Barcelona-voorzitter: 'Het lijkt erop dat Matthijs de Ligt op de markt is'

Barcelona-voorzitter: 'Het lijkt erop dat Matthijs de Ligt op de markt is'

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 08:46di 16-04-2019 om 08:46

FC Barcelona heeft nog geen actie ondernomen om Matthijs de Ligt over te nemen van Ajax, verzekert voorzitter Josep Maria Bartomeu. Volgens Spaanse media heeft de Ajax-captain al een persoonlijk akkoord met de Spaanse club.

Bartomeu houdt zich op de vlakte. "We hebben een goede relatie met Ajax", zegt hij tegen TVE, geciteerd door Mundo Deportivo. "Ik weet niet wat er rond De Ligt gaat gebeuren. Het lijkt erop dat hij op de markt is."

"We praten met de clubs. Afhankelijk daarvan bepalen we of we een speler willen hebben of niet. Zijn manier van spelen past bij ons. Ik hou van hem. Ajax is een opleidingsclub die veel verkoopt, maar we hebben nog niet gesproken."

Barcelona heeft Frenkie de Jong al wel binnen. Die miljoenendeal werd in januari afgerond. "We wilden De Jong al in de zomer halen, maar er was toen veel concurrentie. Veel andere clubs wilden hem hebben, maar wij hebben hem uiteindelijk gehaald."

Poll

Is De Ligt de ideale speler voor Barcelona?

(3673 stemmen)

Plaats een reactie

Fentas +890
dinsdag 16 april 2019 om 08:48
Het lijkt erop dat hij op de markt is? Dat is elke speler van Raiola.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:50
Josep!..........Pinokkio
Vind ik leuk
GaoYao +6010
dinsdag 16 april 2019 om 09:46
Ben benieuwd hoe deze soap zich verder ontwikkeld..
Vind ik leuk
Mosquito +22443
dinsdag 16 april 2019 om 08:52
"De Ligt verklaart dat Hulshoff verantwoordelijk is voor de 'voetbalinhoudelijke begeleiding'. "Mino heeft op andere gebieden meer kennis. Het gaat mij om de goede mix. Mijn vader reken ik ook tot het groepje mensen dat belangrijk is voor mijn carrière. Hij is mijn vertrouwenspersoon met wie ik alles kan bespreken. Zo ben ik op alle manieren voorzien van mensen die weten waarover ze het hebben."
Vind ik leuk
ReneAjax +10862
dinsdag 16 april 2019 om 10:45
En al die zaakwaarnemers en adviseurs willen ook geld zien, alleen Raiola zou al 10 miljoen euro willen hebben voor de bemiddeling.
Ben benieuwd wie al die commissie gaat betalen.
Dan is Frenkie slimmer geweest.
Vind ik leuk
Eimersweide +9623
dinsdag 16 april 2019 om 11:21
Snap sowieso niet dat topspelers een zaakwaarnemer nemen. Die verkopen zichzelf toch door hun goede spel? Kan De Ligt zelf niet tegen Barca zeggen dat hij 10 miljoen per jaar wil? Moet Raiola dat doen? En een huis zoeken kan hij zelf ook wel neem ik aan.
Vind ik leuk
AFP +3712
dinsdag 16 april 2019 om 11:27
Mosquito 16 april 8:52,

@ Mijn vader reken ik ook tot het groepje mensen dat belangrijk is voor mijn carrière@

Zitten je vader en jij in de anti-malaria business dan ?
Vind ik leuk
McLovin +1911
dinsdag 16 april 2019 om 08:52
Hij is op de vismarkt. Lekker visje kopen. Heeeerlijk
Vind ik leuk
HardSchot +164
dinsdag 16 april 2019 om 09:15
Veel mensen zijn geïnteresseerd in de paling in Matthijs' broek!
Vind ik leuk
Degraaf +2798
dinsdag 16 april 2019 om 10:35
Waar het hart van vol is, stroomt de mond van over ;-)
Vind ik leuk
HardSchot +164
dinsdag 16 april 2019 om 12:26
Oh ik denk dat veel vrouwen een volle mond willen van Matthijs ;)
Vind ik leuk
Plattekar bv +35823
dinsdag 16 april 2019 om 09:33
"Het lijkt erop dat de Ligt op de markt is "....Holy Jezus, wordt er een wakker !
Vind ik leuk
ReneAjax +10862
dinsdag 16 april 2019 om 10:47
Het transferwindow is nog niet open, dus het zal wel meevallen.
De Ligt heeft tot 1 september de tijd.
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 10:02
Maar zojuist na gisteravond is prijsje de Ligt weer iets meer omhoog geschoten :P dus Barca denkt we haken af......
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:33
Maar dan nog Raiola's clienten/spelers spelen wel allemaal bij de absolute top en is hij 1 van de beste zaakwaarnemers die er is.....Zijn werkwijze daar in tegen word hem niet altijd in dank afgenomen maar hij krijgt het wel altijd weer voor elkaar om ze bij de absolute top te krijgen dus is hij zeker een hele goeie business man
Vind ik leuk
Swout +2298
dinsdag 16 april 2019 om 08:48
100m + Suarez en we kunnen praten
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:50
200 miljoen+ Messi. Geeb cent minder.
Vind ik leuk
Smithsonian +45183
dinsdag 16 april 2019 om 08:50
300 miljoen + alle spelers.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:52
Jij bent een keiharde onderhandelaar.
Vind ik leuk
voetbal@com +1084
dinsdag 16 april 2019 om 09:15
300 miljoen + alle spelers + koffiejuffrouw.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:17
Grap is klaar
Vind ik leuk
mcmodd +28731
dinsdag 16 april 2019 om 09:22
Ja, daarmee heb je Frenkie weer terug in Amsterdam.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:56
400 miljoen + alle spelers + koffiejuffrouw + Wessel Kampen. We hadden ook nog een schoonmaker nodig namelijk
Vind ik leuk
mcmodd +28731
dinsdag 16 april 2019 om 14:01
En dat jij die Wessel dan mag zijn?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:21
Met jou zou ik geen Kolonisten van Catan willen spelen.
Vind ik leuk
Molletje +4058
dinsdag 16 april 2019 om 09:38
Als het voor erts is.
Vind ik leuk
Smithsonian +45183
dinsdag 16 april 2019 om 08:50
Nou liverpool go for it.
Vind ik leuk
Muscles +2086
dinsdag 16 april 2019 om 08:52
Het Marc spel omdat de samenwerking met Barcelona dit keer niet vrijblijvend voor Barca mag zijn.......Forza Marc
Vind ik leuk
DumBfries +108
dinsdag 16 april 2019 om 08:56
Mits Barcelona de hoofdprijs betaalt!
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
dinsdag 16 april 2019 om 09:00
Gisteren op VP dat Barça en Juve een deel maken over Umtiti.
Nu dommetje spelen die voorzitter.
Is ie bang voor een bidding war?😂
Vind ik leuk
Molletje +4058
dinsdag 16 april 2019 om 09:07
Ja, want wat VP post is de waarheid.
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
dinsdag 16 april 2019 om 09:11
Echt wel!
Dat weet toch iedereen.
Net als de Telegraaf. 200% betrouwbaar. Zeg niet dat het niet zo is hey😀😀
Vind ik leuk
Molletje +4058
dinsdag 16 april 2019 om 09:23
Zeg ik ook niet, zeg juist dat dat wel zo is. ;-)
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
dinsdag 16 april 2019 om 09:24
😂😂😂😂
Wij begrijpen elkaar.
Vind ik leuk
zoroman30 +202
dinsdag 16 april 2019 om 09:13
Ongetwijfeld
Vind ik leuk
3-0achter +1529
dinsdag 16 april 2019 om 09:01
Het bieden is begonnen. Openingsbod staat op 67 miljoen. Wie bied er meer?
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
dinsdag 16 april 2019 om 09:12
Peseta's???
Vind ik leuk
3-0achter +1529
dinsdag 16 april 2019 om 12:42
Keiharde euro's
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:36
Maar die word al afgewezen door Ajax want hun vraagprijs begint bij 80 :P
Vind ik leuk
Downvalley +300
dinsdag 16 april 2019 om 09:08
Nog geen actie ondernomen..... jaja.
Vind ik leuk
mcmodd +28731
dinsdag 16 april 2019 om 09:24
Ze wachten tot na de wedstrijd van vanavond, en misschien, als Ajax door zou gaan, tot na het slot van de CL.
Vind ik leuk
Molletje +4058
dinsdag 16 april 2019 om 09:08
Ben het eens dat Barcelona, Manchester City en Bayern München dé clubs voor De Ligt zijn, waar hij het best tot zijn recht gaat komen qua spel.

Maar welke club er ook komt, hij wordt hoe dan ook voor de basis gehaald.
Vind ik leuk
ReneAjax +10862
dinsdag 16 april 2019 om 10:51
Juve is "de" club voor De Ligt.
Lekker maar 20% belasting betalen.
Vind ik leuk
Molletje +4058
dinsdag 16 april 2019 om 11:17
Gierige jood ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:38
Ook Juve zou een hele goeie club zijn voor de Ligt. Naar mijn mening puur omdat veel clubs in Serie A en zo ook Juventus puur verdedigend ingesteld spelen, dus daar gaat hij verdedigend nog sterker van worden
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:10
Hahahah "Ik hou van hem." 🤨
Vind ik leuk
zoroman30 +202
dinsdag 16 april 2019 om 09:13
Bromance is in the air
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:33
Die man kende hem voor dit seizoen nog niet eens, roept alleen maar populistische dingen. Hij heeft geen idee waar hij mee bezig is .
Vind ik leuk
ritje +787
dinsdag 16 april 2019 om 09:11
hallo Al die berichten is klare onzin! De LIGT is allang vastgelegt door barselona! Alleen Ajax wil nog een snabbel hebben van Barsa? Nu de zgn samenwerking met BARSELONA? Wil Overmars een talent van Barselona hebben! En als barselona echt wil samenwerken met AJAX? dan moeten die het Nu!!! laten zien. mvg ritje
Vind ik leuk
Reyvoetbal +2602
dinsdag 16 april 2019 om 09:13
Serieus....Barselona?? Met de S van schrijfles?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:27
Typen met een Amsterdam accentje
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:07
Wielekesvolk.....................
Vind ik leuk
ReneAjax +10862
dinsdag 16 april 2019 om 10:53
Zelfs in Suid Africa spellen ze Barcelona met een c
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:47
Nee, met de s van ‘snabbel’
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:32
"Ajax is een opleidingsclub die veel verkoopt, maar we hebben nog niet gesproken."

Ja en Barcelona is onder jouw bewind een afbreukclub die veel koopt!
Vind ik leuk
ReneAjax +10862
dinsdag 16 april 2019 om 10:55
Moeten ze alles dan uit eigen jeugd halen ?
Ik vind het wel eerder een opbouwclub.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:32
Jij denkt alleen in uiterste? Nu breekt er sinds Busquets al niks meer echt door en inmiddels kopen ze oudjes als Vidal en Boateng om de plekken in de selectie in te nemen waar eigen jeugd hoort.

Dus nee, ik denk niet dat ze alles uit de eigen jeugd halen, maar sinds Rosell het overnam van Laporta komt er niks meer door uit de opleiding en hebben ze een hoop poen uitgegeven, op z'n Madrids en de successen zijn een stuk minder.

Daarom wil die pannenkoek ook hun talent bij ons stallen, zodat wij ze voor hun kunnen opleiden en zij ze voor meer kunnen verkopen.

Barcelona leidt niks meer op, dat zie je zelf ook wel toch?
Vind ik leuk
ReneAjax +10862
dinsdag 16 april 2019 om 11:43
Bij geen enkele club is er een constante stroom van doorgebroken talent. Het gaat met golven, je ziet bij Ajax nu ook ineens een gouden lichting.

Hoe lager een club speelt, des te meer eigen jeugd heb je.
Hoe hoger de club speelt, des te meer talent moet je kopen. Barcelona is een van de beste clubs ter wereld, dus koopt het meeste, net zoals Real Madrid. Ze geven misschien een hoop poen uit, maar er komt ook een hoop poen binnen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:58
Bij geen enkele club is dat constant nee, maar bij een club die predikt dat opleiden belangrijk is mag je toch gewoon constateren dat ze slecht bezig zijn als er al ruim 10 jaar niemand meer doorbreekt.

Kom op man, zit dat zooitje nou niet te verdedigen, er wordt gewoon heel ander beleid gevoerd dan destijds onder Rijkaard en Guardiola en de club wordt er niet beter van.

Aankopen als Coutinho en Dembele hebben hun transfersom nog niet opgeleverd, doen het niet dramatisch maar zogezegd zijn hun transfersom nog niet aan het terug verdienen.
Vind ik leuk
Vooruit +338
dinsdag 16 april 2019 om 09:55
De Ligt is nog veel te licht voor het grote werk. Hij is nog in opleiding zegt Barcelona duidelijk. Die jongen moet nog 2 jaar bij Ajax blijven. Wat zijn zaakwaarnemer ook zegt.
Vind ik leuk
ReneAjax +10862
dinsdag 16 april 2019 om 10:56
Welke zaakwaarnemer ?
Vind ik leuk
Vooruit +338
dinsdag 16 april 2019 om 13:40
Raiola
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 09:58
Dit zegt precies wat de reden is dat de Jong gehaald is: "Veel andere clubs wilden hem hebben, maar wij hebben hem uiteindelijk gehaald." oftewel "We wilden er alles aan doen om PSG een hak te zetten."

Zowel de Jong als de Ligt zijn nog lang niet klaar voor Barça. Misschien kunnen ze aanhaken bij Barça B.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:19
Zit je lekker aan de LSD?
Vind ik leuk
RGB +2024
dinsdag 16 april 2019 om 10:48
Ben jij socio van die politieke partij FCB?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:30
Pfff VP tot welk Niveau gaan jullie je verlagen .
Ik lees al 3 weken NIETS anders de de ligt hier daar boven onder in elke topic . Nu paar dagen rustig geweest erover ..en ja hoor !! Komt er weer een topic .waar je broek voor vast moet houden !! Pff waf een topic zeg !!!
Vind ik leuk
Donnygo +6141
dinsdag 16 april 2019 om 10:48
Die kranten schrijven ook maar 10x het zelfde verhaal zonder nieuws of inhoud, zou Valentijn daar ook werken?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:11
Helemaal duidelijk.
Vind ik leuk
Zot Joke +652
dinsdag 16 april 2019 om 12:29
Deal is al lang beklonken. Rookgordijntje nog even ophouden.
Vind ik leuk
El Gorpo +23
dinsdag 16 april 2019 om 12:31
Als de Ligt naar spanje gaat volgt Silvie Meys snel......
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws