Nijhuis gaat Van der Meyde achterna en komt met 'rijdende' YouTube-show

Nijhuis gaat Van der Meyde achterna en komt met 'rijdende' YouTube-show

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 14:56ma 15-04-2019 om 14:56

Bas Nijhuis is begonnen met een eigen YouTube-kanaal: De Rijdende Scheidsrechter. Elke maandag stapt de arbiter met journalist Eddy van der Ley in de auto om actuele zaken te bespreken. 

Nijhuis reageert in de show op gebeurtenissen in de Eredivisie. Maandag, in de allereerste aflevering van De Rijdende Scheidsrechter, bespreekt Nijhuis onder meer de doldwaze charge van Tom Beugelsdijk op de knie van Mats Seuntjens, tijdens AZ-ADO Den Haag. Beugelsdijk kwam weg met geel - tot onbegrip va Nijhuis.

"Dat had natuurlijk rood moeten zijn. In het veld kan ik me goed voorstellen dat je denkt dat het geel is, maar als ik de VAR was, dan had ik Björn Kuipers geroepen om de rode kaart te geven", zegt hij

Zondag had Nijhuis de leiding over FC Groningen-sc Heerenveen. Hij legde de wedstrijd even stil nadat er vuurwerk in een vak vol kinderen was gegooid. "Ik heb duidelijk aangegeven dat het niet kan. Je kinderen zullen er maar zitten. Het is hartstikke gevaarlijk. Ik laat normaal veel gaan, maar dit kon ik absoluut niet laten gaan." 

De show van Nijhuis doet denken aan 'Met Andy in de auto', een populair YouTube-kanaal van voormalig prof Andy van der Meyde. Hij interviewt achter het stuur wekelijks bekende voetballers en trainers. 

Lees meer over:Eredivisie

Plaats een reactie

BT410 +438
maandag 15 april 2019 om 15:00
Dit lijkt mij niet verstandig....
Vind ik leuk
TottenhamHOT +18609
maandag 15 april 2019 om 15:02
Misschien een rijdende VAR wagen!?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:02
Eronder aub.
Vind ik leuk
Dexterinho +1422
maandag 15 april 2019 om 15:18
Hoewel ik het niemand gun (en jij wss ook niet) vind ik het toch grappig
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:00
Gun het ook niemand maar kon het niet laten.
Vind ik leuk
Don en Ad +649
maandag 15 april 2019 om 16:12
Basje begint in zichzelf te geloven. Het begin van het einde.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:12
En dan heeeeeel ver weg rijden 😉
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:05
Hoe kan je hem dan nog serieus gaan nemen, ook als speler zijnde.
Vind ik leuk
zwollie +9907
maandag 15 april 2019 om 15:33
Stoppen met fluiten nu deze egotripper
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
maandag 15 april 2019 om 16:01
Inderdaad. Ik zou zelfs durven zeggen dat het ongepast is.
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 15:00
Nou, tijd dat ze hem vertellen dat hij zich maar op zijn nieuwe carrière moet richten.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:20
Doet me een beetje aan Ellie Lust denken...dies ook zo mediageil dat ze haar beroep ervoor op gaf. Moet Bas ook maar doen, fluiten kan ie toch niet
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 15:23
Ik dacht precies hetzelfde.
Al is dit nog dommer, want hij heeft kritiek op zijn collega's.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:27
Ellie ook, maar dan op haar bazen :-)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:02
Alles voor een beetje aandacht, wat een balletje.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:02
Nee he, dat aandachtsgeil fluiterke.
Vind ik leuk
ArieBombarie +43466
maandag 15 april 2019 om 15:02
Nijhuis doet er alles aan zijn geloofwaardigheid en onafhankelijkheid te verliezen.
Precies de twee belangrijkste zaken voor een scheidsrechter.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
maandag 15 april 2019 om 15:03
Dan moet hij stoppen met fluiten. Kritiek op collega's mag en moet zelfs. Maar dan wel bij de besprekingen van de KNVB niet als een irritante vlogger.
Is gewoon een verdien model en gaat ten koste van de objectiviteit die een scheids moet hebben.
Vind ik leuk
Guntherr +1860
maandag 15 april 2019 om 15:03
Prachtige vent die Nijhuis, is geen mietje, laat lekker voetballen zolang het kan, geen gezeik het is een mannen sport. Je kan zeggen aandachtsgeil maar is gewoon onzin, omdat je scheidsrechter bent moet je alleen maar in een bepaald vak blijven? Onzin.. Dan zijn alle mensen die op TV zijn aandachtsgeil. Jankerds :)
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 15:05]
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 15:36
Nijhuis is het prototype van de narcistische scheidsrechter. Die doet echt alles om in de belangstelling te staan. Een tijdje geleden vertelde hij, zonder blikken of blozen, het volgende. Hij vloog voor een internationale wedstrijd vanaf Schiphol. Toen heft hij – samen met zijn assistenten – in de boekwinkel van Schiphol de stapels van zijn boeken, vooraan gelegd. Ondanks dat ik een goede riem draagt, zakt mijn broek daarvan af.
Vind ik leuk
Guntherr +1860
dinsdag 16 april 2019 om 08:37
Ja? Dat is toch gewoon slimme handel, hij verdiend zijn brood daarmee.. Niks mis mee. Hij heeft de middelen niet om zijn boeken te promoten, buiten VI dus doet hij het zo. Ik had hetzelfde gedaan, zal wel gedaan zijn met zijn assistenten als lolletje.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:14
Niks prachtigs aan aan die Nijhuis en al helemaal niet wanneer hij zijn mond open doet !
Vind ik leuk
jari11 +5298
maandag 15 april 2019 om 15:03
Nijhuis is een aardige gozer en best grappig als hij op tv te zien is. Weet alleen niet of dit echt verstandig is als topscheids. Maar goed al hij dit leuk vindt moet hij het lekker doen.
Echter heb ik best wel een afkeer tegen hem omdat Ajax bijna altijd punten verspeeld als hij fluit (ligt aan Ajax weet ik ook wel)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:19
En vanwaar dan je afkeer? Je spreekt jezelf beetje tegen dan of niet?
Vind ik leuk
jari11 +5298
maandag 15 april 2019 om 15:28
Vanwaar de afkeer, je kan toch lezen? En ja ik spreek mezelf ook tegen, dat is ook iets wat in die reactie duidelijk wordt toch
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:30
Snap dan niet helemaal waarom je t zegt...voegt namelijk weinig toe vanaf het woord echter...
Vind ik leuk
jari11 +5298
maandag 15 april 2019 om 15:32
Oh daar hebben we de zinsopbouw politie weer, sorry ik heb het verkeerd verwoord. Ik zal het woord echter op een andere manier gebruiken volgende keer.
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
maandag 15 april 2019 om 16:04
Misschien moet je jezelf ff een spiegel voorhouden....de enige die niets toevoegt.... ben jij.
Vind ik leuk
zwollie +9907
maandag 15 april 2019 om 15:34
Topscheids is hij niet
Vind ik leuk
Smithsonian +45245
maandag 15 april 2019 om 15:06
Geen goede move bassie, het is al genoeg dat je geregeld aanschuift bij vi.
Vind ik leuk
Barry Engels +32343
maandag 15 april 2019 om 16:05
Je bedoelt: het is al teveel dat je bij VI aanschuift.

De enige reden dat ik dat trek is omdat ik er nooit naar kijk...... maar ik hoor hem helaas wel regelmatig bij Radio Bureau Sport
Vind ik leuk
Magro02 +85
maandag 15 april 2019 om 15:09
Ik vind dat je dit als actief scheids niet kan maken. Het bekritiseren van beslissingen van andere arbiters en de VAR en daarmee je collega's in principe wijst op fouten is zeer ongepast. Daar heb je een scheidsrechtersbaas en een KNVB voor.

Vind ik leuk
Degraaf +2798
maandag 15 april 2019 om 15:25
Dat is van Egmond en was als scheidsrechter al kloten, sinds zijn aanstelling is het alleen maar bergafwaarts gegaan met het scheidsrechterkorps. Kijk maar naar de aanstellingen van Art Langeler, Erwin van de Looi etc, die gaan spelers echt niet beter maken en hebben ook de uitstraling van een stoeptegel. Vreemd is dat niet omdat bovenaan de top geen echte voetbalmensen zitten en dan krijg je dit!
Vind ik leuk
Magro02 +85
maandag 15 april 2019 om 16:16
Wat heeft het beter maken van spelers te maken met het programma van Nijhuis? Gaat hier over een schedsrechter die zijn mening op situaties deelt waar hij zich niet publiekelijk over hoort te uiten.

In mijn mening tast dit de integriteit van hemzelf en de rest van het al matig presterende keurkorps nog verder aan.
Vind ik leuk
Degraaf +2798
maandag 15 april 2019 om 16:27
Ik benoemde de zoveelste miskleun van de KNVB, daarna ook de miskleun bij de bondscoaches. Het is dus geen éénmalige vergissing of snapte je dat zelf niet?
Vind ik leuk
Magro02 +85
dinsdag 16 april 2019 om 08:57
Ik snap het helemaal, en de KNVB is ook aan het prutsen maar er zit wel vooruitgang in vind ik. Maar je gaat nogal off topic dus vandaar dat jou reactie totaal niet relevant is.
Vind ik leuk
Linke loe +2367
maandag 15 april 2019 om 15:12
Dit is toch te verwachten in deze tijd met dat Instagram en al die onzin..lekker bloggen en vloggen weet ik het allemaal foei wat een dom gedoe
Vind ik leuk
Blueman +1122
maandag 15 april 2019 om 15:12
Hij begint nu wel erg popie te worden. Dit lijkt me niet de juiste weg voor een scheidsrechter die zelf nog wekelijks fluit.
Vind ik leuk
EenRodaFan +111
maandag 15 april 2019 om 15:13
Wat een vervelend mannetje begint dat toch te worden…. Erg oncollegiaal dit...
Vind ik leuk
Meastro +474
maandag 15 april 2019 om 15:15
Geweldig, ik hou der wel van! Waarom zou dit in de huidige tijd niet kunnen passen?
Vind ik leuk
#Keizerout +50395
maandag 15 april 2019 om 15:24
Omdat je openbaar kritiek uit op collega's.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
maandag 15 april 2019 om 15:30
Omdat hij nog actief fluit en zo kritiek heeft op zijn collega's.
Als nou Van Egmond, de scheidsrechters baas, dit zou doen als overkoepelende man vind ik het prima. Officieel namens de KNVB.

Nu heb je Nijhuis die gewoon heel anders fluit dan de gemiddelde scheids, wat eigenlijk ook niet moet kunnen, de lat gaat bepalen.
En die lat ligt bij hem hoog. Hij gaat (ging) steeds minder fluiten en steeds meer laten voetballen. Ook als het hele duidelijke overtredingen zijn.
En dan wordt Basje weer uitgenodigd op tv om zijn eigen keuze uit te leggen. En dat vind Basje leuk op tv. Dus de volgende keer weer (bewust) een controversiële beslissing nemen om maar weer aandacht te krijgen.

Deze man dus, die gaat nu oordelen over collega's..

Dat kan toch niet?
Vind ik leuk
Snappi +321
maandag 15 april 2019 om 15:15
Wordt een beetje erg commercieel deze Bassie. Weet niet of dit zo goed samen gaat met zijn werk als scheids, uiteraard geeft hij zijn mening maar zou dit pas doen nadat je bent gestopt als scheidsrechter. Nu zullen er geluiden rondgaan dat hij niet neutraal is als hij zo in het openbaar elke week zijn mening zal geven over bepaalde spelers.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:18
wat een vreselijk media en camera geile vent is dat zeg. om te kotsen zo eng
Vind ik leuk
Hoppert +160
maandag 15 april 2019 om 15:18
Lekker centjes verdienen over de rug van je collega's sportief Bas.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:24
Wordt wel een beetje moe van die Nijhuis.
Ga gewoon fluiten man ipv deze poppenkast eromheen.
Vind ik leuk
Farmer +15016
maandag 15 april 2019 om 15:27
Nou is Nijhuis nu niet bepaald mijn favoriete Ref, toch denk ik dat dit geen verkeerd initiatief is.

Ik denk dat hij op deze manier een kijkje probeert te geven in de 'zgn scheidsrechterswereld'. De manier waarop ze de regels hanteren, en op die manier een kijke in hun keuken proberen te geven.

Noem het vergezocht, maar wellicht komt hier bv eens een conversatie/discussie uit voort die bv oko door Zeist wordt opgepikt en (eindelijk) een stukje kwalitatieve verbetering brengt naar de scheidsrechters in Nederland.
Vind ik leuk
Roeptoeter +19239
maandag 15 april 2019 om 15:33
Als dit vanuit de KNVB georganiseerd is, heb je een punt. Dan elke week een andere scheids die zijn mening deelt over collega's.
Maar dit is gewoon met je kop op tv/YouTube willen komen voor de aandacht.
Vind ik leuk
Farmer +15016
maandag 15 april 2019 om 17:49
Dat is idd mijn gedachte.... Dat Nijhuis op deze wijze een stukje transparantie wil creëren, prima. Als het maar geen 'vanity-fair' oid wordt, en laat Nijhuis nu wel over een dergelijke karaktereigenschap beschikken...

Tot zover zou ik zelfs nog zeggen; 'Laat hem, en prik dr doorheen'.....

maar dan moet hij wel voor inhoud zorgen!
Vind ik leuk
Antonio_4 +2198
maandag 15 april 2019 om 15:36
Vermoed dat die Eddy van der Ley dit verzonnen heeft. Daar doet Nijhuis ook die theatershow mee.

Zou inderdaad leuk zijn als hij zo'n positieve discussie kan creëren, maar ik vraag me af of alle collega's wel tegen zijn kritiek kunnen. Vrees dat je eerder ruzie in de tent hebt.
Vind ik leuk
Farmer +15016
maandag 15 april 2019 om 17:50
Dat is een beetje het 'wereldje' nu. Elke scheidsrechter heeft een gigantische KNVB-hand boven het hoofd. Dus als ze kritiek krijgen, zullen ze geneigd zijn in de verdediging te gaan..

Scheidsrechters maken ook fouten, en de enige manier om te léren van fouten is deze erkennen! En dan niet in een stil achterkamertje met een paar vriendjes bv...
Vind ik leuk
Antonio_4 +2198
maandag 15 april 2019 om 15:27
Schitterend om te zien hoe de scheidsrechters steeds vaker meepraten in Nederland, maar dit slaat wel een beetje door.

Kijken hoe lang het duurt voordat ie een "Youtube comments disabled" heeft staan.
Vind ik leuk
Friend +400
maandag 15 april 2019 om 15:35
Hij is toch al persona nongrata bij de KNVB , ik snap wel dat hij daar maling aan heeft , en heeft met geloofwaardigheid niks te maken !
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:44
Wat een misselijke man is dit… Is er iemand die naar hem wilt luisteren? Slechtste scheidsrechter op de NLse velden. Onbegrijpelijk gehyped door Derksen.
Vind ik leuk
M1GST4R40 +387
maandag 15 april 2019 om 15:53
VAR T
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:13
Hoe gaat het heten Popie Jopie met Bas?
Vind ik leuk
Shelbourne +6201
maandag 15 april 2019 om 16:21
Bas is alvast zijn pensioen aan het regelen. Is al aardig bekend in het snabbel circuit
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:25
Onze Twente supporter, hij vindt zichzelf wel heel belangrijk.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:28
Als scheidsrechter van de Eredivisie kan dit toch niet? KNVB ga je nog ingrijpen?
Vind ik leuk
De fries +2053
maandag 15 april 2019 om 16:31
Narcist Nijhuis heeft 4 spiegels in de wc..
Vind ik leuk
RGB +2033
dinsdag 16 april 2019 om 10:39
Basje is het prototype van de Spiegelfapper.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 16:42
Nijhuis kan beter bij her circus gaan werken en daarmee gaan rondrijden. Heeft als scheids echt geen enkele meerwaarde wel amusemenswaarde ( veronica inside).
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:58
raar eigenlijk dat je filmpjes mag opnemen in de auto
lijkt me niet echt veilig aangezien je op.de weg moet letten en niet de hele tijd naar een camera kijken
Vind ik leuk
Paul1982 +12405
maandag 15 april 2019 om 20:11
Nijhuis wordt beetje bij beetje een heel naar mannetje. En dan nu in je eigen vlog lekker je eigen collega scheidsrechters afvallen. Ik vind dat de KNVB hem voor de keus moet stellen: Of je blijft serieus bezig als scheidsrechter, of je gaat door met deze onzin, maar dan fluit je geen wedstrijd meer in het betaald voetbal.
Vind ik leuk
Watzijnwij +291
maandag 15 april 2019 om 20:45
Of je daar nu trots op moet zijn, zo'n vergelijking met zo'n mislukte clown....
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws