De Bruyne: 'Mourinho zei: als Mata gaat, word je vijfde keus in plaats van zesde'

De Bruyne: 'Mourinho zei: als Mata gaat, word je vijfde keus in plaats van zesde'

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 19:27ma 15-04-2019 om 19:27

Kevin de Bruyne werd in 2012 voor acht miljoen ingelijfd door Chelsea, maar kon nooit doorbreken op Stamford Bridge. De huidige Manchester City-vedette besloot in januari 2014 om definitief te vertrekken, na een gesprek met manager José Mourinho.

De Portugees zag in De Bruyne, die een sterk seizoen namens Werder Bremen achter de rug had, aan het begin van het seizoen 2013/2014 nog een basisspeler, maar schoof de Belg vervolgens terzijde. Na enkele weken werd De Bruyne op het kantoor van Mourinho geroepen. "Hij had een paar kranten bij zich en zei alleen maar: één assist, nul goals, tien balveroveringen. Het duurde even voordat ik begreep waar hij naartoe wilde", vertelt de 27-jarige spelmaker aan The Players Tribune.

Mourinho lepelde vervolgens de statistieken van concurrenten als Willian, Oscar, Juan Mata en André Schürrle op. "Toen zei ik: maar zij hebben vijftien, twintig keer gespeeld en ik drie keer. Gaat daar nog verandering in komen?" Het antwoord van Mourinho liet aan duidelijkheid niet veel te wensen over. "Hij zei: als Mata vertrekt, word je vijfde keus in plaats van zesde. Toen wist ik dat ik verkocht wilde worden."

Chelsea deed in januari 2014 zaken met VfL Wolfsburg, voor een bedrag van 22 miljoen euro. Anderhalf jaar later verhuisde De Bruyne voor 76 miljoen naar Manchester City.

Plaats een reactie

The Iceman +18143
maandag 15 april 2019 om 19:31
De Bruyne en Robben, allebei niet goed genoeg voor Mourinho.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:36
En Salah destijds ook toch ?
Vind ik leuk
The Iceman +18143
maandag 15 april 2019 om 19:39
Die werd onder Mourinho wel verhuurd, maar pas verkocht toen hij al weg was.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 16:04
Iedereen weet inmiddels dat Mourinho een zieke hond is,
..maar niemand schiet hem af en helpt hem uit z'n lijden
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:30
En Lukaku ook nog. En stuurde hij Coutinho niet weg bij Inter?
Vind ik leuk
PRICE +7985
maandag 15 april 2019 om 19:46
Mourinho maakt wel meer fouten
Vind ik leuk
Brijk +1391
maandag 15 april 2019 om 19:32
Wat is Mourinho toch ook een hork. Je hoort steeds meer verhalen over hem. Bah Bah Bah.

En dat Kevin nu het tegendeel heeft bewezen vind ik fantastisch!
Vind ik leuk
Pds010 +1465
maandag 15 april 2019 om 19:32
Goede trainer die Mourinho he... hij heeft toch kijk op talent enzovoort..

De special one yeah right
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
maandag 15 april 2019 om 19:35
Ze eigen talent ja hahaha oh nee ook niet meer🤣
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
maandag 15 april 2019 om 19:39
Ik vind een lekker broodje grove frikandel speciaal veel specialer dan Mourinho
Vind ik leuk
Stadsgeweld +1074
maandag 15 april 2019 om 19:49
Wat is een grove frikandel speciaal? Zeer benieuwd zo'n xxl speciaal of mammoet speciaal gaat er altijd wel in. (Nee ik ben niet Raf, voor alle grapjurken) ik bedoel is dat net zoiets als fijne of grove Groninger verse worst?
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 19:50]
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
maandag 15 april 2019 om 19:52
Dat is een frikandel maar grof.krokante buitenlaag wat harder...in den haag te koop in elke snackbar.ook wat pittiger van smaak.

Aanrader👍ik zou zeggen eet smakelijk.
Vind ik leuk
Stadsgeweld +1074
maandag 15 april 2019 om 19:58
Heet misschien hier een pikanto, valt op dat in verschillende delen van NL sowieso verschillende dingen te krijgen zijn. Ik mis in Enschede de RAS patat grrr.
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 19:59]
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
maandag 15 april 2019 om 20:00
Nee pikanto heeft niks met een frikandel te maken.tis echt een frikandel typisch Haags niet overal te koop.
Vind ik leuk
Stadsgeweld +1074
maandag 15 april 2019 om 20:02
Ok volgende keer dat ik in Den Haag ben haal ik er 1 dank u!
Vind ik leuk
Bossie020 +6595
maandag 15 april 2019 om 21:57
Broodje speklap zie je ook nergens.
Haagse delicatesse.
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
maandag 15 april 2019 om 22:00
Zeker niks mis mee,maar moest even een vergelijking maken dat ik een broodje grove frikandel speciaal specialer vind als die Portugese droplul.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 23:29
Broodje Sate.... ook Haags.
Heb ik in Utrecht ooit eens geprobeert te bestellen, ging niet lukken. Zegt er een kerel bij een gokkast doodleuk: "kees gooi jij voor mij nog een slaatje in het vet...."
🤔
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
dinsdag 16 april 2019 om 00:33
Hahaha
Vind ik leuk
Binkie +203
dinsdag 16 april 2019 om 00:33
Viandel
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
dinsdag 16 april 2019 om 00:34
Is weer een andere variant.
Vind ik leuk
Stadsgeweld +1074
maandag 15 april 2019 om 20:00
Heet misschien hier een pikanto, valt op dat in verschillende delen van NL sowieso verschillende dingen te krijgen zijn. Ik mis in Enschede de RAS patat het.
Vind ik leuk
Bossie020 +6595
dinsdag 16 april 2019 om 05:37
Raspatat is heerlijk. Zelfs uit de airfryer.
Vind ik leuk
Linke loe +2362
maandag 15 april 2019 om 22:10
Hahah mooi he..daar ga ik een keer voor naar den Haag ja ..heb ook nog een Chinees op aanraden waar ik langs moet
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
maandag 15 april 2019 om 22:16
Ik kan zelf ook niet wachten sta al een jaar droog op een grove frikandel🤣🤣verkopen ze hier niet(woon al paar jaar in spanje)
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
maandag 15 april 2019 om 22:28
Sta jij op YouTube ook als linke loe? Zag die naam ook bij een filmpje van VP op YouTube.
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
maandag 15 april 2019 om 22:47
Klinkt aantrekkelijk als ik in Den Haag kom trakteer je dan?
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
maandag 15 april 2019 om 22:49
Moet je ff paar uur wachten tot me vliegtuig land.geen probleem dan trakteer ik👍 woon niet meer in me prachtige stad(spanje)
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
maandag 15 april 2019 om 23:17
Houd ik je aan, altijd leuk dagje Den Haag met een goede snack !
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 07:08
Een viandel dus
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
woensdag 17 april 2019 om 08:26
Nope is weer wat anders.
Vind ik leuk
erikv78 +708
maandag 15 april 2019 om 23:32
Also de resr van Nederland weet wat een groninger verse worst is 🤣🤣🤣
Vind ik leuk
2018-2019 +32
maandag 15 april 2019 om 21:08
Men noemt hem weleens de Portugese Dick Advokaat ;-).
Vind ik leuk
StoneyTony +2565
maandag 15 april 2019 om 22:23
Nog nooit gehoord...sorry

Als Dick ze mond open doet kan ik tenminste nog lachen,bij Mourinho begin ik spontaan te janken.
Vind ik leuk
Tarcotsira +903
maandag 15 april 2019 om 22:48
Dick geen risico Advocaat....
Vind ik leuk
JosdeGraaf +334
maandag 15 april 2019 om 19:32
Weer lekker voor Mourinho zijn imago, helemaal terecht!
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:33
MourihNO
Vind ik leuk
ToniQued +117
maandag 15 april 2019 om 19:39
Geweldige middenvelder. Slechte en onmenselijke trainer.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:40
De voetbalwereld is beter af zonder die walgelijke Mourinho, die man heeft alleen maar negatieve energie.
Vind ik leuk
wattenstaafje +23981
maandag 15 april 2019 om 19:54
Sympathieke man die Mouringool
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:59
Is dit geen spelertje voor ons ?? 8 mil als vinfdd keus dan moeten ze met 5 a 6 mil al blij zijn ..toch ??
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 20:10
Mooi als je met goed voetbal je gelijk kan halen. Enige juiste antwoord
Vind ik leuk
power +7909
maandag 15 april 2019 om 20:42
The Special Clown maakt hele voetballerij kapot,,,ik hoop dat hij nooit meer bij een club terecht komt.
Vind ik leuk
Lippie80 +259
maandag 15 april 2019 om 21:03
Hahaha als je dit zo allemaal leest dan begrijp je toch niet dat er nog 1 club die the stupid one als manager wil....
Vind ik leuk
gustare +782
maandag 15 april 2019 om 21:42
Mourinho houdt alleen van afbraakvoetballers.
Vind ik leuk
Verratti +2441
maandag 15 april 2019 om 22:00
Het is natuurlijk wel een markante opmerking: "Als Mata vertrekt, word je vijfde keus in plaats van zesde". En hij spreekt niet in raadselen. De boodschap is duidelijk. Het is een analyticus, een verdedigend ingestelde trainer die grote prijzen heeft behaald. De huidige topteams zijn meer aanvallend ingesteld dan in de tijd dat Mourinho prijzen won. Voetbal is veranderd. Eigenlijk is het vergane glorie, maar we zullen hem nog wel tegenkomen (maar niet in Engeland).
Vind ik leuk
Tollolsuda +135
maandag 15 april 2019 om 22:05
Mourinho is n akelige narcist
Vind ik leuk
WillyAfca026 +1475
dinsdag 16 april 2019 om 01:08
Haha Mourinho had er kijk op wat een geweldige speler is de Kevin de Bruyne 👌👌👌
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:26
Absolute toptrainer die Mourinho. Veel blabla , hou ik niet van.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws