Geen 'arrangement' meer voor Groningse fans: 'Met de top-drie gaat het wel goed'

Geen 'arrangement' meer voor Groningse fans: 'Met de top-drie gaat het wel goed'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 18:02ma 15-04-2019 om 18:02

De ongeregeldheden tijdens de derby tussen sc Heerenveen en FC Groningen blijven niet zonder gevolgen. De in 1-1 geëindigde wedstrijd werd ontsierd door een vuurpijl die vanuit het uitvak naar de Heerenveen-fans werd gegooid.

Eén Heerenveen-supporter raakte hierbij gewond aan zijn gezicht, bevestigt de politie tegenover RTV Noord. Voor Tjeerd van der Zwan, de burgemeester van Heerenveen, is het incident aanleiding om de FC Groningen-fans niet meer met eigen vervoer af te laten reizen. "Dan wordt het voortaan een buscombi of zo. Maar zo wil ik het niet meer", laat de PvdA-politicus weten aan de Leeuwarder Courant.

De meegereisde fans uit Groningen konden tot voor kort gebruik maken van een zogeheten 'arrangement': met eigen vervoer naar Heerenveen en lopend naar het uitvak. Ook voor supporters van Ajax, Feyenoord en PSV geldt die regeling. "Met die clubs gaat het altijd goed. Vorig jaar ging het met Groningen ook mis. Nu zijn er consequenties", kondigt Van der Zwan aan.

Een deel van de meegereisde aanhang uit Groningen is volgens de burgemeester te ver over de schreef gegaan. "We hebben moeten constateren dat er een groep raddraaiers was die de boel heeft opgehouden, waardoor er toch een opstopping ontstond. Er werd daarna vuurwerk afgestoken en geschreeuwd. Heel intimiderend voor de omwonenden en een zware schending van de afspraken."

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 18:16
Een daadkrachtig bestuurder. Top!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:28
Wel een gigantisch kut filmpje wat erbij zit man man man
Vind ik leuk
Ome Sjakie +4316
maandag 15 april 2019 om 19:20
Mee eens. Had net zo goed niet gepost kunnen worden.
Vind ik leuk
Roffel1998 +3600
maandag 15 april 2019 om 18:17
En dan straks dr weer om gaan piepen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:17
Wat een held ben je dan zeg.. het zijn kinderen man!! Hoop dat ze hem snel pakken..
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 15 april 2019 om 18:18
Zo is dat, en daarom is vuurwerk in een Stadion ook gewoon not done omdat 1 of 2 idioten dit soort ongein uithalen.
Vind ik leuk
AFCA9 +786
maandag 15 april 2019 om 18:24
Pak de idioten aan, en geef nooit de schuld aan het vuurwerk. Zolang het sfeer betreft vind ik het prima als is het wel beter als professionals het verzorgen
Vind ik leuk
Donnygo +6142
maandag 15 april 2019 om 18:28
Nee maar de idioot kan dan wel met vuurwerk naar binnen heen het afsteken en weggooien, dat kun je dus het beste voorkomen door het vuurwerk te weren.

De Idioot kan namelijk die gezellige buurman zijn die met een drankje te veel op dit soort onzin kan doen. ' doet hij anders nooit' 'had het nooit van hem verwacht' zijn dan de opmerkingen die je hoort.
Vind ik leuk
Farmer +15016
dinsdag 16 april 2019 om 06:15
Het ís al verboden, maar men krijgt het toch naar binnen.

Tegen de idioterie van een enkeling kan je nooit alles voorkomen.
In plaats van een hele groep van 1200 man te duperen voor een eenmansactie(tweemans? Maak dr 5 van om mijn part), gaat té ver.

Gewoon een politicus die goedkoop scoort in de Media door 'populair voor de veiligheid te kiezen'.
Hij blaast het verhaal ook nog op door een halve rel te beschrijven van iets wat niks anders is dan een vrolijke en feestelijke supportersmanifestatie(iets wat best gebruikelijk is bij de Noordelijke derby, maar goed).

"We hebben moeten constateren dat er een groep raddraaiers was die de boel heeft opgehouden, waardoor er toch een opstopping ontstond. Er werd daarna vuurwerk afgestoken en geschreeuwd. Heel intimiderend voor de omwonenden en een zware schending van de afspraken."

Wat een politiek correct gebral, en wát een angsthazerij zeg...

Waar gaat het nog over op deze manier?

Vind ik leuk
Donnygo +6142
dinsdag 16 april 2019 om 10:01
Het is lullig maar begrijpelijk vind ik hoor die 1195 grepen ook niet in, dan iedereen maar aanpakken misschien beginnen die 5 dan wel na te denken gezien ze het verneuken voor zo'n grote groep.

Dat van schreeuwen en intimideren is inderdaad gelul en heeft iets van er gebeurde meer en dat is voor de media.

Toch ben ik wel voor het straffen van groepen, het zelfde gebeurd met het zonder publiek spelen of een club boetes geven ipv die malloot.
Vind ik leuk
Farmer +15016
dinsdag 16 april 2019 om 15:10
MBT je laatste punt, zullen we dan beginnen met de corrupte politici en bestuurders?

Oh wacht, dat gebeurt toch nooit...

Waarom wij, de reguliere, werkende mens, dan wel?
Vind ik leuk
Donnygo +6142
dinsdag 16 april 2019 om 15:13
Daar ben ik het mee eens hoor die moeten ook snel en goed aangepakt worden, alleen helaas heb je daar weer een bestuurder of politicie voor nodig.

Weet ik niet alleen ik heb een politici niet vuurwerk naar kinderen zien gooien, waarom doen de regulaire werkende mensen zulke dingen dan.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 15:14]
Vind ik leuk
Farmer +15016
dinsdag 16 april 2019 om 15:42
De 'regulair werkende mensen' zijn niet de fans die met fakkels góóien. Dat zijn mijns inziens de pubertjes die stoer willen doen.

Laat ze aub zo snel mogelijk wat meer camera's ophangen boven de uitvakken. Zet dr een 'computer-terminal achter', 1 schermpje om het in te geten te houden is al wel genoeg. T is dan een kwestie van de raddraaier even opsporen in het vak, en de juiste hoek vinden om hem/haar te identificeren.

En nee, Politici gooien niet met vuuwerken, die gooien met leugens en wanbeleid, en drukken hun eigen volk(vooral de minima, en de mensen die net rond kunnen komen), gewoon de financiële verdoemenis is.
Vind ik leuk
Donnygo +6142
dinsdag 16 april 2019 om 15:48
Toch kan die vuurwerk gooier wel gewoon werken op kantoor om de hoek, dat is namelijk vaak ook stadion is waas voor de ogen.

Mee eens hoor, maar zolang je ze individueel niet kunt pakken moet je het via de groep doen in de hoop ook de grote groep mogelijk sneller of meer ingrijpt, leuk is het niet nee maar hoe anders wil je het doen.

Dat weet ik maar al te goed die leugens en het wan beleid, zit aan de verkeerde kant van Brexit als ik niet oppas, door leugens, leugens, wanbeleid en achterlijke personen die hun gelijk maar willen halen, dat voor hun weer belangrijker is dan Landsbelang of volks belang.
Vind ik leuk
Martinus69 +6333
maandag 15 april 2019 om 18:19
Terecht. Als Groningen supporter zeg ik dat de goeden ook in dit geval gepakt worden de slechten maar het is niet anders. Dit soort eencelligen verkloten het voor iedereen. Deze idioten identificeren en de hardst mogelijke straf geven en daarnaast een taakstraf.. bijvoorbeeld het Abe Lenstra Stadion na elke wedstrijd laten schoonmaken.
Vind ik leuk
Rabarber +9075
maandag 15 april 2019 om 18:24
Vind jij eigenlijk nog steeds dat Doan de beste speler van de Eredivisie is? Heeft hij wel meegedaan de afgelopen weken?
Vind ik leuk
Koeien +4223
maandag 15 april 2019 om 18:53
Hij heeft 2 mindere wedstrijden gespeeld, waarvan eentje nog met zware jetlag. Ik weet niet of je daarop doelt, maar daar ga ik iig geen conclusies uit trekken.

Beste speler van de ED vind ik hem niet, maar hij heeft het allemaal om dat te worden. Verder is Nederland uitermate geschikt voor hem omdat baltechnisch, passing en afmaken prima gaat, maar in tactische zin en positionering nog kan verbeteren.
Vind ik leuk
Martinus69 +6333
maandag 15 april 2019 om 19:21
Precies zoals Koeien zegt. Mogelijk de beste middenvelder van de ED... maar momenteel gewoon verdomd slecht in vorm.
Vind ik leuk
Hupfean +5707
maandag 15 april 2019 om 19:37
Azië cup he?
Vind ik leuk
Farmer +15016
dinsdag 16 april 2019 om 06:32
Is ie raar van teruggekomen idd...

Stel je voor, je hebt een goede lichting met je land, en staat in de Finale van die Azië-Cup, en dan verlies je van zo'n bij-elkaar-genaturaliseerd Qatar.

Stel je dan ook nog eens voor dat je een (uiterst!)eervol opgevoede Japanner bent, die het als een énorme trots en eer ziet om zó zijn lánd te mógen vertegenwoordigen....

"Paar zakken geld, en het is allemaal niks meer waard"... Best een aparte realisatie toch?
Vind ik leuk
Farmer +15016
dinsdag 16 april 2019 om 06:28
Vind ik juist van niet. T gaat hier vooral om een 1mans-actie. laten het er 2 of 3 geweest zijn misschien. Daar hoef je geen 1200 man voor te straffen. Pak die individuen gewoon extra zwaar aan(ook voor het duperen van die andere 1195+ bv!)

De referentie die gemaakt wordt naar een groep 'schreeuwende supporters' in het dorp zelf is eentje waar ik niks mee kan.

Eens per jaar komt Groningen langs, t is andersom nét zo, dan hebben de bezoekende fans feest. Daar hoort gezang bij, en soms ook een paar fakkels. Normaal gesproken gaat men wél góed om met die dingen en is er geen sprake van schade of dergelijke calamiteiten. Er is, iig qua het verloop búiten het stadion eigenlijk helemaal niks gebeurd. Ja wat rumoer, maar wat verwacht je als 1200 bezoekers van een voetbalclub langskomen? Dat ze overal bloemetjes gaan uitdelen, en cumbaja-kerkdiensten gaan houden ofzo?

Het echte probleem is, dat er een paar incompetente bestuurlijke angsthazen zijn die alleen maar een regel tégen de Stadionfakkel(zo heten die dingen letterlijk) hebben ingevoerd. Elk dénkbaar excuus wordt aan gewend om dergelijke (tekortkomende) 'betutteling' maar te rectificeren in het kader van de veiligheid onder het motto van 'we doen er van alles aan hoor'. (Ondertussen smokkelen mensen die dingen nog altijd het stadion binnen.) Ook met Buscombi's krijgen mensen het wel voor elkaar....

Hang gewoon een paar cameras op, 'werkt dát systeem uit' en je kunt bv al 90% minder(steeksproefgewijs ipv íedereen!) fouilleren op den duur...

Je kunt niet álles voorkomen, men kan wel beter (re)ageren op zulke situaties!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 06:29]
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:19
Ja aan zo'n stomme aktie zitten consequenties vast. Jammer dat de rest hier weer de dupe van is.
Vind ik leuk
Caniggia +1264
maandag 15 april 2019 om 18:45
Ja maar de rest is net zo schuldig ze hadden die klootzak ook gewoon kunnen uitleveren.Dus word je er ook voor gestraft.
Vind ik leuk
MHMH +66
maandag 15 april 2019 om 18:20
Zeuren over buscombi's / normalisatie / no pyro no party in 3..2..1
Vind ik leuk
Moi.050 +92
maandag 15 april 2019 om 20:44
Onzin die buscombi, waar is die normalisatie van voetbal supporters? NO PYRO NO PARTY! Zo goed?
Vind ik leuk
MHMH +66
maandag 15 april 2019 om 20:46
Keurig.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5685
maandag 15 april 2019 om 18:22
Aanpakken die FCG supporters. Prima!
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1300
maandag 15 april 2019 om 18:36
Alleen de verantwoordelijke(n) niet iedereen over 1 kam scheren he.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 19:39]
Vind ik leuk
Caniggia +1264
maandag 15 april 2019 om 18:46
Iedereen is verantwoordelijk je zit er zelf bij en laat het gebeuren.De betrokken supporter is niet uitgeleverd dus dan moet iedereen maar boeten.
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1300
maandag 15 april 2019 om 19:32
Dus als jij (voorbeeldje) met 1 groep mensen in de bus naar een of ander concert gaat ergens in het land en aldaar als het concert begonnen is lijkt een van die mensen (zonder dat je dat wist) niet helemaal 100% bij zijn/haar volle verstand te zijn en opeens (vanuit het niets) met vuurwerk of fakkels begint te gooien (of nog erger een geweer/pistool leegschiet) op de menigte kunnen jij je andere medereizigers (+ de andere concert gangers) daar dan iets aan doen?! Nee natuurlijk niet dus dat is hele dikke onzin wat je staat te verkondigen.
Vind ik leuk
Caniggia +1264
maandag 15 april 2019 om 21:24
je kunt er niets aandoen dat hij gek is maar je kunt wel iets doen als hij het doet en dat gebeurt hier ook niet.Gewoon uitleveren aan een steward en klaar is het.Maar iedereen is bang voor dit klotenvolk en dat maakt ze steeds sterker.Als je niets doet dan verdien je ook dat je meegestraft word.
Vind ik leuk
komoanFC +3094
maandag 15 april 2019 om 22:00
Grote praatjes, maar als je er bij zou zijn dan moet ik het nog zien.
Jij doet dan ook niets.

Vind ik leuk
Caniggia +1264
dinsdag 16 april 2019 om 06:07
Dat mag jij denken.
Vind ik leuk
komoanFC +3094
dinsdag 16 april 2019 om 06:40
Dus jij beweert dat je tussen een groep van 40/50 agressieve doorgesnoven gasten even één er uit pikt. Ik zou het stoer vinden.
Vind ik leuk
Caniggia +1264
dinsdag 16 april 2019 om 19:33
Das niet stoer en het zal misschien dom zijn.Maar ik ben wel het type mens die dat wel doet doorgesnoven of niet.Dit soort mensen gaat er al vanuit dat je bang bent en als dan iemand wel iets zegt dan vallen ze stil ondanks hun pillen.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5685
maandag 15 april 2019 om 18:52
Die. Wie de schoen past...
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1300
maandag 15 april 2019 om 19:37
Dus dan sta je ook achter al die straffen die de KNVB en de Uefa de afgelopen jaren aan Ajax hebben uitgedeeld vanwege het gooien van rotzooi op het veld het gooien van vuurwerk al die fakkels het blokkeren van de trappen/paden in de Johan Cruyff arena al dat gerel in Amsterdam/Nederland/Europa en weet ik veel wat allemaal nog meer?? 🤔🙄.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +5685
maandag 15 april 2019 om 19:47
Kenmerkend Groningen, meteen wijzen naar een andere club.

Wat begrijp jij niet? Ik scheer niet alles over een kam. Maar blijkbaar past de schoen je...
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1300
maandag 15 april 2019 om 20:01
Je zegt aanpakken die FC Groningen Supporters prima supporters=meervoud van supporter waar het in dit geval om ging een eenling met een gebrek aan hersencellen dus niet iedereen over 1 kam scheren daarom pakte ik de gevallen van jou club van de laatste jaren erbij.

En kenmerkend dat Groningen Supporters gelijk naar een ander wijzen?! Dat doet (bijna) iedereen daar heb jij jezelf ook meer dan eens schuldig aan gemaakt
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 20:01]
Vind ik leuk
gwgwgw +6
maandag 15 april 2019 om 21:02
Nee een actie van een éénling kun je inderdaag niet voorkomen. Er mocht vervolgens echter nog wel een 2 fakkel gegooid worden.

Zijn daad werd echter beantwoord met gejuich uit het uitvak. Daarnaast klonk er weer regelmatig Abe is dood en kkheerenveen uit het uitvak. En dat terwijl de wedstrijd in het teken van kika stond...

Al met al genoeg redenen om de privileges van de groningen supporters in te perken.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 21:03]
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1300
maandag 15 april 2019 om 21:54
De meeste van die gasten waren/horen niet eens bij de vaste kern (ik ook niet trouwens) die normaal gesproken /meestal meegaan naar de uitwedstrijden de dagjesmensen hebben om de een of andere vage reden (online) voorrang gekregen op de vaste kern dus dat zal wel (gedeeltelijk) de reden van het onacceptabele gedrag zijn.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 22:35
Hij wijst niet, hij stelt een vraag.
Of is lezen te moeilijk voor je?

En alvast voor jouw begrip, dit is ook een vraag aan je.
Vind ik leuk
Benniewies +6150
maandag 15 april 2019 om 18:35
Gewoon net als Ajax en Feyenoord gewoon zonder uit publiek.... Ik gewoon de kleinere clubs straffen
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:35
Verneukt 1 zo'n gast het voor alle clubs, bij normaal gebruik draagt het echt bij aan de sfeer en dan is er 1 zo ziek in z'n kop dat ie het op mensen flikkert. Ik hoop dat ze nog veel aardgas op zullen boren daarzo
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1300
maandag 15 april 2019 om 18:40
Nee hoor die straf/maatregel geldt in dit geval alleen voor de Groningen aanhang niet voor alle clubs enne ik zeg toch ook hiet dat ik hoop dat heel Friesland instort wat langzaam maar zeker wel (gedeeltelijk) gebeurd met (sommige) gebieden van Groningen door al die gas boringen hier.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:41
Jouw reactie slaat totaal weer nergens op!!
Vind ik leuk
Bosmeister +1196
maandag 15 april 2019 om 18:48
Aan je reactie te lezen heb je niet veel meer verstand dan die ontzettende sjomp die met vuurwerk gooide.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:49
Prima dat je deze belachelijke actie afkeurt! Maar je opmerking over aardgas is echt beneden alle peil. Ik ben zelf FC Groningen supporter en hoop dat de verantwoordelijke doorgesnoven idioot echt keihard wordt aangepakt. Maar je slot-opmerking, ik zou zeggen kom even kijken bij de aardbevingsschade in de kinderkamer waar mijn drieling liggen. Als je eigen huis getroffen is door aardbevingsschade, je kinderen niet eens veilig zijn in hun eigen huis wil ik wel eens zien hoe jij op een dergelijke opmerking zou reageren!
Vind ik leuk
Farmer +15016
dinsdag 16 april 2019 om 06:40
Een van de vele 'Randstad-intellectuelen', die dénkt zo veel beter te zijn als de rest van Nederland... Maar ondertussen te naief is om in te zien dat hij net zo hard aan het lijntje vern**kt en uitgebuit wordt, door precies dezelfde Overheid...

Hoe opzichtig soms ook, 'Verdeel en Heers"-technieken blijven soms verbazen....

De waarheid over de Groningse gasbevingen ligt 'op straat', en ipv een beetje steun van de medelanders, krijg je sarcasme, en zelfs ramptoerisme!

Zo 'verheven boven de andere Nederlanders' zijn ze nu werkelijk.
Vind ik leuk
Martinus69 +6333
maandag 15 april 2019 om 19:25
@mr.Rotti:
Je verhaal is aan alle kanten schandalig. Mocht er een aardbeving komen dan hopen velen dat die zich onwaarschijnlijk verplaatst en jou 300 meter onder het oppervlakte zuigt. Zit je gelijk aan het niveau van je normen, waarden en IQ
Vind ik leuk
komoanFC +3094
maandag 15 april 2019 om 22:05
Ik hoop dat jouw club met die idiote stewards heel snel kapot gaat. Dan blijft de enige echte club van Friesland nog over.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 23:29
En welke club is dat dan want er is maar 1 club in friesland want die korfbal club in Leeuwarden hoort er niet bij die willen niet bij friesland horen he,
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 23:30]
Vind ik leuk
Kim Jung-On +6058
maandag 15 april 2019 om 18:37
Te ver over de schreef gaan. Kan dat uberhaupt?
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:39
Korte metten en terecht. Als Groningen supporter ben ik met de burgemeester eens. Man man man 1 malloot verpest het voor iedereen.
Vind ik leuk
Moi.050 +92
maandag 15 april 2019 om 18:41
Die Buscombi kwam er zoizo wel na dit jaar, aangezien er toch altijd gedoe is. En dat corteo verbod werd ook niet echt gehandhaafd naar mijn idee.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 18:55
is zeker niet goed te praten maar .hoerenveen deed ook moeilijk !weds was al een half uur bezig voordat je naar binnen kon . steward die moeilijk kon zogenaamd problemen met de poortjes .daar begint de ellende al mee .
nogmaals ik praat het niet goed .
Vind ik leuk
Toppert +1903
maandag 15 april 2019 om 19:14
Dat men eerst niet en later door 2 poortjes naar binnen kon, hebben supporters zonder kaartje veroorzaakt. ‘Wij er niet in, niemand er niet in’. Ging er een hek open om de trommel van de ultras binnen te laten, volgt er een bestorming... tja. Een kleine groep die het wederom verpest (remember Fortuna uit) voor de rest. Groningen zal vooral van binnenuit dit op orde moeten krijgen.
Vind ik leuk
Hupfean +5707
maandag 15 april 2019 om 19:41
En terecht aan je opmerking te zien. Achterlijk stuk vreten.
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 15 april 2019 om 21:30
He hê, stumpertje moet ff stoer Hoerenveen zeggen. Stoer hoor, applaus voor jezelf Fuckie
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:03
Heel erg jammer dat er paar zieke appels rond lopen bij Groningen. Vorig jaar moest er zo'n idioot van Groningen een klein kinder fietsje afpakken en weggooien en mutsen van oude mensen afpakken. Helaas dat deze mensen het "verneuken" voor de echte fans. Bij Feyenoord en Ajax hebben wij nooit dit geouwehoer en kun je voorgaand en na afloop gewoon gezellig naar de wedstrijd lopen en met elkaar over voetbal praten.
Vind ik leuk
HeikKiMika +247
maandag 15 april 2019 om 21:34
Net als voeig jaar niet vertrouwd om tussen dat tuig door naar huis te fietsen. Rake klappen krijgen en trappen tegen de fiets aan en vreselijke bedreigingen naar je hoofd geslingerd krijgen. Gezellig met je gezin naar het voetbalstadion. Niet met dat tuig út Grunn.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:48
Nee en heerenveen supporters slaan met 9 man 1 groninger de vernieling in om een vlag te jatten.... naar een ander wijzen is altijd makkelijk. En ja in een stad wonen over het algemeen inderdaad iets meer gekken dan in een dorp.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 23:32
Ja of je eigen trainer op het veld bestormen achterlijke idioten...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:35
Dat is buiten de wedstrijd om. Dat heeft niks te maken met normalisatie op een wedstrijddag. Notabene waren dat supporters met stadionverboden. Dus kun je ook geen fans noemen.
Vind ik leuk
shovel +189
maandag 15 april 2019 om 19:21
Niet alleen Groningen is aan het verzakken, maar het niveau van sommige Grunn fans is ook enorm aan het verzakken, wat een lul van een gast.
Vind ik leuk
Hupfean +5707
maandag 15 april 2019 om 19:34
Terecht, eigen schuld dikke bult. Lekker verstierd voor de welwillende fans. Die zullen hun "dankbaar" zijn.
Vind ik leuk
grunnfan +442
maandag 15 april 2019 om 19:47
En die stewards staan alleen maar stoer boos te kijken!
Vind ik leuk
G-Town 1986 +1300
maandag 15 april 2019 om 20:07
Terecht!! (aan degene die dit heeft gedaan) bedankt l*l weer een verplichte combi weer een beperking in sfeeracties weer voor l*l staan voor de hele (voetbal minnende) wereld domme idioot.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:10
Schandalig dat er iemand verwond moest worden voor de lol van één of andere lampuut. De droeftoeter in kwestie hoort niet bij mijn club!

Volkomen logisch dat de Heerenveense burgervader ingrijpt.
Vind ik leuk
LeoFCG +81
maandag 15 april 2019 om 21:06
Ook al moet deze idioot een levenslang stadionverbod hebben, er is volgens mij maar 1 fakkel gegooid en er is volgens mij ook niemand geraakt. Daarnaast is het gedoe bij de binnenkomst veroorzaakt door de Heerenveen stewards, die de Groningen-supporters opsloten binnen de hekken als gevangenen, waarbij er maar twee poortjes open waren en Groningen supporters begonnen te dringen om op tijd te zijn voor de wedstrijd. Vervolgens pakte een Heerenveen steward een knuppel van een politieagent af en begon door de hekken heen op Groningen-supporters te slaan. Toen brak de hel los... dus als Heerenveen de boel een beetje beter regelt in plaats van loopt te treiteren dan komt er ook niet zoveel onrust en een verplichte buscombi zal niks verbeteren aan de situatie
Vind ik leuk
gwgwgw +6
maandag 15 april 2019 om 21:16
1. Er zijn 2 fakkels gegooid. 2. Er is wel iemand gewond geraakt, aan zijn gezicht 3. Wat betreft het laat binnen komen; Je eigen mede supporters zeggen dat deze vertraging bewust is veroorzaakt door groningen supporters zonder kaarten. Zie de groningen fora.

Vind ik leuk
LeoFCG +81
maandag 15 april 2019 om 23:53
Ik stond in het vak. Dan mag jij me vertellen wanneer er een tweede fakkel is gegooid. Nijhuis zei dat bij een volgende fakkel de wedstrijd gestaakt zou worden. Is ook niet gebeurd. Er werd nog wel een fakkel afgestoken in het Heerenveen vak, maar deze werd absoluut niet gegooid. Ben benieuwd naar je bronnen.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1227
dinsdag 16 april 2019 om 11:30
Er is toch echt maar 1 fakkel gegooid hoor! Maar wel eentje te veel! Wat betreft het ophouden, dat hebben we idd aan die idioten met een stadionverbod te danken.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 21:43
Wat een overtrokken reactie van die linkse dorpsbestuurder. Alles is rustig verlopen op1 malloot na. Die gooide 1! Aangestoken fakkel in het nabij gelegen vak. De rest van de 1199 en bijna 2.000! Mensen op thuisvakken heb zich keurig gedragen.
Vind ik leuk
gwgwgw +6
maandag 15 april 2019 om 22:35
Ja heel keurig... Naaste het standaard terug kerende spreekkoor Abe is dood, ook meerdere malen kkheereveen scanderen en dat terwijl de wedstrijd in het teken van kika stond. Heel keurig idd.

Daarnaast is er 2 keer een fakkel gegooid. Dit leverde geen afkeuring op van het uitvak, maar gejuich. En de wandeltocht naar het stadion gaat al een paar jaar alles behalve rustig.

Prima beslissing dat de privileges zijn ingeperkt.
Vind ik leuk
LeoFCG +81
maandag 15 april 2019 om 23:57
Dat gejuich was van een klein groepje, de meeste mensen om me heen stonden te schelden welke idioot het stond te verpesten voor alle anderen. Je kijkt door een Heerenveen bril en moet niet alles over 1 kam scheren. Heb jullie ook vaak genoeg “kk-boeren” vanuit het uitvak horen schreeuwen. Zijn altijd wel een groepje leeghoofden bij, in ieder stadion
Vind ik leuk
Speedy +369
maandag 15 april 2019 om 22:44
Hoezo gaat het bij de top-3 wel goed. Wat dacht je van die Feyenoord gasten dan? Dat is net zulk volk, misschien nog wel erger!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 23:34
Feyenoord houdt het dan waarschijnlijk netjes bij Heerenveen.
Vind ik leuk
FCGrunn050 +1227
dinsdag 16 april 2019 om 11:26
Bedankt stelletje leeghoofden! Je ziet ze vrijwel nooit meer bij thuiswedstrijden, laat staan uitwedstrijden. Ze pakken alleen Heerenveen uit om zich te laten gelden. Vervolgens bederven ze alles voor de echte supporter. Hufters!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws