Vermoedelijke opstellingen: Ten Hag kiest voor Mazraoui, Kean in plaats van Dybala

Vermoedelijke opstellingen: Ten Hag kiest voor Mazraoui, Kean in plaats van Dybala

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 08:00di 16-04-2019 om 08:00

Ajax speelt dinsdag tegen Juventus naar alle waarschijnlijkheid met Joël Veltman én Noussair Mazraoui. De Marokkaans international zal naar verwachting naar de linkerflank verhuizen, aangezien Nicolas Tagliafico geschorst is.

Trainer Erik ten Hag liet tijdens de persconferentie van maandag weten dat hij twijfelde tussen Mazraoui, Daley Sinkgraven en Daley Blind. Volgens de UEFA én La Gazzetta dello Sport lijkt eerstgenoemde de voorkeur te krijgen op links, waardoor Joël Veltman wederom mag starten als rechtsback. De Ajax-opstelling zal verder geen verrassende namen herbergen. Blind, Matthijs de Ligt, Frenkie de Jong, Lasse Schöne en Donny van de Beek staan overigens op scherp.

Moise Kean krijgt een plaatsje in de vermoedelijke Juventus-opstelling, als vervanger van de geblesseerde Mario Mandzukic. Sky Sport Italia meldde maandagavond nog dat Paulo Dybala als spits zou spelen, maar de Argentijn lijkt toch weer genoegen te moeten nemen met een plekje op de bank. Emre Can keert naar verwachting terug op het middenveld, ten koste van Rodrigo Bentancur. Giorgio Chiellini houdt Mandzukic gezelschap in de ziekenboeg. Achter de naam van Douglas Costa stond een vraagteken, maar de Braziliaan lijkt op de bank te beginnen.

De vermoedelijke opstellingen:
Juventus: Szczesny; Cancelo, Bonucci, Rugani, Alex Sandro; Can, Pjanic, Matuidi; Bernardeschi, Kean, Ronaldo.

Ajax: Onana; Veltman, De Ligt, Blind, Mazraoui; Schöne, Van de Beek, De Jong; Ziyech, Tadic, Neres.

Lees meer over:Champions LeagueAjax

Poll

Gaat Ajax zich ten koste van Juventus plaatsen voor de halve finale van de Champions League?

(12788 stemmen)

Plaats een reactie

dinsdag 16 april 2019 om 08:03
Is dat verstandig. Mazraoui linsback? Daar heeft hij nog nooit gestaan. Hij is al slecht in verdedigen op rechtsback. Tjonge, dat word flink billenknijpe. Zou ik nog eerder voor Sinkgraven gaan, to be honest.

Ik snap wel dat je niet Blind linksback zet. Blind is te traag op de flank tegen een sterke tegenstander die op de counter speelt met snelheid voorin.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 08:05]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:04
Heeft hij wel al eens gestaan.
Vind ik leuk
GaoYao +6007
dinsdag 16 april 2019 om 08:09
Kean baart mij meer zorgen..
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:10
Nee joh. Donny vd Beek heeft iedereen in zijn broekzak. Die man rent 30km per wedstrijd. Is niet stuk/moe te krijgen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 08:11]
Vind ik leuk
GaoYao +6007
dinsdag 16 april 2019 om 08:12
Die zal ook deze wedstrijd weer de longen uit zijn lijf rennen..
Vind ik leuk
Mario1984 +543
dinsdag 16 april 2019 om 08:57
Lijkt mij sterk dat Donny van de Beek Kean in zijn broekzak heeft. Of staat Donny centraal achterin ?

Ik denk dat jij Can bedoelt.
Vind ik leuk
Come on Utreg +30185
dinsdag 16 april 2019 om 08:59
Die zal veel tijd moeten steken in het helpen van Mazraoui..
Vind ik leuk
fernjef +1942
dinsdag 16 april 2019 om 10:22
Ik denk dat je de tandem Mazraoui- Ziyech in leven moet houden. Deze Marrokkaanse tandem is goed gebleken in de Champions league. Die moet je in stand houden!
Vind ik leuk
Come on Utreg +30185
dinsdag 16 april 2019 om 13:43
Is zeker iets voor te zeggen. Alleen krijg je dan Blind op linksback.. dan ben je meer kwetsbaar dan met Mazraoui
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:06
Waarom niet Blind linksback en De Ligt en Veltman centraal. Blind speelt bij Oranje ook linksback. Is eigenlijk ook beter als linksback dan centraal. Ook Veltman speelt dan op zijn beste positie.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:07
Ik wil Blind niet tegen Douglas Costa, Dybala of Bernadeschi zien haha.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:08
Liever tegen hun dan tegen Ronaldo.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:11
Ronaldo is weer voor de Ligt.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:33
Nee, want Ajax speelt altijd in zone.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:08
Veltman wint geen kopduels als CV. Vooral niet tegen een Ronaldo. Lekker niet doen. Niet teveel omgooien. Lekker Blind laten staan daar.
Is die Mangalan echt zo slecht dat hij niet in basis staat? Bij zo een wedstrijd waar je echt een CV nodig hebt zou je toch echt hem moeten verwachten.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 08:09]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:09
Vond hem al de wedstrijden die hij nu heeft gespeeld helemaal niks, dus zou ik niet doen. Veltman kan wel koppen hoor! Sws beter dan Blind.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:09
Veltman speelde goed tegen Juve, maar kijk maar terug. Kopduels verloor hij vaak tegen Juve.
Vind ik leuk
Speytuut +670
dinsdag 16 april 2019 om 08:29
Panna koekoek🤫
Vind ik leuk
Mosquito +22443
dinsdag 16 april 2019 om 08:48
Hij stond erbij en keek ernaar.
Vind ik leuk
Nova +2077
dinsdag 16 april 2019 om 08:54
En ook tegen Excelsior en dat was meteen een goal.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:34
Klopt, maar over het algemeen vind ik hem wel een redelijke kopper.
Vind ik leuk
Ab Normaal +4289
dinsdag 16 april 2019 om 08:09
Dat zou ik ook doen. En Blind is helemaal niet zo traag.
Bovendien zwerft Bernardeschi rond.
Vind ik leuk
Speytuut +670
dinsdag 16 april 2019 om 08:35
Blind is zeer traag iedereen rent um voorbij als die back staat
Vind ik leuk
1+1= +865
dinsdag 16 april 2019 om 08:15
Wil niet veel zeggen maar Blind speelt uitstekend in het centrum
Samen met Mathijs die vullen elkaar goed aan
Vind ik leuk
selljay +21
dinsdag 16 april 2019 om 08:17
Omdat de opbouw bij Ajax heilig is. Ik zie Veltman en de ligt niet zo goed opbouwen als dat de ligt met blind doet
Vind ik leuk
PSVBoerehhh +1350
dinsdag 16 april 2019 om 08:43
Omdat jij je in de periode van Veltman centraal achterin kapot had geërgerd. Het begrip Veltmannetje kom van jou af.
Vind ik leuk
Gijsie +2123
dinsdag 16 april 2019 om 08:06
Hij staat tegenover een linkspoot dus komt goed uit
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:06
Kan je beter met blind linksback en Magallan of veltman samen met de ligt achterin en kristensen of veltman rechtsback
Vind ik leuk
Garrie +3823
dinsdag 16 april 2019 om 08:11
Gestopt met lezen bij magallan..
Vind ik leuk
Groen +4560
dinsdag 16 april 2019 om 08:12
Blind als back kan écht niet.

Enne, waarom niet Mazraoui rechts back? Of ben je nog niet wakker ;)
Vind ik leuk
Speytuut +670
dinsdag 16 april 2019 om 08:14
Magallan? Aub niet he dat gaat helemaal mis dan is het al klaar voordat het begonnen is he denk dat hij nog wat (aanpassing) nodig heeft ....
Vind ik leuk
Youri +264
dinsdag 16 april 2019 om 08:13
Dit lijkt mij juist de beste oplossing, ik zie het liefst het centrale duo Blind en de Ligt naast elkaar. Je kan Veltman misschien ook op links zetten en Mazraoui op rechts omdat Ziyech en Mazraoui soms wel lekker kunnen combineren.
Vind ik leuk
Speytuut +670
dinsdag 16 april 2019 om 08:28
Heb je gezopen ofzo sinkgraven erin? Die weet niet wat um overkomt he staat stijf van de zenuwen nee gewoon mazra op links blind veel te traag voor op links
Vind ik leuk
Pindarots +1485
dinsdag 16 april 2019 om 09:06
Bernadeschi komt alleen naar binnen, toch heerlijk dat hij dan op het rechterbeen van mazraoui uit komt 😁
Vind ik leuk
Youri99 +10833
dinsdag 16 april 2019 om 09:42
Ja dat is verstandig en wel om het feit dat de rechtsbuiten van Juventus een linkspoot is.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:05
Ons aller Ajax gaat vandaag geschiedenis schrijven. Vandaag laat ons aller Ajax zien dat wij grootste club van Nederland zijn en de beste.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:09
Denk het niet joh🤣🤣🤣
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:14
Hey Nederlandse Turk.....
Alles leuk en aardig maar dat zijn we all!!!
Europa kent geen Nederland maar wel Ajax.
Succes vanavond💪🏾
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 08:15]
Vind ik leuk
PRICE +7967
dinsdag 16 april 2019 om 08:27
Hup ajax, ga ervoor, suc6 de beste supporter van ajax ⚠️📢TN 📢⚠️
Vind ik leuk
PRICE +7967
dinsdag 16 april 2019 om 08:28
⚠️📢TN 📢⚠️eindelijk je bent in top vorm💪💪💪💪🔝
Vind ik leuk
dst +230
dinsdag 16 april 2019 om 08:11
Man, wat een spanning!! Iedereen die Ajax het gunt, heel veel succes en plezier vanavond!! :))
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:11
Ik zou de jong en de ligt centraal zetten blind linksback en Veltman op rechts dan kan je mazraoui op het middenveld zetten met van de beek en schone
Vind ik leuk
Molletje +4058
dinsdag 16 april 2019 om 08:28
Jij bent niet voor Ajax of wel? :-)
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 22:35
Ik gun het ze van harte
Vind ik leuk
Pindarots +1485
dinsdag 16 april 2019 om 09:09
Haha gooi jij even heel het elftal door elkaar.. jij wilt dus niet dat Ajax doorgaat begrijp ik?
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 09:09]
Vind ik leuk
SantiagoErik +2432
dinsdag 16 april 2019 om 08:13
Ik wens vanuit Sevilla iedereen een fijne avond en een topwedstrijd toe. 2-3😀⚽👍
Ik ga zeker kijken. SUCCES 👍
Vind ik leuk
1+1= +865
dinsdag 16 april 2019 om 08:19
Fijne vakantie😉
Vind ik leuk
SantiagoErik +2432
dinsdag 16 april 2019 om 15:04
Thanks, geen vakantie. Ik woon hier en heb samen met mijn vrouw een ijssalon🍦🍧
Mooie omgeving👍, ver weg van Nederland maar volg Ajax op de voet⚽⚽
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 15:08]
Vind ik leuk
1+1= +865
dinsdag 16 april 2019 om 15:16
Weet ik gap
Had ik al een keer eerder gelezen vandaar de 😉
Alleen van de ijssalon wist ik niet .
Leuk man
Ik zit tussen Valencia en Alicante in .
Heb daar een B&B momenteel gesloten .
Vergunning klopte niet dus nu wachten op deze licencia .
Maar jij weet vast wel hoe snel dat gaat hier pfffffffff.
Maar ik kijk straks ook weer naar onze mooi club
Het wit/rode bloed blijft door het lichaam stromen he
Vind ik leuk
SantiagoErik +2432
dinsdag 16 april 2019 om 15:20
Succes man. Wij verkopen ijs van het merk Alacant en zitten in de wijk Macarena. Hier nu volop semana santa. Druk dus. Ik hoop op tijd naar huis te kunnen. Vanmorgen bier en chips gekocht. Nogmaals sterkte met vergunning en een goede wedstrijd vanavond.
Vind ik leuk
1+1= +865
dinsdag 16 april 2019 om 15:35
Thnks ,
Als ik een keer die kant op kom kom ik een ijsje bij je score.
Jij ook succes vanavond hoop dat de drukte dan op tijd afgelopen is .
En dat je rustig je pils en chips kan nuttigen👍
Vind ik leuk
SantiagoErik +2432
dinsdag 16 april 2019 om 20:37
Waarom komen die spaanse klanten altijd zo laat? 😆. Hahaha.
Ben net thuis en lig op bankie en ga hopelijk zo genieten.
Fijne wedstrijd en succes👍👍⚽
Enne je bent van harte welkom😊😎
Vind ik leuk
1+1= +865
dinsdag 16 april 2019 om 20:40
Toppie dat je het gered hebt
Zit nu al met zweet handjes .
Jij ook een fijne wedstrijd en hoe de uitslag mag zijn
Ik heb genoten deze Europesche campagne 👍👍👍
Vind ik leuk
SantiagoErik +2432
dinsdag 16 april 2019 om 20:55
Zeker, we hebben veel mogen genieten op de dinsdag en woensdag avonden. Ik denk, voornamelijke hoop, op 2-3......😎
Als mijn vrouw dan ook nog met een gevulde envelop komt uit de winkel heb ik een topavond!!! 😁
Veel plezier gozer👍⚽👍⚽
Vind ik leuk
SantiagoErik +2432
dinsdag 16 april 2019 om 23:41
He maat, geweldig hé😆😆😆
Gefeliciteerd👍
Juventus in eigen huis overklast.
Trots op ons cluppie💪
Vind ik leuk
1+1= +865
woensdag 17 april 2019 om 00:14
Ja fantastisch 1e helft had ik er hard hoofd in maar 2e helft klasse hersteld .
En het had gewoon makkelijk 1-4 kunnen zijn
Echt geweldig en zeker trots op onze club
Slaap lekker zo amigo 👍👍
Vind ik leuk
SantiagoErik +2432
woensdag 17 april 2019 om 00:18
Jij ook, ik ben nog ff limoncello soldaat aan het maken. En dat na de pizza.
Die italiaantjes smaken lekker.
Latersssss👍😊
Vind ik leuk
1+1= +865
woensdag 17 april 2019 om 00:22
Hahahaha en een italiaans ijsje toe 😂
Vind ik leuk
leozao +2617
dinsdag 16 april 2019 om 08:14
Veltman deed het zeer redelijk in Amsterdam, eigenlijk boven verwachting Nous aan de andere kant is de kleinste aanpassing. Het opkomen zal wel wat lastiger worden voor hem.Niet te lang over nadenken: knallen maar!!!!
Vind ik leuk
Pindarots +1485
dinsdag 16 april 2019 om 09:10
Lekker terugkappen naar rechts en dan die bal gevaarlijk indraaien.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 09:10]
Vind ik leuk
Couto76 +1268
dinsdag 16 april 2019 om 08:15
Ik voel nu al beetje spanning voor Ajax vanavond, terwijl ik geen Ajax-fan ben verdomme, het moet niet gekker worden ....
Vind ik leuk
VanGoal +1312
dinsdag 16 april 2019 om 08:21
Moet je nagaan hoe ik me voel.. 😂
Vind ik leuk
Couto76 +1268
dinsdag 16 april 2019 om 08:49
Haha ja dat denk ik :-)
Vind ik leuk
Meastro +474
dinsdag 16 april 2019 om 08:16
Er vol op klappen jongens, net als tegen real! Ja ja.. vandaag is de dag dat we hopelijk na morgen over een historische avond napraten. Ik ga genieten voor de buis!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:17
Zo trots op ajax !!!! 💪💪
Vind ik leuk
Degraaf +2798
dinsdag 16 april 2019 om 08:22
Dat hij nog dacht aan Sinkgraven vind ik zorgwekkend!
Vind ik leuk
voetbal@com +1084
dinsdag 16 april 2019 om 08:35
Beste oplossing, daarbij weten Sinkgraven, Schuurs en kristensson ook meteen hoe laat het is.

Mocht het echt een drama worden in het begin kun je nog schuiven met blind jr naar links, Veltman naar het midden en mazounogwa naar rechts.

1-1, na strafschoppen door.

@ Alle Ajax fans veel plezier en succes.
Vind ik leuk
Bhj +2520
dinsdag 16 april 2019 om 08:35
Ik begrijp die coach van Juve niet hoor, je gaat een voetballer als Dybala toch niet op de bank zetten.Ik ben er blij mee hoor, maar begrijpen doe ik het niet.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:44
Gewoon een logische keuze, begin van het seizoen heeft hij daar ook een keer gestaan. Sinkgraven heeft geen wedstrijd ritme en met Magalan in het centrum en dan Blind links achter is ook geen optie Blind speelt namelijk sterk centraal achterin samen met De Ligt
Vind ik leuk
Zegikniet +171
dinsdag 16 april 2019 om 09:22
Vanavond een keer voor Ajax. Come on boys!
Vind ik leuk
sjakieeee +23
dinsdag 16 april 2019 om 09:24
bij twijfel frenkie aan de kant houden!!
Vind ik leuk
cody123 +46
dinsdag 16 april 2019 om 09:31
1-2 word het.
Vind ik leuk
mcmodd +28730
dinsdag 16 april 2019 om 09:37
Tadic met Neres in de spits en om de beurt sluiten Van de Beek en Ziyech aan in de voorhoede. Schöne als controleur en terugzakkend in de verdediging, dat staat niet eens zo slecht op papier.
Vind ik leuk
AFCA024 +148
dinsdag 16 april 2019 om 13:56
A.O.
J.V. M.d.L. D.B N.M.

F.d.J
D.vd.B. L.S.

H.Z. D.T. D.N.
Vind ik leuk
mcmodd +28730
dinsdag 16 april 2019 om 14:03
Als je Frenkie en Lasse wisselt ben ik het met deze namen wel eens 024.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:42
Ik kan me wel vinden in de 11 namen van AFCA024, Lasse is een uitstekende middenvelder, met uitstekende verdedigende kwaliteiten. Maar met het uitvallen van Mandžukić, zal hoogstwaarschijnlijk Kean of Dybala hem vervangen, beide spelers bevatten veel loopvermogen, Frenkie kan die gaten (mits hij fit is) goed opvangen, ik vrees dat de leeftijd van Lasse daarin een rol gaat spelen, en dat hij te vaak dan zijn man laat lopen. Daarnaast als Frenkie de drift vooruit heeft, trekt hij wss Bernardeschi met zich mee, dat geeft ook wat lucht aan de verdediging (Die het vermoedelijk allemaal heel zwaar gaan krijgen) Nee het uitvallen van Mandžukić is niet bepaald gunstig voor Ajax, we zullen wederom weer boven ons uit moeten stijgen! Maar al met al heb ik er vertrouwen in!
Vind ik leuk
mcmodd +28730
dinsdag 16 april 2019 om 15:14
Virtus, vertrouwen moet je sowieso houden, daarvoor ben je een fan. Optimisme maakt de geest rijp voor feest, alleen kan dan bij verlies de teleurstelling wat zwaarder uitpakken. Tegen je verlies kunnen is een kunst, maar bij voetbal is het vaak zo dat zelfs bij winst er wanordelijkheden kunnen plaatsvinden, ook veroorzaakt door de winnende fans. Die kunnen dan niet tegen verlies, maar ook niet tegen winst. Misschien zijn dat soort fans wel met de gedachte vertrokken dat er sowieso geknokt moet worden. Denk aan 54 bezopen en doorgesnoven hallicunanten die met twee bussen moesten worden aangehouden nabij Turijn. Je zou je bijna dood schamen dat je Nederlander bent.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:11
1-2 ajax 1x neres 1x de jong 1x ronaldo
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws