'Dortmund had echt een concreet plan met me, dat miste ik bij United en Ajax'
Pherai (links) als speler van AZ, tegen Ajax

'Dortmund had echt een concreet plan met me, dat miste ik bij United en Ajax'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 17:27ma 15-04-2019 om 17:27

Laatste update: maandag 15 april 2019 om 17:52ma 15-04-2019 om 17:52

Manuel Pherai droomt van een doorbraak in het eerste elftal van Borussia Dortmund. In 2017 ruilde Pherai, toen zeventien jaar, de jeugdopleiding van AZ in voor die van de Duitse grootmacht. 

Dat was een 'bewuste' keuze, legt de jonge middenvelder uit aan VTBL. "Voor mijn ontwikkeling was dit het beste. Ik voelde dat ik klaar was voor deze stap. Ik kon kiezen tussen Ajax, Manchester United en Dortmund. Uiteindelijk had ik bij Dortmund direct het beste gevoel."

"Dortmund had echt een concreet plan met me, dat miste ik bij United en Ajax. Hier wilde ze in me investeren. Zij hebben me gehaald om uiteindelijk aan te sluiten bij het eerste elftal. Daarnaast is alles tot in de puntjes geregeld. Het enige wat ik hoef te doen is mijn voeten te laten spreken."

Onder 19
Pherai heeft een profcontract in Dortmund. Regelmatig traint hij mee met het eerste elftal. "Dat is goed voor me, al is het soms wel lastig hoor. Laatst speelde we 3-tegen-3 en toen stond ik tegen Mo Dahoud, Marco Reus en Jadon Sancho. Ik kan je zeggen, die kunnen wel lekker ballen hoor, haha!"

De Bundesliga is het doel. "Volgend seizoen speel ik in principe nog in de Onder 19, maar ga ik wel vaker meetrainen met het eerste. In Duitsland willen ze dat je er echt klaar voor bent. Ze hameren ook veel op het fysieke aspect. Ik wil slagen en dat ligt helemaal aan mezelf."

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 17:30
Wie is deze dude die denkt dat banken bij Dortmund beter is dan spelen bij Ajax!
Vind ik leuk
Monnikehuize +1951
maandag 15 april 2019 om 17:31
Wie ben jij dan?
Vind ik leuk
Mari +13311
maandag 15 april 2019 om 17:33
Dat kan je toch lezen:
Hakim Chaara
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:36
Ja maar kennen we het als zeer talentvol of.......
Vind ik leuk
AZVork +3062
maandag 15 april 2019 om 18:10
Ik heb geen idee. Ik had nog nooit van hem gehoord. Of weer vergeten dat kan ook.
Vind ik leuk
KCP +1468
maandag 15 april 2019 om 21:34
Was een topper bij jullie
Vind ik leuk
AZVork +3062
maandag 15 april 2019 om 22:15
Oke. Ik volg te weinig de jeugd. Ook al is dat raar om te zeggen als je de leeftijden van AZ 1 bekijkt.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:35
@monkie Ik ben een vraag steller, je confirmeert met je antwoord het bestaan van enkel domme antwoorden ;-)
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 18:19]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:57
Geen dure woorden gebruiken als je de betekenis niet goed kent gozer. Conformeren is níet hetzelfde als bevestigen....staat wat dommig.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:15
Hahahaja jij verdient plakkaat voor grootste idioot lol. Pak de van Dale erbij en educate your self boy
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 18:20]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:21
Niet om het een of ander maar ik vermoed dat jij confirmeren bedoelt.
Verder geen enkele reden om vervolgens hautain te gaan doen. Toch?
Vind ik leuk
RenW +5756
maandag 15 april 2019 om 20:00
Meteen Iemand Monkie of idioot noemen, vind ik ook niet geweldig.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 20:01]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:19
Het is confirmeren idioot en niet conformeren ;-)
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:23
Beste Hakim Chaara. Jouw reactie inclusief gezwind wijzigen van wat je oorspronkelijk schreef lijkt me een klassiek geval van 'het glas liet zich met opzet uit mijn hand vallen'.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:25
Waarvan akte....ik had het niet mooier kunnen stellen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:11
Laat die Hakim Chaara gaan man. Zijn reactie opzich toont aan dat hij het artikel niet gelezen heeft. En dan op taalkundig gebied probeert hij iemand te verbeteren...
Vind ik leuk
1+1= +865
maandag 15 april 2019 om 18:51
Rustaggg Hakim probeer normaal te discuseren en niet meteen te schelden
Mits je vrouw geen zin had vannacht dat mocht dit tussen 13.00 en 13.10 😉
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 18:53]
Vind ik leuk
RenW +5756
maandag 15 april 2019 om 20:03
Normaal te discussiëren? Dan moet je niet met Monkie of idioot beginnen.
Vind ik leuk
1+1= +865
maandag 15 april 2019 om 20:59
Beste RenW waar begin ik met monkie en idlioot?

Zie het al was niet voor mij bedoeld denk ik
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 21:00]
Vind ik leuk
RenW +5756
maandag 15 april 2019 om 23:10
Ik reageerde op Hakim Chaara
Vind ik leuk
Ajakkus +130
dinsdag 16 april 2019 om 08:12
Confirmeren: zeggen dat iets waar of correct is.
Conformeren: aanpassen aan de omstandigheden.

Je hebt dus helemaal gelijk Hakim, maar schelden met idioot hoeft niet, hoor!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 21:54
Hij heeft zn eerste reactie aangepast, het stond er eerst andersom...vandaar mijn reactie.
Vind ik leuk
PRICE +8109
maandag 15 april 2019 om 17:40
Iedereen zou blij zijn met Dordmund
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:15
Zeker weten van niet.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:38
Ik vind het ook altijd onzin als spelers zogenaamd een plan missen.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:39
Ja toch, wat is beter dan wekelijks spelen. Dit zijn van die talenten die denken dat ze Messi zijn lol
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:42
Meestal is dat omdat ze niet willen toegeven dat ze voor het meeste geld hebben gekozen. Ook niks mis mee maar geef het dan eerlijk toe. Al is Dortmund op zich ook geen slechte keuze.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:00
Liever Dortmund dan zo een Engels handelshuis.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:12
Dat zeker maar het blijft jammer dat AZ en ook Feyenoord en andere clubs veel spelers naar het buitenland zien gaan. Eerst was het alleen Engeland maar sinds kort ook regelmatig naar Duitsland.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:25
Dan moet de wet veranderd zodat de Nederlandse clubs ook contracten aan kunnen bieden voor jonger dan 16, dan is het opgelost.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:30
Over het algemeen werken Duitse voetbalclubs in hun jeugdopleidingen aanzienlijk gestructureerder dan Nederlandse (uitzonderingen daargelaten). Verder is het salarisnuveau bij jeugdspelers met een profcontract in de BL niet hoger dan in de ED. Men beschouwt jeugdspelers daar als ruwe diamanten die gepolijst moeten worden en vooral in hun eigen ontwikkeling behoren te investeren. Deze jongen speelt regelmatig en heeft inmiddels in de O18 van Oranje zeven wedstrijden gespeeld. Zijn talent blijkt uit zijn statistieken.
Vind ik leuk
Monnikehuize +1951
maandag 15 april 2019 om 17:42
Als een club een plan met je heeft dan is dat toch fijn? Daarnaast het zijn 3 fantastische clubs als er dan 1 is die een plan heeft waar je je in kan vinden, kan je daar je keuze op baseren. Niet meer dan logisch.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:43
Ik geloof alleen niet dat die andere 2 geen plan hadden.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10471
maandag 15 april 2019 om 22:36
Iedereen heeft een plan. Zelfs die boeven bij Bassie en Adriaan.

Een goed plan daarentegen...
Vind ik leuk
PRICE +8109
maandag 15 april 2019 om 17:40
Prima Dordmund
Vind ik leuk
FRChamp +2526
maandag 15 april 2019 om 17:45
Het Nederlands voetbal is eenmaal niet meer zo hoog aangeschreven. Dat moet weer groeien.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:00
Verstandige keuze op een jonge leeftijd.
Via een Instagram account vaak te volgen en hij doet het heel goed !
Vind ik leuk
AZVork +3062
maandag 15 april 2019 om 18:07
Wat te denken om weg te gaan bij AZ?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:09
Spelen bij O19. Wel goed lezen Hakim Chaara.
Vind ik leuk
KCP +1468
maandag 15 april 2019 om 21:33
Aan zn uitspraak te lezen heeft Dortmund gewoon een niet te maken belofte op speeltijd gedaan..
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 02:45
Kwam van AZ
Vind ik leuk
broedkip +2229
maandag 15 april 2019 om 17:30
Koppen met je ogen dicht op de foto, dan ben je er nog niet klaar voor.
Vind ik leuk
Mari +13311
maandag 15 april 2019 om 17:34
Tx, ik dacht dat het die andere was.
Later zag ik, na jouw opmerking, het shirt
Vind ik leuk
Guust +6757
maandag 15 april 2019 om 20:51
Kippen broeden ook vaak met hun ogen dicht.
Hij was aan het broedkoopen.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 20:51]
Vind ik leuk
broedkip +2229
dinsdag 16 april 2019 om 08:23
Originele opmerking. Hoog IQ zeker?
Vind ik leuk
Guust +6757
dinsdag 16 april 2019 om 18:51
Yep, net als jij.
Vind ik leuk
broedkip +2229
dinsdag 16 april 2019 om 19:45
Je lult als een KIP ZONDER KOP.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:30
Achja, we willen ze ook niet allemaal!!!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:39
Jullie wilden hem wel hoor, alleen hij wilde zelf niet.
Vind ik leuk
JonnyBones +636
maandag 15 april 2019 om 17:58
Zo goed zal die niet zijn, anders zit je op 20-jarige leeftijd niet in knder 19
Vind ik leuk
JonnyBones +636
maandag 15 april 2019 om 17:58
Onder 19
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
maandag 15 april 2019 om 18:05
Hij is alleen 17
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:25
Is hij sinds 2017 niet meer jarig geweest?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:26
Nope, in 2017 was hij 17.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
maandag 15 april 2019 om 18:54
Geboren op 25 april 2001, fout van VP dus.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:46
Zover had ik niet gekeken
Vind ik leuk
Mari +13311
maandag 15 april 2019 om 17:32
Ik heb Huilberts toen niet horen janken
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:29
Hoe zou dat komen denk je?
Vind ik leuk
Mari +13311
maandag 15 april 2019 om 19:57
Geen idee.
Gespleten persoon?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:51
Heel simpel; één maar Dortmund of ajax wat tientallen jeugdspelers benaderd van andere bvo's en vooral de manier waarop. De wet moet gewoon aangepast worden zodat de bvo's spelers jonger dan 16 een contract aan kunnen bieden. Dan blijven onze talenten bij ons en gaan jullie talenten niet naar Engeland.
Vind ik leuk
companen +2363
maandag 15 april 2019 om 18:37
Die snapt het dus niet.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:33
Dortmund heeft een uitstekende jeugdopleiding, plus ze bieden jeugdspelers kans op het hoogste niveau.. de de tijd ons antwoord geven of deze jongen ook zijn voeten gaat laten spreken..
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:34
Laat*^
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:34
Wat is daar anders aan dan bij Ajax?
Vind ik leuk
Mari +13311
maandag 15 april 2019 om 17:35
Ze spreken daar Duits.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:40
En waarschijnlijk boden ze meer geld.
Al is Dortmund op zich wel een betere keuze dan Chelsea of City of, PSG.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 17:47
Niks alleen hij had een beter gevoel bij dortmund omdat ze een beter plan hadden klaar liggen, maar het is alsof omdat hij voor dortmund heeft gekozen hij nu gedoemd is te mislukken? Ajax bied ook geen garanties.. en men hier in nederland is altijd heel verbaasd als iemand niet voor ajax kiest ik vind het wel ballen tonen die jongen traint al mee met het eerste en speelt gewoon op een goed niveau..
Vind ik leuk
Neusje +279
maandag 15 april 2019 om 17:40
Nou nu zit je bij Dortmund. En mis je al het moois bij het GROTE Ajax. Maar goed het leven is een keuze maken. Dat doet Markje in Eindhoven ook en die had achteraf ook liever anders gekozen. Maar daar is het nu te laat voor😂😂😂
Aah Markje het is maar een spelletje trek het je niet aan
🛠

Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
maandag 15 april 2019 om 18:07
Waarom nou weer beginnen over PSV terwijl het hier niet eens over PSV gaat. Lekker bezig houden met waar t artikel om gaat.

Wanneer je PSV dr bij haalt lijk je een calimero, natuurlijk helemaal nergens voor nodig omdat Ajax nu gewoon bovenaan staat en de grootste club van Nederland is.
Vind ik leuk
klick +1390
maandag 15 april 2019 om 17:47
ja ze wilden idd investeren. slap gelul altijd zeg gewoon dat je voor het geld gaat
Vind ik leuk
voetbal@com +1087
maandag 15 april 2019 om 17:59
Fantastische club Dortmund.
Vroeger, zaterdag, 18.05 op ZDF na de tageschau, geweldig voetbalprogramma was dat.
Vind ik leuk
John M. +5134
maandag 15 april 2019 om 23:05
De Sportschau is er nog steeds en wel op "Das Erste", (vroeger ARD). Om 18:00 de derde liga, daarna tweede liga en ca 18:40 de BL. Het is nooit op ZDF geweest, die hebben het sportprogram zaterdagavonds om 23:00.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:01
Daar horen we alleen nog van bij een transfer naar de KKD.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:02
Bewijsd het maar. Laat zien dat het plan klopt voor jou.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:06
Al die snotneuzen die 't steeds weer hebben over het wel of niet aanwezig zijn van "een concreet plan". Gewoon goed voetballen en boven de rest uitsteken dan speel je bij elke club
Vind ik leuk
Tarcotsira +916
maandag 15 april 2019 om 18:10
Top talent die jongen komt er wel !!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:22
Ik ziu écht deze kant niet op gaan, je zin klopt gewoon niet. Je gebruikt conformeren verkeerd, je bent in de war met het woord confirm, maar ja dat is Engels. En de Nederlandse vertaling daarvan is níet conformeren. Dus in plaats van iedereen hier dom en idioot te noemen kun je wellicht beter je LTS-Zwakstroom studie weer oppakken? Just a friendly advice....boy
Vind ik leuk
TNG +49
maandag 15 april 2019 om 18:33
Watvoor plan willen ze dan steeds? Volgens mij moet je gewoon je best doen en je voeten laten spreken, dan volgt de rest. Volgens mij worden je prestaties bij zo'n beetje elke club besproken met je om jezelf te verbeteren? Die hoever kan ik dan nog ergens begrijpen met zn "bij lfc zag ik de kortste weg naar het eerste" in hoeverre dat ook klopt. Ik zal het maar houden op geld of je eigen ego strelen. Al moet ik zeggen dat bvb een prima keus is
Vind ik leuk
Dee79 +2706
maandag 15 april 2019 om 18:43
“Ze hadden geen plan” betekent tegewoordig of niet genoeg geld of plek in het eerste elftal..
Vind ik leuk
wattenstaafje +23982
maandag 15 april 2019 om 19:03
Nooit van gehoord. Daarnaast haalt ook Ajax spelers met de bedoeling dat ze aansluiten bij het 1e.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 19:04]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:07
Roma had ook grote plannen met Kluivert.?
Vind ik leuk
Isakson +700
maandag 15 april 2019 om 19:17
Verstandige jongen.
Vind ik leuk
roma1900 +674
maandag 15 april 2019 om 19:45
Het is een geld kwestie
Vind ik leuk
RGB +2033
maandag 15 april 2019 om 19:49
Waarschijnlijk betaalde Dortmund gewoon beter. Alsof Ajax en ManU niet het doel zouden hebben om hem uiteindelijk met het eerste te laten meedoen. Ik hoop voor de jongen dat hij het haalt en dat hij beter voetbalt dan dat hij praatjes verkoopt.
Vind ik leuk
Optelsom +810
maandag 15 april 2019 om 20:10
En het geld is in Dortmund het beste
Vind ik leuk
Paul1982 +12405
maandag 15 april 2019 om 20:18
Wat een gelul altijd over dat clubs geen plan hebben. Je moet gewoon elke training laten zien dat je beter wilt worden en elke wedstrijd 100% inzet geven en dan krijg je bij elke club, en zeker bij Ajax, kansen om in een hoger elftal te spelen.
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 02:56
Hij zat bij AZ dus! Die hebben het beste jeugdplan
Vind ik leuk
Paul1982 +12405
donderdag 18 april 2019 om 17:16
Daarom gaat hij ook naar Dortmund natuurlijk. Allemaal onderdeel van het fantastische plan van AZ.
Vind ik leuk
dinsdag 23 april 2019 om 01:19
Voor het geld man. Nee bij AZ breken ze niet door, maar bij Dordmund wel zeker? Die neo nazi's daar. Extreem rechtse club man! Hij als buitenlander, alles voor het geld!
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 02:40
Nee AZ heeft geen concreet plan met eigen jeugd zeker.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws