'De fout die ik zaterdag tegen Heracles heb begaan, maak ik maar één keer'

'De fout die ik zaterdag tegen Heracles heb begaan, maak ik maar één keer'

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 07:09di 16-04-2019 om 07:09

Feyenoord-spits Nicolai Jörgensen trekt het boetekleed aan na zijn rode kaart tegen Heracles Almelo van zaterdagavond. De Eredivisie-topscorer van het seizoen 2016/2017 trapte opzichtig na tegen Tim Breukers en mocht, na inmenging van de VAR, voortijdig gaan douchen.

Jörgensen werd maandag voor twee wedstrijden geschorst door de KNVB en heeft ook van zijn club een boete gekregen. De Deen heeft veel spijt van het incident, laat hij dinsdagochtend weten in De Telegraaf. "De fout die ik zaterdagavond tegen Heracles heb gemaakt, maak ik maar één keer in mijn leven", belooft hij.

De aanvalsleider heeft na de wedstrijd tegen Heracles een gesprek gehad met trainer Giovanni van Bronckhorst, net als Jordy Clasie, die de trainer opzichtig negeerde nadat hij gewisseld werd. Op de precieze inhoud van het gesprek gaat Jörgensen niet in, maar de Deen laat weten dat hij 'echt spijt' heeft van het incident. "Ik vind het erg voor mijn team, voor de club en voor de supporters. Dat gevoel had ik al toen het gebeurde, maar ik vind het ook goed om dit uit te spreken", voegt hij hieraan toe.

Plaats een reactie

Hoofdscout00 +4003
dinsdag 16 april 2019 om 07:13
Nico'tje toch....
Vind ik leuk
phritzzz +4449
dinsdag 16 april 2019 om 07:31
Ik zou het nog een keer doen Nico
Vind ik leuk
PRICE +7970
dinsdag 16 april 2019 om 07:52
Voorlopig geen kans voor een 2e keer phritzzz eerst zijn schorsing uit zitten.
Vind ik leuk
PRICE +7970
dinsdag 16 april 2019 om 07:51
1 keer is te veel. Dupeert je club.
Vind ik leuk
phritzzz +4449
dinsdag 16 april 2019 om 08:34
Mee eens hoor. Maar ik reageer meer op de uitspraak. Lijkt me toch wel logisch dat je zoiets stoms niet nog een keer doet? Zou eruit zien zeg. Laat eens wat meer inzicht zien dan dat lijkt me. Ze mogen niks zeggen, okay, maar een uitspraak als deze! Pfff zeg dan helemaal niks ;)
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:14
Hierbij spreek ik hem niet vrij, het was terecht rood namelijk, maar....

....die Breukers deed toch wel wat stoken om hem zover te krijgen, had zeker ook een kaart verdiend.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:54
in een wedstrijd stoken spelers elkaar toch altijd een beetje op. als iedereen super lief gaat doen krijg je toch een ontiegelijke kl*ten pot. misschien dat ie wel een beetje met zn elleboog naar links duwde maar dat gebeurt toch zowat elke wedstrijd wel eens. het probleem was dat jorgensen zich zo geirriteerd voelde en hem meteen een schop gaf. niet zo slim met een VAR erbij.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:56
Je hebt gelijk, maar een elleboog uitdelen is toch iets meer dan alleen zitten klooien. Geel had ik terecht gevonden, of in ieder geval een laatste waarschuwing. Voor de rest met je eens.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:14
Wees blij, anders kwam je nooit in het nieuws
Vind ik leuk
GaoYao +6007
dinsdag 16 april 2019 om 07:14
Gio heeft de boel niet meer onder controle..
Vind ik leuk
Smithsonian +45181
dinsdag 16 april 2019 om 07:19
Ach breukers is ook.een lul.

Maar wel.een terechte rode kaart.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:21
Foei! En door..
Vind ik leuk
phritzzz +4449
dinsdag 16 april 2019 om 07:30
Ik zou het nog een keer doen!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:33
Nico je bent een eikel. Wat ben je nu? Een eikel dus!
Vind ik leuk
Blindsy +20513
dinsdag 16 april 2019 om 07:50
Ik zal het nooit meer doen. Dat kun je makkelijk zeggen als je wilt vertrekken...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:03
Hij kan ook zeggen ik doe het volgende week weer.
Vind ik leuk
Blindsy +20513
dinsdag 16 april 2019 om 08:33
Eigenlijk zou ik dat pas echt leuk vinden.
Vind ik leuk
Futre +5378
dinsdag 16 april 2019 om 08:25
Nico is gaan geloven dat hij best goed is. Helaas is gebleken dat iedere halve tamme topscorer kan worden in de ED. Nu krijgt Nico af en toe te horen dat hij niet zo heel veel toevoegt en dat zint het baasje niet. Loopt er het hele seizoen al als een jankend kind bij. Ik walg van hem.
Vind ik leuk
Blindsy +20513
dinsdag 16 april 2019 om 08:29
Dus eigenlijk vind je dat het niet zo erg is als er komende zomer een transfer plaatsvindt?
Vind ik leuk
Futre +5378
dinsdag 16 april 2019 om 10:47
Ik twijfel nog, haha.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:17
Welke rode kaart?

Bij een opstootje mag je wel iemand slaan, maar je mag geen schopje geven.

Net als die rode kaart tegen Ajax, vind ik deze ook weer zwaar overdreven. Vooral ivm andere zaken.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 08:22]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:03
Doe die Feyenoord bril eens af, je ziet toch duidelijk dat hij Breukers na-trapt. volgens de KNVB regels mag je niet na-trappen want daarop staat rood. nou dan is dat toch duidelijk, en of Breukers nou als een stervende zwaan naar het veld gaat of hem daarna te lijf gaat. het is en blijf een rode kaart want Jorgensen trapt overduidelijk Breukers achter op de enkels.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:36
Nico moet lekker gaan verkassen na dit seizoen. Is toe aan een frisse nieuwe omgeving. Op het verkeerde moment verkopen gaat Feyenoord wel dik 12 miljoen kosten.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:39
Dat gaat ze geen 12 miljoen kosten. Dat gaat wel 12 miljoen minder opleveren.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:38
In het echt zou hij nooit gaan liggen om een schopje, maar op het veld wel. Dit is gewoon maten naaien. Ik heb medelijden met de vrouw van breukers,maar aan het val incident te zien zal die wel op mannen vallen
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:40
nee die stervende zwaan van een botteghin die bij een veeg over zn schouder direct naar het gras gaat alsof het z'n matras is. ja dat was natuurlijk overduidelijk een strafschop. hou toch op man, dit is toch gewoon slim spelen. idemdito dat van Botteghin. Dat die Deense grapjas van jullie voorin zo snel en makkelijk over de scheef gaat en breukers een trap op de enkels geeft is gewoon super dom. helemaal met een VAR. je kan toch overduidelijk zien dat hij breukers een trap geeft. of dat nou hard is of heel licht, tja dan moet Jorgensen dat maar niet doen. stel ik krijg morgen een boete omdat ik 2km te hard heb gereden. wat moet ik dan tegen de politie zeggen? ja het is maar 2 km doe niet zo moeilijk? gaan ze vast mee akkoord...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:41
Als jij de beelden even terug kijkt zie je duidelijk dat botteghin zijn shirt naar beneden word getrokken. Heracles heeft helemaal geen rechten gehad gedurende de wedstrijd. Het is terecht dat Feyenoord won ook met een penalty
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 10:41]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:51
ik zeg toch nergens dat Feyenoord niet terecht gewonnen heeft. de penalty was erg makkelijk gegeven maar inderdaad, je kunt hem er voor geven en in dit geval was het gewoon slim van Botteghin om zich ter aarde te laten vallen. daarom zeg ik ook, het is slim spelen. dat deed Breukers dus ook. Jorgensen geeft hem een trap, of dat nou hard is of zacht, het gaat puur om het feit dat hij na-trapt en dat is rood. en ik neem aan dat jij ook gewoon kunt zien dat hij Breukers overduidelijk een trap achter op de enkels geeft terwijl daar totaal geen reden toe is. en inderdaad, Heracles verdiende niet om te winnen maar was verdomd dicht bij een stunt. Helaas, volgende keer een nieuwe kans.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 15:50
Een ezel stoot zich 2 keer aan dezelfde steen, Jorgensen niet. 👌
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws