimineert andere EU burgers en dat mag niet volgens de EU wetgeving. Waarom discrimineert het? Omdat het de kans verkleint dat zij in Nederland aan de slag kunnen en dat druist in tegen het principe dat EU burgers zich vrij mogen bewegen binnen de EU.

Het is daarom dus mogelijk dat Nederland deze regel toepast maar bijvoorbeeld België niet. Dat is compleet de domme schuld van de Nederlandse overheid.
Vind ik leuk
jamesquinn +4222
maandag 15 april 2019 om 15:22
Je mag geen regel hebben waaruit volgt dat spelers uit andere eu landen meer moeten verdienen dan spelers ui eigen land. Dat zou namelijk het vrij verkeer van werknemers belemmeren.

En over dat het raar is: het idee is juist dat een buitenlandse speler met dezelfde kwaliteiten niét wordt gehaald, omdat ie zo duur is. Alleen als ze wat toevoegen, zal men zo’n dure speler halen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:52
Dat klopt ook helemaal wat je zegt, maar dan is het toch belachelijk dat dit niet geld voor spelers buiten de EU..

En ik begrijp ook dat clubs minder snel geneigd zijn die spelers te halen, maar persoonlijk vind ik het behoorlijk krom allemaal.

Vind ik leuk
jamesquinn +4222
maandag 15 april 2019 om 18:43
Waarom vind je het belachelijk dan?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:51
Omdat je dan als nog een verschil maakt tussen spelers uit de EU of buiten de EU.

Als er een verschil zou moeten zijn zou dat in mijn ogen zijn Spelers uit NL en daarbuiten.. maar goed blijkaar als ik de andere reacties zo lees is dat niet haalbaar.
Vind ik leuk
Thobar +4659
maandag 15 april 2019 om 16:01
Het is geen specifieke voetbalregel maar gewoon algemene wetgeving. Wanneer bedrijven vinden dat ze iemand uit een niet-EU land nodig hebben omdat hij zogenaamd zulke specifieke kwaliteiten heeft bv ICT dan moet dat ook tot uitdrukking komen in de salariëring.
Doe je dit niet halen bedrijven geen Oostblokkers meer maar Afrikanen, Indiërs, Chinezen, Pakistanen en Filipinos
Vind ik leuk
Dedan002 +3179
maandag 15 april 2019 om 14:17
Kijk naar Ajax en PSV die spelers halen uit Brazilië, Argentinië en Mexico bijv. De overige clubs kunnen dat niet ivm de salarisregel.

Hierdoor blijven Nederlandse clubs heel beperkt in het halen van spelers aangezien de vijver een stuk kleiner is.

In Belgie heeft men dat probleem niet en dat maakt echt wel een verschil.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:34
Waarom heeft Belgie dat probleem niet?

Het is toch een EU regel?

Sjoemelt België of zijn we weer roomser dan de paus in Nederland?

Wie heeft die regel verzonnen?
Vind ik leuk
Dedan002 +3179
maandag 15 april 2019 om 14:56
Is een Nederlandse regel.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:38
Precies en daarom is de Belgische competitie vergeven van de middelmaat en zitten de eredivisie en KKD vol met Nederlands talent en niet EU toppers.
Vind ik leuk
mcmodd +28779
maandag 15 april 2019 om 16:43
Dedan, dit is precies het probleem, maar hier gaan dan weer mensen met de redenatie op de loop. Ze zoeken het andere uiterste en beweren: “wat moeten ze dan? Dat clubs ze voor een hongerloontje uit Afrika hierheen halen?”

Ik vraag me af waarom er nu weer zo’n schijnvertoning van moet worden gemaakt. Je kunt Afrikaanse talenten toch ook dezelfde salarissen als Europese spelers geven?
Vind ik leuk
rexxo +16780
maandag 15 april 2019 om 14:17
Tijd voor andere deal of zoeken naar een andere aanbiedier, laat de KNVB maar een top verkoper aannemen die op zoek gaat.

Die deal met FOX is ruk en graag meteen op zoek naar andere analisten en commentatoren wat een drama die gasten iedere uitzending.

Allemaal met een anti clubvoorkeur die zie niet eens verbergen.
Vind ik leuk
AlwaysMe +2956
maandag 15 april 2019 om 16:27
tegen de tijd dat die topverkoper zijn contract heeft uitgediend is die FOX deal nog steeds niet verlopen. 12 jaar, wie verzint zoiets?
Vind ik leuk
rexxo +16780
maandag 15 april 2019 om 16:48
Echt he, zo slecht, kan alleen bij de KNVB, FOX lacht zich een ongans,

Het is geen goed refentiekader en ik ken niet het exacte bedrag maar volgens mijn ontvangen clubs uit PL meer als £ 100M per jaar.
Vind ik leuk
#Keizerout +50391
maandag 15 april 2019 om 14:19
Dat slaat echt nergens op.
Je maakt je eigen positie gewoon slechter als je heel veel goedkope talenten voor jouw clubs heel duur maakt.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:34
Precies en die matige spelers blokkeren de ontwikkeling van de Frenkie's en Dumfries
Vind ik leuk
mcmodd +28779
dinsdag 16 april 2019 om 15:22
G. Kopf. Die losse flodders met onzin moet je gewoon hier en daar blijven strooien. Steeds als je dat doet sla je de plank mis en kan iedereen zien dat je je gedraagt als de eerste de beste onbenul. Het zal je w.s. niet schelen, dus ga maar rustig door met jezelf voor gek zetten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 15:25]
Vind ik leuk
G.Kopf +5793
dinsdag 16 april 2019 om 15:26
Je schiet losse flodders.
Maar dat ik af en toe wat onzin strooi kan kloppen.
Alleen ik kom wel met onderbouwingen meestal wel, als ik beweer dat een ander dat doet 😘
En mensen proberen te beledigen doe ik niet zo gauw, teken van zwakte.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 15:32]
Vind ik leuk
G.Kopf +5793
dinsdag 16 april 2019 om 15:36
In 1996 besloten de profclubs en de overheid gezamenlijk tot de invoering van de huidige regels, ter bescherming van de Nederlandse spelersmarkt en ter voorkoming van een toestroom van goedkope, buitenlandse voetballers. Besloten werd dat voetballers van buiten de Europese Unie minimaal anderhalf keer het gemiddelde eredivisiesalaris moeten verdienen om in aanmerking te komen voor een werkvergunning.

Vind ik leuk
mcmodd +28779
dinsdag 16 april 2019 om 15:41
En dus concludeer jij maar dat Van Seumeren wat Afrikaanse spelers hierheen haalt om voor een minimum salaris hier te laten voetballen? Je haalt een man neer die totaal niet van onrecht houdt, die de mensenrechten hoog in het vaandel heeft staan en naast het helpen van FC Utrecht nog vele sociaal goede doelen steunt.
Vind ik leuk
G.Kopf +5793
dinsdag 16 april 2019 om 15:54
Dat was idd mijn conclusie ja.
Wat een filantroop het dan ook mag zijn, ik ben toch een beetje bang dat er clubs aan een soort van mensenhandel gaan doen.
Bv wat er in Italië gebeurt.

Nou is dat natuurlijk wat het moderne voetbal een beetje op gebaseerd is, iig het gebeuren buiten het veld met die zaakwaarnemers enzo. Soort van mensen handel, hoewel ze zelf hun handtekening zetten natuurlijk.
Maar dat deden koks in Dubai ook voor een dollar per dag.
Ik vind het allemaal een beetje moeilijk.
En het is een warrig verhaal geworden.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 15:54]
Vind ik leuk
Dub_Rtd +6423
maandag 15 april 2019 om 14:14
Ja, dat had ik in 2013 al in de gaten dat ze de rommel voor een appel en een ei hadden verkocht.
Volgens mij zat je toen ook al bij utrecht en had je beter toen wat kunnen zeggen.

80 miljoen per jaar.
Huddersfield gaat de komende 2 seizoenen £150 miljoen in de Championship opstrijken.

1ste divisie moet af van buitenlanders.
Gooi er maar dezelfde regels tegen aan als ze in Duitsland voor de 3de bundesliga hebben.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:15]
Vind ik leuk
jari11 +5295
maandag 15 april 2019 om 14:16
Waardeloos inderdaad, als je wilt dat de Eredivisie meer aanzien krijgt buiten Ajax en PSV moeten er snel dingen veranderen!
Vind ik leuk
#Keizerout +50391
maandag 15 april 2019 om 14:17
Eindelijk zegt iemand er een keer iets van.
Vind ik leuk
Mozes24 +1164
maandag 15 april 2019 om 14:18
Belgische en Nederlandse competitie is redelijk gelijkwaardig. Vind alleen dat de bedragen richting de clubs anders verdeeld moeten worden. Snap dat er meer animo is voor een wedstrijd van topclubs maar de verschillen financieel gezien worden alleen maar groter.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
maandag 15 april 2019 om 14:18
Een deal van 6 jaar geleden en van Seumeren wordt nu pas boos. Snaptje hij dat 6 jaar geleden nog niet.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:22
Probleem is en te lage inkomsten uit tv rechten en de verdeelsleutel.

Hierdoor zullen de verschillen alleen maar groter worden en ten koste van de competitie gaan.
Vind ik leuk
hollister +1332
maandag 15 april 2019 om 14:22
Ik denk dat Ajax zodra het contract met FOX is afgelopen haar tv rechten zelf gaat verkopen... tegen die tijd nl 2023/2024 start de UEFA waarschijnlijk met een nieuwe opzet van de CL en EL... die dan niet meer gerelateerd is aan de nationale competities.. Ajax zou dan een veelvoud aan tv rechten kunnen krijgen indien ze bij de beste 32 clubs van Europa behoren en zich bij die competitie weten te voetballen..daarbij vind ik wel dat de TV gelden wat eerlijker verdeeld moeten worden .. misschien niet gelijkmatig maar wel met een minder groot verschil.. wel zou dan de voorwaarde moeten zijn.. geen kunstgras en de competitie terug naar 16 teams
Vind ik leuk
tikkietoe +6455
maandag 15 april 2019 om 14:24
Van Seumeren maakt zich tenminste boos ten opzichte van de enorme scheefgroei met Belgie.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:40
Idd scheefgroei: wij de toppers en de Nederlandse talenten en de Belgen de Afrikaanse middelmaat.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:29
Geen Frans helemaal gelijk!
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
maandag 15 april 2019 om 14:32
Weet je wat een waardeloze deal is? 7 miljoen voor Labyad.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:47
Labyad was idd een topdeal.
Al dat geld vervolgens weggeven aan Advocaat en vd Brom, vind ik niet zo handig.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:13
Gingen door advocaatje toch mooi van plek 14 naar 5..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:17
En met vd brom weer terug en
7 miljoen weggegooid
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:21
7 miljoen 😅 wie denk je dat we zijn?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:23
2 jaar Advocaat en 3 jaar vd Brom is 7 miljoen.

Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:30
Dikkie Dick kwam pas sinds oktober dacht ik, dus zal hooguit een miljoen hebben gekost incl. Petrovic. Dan zal vd brom wel wat minder opstrijken, dus denk totaal een miljoentje of 3.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:36
Ik denk gauw 5 miljoen
Daarbij nog de afkoopsom voor vd Brom die overal vroegtijdig vertrekt en ook bij AZ weg moest. ( dit keer liep zijn contract af.)
Ik weet niet of vd Brom zijn eigen staf mee neemt, dat moet je er ook bijtellen. Petrovic ( in Den Bosch begonnen) is ook een dure jongen. Wie weet neemt vd Brom er wel twee mee.

Update: vd Brom neemt Haar mee, Haar heeft ook voor drie jaar getekend. Tel er maar weer half miljoen bij.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:40]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:40
Dat vroegtijdig vertrekken sluit ik ook niet uit idd. 4, 5 miljoen klopt dan wel zo ongeveer. Petro misschien wat voor den bosch dan? Jordania heeft daar vast wel poen voor.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:45
Haha. We hebben Petro al gehad. Het is niet meer zijn kloep ook.
Jordania mikt hoger. Van Bronkhorst, Cocu zo iets. En als we promoveren blijft Boessen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:49
Gio zou mooi zijn! Haal dan nog even het kunstgras eruit en dan ben je welkom in de eredivisie
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:53
Kunstgras gaat er sowieso uit!
Deze week horen we weer wat van de Knvb. Het gaat zeker goedkomen maar het duurt zo verschrikkelijk lang dat er opties op spelers zijn verlopen en je moeilijk kunt begroten.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:58
Stuntje zoals Bazoer vind ik mooi..
Ik hoopte al op Babel, maar die gaat zo goed dat hij naar de top kan.
Dijks dan maar....
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:19
Dijks is nu cultheld bij Bologna dus geef je weinig kans.😁 Misschien Vincent Jansen?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:41
Zou stunt zijn
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:43
Jordania steekt er nog niet veel in omdat de KNVB iets heeft gevonden wat er niet is schijnbaar , nu kan den bosch wat gaan doen en ligt die klote knvb dwars
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:50
Jordania steekt er wél veel in, hij is alleen nog geen eigenaar.
Tot hij eigenaar is, fungeert hij als de Van Seumeren van Den Bosch.
Over een tijdje is hij wel eigenaar en kan hij echt doorpakken.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 17:54]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:39
Daarom steekt hij er ook nog niet veel in ,en ik heb dat gehoord van de man die de papieren voor de wetstrijd bij houd , en de mensen daar heel goed kent ,en dat is Boy Robeerst .
Net wat jij ook zegt ,hij kan nog niet los omdat hij nog geen eigenaar is , zolang dat niet is doet hij niet wat hij eigenlijk wil .
Hij kan er een stabiele eredivisie club van maken ,en daar is geld bij nodig ,jammer dat den bosch dat al niet is ,ik heb dat nooit gesnapt .
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:54
Komt goed.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 20:38]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:18
Nou ik geloof nooit dat het slechter kan dan onder Dicky, het is niet om aan te gluren, vooral de thuiswedstrijden, al 3x 0-0 in de laatste 2 maanden bijvoorbeeld
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:42
Goedkoper wel😂
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:25
Dicky en goedkoop?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:28
Neeee. Ik zeg elke ander zal goedkoper zijn dan Dicky
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:29
En beter
Vind ik leuk
mcmodd +28779
dinsdag 16 april 2019 om 15:29
FCDENBOSCHFOREVER, uitgaande van jouw standpunt hebben we dus Advocaat en v.d. Brom voor niks. Dat is dan toch mooi meegenomen?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 18:26
Haha nee dat staat er niet. Er staat dat elke trainer goedkoper zal zijn dan Dicky.

Ik begroot Vd Brom en Advocaat samen op 5-7 miljoen.

Vind ik leuk
Johnnies +2825
maandag 15 april 2019 om 21:45
Nee hoor, kopen we wel terug voor €100.000.
Vind ik leuk
berwi +516
maandag 15 april 2019 om 14:41
frans je hebt 100% gelijk het is een klote deal met fox
Vind ik leuk
Friend +400
maandag 15 april 2019 om 14:42
Heldere visie van Van Seumeren , maar wordt niks mee gedaan !
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:38
Je kan er ook niets meer aan doen. Twee partijen hebben met hun volle verstand contract getekend.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:44
Fox vaart er wel bij .
Vind ik leuk
pico323 +7886
maandag 15 april 2019 om 14:54
fox vind ik niet echt bijzonder met die Jan Joost, Verbeek en het is altijd pro de top drie. hoe goed ik ajax ook vind maar de rest hangt erbij en word bijzonder vaak genegeerd door de heren. Utrecht Vitesse Heerenveen zijn prachtige clubs. net als Sparta Twente en Az enz
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 14:55]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:58
Ze zitten commentaar te leveren zonder 5 spelers van Twente, Sparta of Den Bosch te kunnen noemen.
Vind ik leuk
jochempje +4803
maandag 15 april 2019 om 15:09
Volgens mij was hij er toen zelf bij.
Vind ik leuk
leozao +2688
maandag 15 april 2019 om 15:25
Dat kan Utrecht ook, je moet alleen een beetje helpen van Seumeren.
Vind ik leuk
BS +1394
maandag 15 april 2019 om 15:31
Fox ligt in een deuk met deze deal. Een veel te lang contract, deze sommen geld zijn inmiddels helemaal achterhaald. En wat betreft niet EU spelers heeft Frans ook helemaal gelijk, die achterlijke regel past alleen Nederland toe
Vind ik leuk
maddog66 +54
maandag 15 april 2019 om 21:08
Ik vind het inderdaad belachelijk dat een niet EU speler minimaal 450.000 moet verdienen. Slaat nergens op en is gewoon een vorm van positieve discriminatie. Sowieso moet deze regel dan ik elk land gaan gelden!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:37
Achteraf is mooi wonen. Overeenkomst is met volle verstand getekend.
Vind ik leuk
patjeado +265
maandag 15 april 2019 om 15:42
Als iedereen die hard roept dat het bedrag te laag is een abonnement zou nemen kan FOX een hoger bedrag bieden lijkt me. Er zijn gewoonweg te weinig abonnees.
Vind ik leuk
Bint +434
maandag 15 april 2019 om 16:55
Nee hoor, dan lacht Fox zich helemaal de ballen bloot. Fox is de enige geïnteresseerde in de Nederlandse markt op dit moment. Lees: die zulke bedragen kan/wil betalen. De NOS zou wellicht interesse hebben in de Eredivisie wedstrijden en Veronica met John de Mol ongetwijfeld ook, maar die kunnen nooit een deal betalen van 80 miljoen per jaar.
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 15:50
Heeft hij groot gelijk in. Hoewel de Erredivisie natuurlijk lang niet zo mediageniek is als de PL of de PD is 80 miljoen per jaar wel heel erg weinig. Dat is iets minder dan de helft van wat een Engelse club alleen krijgt uitgekeerd.
Vind ik leuk
4everfcu +5487
maandag 15 april 2019 om 16:21
vooral de buiten eu regel die bedacht is om de verschillen tussen de grote en de kleintjes te verkleinen werkt averechts de kleintjes kunnen geen buiten eu spelers meer betalen terwijl dat in bvb belgie geen probleem is.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:22
Is inderdaad een fooi.
Schijtdeal 1ste klas.
Vind ik leuk
DeNeutrale +288
maandag 15 april 2019 om 16:23
@jamesquinn
Vrij verkeer van goederen, diensten en werknemers (mensen) geldt alleen binnen de 28 landen van de EU. Als Engeland er niet meer bijhoort, moet er een deal komen, die dat regelt. Daarom is men huiverig voor een Brexit met een no-deal!
Vind ik leuk
Cookee +12978
maandag 15 april 2019 om 18:17
Klopt, wel grappig hoe een paar volksmenners het hele volk in de psychose duwen, wij hebben hier een Baudet, die is net zo.
Gevolgen voor maatregelen hebben politici meestal geen kijk op, he?
Vind ik leuk
jamesquinn +4222
maandag 15 april 2019 om 18:48
Ik snap niet helemaal waar je nu op reageert. Heb ik iets over het VK gezegd?
Vind ik leuk
Linders +41
maandag 15 april 2019 om 16:45
Om er miss nog iets van te maken moet NL en BELGIË samen gaan ,en dan doe je de beker van Nl en België gewoon los van de competitie gewoon van eigen land !voor de amateurs, eerste divisie, en de clubs eigen land zo heb je nog iets van je zelf in NL en België. Hoop dat dan de sportzender dan wel mee gaan .
Vind ik leuk
Cookee +12978
maandag 15 april 2019 om 18:15
Gooi de tob-3 maar naar Schotland, dan wordt de ED een stuk spannender en dan kan bv Vitesse of AZ kampioen worden. Dan kunnen clubs als NAC, Sparta, Twente, NEC erbij, kan hartstikke leuk worden.
Onze tob-3 spelen toch al geen leuk voetbal en willen wel het merendeel van het geld.
Vind ik leuk
Bint +434
maandag 15 april 2019 om 16:53
Die niet-eu regel is inderdaad wel een pijnpunt voor de Eredivisie. Als deze regel niet bestond had de Eredivisie veel meer Brazilianen rondlopen op verschillende niveau's (top, subtop, middenmoot zeker). Verder zijn zulke spelers vaak ook erg in trek op de transfermarkt, waardoor clubs flink wat geld kunnen verdienen.
Vind ik leuk
Cookee +12978
maandag 15 april 2019 om 18:13
Koeman heeft nu al moeite genoeg om 1 spits te vinden, als Brazilianen binnenkomen dan heeft ie straks helemaal geen opties meer.
Vind ik leuk
Bint +434
maandag 15 april 2019 om 18:29
Dat is uiteraard waar, maar misschien kan daarvoor een regel worden ingesteld voor maximaal 3 non-eu spelers. Eenzelfde regel is in Spanje van kracht.
Vind ik leuk
Cookee +12978
maandag 15 april 2019 om 19:41
Mja, lijkt mij prima. En dan ook minimaal 5 eigenjeugdspelers op de bank. Vraag me alleen wel af, zoals de regel nu is dat is interessant voor de Tob-3 ... want ik zie kleinere clubs niet snel een salaris van 450.000 betalen, dus daar snap ik Frans wel, maar we hebben al zoveel matige buitenlanders hier.
Vind ik leuk
Vooruit +338
maandag 15 april 2019 om 17:08
Het bedrag kan niet hoog genoeg zijn, maar dat is niet reeel. T.o.v. andere sporten mag voetbal absoluut niet klagen over de tv inkomsten. Wat wel enorm tegenvalt zijn de inkomsten door clubsponsoring. Alleen Ajax en vervolgens Feyenoord doen het redelijk t.o.v. de andere eredivisieclubs maar ook daar houdt het niet over. Wat dat betreft zijn onze grote bedrijven behoorlijk krenterig, dan wel dat ze hun sponsorgelden liever aan andere doelen besteden.
Vind ik leuk
Cookee +12978
maandag 15 april 2019 om 18:11
Veel Nederlandse grote bedrijven zijn in buitenlandse handen.
Zelfs de basisbehoefte energie is al in Zweedse handen. Allemaal dankzij de VVD die wilde privatiseren.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 18:12]
Vind ik leuk
Humberto01 +970
maandag 15 april 2019 om 17:32
Van Seumeren je lult uit je nek. Achteraf lullen is makkelijk. Als je een kerel bent had jij in 2013 aan de onderhandelingstafel moeten zitten. Dat na 2013 er zo’n boost in de tv rechten kwamen had je ook niet kunnen weten. Dat ze de termijn van 12 jaar hebben afgesloten is niet slim, als het korter was zou de kans groot geweest zijn dat er veel minder uit de deal zou zijn gehaald. Maar ja ‘
achteraf kijk je een koe in zijn kont’ daar staat geen woord in wat ze in Utreg niet begrijpen!
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 17:38]
Vind ik leuk
Het Brein +4908
maandag 15 april 2019 om 18:04
Dit probleem hoor ik al 10 jaar!!!
Vind ik leuk
Cookee +12978
maandag 15 april 2019 om 18:07
Ja, meer buitenlanders daar zitten we op te wachten.
Tenzij die van ons er geen ruk van kunnen, een club hoeft toch geen 8 buitenlanders zoals H'veen? Een paar op posities waar geen Nederlanders voor zijn is prima.
Ik vind 12 jr een prima deal, want o.a. bij H'veen loopt de belangstelling al terug. En als Ajax het niet zo goed gedaan had internationaal, dan was die deal pittig geweest voor FOX want de rest bakt er weinig van.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 18:09]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:18
Zolang de clubs alleen aan zich zelf denken . Zal het altijd het zelfde blijven. Hoeveel abonnees zal fox sport eigenlijk hebben ?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:09
Je moet zelf opleiden van Seumeren ipv die 3e rangs voetballers halen uit niet EU landen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws