'Ajax wekt onvrede van Feyenoord: meerdere jeugdspelers vertrekken naar rivaal'

'Ajax wekt onvrede van Feyenoord: meerdere jeugdspelers vertrekken naar rivaal'

Gepubliceerd: zaterdag 11 mei 2019 om 17:56za 11-05-2019 om 17:56

Ajax kaapt opnieuw een talentvolle speler weg bij Feyenoord. De Amsterdammers nemen na Steven van der Sloot ook Rico Speksnijder over van de aartsrivaal, zo weet Varkenoordwatch.

Speksnijder is momenteel actief voor Feyenoord O14, terwijl Van der Sloot deeluitmaakt van de O17 van de Rotterdammers. Mogelijk blijft het niet bij die twee spelers. Het fanaccount meldt dat Ajax ook nog in gesprek is met andere jeugdinternationals van Feyenoord.

Feyenoord zou 'zeer ontevreden' zijn met hun vertrek, maar staat vrijwel machteloos. Beide talenten hebben nog geen profcontract, waardoor de Rotterdammers alleen een opleidingsvergoeding van enkele tienduizenden euro's ontvangen. Het zogeheten 'herenakkoord' gaat pas in 2021 in en houdt Ajax nog niet tegen om te shoppen bij de aartsrivaal.

Ajax kijkt niet alleen op Varkenoord rond. Ook AZ verliest naar verluidt twee talenten aan de provinciegenoot. Kian Fitz-Jim en Rio Hillen verruilen de Alkmaarse jeugdopleiding voor die van Ajax.

Het gebeurt overigens niet vaak dat jeugdspelers van Feyenoord direct de overstap maken naar Ajax. Noa Lang is het meest recente voorbeeld.

Plaats een reactie

zaterdag 11 mei 2019 om 18:00
Zelf op leiden zijn ze verleerd:).
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 19:17]
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:08
Hebben jullie dat ooit gekend?? Er zijn er een paar van ons, die bij jullie zelfs in de basis staan. Niet goed genoeg bevonden bij ons, maar nog altijd goed genoeg voor jullie.

Ontoptic: Hahaha dit heb ik laatst dus al voorspeld. Mensen nog even en zelfs Feyenoord en Psv worden van hun groeibriljanten beroofd. Die spelers willen in de top spelen en ik kan hun keuze voor Ajax goed begrijpen.
Vind ik leuk
Mosquito +25063
zaterdag 11 mei 2019 om 18:11
Maar dan wel klagen wanneer Engelse clubs hun een nog grotere worst voorhoud.
Vind ik leuk
InternetHeld +9563
zaterdag 11 mei 2019 om 18:12
Wat een drama.
Vind ik leuk
FRChamp +2842
zaterdag 11 mei 2019 om 18:46
In Amsterdam.
Vind ik leuk
ficusje +3374
zaterdag 11 mei 2019 om 19:05
Heb begin is gemaakt,ajax wordt het bayern van nederland alleen psv ers hoeven ze niet.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 19:05]
Vind ik leuk
FRChamp +2842
zaterdag 11 mei 2019 om 19:24
Waar was je woensdag😂
Vind ik leuk
voebtalie +6492
zaterdag 11 mei 2019 om 19:30
Gekkie... Bayern was afgelopen woensdag al lang uitgeschakeld :) alleen de beste 4 teams van Europa waren deze week actief in de CL.. Je weet wel het hoogste podium.
Vind ik leuk
FRChamp +2842
zaterdag 11 mei 2019 om 19:38
Uitgehuild?🤪😉
Vind ik leuk
klaasre1974 +1208
zaterdag 11 mei 2019 om 20:30
Jij was in juli al uitgehuild
Vind ik leuk
JanTa48 +10175
zaterdag 11 mei 2019 om 20:37
Allang maar in Rotterdam hebben ze tranen tekort en dat zal de komende jaren nog wel blijven.
Vind ik leuk
voebtalie +6492
zaterdag 11 mei 2019 om 21:07
Nee nog niet, ik denk dat er nog een kampioenschapje bij moet want zo een bekertje troost onvoldoende :)
Vind ik leuk
Befbaf +112
zondag 12 mei 2019 om 08:42
Trencin de absolute top van Europa. Kom met wat beters sukkel. Jullie clubje loopt werkelijk mijlenver achter na jaren wanbeleid. Zelfs de talenten hebben door dat er in 010 geen eer meer te behalen valt. Sterkte de komende jaren.
Vind ik leuk
Dirk Zaal +333
zondag 12 mei 2019 om 08:59
ha ha mijlen ver achter dat hebben we gezien de laatste jaren
nog geen prijs gewonnen
met een groter budget
maar nog streds geen prijzen parket
nu spelers wegkapen bij feyenoor en az
want dat zijn hun
grootste concurenten
.ondanks hun laag budget
een mooi trainings schema op gezet
.dus uitgeschakeld en spelers kwijtraken
gauw het talent bij anderen weg kapen
voordat ze aankomen haken
en het terrein in holland
bang zijn
kwijt teraken
dus amsterdammse fans
op gelet
het is nu al over met de pret
leven fenoord1
maar 020ers
word maar voor az
hebben jullie
toch nog een beetje pret

DIRK uit arnhem


Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 09:47
Gefeliciteerd Dirk, je hebt zojuist de domste opmerking van vandaag. En ja ik weet dat de dag nog lang niet voorbij is.
Vind ik leuk
Dirk Zaal +333
zondag 12 mei 2019 om 10:02
weet je wel wat dom of stomste is
dom en stom bestaat niet
dat leer je als je moet knokken voor je leven
dan presteerd je meer dan de beste topsperter ter wereld OOK
👋
Dirk uit Arnhem

Vind ik leuk
Lebowski +913
zondag 12 mei 2019 om 21:55
Nog lang niet over met de pret voor Dirk daarentegen,
Europa stil gekregen,
De dubbel al 14 jaar in NL niet gezien,
Voor AJAX dit seizoen een dikke 10!

Groet uit Eindhoven (ik heb een hele mooie dag morgen op het werk!)
Vind ik leuk
Dirk Zaal +333
vrijdag 17 mei 2019 om 09:04
goede morgen
europa stil gekregen ??,
na die 2-3 uitschakeling
nou denk dat er veelnop de grond lagen dubbel van het lachen
obama!!!!!
geel
schiet uit
anVAL SPURS
ja hoor gewldig 2-3
d
ze hebben een mooie prestatie geleverd
kunnen we niet ontkennen
maar!!!! ze moesten hondrrden miljoene inversteren en verkopen
om dit te halen
maar dank zij de VAR
de competie omzetten
en het falen vsn PSV
na de winterstop
vergeet dat even niet
en trouwens in jullie ogen een troostprijs
want de europacup 1 is pas een hoofd prijs

jullie woorden en arrogantie
dan raar vinden dat veel clubs julie en ik het niet Gunnen
doe normaal en geniet
ga niet boven en nasst je schoenen lopen
en hou nou eens op met dat JODEN
GEBRUL!!!!
is géén Geuzen naam of leus
zing gewoon jullie club lied
net als de david ster ook dat kunnen jullie niet en de betekenis daar van
in julie ex feyenoorder arena
want eens een feyenoorder altijd een feyenoorder
het woord STADION kunnen jullie niet
dirk
een voetbal liefhebber
die weet wat winnen en verliezen IS
en geniet er van als feyenoord weer voetbald
in goede tijden en slechte tijden
een echte 12
YNWA


Vind ik leuk
Lebowski +913
vrijdag 17 mei 2019 om 09:18
Kan er geen touw aan vastknopen maar de afgunst spat er vanaf. En verder heel veel bla bla bla Ajax stond op alle voorpagina's van de grote sportkranten. 17 jaar geleden lukte dat jouw Feyenoord ook. Van Hooijdonks vrije trap tegen Freiburg en Dortmund staan op mijn netvlies. Ben zeker niet zo afgunstig als jij. Maar ik geniet wel van een zeer speciaal jaar waarin Ajax historie schreef bijv. door in Madrid Real de grootste Europese thuisnederlaag ooit te bezorgen.
Vind ik leuk
Mrunterwijst +6367
zaterdag 11 mei 2019 om 20:02
Ook daar is een schifting gemaakt
Vind ik leuk
Smash +4547
zaterdag 11 mei 2019 om 21:20
O, vandaar dat jullie werden uitgeschakeld. Jullie hoorden daar eigenlijk helemaal niet te zijn.
Vind ik leuk
voebtalie +6492
zaterdag 11 mei 2019 om 21:59
Beetje zoals psv aan het begin van het seizoen bovenaan stond. Daar horen ze niet.
Vind ik leuk
Smash +4547
zaterdag 11 mei 2019 om 23:19
De VAR heeft volgens jullie het oneerlijke eruit gehaald. Ze staan nog steeds gelijk in punten, dus zullen ze toch iets goed doen.

Maar ben blij dat je het min of meer toegeeft.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 23:20]
Vind ik leuk
JanTa48 +10175
zaterdag 11 mei 2019 om 23:46
V. Marwijk weg en de boel stort in omdat schoonzoon nog niet op eigen benen kan staan.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:32
In het stadion. Dat van jullie is al maanden door de weeks leeg en donker.
Vind ik leuk
FRChamp +2842
zaterdag 11 mei 2019 om 19:37
Tegen wie heb je het?
Vind ik leuk
RebelVox +13422
zaterdag 11 mei 2019 om 19:51
haha goed bezig Ajax
Vind ik leuk
FRChamp +2842
zaterdag 11 mei 2019 om 19:51
Hahahaha😉
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:38
Ach, als die jonge clubverraders zo nodig weg willen omdat ze geen Feyenoord hart hebben, laat ze dan ook lekker opzouten.
Vind ik leuk
ficusje +3374
zondag 12 mei 2019 om 10:24
Als je bij de laatste 4 komt,is het al een prestatie.psv komt in europa niet meer aan de bak.
Vind ik leuk
Nistel +3975
zaterdag 11 mei 2019 om 19:46
Het Bayern van Nederland? Klopt niet, Duitsers winnen in de laatste minuut.
Vind ik leuk
dhrwobo +47958
zaterdag 11 mei 2019 om 20:00
Huh? Wat zijn jullie nou? Joden of Duitsers... dat gaat niet samen zoals de geschiedenis ons geleerd heeft
Vind ik leuk
JanTa48 +10175
zaterdag 11 mei 2019 om 20:38
Anna was een gevlucht joodse Duitser dus het kan.
Vind ik leuk
buddha +11145
zaterdag 11 mei 2019 om 21:28
WTF is Anna ?????
Vind ik leuk
Dirk Zaal +333
zondag 12 mei 2019 om 09:16
mensen hou op over joden
wat hun mee hebben gemaakt
daar
ga je .zo niet mee overweg
meer respect JA!!!

die gele ster op de shirts
en dat joden geroep is al erg genoeg
daar in amsterdam ajaks de
toeschouwers
weten niet eens de betekenis van de david ster
zien joden geroep als geuzen naan
nou dan ben je tochbehoorlijk
ziek
als je dat vind
en de KNVB er bij ook
die ster kan vervangen worden door kampoenschaal met het aantal er in
dit kan dan bij alle ploegen waar ze ook in voetballen
weg met die ster
ook bij uefa de cl
en op de bal
een banaan is rassisme
oerwouduid geluidrn
discriminatie
bij dit alles ben ik ook op tegen
hou op met dat joden gelul
en geroep
zeg dan smurfen of soepkippen
ja
ik ben volgens zeggen een kakkerlak👍
maar kunnen ze van mij zeggen
en
aan hun ZIEN
dirk een trouwe12
UIT Arnhem


Vind ik leuk
Blije +253
zaterdag 11 mei 2019 om 20:45
Zijn ze jou dan ook vergeten
Vind ik leuk
Seizoenkaart +13119
zaterdag 11 mei 2019 om 22:05
🤣🤣🤣
[Reactie gewijzigd op zondag 12 mei 2019 om 19:40]
Vind ik leuk
Bep Slatter +12400
zaterdag 11 mei 2019 om 20:23
Dat zou een jammerlijke uitkomst zijn, beter dan alle tegenstanders iedere week met dikke cijfers winnen, daar worden ze niet sterker van.
Vind ik leuk
Merdocs +412
zaterdag 11 mei 2019 om 20:47
Klopt want alle echte toppers van Ajax zijn vanzelf bij PSv gekomen voor eens tapje hogerop.
Koeman, Vanenburg, Lerby, Arnesen, Wouters, Kieft, Jonk, Geels.Allemaal prijspakkers.

En onze afvallers hebben jullie gekregen.
Hoekstra, Huntelaar, Labyad, Aissati, Stam (afbouwen),Wielaert, Rommedahl. Hebben die ook prijzen gepakt.

Hhahhaha hoezo Bayern
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 09:55
Ja die hebben ook prijzen gepakt bij Ajax. Beetje kort van geheugen?
Vind ik leuk
MeAgain +7270
zaterdag 11 mei 2019 om 21:12
Het is gewoon heel laag dat ze een herenakkoord hebben afgesproken maar daarvoor nog snel even de concurrenten leegtrekken.
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 19:00
Mooi,
Vind ik leuk
jollyrogers +9627
zaterdag 11 mei 2019 om 19:57
Idd... zielig zielig zielig.
Maanden lopen roepen dat t goed is voor t nederlandse voetbal om t vervolgens zelf helemaal kapot te maken...
Vind ik leuk
FRChamp +2842
zaterdag 11 mei 2019 om 19:59
Daarom. En ze roepen steeds meer het ‘Bayern’ van NL. Ze moeten dit seizoen nog maar ‘ns kampioen zien te worden.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:19
Ja maar dat geld ook voor bayern....
Vind ik leuk
FRChamp +2842
zaterdag 11 mei 2019 om 20:21
Zeker waar.
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1725
zaterdag 11 mei 2019 om 20:22
Nog altijd snapt men nog niet dat "het Bayern van NL" betrekking heeft op het financiële beleid. Een sterke financiële basis, geen dominante sponsor, geldschieter of schuldenlast.
Dat heeft, direct bezien, niets van doen met kampioenschappen en met spelersbeleid.

Zij die Ajax bekritiseren of ook Engelse clubs moeten bedenken dat ook de spelers en hun begeleiders kennelijk zo'n overstap wensen en daar voor kiezen. Je kunt je dan ook afvragen of dat herenakkoord geen verboden afspraken zijn, het riekt naar kartelvorming, niet in het belang van de voetballers en misschien zelfs een stimulans om naar het buitenland te gaan.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 21:16]
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:25
Ern financieele basis is niet gebaseerd op een succes van 1 seizoen..
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1725
zaterdag 11 mei 2019 om 20:38
Klopt Verrektejonguh, daarom is dit beleid al ingezet met het Plan Cruyff, rond 2013 en worden jaarlijks stappen vooruit gezet. En nu de jeugdopleiding dankzij dat plan floreert zie je de stappen groter worden.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 22:53
Ja is ook prima, maar(gelukkig) niet alleen besteed aan ajax. De nederlandse opleidingen zijn over het algemeen prima op orde en zoals vanouds komen er veel talenten voort uit de eredivisie en kkd. En dat is de kracht van het nederlandse voetbal, dus niet alleen van ajax ook al hebben jullie het dit seizoen fantastisch gedaan!
Vind ik leuk
Jan Nijhof +1725
zondag 12 mei 2019 om 07:40
Je blijft de nadruk leggen op dit seizoen maar hier is echt sprake van een meerjarig kenmerk. Vooral AZ en PSV zijn nu bezig dezelfde weg te zoeken, bij Feyenoord wil dat nog niet lukken. Las net dat er mu ook een jeugdspeler naar PSV vertrekt. Feyenoord moet zich nmm niet bezig houden met wijzen naar andere clubs en herenakkoorden maar met het aantrekkelijker maken van de eigen opleiding.
Vind ik leuk
FRChamp +2842
zaterdag 11 mei 2019 om 20:31
Klopt. Jij legt het tenminste reëel uit o.b.v. wat er gaande is, maar veel Ajacieden roepen ‘het Bayern van NL’ o.b.v. hun droomvisie dat Ajax min. 7x kampioen gaat worden de komende tien jaar.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 22:41
Maak jij je maar geen illusies, dat wordt 10/10...
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:39
Oneens, Jan Nijhof. Veel geld = meer prijzen = weinig concurrentie = saaie competitie = lege stadions
Vind ik leuk
Iggy +4755
zaterdag 11 mei 2019 om 21:48
Heerlijk die afgunst!
Vind ik leuk
Sassefras +1103
zondag 12 mei 2019 om 07:57
Dan is er toch echt iets mis met je, als je kickt op afgunst.
Vind ik leuk
Seizoenkaart +13119
zaterdag 11 mei 2019 om 22:13
Maar later wel als miljoenen waard zijn schreeuwen eigen jeugd .
Terwijl ze bij de directe Rivaal weg gekaapt zijn.
Het mooie hier wel van is dat we ze altijd uit de feyenoord jeugd zullen erkennen maar nooit vanuit Ajax die stempel zullen ze houden 🙄
Case closed🤨😏
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:17
In Engeland krijg je geen eerlijke kans als je goed genoeg bent.Bij Ajax wel.Een enorm verschil.
Vind ik leuk
Mosquito +25063
zaterdag 11 mei 2019 om 18:19
In Engeland ook als je goed genoeg bent.
Genoeg voorbeelden.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:20
Vertel wie? Daarom stappen Engelse talenten over naar t buitenland.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 18:21]
Vind ik leuk
Mosquito +25063
zaterdag 11 mei 2019 om 18:21
Chong of Redan bijvoorbeeld.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:25
Chong mag alleen maar invallen op onbelangrijke momenten.Redan heeft nog geen kans gehad.Volgend seizoen koopt UTD weer een vracht spelers en gaat hij weer terug in de ranggorde.Chelsea hoeven we t niet eens over te gebben.vraag maar aan Salah,de Bruyne en Lukaku.
Vind ik leuk
Mosquito +25063
zaterdag 11 mei 2019 om 18:29
Je hebt helemaal gelijk joh.
Alle talenten zitten alleen bij ajax goed🤭
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:34
Dat maak jij ervan.Ik zie dan een talent nog liever naar PSV gaan omdat je daar eerder kansrn krijgt in t eerste.Ik vindt t gewoon zonde dat NLse talenten verloren gaan voor Oranje later.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 18:34]
Vind ik leuk
Mosquito +25063
zaterdag 11 mei 2019 om 18:36
Komt allemaal door de poen.
Vind ik leuk
voebtalie +6492
zaterdag 11 mei 2019 om 19:36
Er was een tijd dat psv beter betaalde dan Ajax.

Ik denk dat de jeugd de laatste jaren (finale EL, halve finale CL) erg verliefd is geworden op het succes van Ajax en dan met name de manier waarop (fifa style).
Vind ik leuk
Ajax132 +179
zaterdag 11 mei 2019 om 19:35
🤣🤣🤣 ja dat is ook echt te zien
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 22:02
Nog even geduld, in Oktober weten we wat de Brexit ons bied.
Vind ik leuk
voebtalie +6492
zaterdag 11 mei 2019 om 18:36
Echt niet alle talenten wat een onzin. Misschien de meeste en beste maar heus niet alles.
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 18:37
Talenten krijgen in Nederland toch sowieso eerder kansen?
Even los van Ajax. Malen mocht bij Arsenal weg en is bij jullie nu al een waardevolle speler.
Heeft niks met Ajax te maken, maar met eredivisie en het niveau.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:03
Ja zeker en niet bij een kakkerlakken of een lampen clubje
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:41
Kansloos die termen, Spencer. Dat is zoooooo 2018!
Vind ik leuk
Paul1982 +12535
zaterdag 11 mei 2019 om 19:23
Wat een ontzettend slappe reactie....
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:44
Je gaat nu serieus 2 voorbeelden noemen waarvan 1 zijn debuut nog niet gemaakt heeft en de ander welgeteld een handjevol minuten? Matig
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:45
Beide spelers is nog te vroeg om iets te zeggen of ze hebben nog geen debuut gemaakt of net een wedstrijd gespeeld.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:39
Ik vind drie wedstrijden in het eerste van Man Utd niet echt succesvol. Biedt mogelijkheden, maar nog (lang) geen vaste waarde.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:12
Ake
Vind ik leuk
Dirk Zaal +333
zondag 12 mei 2019 om 09:50
klopt in het nationale team krijgen ze geen kans
hoe komt het dst een klein landje als nederland
bij de top hoort
en niet eens met voetbal
met alles
een landje met 17miljoen mensen
en dan zo presteren
mag en moet je trots op zíjn
ajax moet opleiden
verkopen
psv
moet verkopen
ons FEYENOORD
doet het op eigen kracht
met
de middelen die ze hebben
met 2002 nog als voorbeeld
nog steeds de lastste die in een finale stond uefa cup
ajax moch ruiken
psv.noog nooit de beste van de wereld geweest
mocht snuffelen
en hopen
feyenoord met een minder budget
dank zij spelen cl.en kampioen bouwde 1908
de feyenoord acedemi
komt nieuw stadion
DUS nog even geduld
dsn gaat het WEER
om het ned
voetbal die europees weer mee doet
ned elftal als voorbeeld
komen er weer AAN
met soelers uit de bekende 3
en andete aanvullingen
Dirk uit Arnhem

Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:34
Nou zijn er niet veel Nederlanders die naar Engeland vertrokken op jongere leeftijd succesvol hoor.

Al snap ik de teleurstelling bij Feyenoord en AZ.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:18
Weet je wat het is met ons, wij klagen niet daarover. Wij weten namelijk hoe het werkt in de grote mensen wereld. Daar kunnen anderen een voorbeeld aannemen ipv steeds de calimero uit te hangen.

De echte grote talenten blijven namelijk wel bij Ajax, want dat zijn meestal ook de spelers die het goed hebben tussen de oren. Die komen dan ook altijd bovendrijven en slagen in de top. Zat voorbeelden op te noemen.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:51
Noem eens op van de laatste jaren.
Vind ik leuk
Emnu +8909
zondag 12 mei 2019 om 00:03
De Ligt, vdBeek, Mazraoui, lopen alle drie vanaf de F-jes bij Ajax.

En bij de Spurs lopen er nog n paar die Ajax heeft opgeleid.

Frenkie noem ik bewust niet om de “eigen” jeugd discussie te vermijden.
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 01:01
Het ging er over dat ze de absolute top bereiken.
Dan denk ik aan Real, Barca, City ed. clubs.

Dan heb je idd. bij Spurs, Eriksen, Vertonghen en Alderweireld lopen.
Dan noem ik daar Sanchez niet bij, omdat dat ene seizoen bij Ajax niet veel invloed gehad kan hebben. Maar dat is mijn mening.
Verder is Alderweireld bij Atletico zwaar door de mand gevallen. En is hij met Vertonghen in mijn ogen geen belangrijke speler. Ik bedoel ze zijn makkelijker te vervangen dan een Eriksen of een Kane om maar twee namen te noemen.

Over De Jong, als jij die eigen jeugd wilt noemen vind ik dat goed. Mij boeit dat niet, iedereen zijn idee daar over.

En hoe hij zich ontwikkelt we zullen zien, net als De Ligt.
In het buitenland en bij die topclubs gelden, toch weer andere regels en zijn ook de omgevingsfactoren ook weer veel anders en hebben meer invloed.
Maar ook dat is alleen een mening van mij, wat zeker geen waarheid is.
Vind ik leuk
Emnu +8909
zondag 12 mei 2019 om 01:04
Kan jij lezen?

Ik hou Frenkie uit de discussie, vermeld er specifiek bij dat ik dit doe om de de discussie “eigen” jeugd te verwijden en jij begint me te vertellen dat, nou ja, laat maar.

Net zo goed als opeens absolute top ervan te maken.

Met mensen die tijdens de discussie de doelpalen gaan verschuiven, ben ik heel snel klaar.
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 11:06
Het zou al goed zijn als je niet ergens half invalt of vraagt wat er bedoelt wordt.

Om nog op De Jong terug te komen. Ik wilde alleen maar aangeven dat het mij in tegenstelling tot veel andere niet uit maakt of het wel of geen eigen jeugd is.

Dan als ik het over de top heb, heb ik het over de clubs die jaarlijks overwinteren in de CL en tot de kanshebbers behoren. Dus niet de middenmoot in Duitsland of Engeland.
Vind ik leuk
Sassefras +1103
zondag 12 mei 2019 om 08:01
Ik zie Ajacieden wat af klagen anders. Onder andere over de extra tijd afgelopen woensdag. En dat in onze competitie alle clubs zogenaamd alleen maar tegen Ajax hun best doen. En al staan jullie bovenaan met penalties mee, dan hadden het er toch nog twee keer zo veel moeten zijn. Enzovoorts.
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 08:09
Heb je mijn reacties gelezen waarom we verloren hebben? Denk het niet, anders kwam je niet met zo'n comment aan.
Vind ik leuk
Sassefras +1103
zondag 12 mei 2019 om 08:50
‘Wij klagen niet’, stel jij. Het kan heel goed zo zijn dat jij geen klager bent, maar ik stelde dat ik zat Ajacieden zie klagen.
[Reactie gewijzigd op zondag 12 mei 2019 om 08:51]
Vind ik leuk
RGB +2685
zaterdag 11 mei 2019 om 18:27
Nou nee, dat is inderdaad precies zoals het werkt. We kunnen nog zoveel met elkaar afspreken in NL, uiteindelijk gaan de beste talenten naar Engeland. Dus ook Ajax en PSV hebben daar, op hun manier, last van.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:29
actie Reactie...
Vind ik leuk
Adjab +1444
zaterdag 11 mei 2019 om 18:35
Dat is een worst bij Ajax een mogelijke carriere
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 19:18
Zo gaat het overal, Ajax weet dit en hoor je er ook niet over.
Ik ben zelf van mening dat Ajax een grote fout heeft gemaakt door een zgn." gentlement agreement" aan te gaan.
AZ heeft hier het meeste profijt van.
Zij klagen nu toch het meest.
Zij beweren toch dat hun toptalenten verkassen.
Dit zal dan niet meer gebeuren, maar zij kunnen nog wel bij andere clubs, de kleinere clubs shoppen

Vind ik leuk
pos +10296
zaterdag 11 mei 2019 om 19:33
Ja en hoe vaak doen we dat denk je ?
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 19:36
1.Wie zijn we?
2. heb jij cijfers van alle clubs, die spelers betrekken van andere clubs?
3. Is dit relevant.
Een voorbeeld mijn buurman gaat 2keer vreemd. Ik 1 keer.
Of mijn buurman steelt 1keer bij de Hema ik twee keer
Je bent in beide gevallen een boef
Vind ik leuk
pos +10296
zaterdag 11 mei 2019 om 20:13
We zijn in dit geval AZ. Daar heb je het toch over specifiek? Rare 1e vraag derhalve.
Nee ik heb geen cijfers maar weet wel gewoon als supporter dat AZ voornamelijk scout in de regio Noord-Holland bij de amateurclubs. Incidenteel wordt er echt wel eens een jongen bij een betaald voetbalorganisatie weggeplukt hoor. Maar dat AZ hier het meeste profijt van heeft slaat werkelijk als een tang op een varken. Ik heb wel eens eerder aangegeven dat vooral de vergoedingen veel hoger zouden moeten worden. Dat geldt voor Ajax en dus ook voor AZ als ze wat willen. Van elkaars talenten moet je eigenlijk gewoon afblijven tot op zekere leeftijd.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 20:14]
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 20:22
Ik ben met meerdere mensen deze discussie aan het voeren en hierbij komen ook clubs als Utrecht, Vitesse, PSV enz aan bod vandaar
Je gaat dus uit, als supporter, van onderbuik gevoelens, maar je vraagt mij om cijfers
tot 2020 of 2021 is de markt open
Na 2020 of 2021 is de markt gesloten
Dus je moet 2 situaties onderscheiden
AZ klaagt nu het meest, dus na de overeenkomst zullen zij geen spelers meer kwijt raken.
Hebben zij dan niet het meeste profijt van de overeenkomst?


Vind ik leuk
pos +10296
zaterdag 11 mei 2019 om 20:38
Als je een beetje op de hoogte bent dan weet je dat AZ niet klaagt als er een keer 1 speler verkast naar Ajax maar wel als er keer op keer aan spelers wordt getrokken. Ook ik heb deze discussie al vaker gevoerd en weet via persoonlijke gesprekken dat ze bij AZ gek worden van het getrek door Ajax aan alle talenten uit de opleiding. AZ klaagt volkomen terecht.
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 20:56
he, nu herken ik je.
Ja, jij bent fair
WE lahgen toen mijlen uit elkaar, maar vonden elkaar. Niet dat we het volledig eens waren , maar er was begrip

Ik weet weinig over het aantal spelers dat verkast
Maar er is nu een overeenkomst toch
Een overeenkomst waarbij Ajax en PSV beloven geen of minder? spelers weg te lokken.
Dat klopt toch?
Dan is het wat mij betreft over en uit
Vind ik leuk
pos +10296
zaterdag 11 mei 2019 om 21:28
Ja weet ik nog. Nog niet zo lang geleden ook. Ik heb begrepen dat alleen de vergoeding hoger wordt als bepaalde clubs onderling spelers weghalen bij elkaar. Dat is een begin maar met de centen van Ajax ben je dan nog steeds redelijk kansloos vrees ik.
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 22:02
Er moet gewoon veel meer worden gedokt. Op deze wijze heeft iedereen baat bij het financiële succes van Ajax.
Ajax heeft niet allen behoorlijk verdient op de voetbalmarkt, ook op de effectenmarkt.
Het aandeel en daarmee het Eigen Vermogen van de club is omhoog geschoten, afgelopen vrijdag omlaag overigens.
Vind ik leuk
RenW +7045
zaterdag 11 mei 2019 om 19:22
Nee niet klagen, zo werkt het nu eenmaal.
Die talenten gingen vroeger naar Engeland, en nu zien ze meer kans bij Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:59
Bij PSV valt niets te klagen die hebben geen talent dat goed genoeg is voor de top.
Vind ik leuk
buddha +11145
zaterdag 11 mei 2019 om 21:38
Er loopt er nog 1 bij jullie in het team. afkomstig uit de PSV jeugd. Dus is jullie cluppie geen top ?
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 22:08
Vertel, hoeveel ex-Ajacieden lopen er bij dat regioclubje in Eindhoven? Jullie hebben geen talent dat zagen we al in de tijd van Vanenburg, Lerby, Arnessen!
Vind ik leuk
buddha +11145
zondag 12 mei 2019 om 23:41
hierbij zie je weer dat je alleen maar aan het trollen bent. met je provincie clupje. en daarbij IK BEN NIET VOOR PSV. dus kom niet aan met jullie.
Vind ik leuk
maandag 13 mei 2019 om 11:47
Onzin dat trollen, als je iets niet weet kun je het ook gewoon melden hoor.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 21:14
In Amsterdam worden er iig nog vetter worsten voorgehouden aan de spelers, in Rdam halveren de transferwaardes en in Eindhoven moeten ze het doen met de tweede garnituur uit Amsterdam
Vind ik leuk
Mosquito +25063
zaterdag 11 mei 2019 om 21:42
Net als Huntelaar zeker die uit de PSV jeugd komt?
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 07:46
Nee die kwam toen van Heerenveen, niet direct van PSV. Zit wel een verschil in.
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 22:10
Leuk verhaal knul, Huntelaar komt van de Graafschap werd door PSV als niet goed genoeg bestempeld.
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 16:57
wees blij, daardoor doen jullie nog mee.
Vind ik leuk
FRChamp +2842
zaterdag 11 mei 2019 om 18:51
Daarom winnen die van ons met 4-1, 7-1 en 5-3 van jullie, allemaal dat soort uitslagen.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:55
Maar er breekt amper wat door.Terwijl er bij Ajax genoeg doorbreken die de halve finale halen van de CL.Komt ook omdat ze bij Ajax veel meer talenten doorschuiven naar hogere elftallen.Resultaat is ondergeschikt.
Vind ik leuk
FSCeara +10057
zaterdag 11 mei 2019 om 19:02
Bij Ajax breekt er ook niet veel eigen jeugd door. Noem er dan maar eens een paar ? Eigen jeugd is niet die gekocht zijn en in jong Ajax wat gespeeld hebben. Het is overal hetzelfde, er breekt overal maar sporadisch eigen jeugd door aangezien er niet veel trainers bij de betere clubs het risico durft te nemen.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:08
In de halve finale stonden vd Beek,de Ligt,Blind,Veltman en Mazraoui op t veld.Allemaal eigen jeugd.Vindt ik heel behoorlijk op dat niveau.En dan is Kluivert nog verkocht en Nouri heeft een tragisch lot gehad.De vokgende lichting staat al klaar.Oranje o17 heeft 6 a 7 spelers van Ajax in de basis staan.
Vind ik leuk
FSCeara +10057
zaterdag 11 mei 2019 om 19:25
Ik praat niet alleen over Ajax maar over het algemeen. Als je er 2 per lichting overhoud doe je het al prima.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:29
Het zijn golfbewegingen in lichtingen.Vaak stuwen ze elkaar naar grotere hoogte
Vind ik leuk
FSCeara +10057
zaterdag 11 mei 2019 om 20:39
Het zijn landelijk golfbewegingen dat klopt. Maar je hebr talent en uitzonderlijk talent. Ik vind deze lichting uitzonderlijk,ook die inmiddels of nog bij andere clubs spelen.
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 07:49
Als twee prima is, plus daarnaast spelers die elders bij een lagere of misschien zelfs concurrerende club doorbreken (malen, bergwijn) dan gaat het opleiden toch hartstikke goed. Het is echt cherry picker uit allemaal talenten en liever dat dan helemaal niet de mogelijkheid tot cherry picking
Vind ik leuk
FSCeara +10057
zondag 12 mei 2019 om 13:00
Klopt.maar is niet zo dat alleen bij Ajax talenten doorbreken.velen eindigen alleen bij Ajax,PSV en Feyenoord. Dat ze zich bij Ajax beter doorontwikkelen ligt denk ik wel aan hoe ze de begeleiding doen vanaf jong en het eerste en daar plukken ze ook de vruchten van. Maar er vallen er ook veel af die net iets te kort komen maar denk dat het voornamelijk met winnaarsmentaliteit te makenn heeft en een dosis geluk van op her juiste moment er staan. Succes de komende 2
Wedstrijden
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 13:51
De k het ook. Talenten te over waarschijnlijk door heel NL, maar tussen de oren moet het ook goed zitten.
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 07:47
Precies
Vind ik leuk
FRChamp +2842
zaterdag 11 mei 2019 om 19:22
1 keertje een halve finale CL en dan huilen.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:27
Goede onderbouwing man! Sta liever jankend in de halve finale CL dan eruit gekegeld worden door een camping elftal met 4-0.Die club vecht ook nog ern s tegen degradatie.1 ding scheelt,dan komen jullie die volgend seizoen niet meer loten:)
Vind ik leuk
FRChamp +2842
zaterdag 11 mei 2019 om 19:36
Laat zien dat je zo goed bent dan. Jullie Amsterdammers praten teveel, maar prijzen pakken ho maar, behalve die beker.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:19
Volgende week weten we meer.Als we dan de dubbel hebben zijn we weer goed op weg.5 titels in 9 jaar.EL finale en halve finale CL.Dit halen jullie niet eens in 40 jaar.Kijk eens naar jullie jezelf.Sinds 2002 bijna niks meer Europees laten zien.Je mag weleens wat voor t NL voetbal gaan betekenen onderhand.
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 07:51
Dat wordt door een Feijenoord fan gezegd? Met één kampioenschap in 18 jaar
Vind ik leuk
3Bier +16755
zaterdag 11 mei 2019 om 18:59
Misschien is dat het probleem wel bij Feyenoord. Gericht op resultaat en niet op ontwikkeling. Uiteindelijk gaat het om het niveau van je jeugdspelers. Dus liever met 15 en 16 jarigen in de 019 dan met 18 en 19 jarigen. Kan ten koste gaan van het resultaat, maar dat is ondergeschikt aan de ontwikkeling.
Wat ook scheelt is dat Feyenoord niet met hun belofte elftal in de kkd speelt. Zo speelt Gravenbergh, 16 jaar, al het gehele jaar in de kkd en is volgend seizoen klaar om minuten te maken in de eredivisie. Dat soort ervaringen missen de grootste talenten van Feyenoord.
Vind ik leuk
Relaxie +2481
zaterdag 11 mei 2019 om 19:13
Dat is ook het echte probleem...Ajax leidt gewoon beter op en kijken naar het lange termijn ...visie van winnen is leuk maar het gaat puur om ontwikkelen en de sterkste/beste spelers blijven over ...Feyenoord haalt sporadisch een speler uit de jeugd van Ajax of het moet een afvaller zijn Andersom gebeurt het wel steeds vaker en dat vind ik echt heel pijnlijk om te constateren.
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 19:20
Dit is toch logisch?
Ajax kan ok geen jeugdspelers halen van bijv Real of Juve of City
Je shopt bij kleinere clubs, bij clubs onder je.
Daar kan dan heel veel over geschreven en gezegd worden, maar heeft geen zin.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:48
Ja het gaat natuurlijk om het winnen bij de jeugd bij jullie haha. Je hebt er duidelijk niet veel van begrepen waar het om gaat. Ik moet je trouwens even melden, dat er bij onze jeugdelftallen doorgaans jongens voetballen, die 2 jaar jonger zijn dan hun tegenstanders. Bij ons gaat het om ontwikkeling van talent en die af te leveren aan het 1e.
Kijk alleen al wat er bij ons al jaren doorbreekt vanuit de jeugd en de vergelijking trekken met Feyenoord. Met alle respect, maar dat is dan echt appels met peren vergelijken.
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 19:08
Ik vind het niet meer dan logisch.
Iedereen wil de beste spelers,
Iedere speler wil zo hoog mogelijk spelen
1 + 1 =2

Misschien een troost,
Ook Ajax raakt spelers kwijt. Buitenlandse clubs shoppen hier.
Je shopt altijd bij clubs onder je.
Willem 2 en RKC vangen nu volop
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 22:01
Het is ook volstrekte logisch. Zo pak je eigenlijk je concurrenten bij de wortels aan. Beetje bij beetje neemt Ajax de totale macht.
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 22:04
Maar Ajax moet ook een behoorlijke vergoeding geven.
Op die wijze zullen clubs als AZ, Utrecht enz ook kunnen investeren in opleiding, waar Ajax ook weer voordeel van heeft
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 23:22
Het is hoe dan ook een win win situatie voor Ajax. Weet zo niet of dat het geval is voor de verkopende club.
Vind ik leuk
Wittepiet +371
zaterdag 11 mei 2019 om 19:35
1 seizoen presteren ze weer een beetje
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 22:10
1 seizoen presteren in je comment plaatsen, is al aardig dom en gedurfd. Vervolgens vul je het aan met beetje. Aah ok. Zielig, heel erg zielig. En dan die nickname. Jij bent niet alleen dom, maar bovendien ook nog eens walgelijk.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:10
Het treurige is dat je ook nog eens geloofd in je eigen woorden waarschijnlijk. Hoogmoed komt voor de val.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:47
Dit moet echt ophouden. Dit shoppen bij de concurrent keur ik ten zeerste af. Het maakt Feyenoord helemaal kapot. Zelf opleiden heeft dan ook al geen zin meer en heeft Feyenoord geen enkele kans meer op herstel. Verschrikkelijk. KNVB doe hier iets aan, het maakt mijn club kapot. Anderzijds, hebben die jonge gastjes dan ook helemaal geen Feyenoord hart en trots meer? Ik zou nooit maar ook echt nooit voor Ajax willen spelen.Is geld dan de echte drijfveer, gatverdamme!?
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 23:01
Welkom in het voetbal. Zo gaat dat overal. Ken je het spelletje monopoly? Vast wel he, dit is daarmee te vergelijken. Ik denk dat je trouwens het probleem dat Feyenoord heeft, bij ze zelf moet zoeken. Dat andere clubs, of het nou Ajax is of Engelse zijn, spelers weghalen is het probleem niet. Wat echter wel het probleem is, is dat Feyenoord oogkleppen opheeft en niks met de scouting doet. Althans zeer beperkt. Ze moeten hun horizon gaan verbreden en meer over de grens ook naar talenten zoeken. Ja ik weet dat het geld kost, maar je moet ergens beginnen. Laat ik bovendien niet beginnen over v Geel die deelname van jullie jong team in de KKD tegenhield. Zo'n actie zorgt er nou ook niet bepaald voor dat talent zich beter kan ontwikkelen en kwaliteit af wordt geleverd aan het 1e elftal.

Feyenoord kan prima zichzelf redden, mits ze de juiste beleidsbepalers hebben met de kennis die ervoor zorgt dat ze weer in alles top zijn.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 23:07]
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 08:12
Feyenoord had/heeft geen geld om een tweede team met contractspelers te onderhouden.
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 09:25
We hadden het over jeugdspelers
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 07:54
Het is je baan als voetballer dus ja, t gaat om het geld en daarnaast is Ajax de grootste springplank voor een int carrière. Ook slim carrière management dus
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 23:09
Ok en waar doel je op precies als ik vragen mag?? Heb ik ergens gezegd dat we 10 x de CL achter elkaar gaan winnen of zo? De kans is vele malen groter dat ik gelijk krijg, dan dat jij gelijk gaat krijgen en ik op me bek ga.
Vind ik leuk
Bertje 54 +179
zaterdag 11 mei 2019 om 20:34
Wie hoog van de toren blaast knalt hard naar beneden
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 23:18
Wie weet
Vind ik leuk
MeAgain +7270
zaterdag 11 mei 2019 om 21:09
Wie was bij Ajax niet goed genoeg en staat bij psv in de basis? Viergever, die eerst niet mocht vertrekken en een half jaar later gratis de deur uitloopt en wie nog meer dan, je hebt het over een paar.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 23:20
Ik had het over spelers uit de jeugd. Bergwijn en Rosario mochten allebij weg bij Ajax. Malen is echter een ander verhaal, die ging zelf weg door Raiola.
Vind ik leuk
MeAgain +7270
zondag 12 mei 2019 om 10:28
Niet door raiola hoor maar door overmars. Bergwijn mocht weg? Dacht het niet maar de vader van Bergwijn was erg ontevreden.
Vind ik leuk
Franciscus +246
zondag 12 mei 2019 om 01:14
Dat is eigenlijk een compliment naar de jeugdopleiding van mijn Feyenoord. Ze nemen die serieus. Noa Lang is ook zo'n voorbeeld.
Vind ik leuk
vierde-ster +12536
zaterdag 11 mei 2019 om 18:09
Bij het wood lijden ben ik gestopt met lezen🙈
Vind ik leuk
Jalapeno +1162
zaterdag 11 mei 2019 om 18:14
Hard wood?
Vind ik leuk
Mosquito +25063
zaterdag 11 mei 2019 om 18:09
Lijden zijn ze niet verleerd hoor.
Vind ik leuk
vierde-ster +12536
zaterdag 11 mei 2019 om 18:12
Daar kom jij woensdag ook achter👍
Vind ik leuk
Mosquito +25063
zaterdag 11 mei 2019 om 18:15
Misschien morgen zelfs.
Wie weet
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:05
Zie nou eerst AZ uit maar te winnen
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:10
Ja jij denkt dat deze jongens gelijk in Ajax 1 staan?
Nee natuurlijk niet. Die moeten ze eerst opleiden. ;-)
Vind ik leuk
Hoofdscout00 +4502
zaterdag 11 mei 2019 om 18:15
Lijden nog wel....
Vind ik leuk
Jayjayajax +2010
zaterdag 11 mei 2019 om 18:18
Nee dat heet opleiding aanvullen. De beste talenten horen gewoon bij Ajax te spelen.
Heel goed van Marc.
Gaat de gehele niveau van omhoog en concurrentie is ook goed.
Investeren in de toekomst heet dat.
Iets wat ze de Feyenoord niet kennen
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 18:53
Kennelijk is het nodig Feyenoord te verzwakken.
Zeker nu de jeugdteams beter presteren dan het ‘grote’ Ajax.
Vind ik leuk
Jayjayajax +2010
zaterdag 11 mei 2019 om 18:56
Daar kijken jullie naar, daarom hebben jullie geen toekomst.
Het gaat erom hoe de spelers zich ontwikkelen met een duidelijke plan.

Niet omdat ze toevallig boven een bepaalde club staan op de ranglijst.
Dat is het verschil
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 18:56]
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 18:58
Ooh ja joh
Valt niet mee om een huis te bouwen als je buurman de fundering er elke keer onderuit sloopt

Maar kennelijk heb je het nieuws rond Feyenoord niet gevolgd de laatste tijd.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 19:02]
Vind ik leuk
Jayjayajax +2010
zaterdag 11 mei 2019 om 19:02
En welke jeugdspelers hebben jullie onlangs van Vitesse overgenomen.......
Mes snijdt aan 2 kanten pik

En nee ik volg geen Feyenoord nieuws
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 19:03]
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 19:07
Zodra NEC een speler over neemt van Vitesse of andersom dan praten we over een vergelijkbare situatie
Aartsrivalen moeten zich daar niet aan wagen tenzij er een speler op een zijspoor is beland natuurlijk
Maar ooh wee als zoiets andersom gebeurt dan praat je wel anders
En geen uitsupporters ?
Hoe dan?
Olie op het vuur?
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 19:08]
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:53
Dat is te merken, Jayjay. Volgens mij volg je zelfs bitter weinig.
Vind ik leuk
Jayjayajax +2010
zaterdag 11 mei 2019 om 20:58
Ik volg heel veel. Maar geen Feyenooit nieuws nee dat klopt.
Is niet interessant voor mij.
Vind ik leuk
Jayjayajax +2010
zaterdag 11 mei 2019 om 21:02
En Feyenoorder ben je niet voor je plezier toch???
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 21:03
Klopt
Ajacied worden is de makkelijkste weg zeg maar
Vind ik leuk
Jayjayajax +2010
zaterdag 11 mei 2019 om 21:09
Ja dat ligt eraan he.
Ik kom uit de zelfde streek.
En veel van mijn familie leden zijn keiharde Feyenoorders. Dordrecht en heb een volle neef die bij Feyenoord speelt.
Dus makkelijk is het niet nee
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 21:44
In die zin niet nee, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Kijk je zal maar voor Nac ,Excelsior ofzo zijn....kan ik respect voor hebben.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 21:03
Jayjay, je hebt ...........gelijk!
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:06
Nee want dat is niet intressant
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 19:09
Snap ik,waarom zou je.
Maar ga dan niet vertellen hoe het dan wel of niet moet.
Vind ik leuk
RenW +7045
zaterdag 11 mei 2019 om 19:28
Feyenoord heeft ook genoeg funderingen gesloopt.
Doe niet zo hypocriet, alle clubs doen hetzelfde, en het is altijd de wil van de spelers. Niemand dwingt ze om naar Ajax te gaan.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 19:29]
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 19:57
Zoals ik al zei,
Tot het moment zich voordoet dat het andersom is.
Vind ik leuk
RenW +7045
zaterdag 11 mei 2019 om 20:03
Het is altijd andersom, Ajax haalt spelers,en raakt ze ook kwijt.
Zo ook bij Feyenoord en alle andere BVO's.
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 21:06
Zodra Feyenoord Ajax z’n beste talent wegkaapt dan zijn de rapen gaar.
Of denk je van niet?
Eerlijk
Vind ik leuk
RenW +7045
zaterdag 11 mei 2019 om 21:53
Als het de eigen wil is van dat talent, kan en mag je er niets over zeggen vind ik. En dat is het, niemand wordt gedwongen. Het is geen wegkapen, die jongens gaan hogerop. Dat is menselijk.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 21:54]
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 21:56
OK dat is jou mening ,dat respecteer ik.
Mijn mening is, uit respect ga je niet aan elkaars jeugdspelers lopen trekken zeker niet als het om rivalen gaat.
Het ligt gevoelig, kom niet met het feit dat je Ajax meer kans krijgt.
Dat is onzin
Dat de jeugd nu minder doorstroomt heeft ook te maken met het feit dat de laatste lichtingen niet goed genoeg waren echter de lichtingen waar Ajax nu in loopt te vissen zijn daarentegen wel goed.
Nu is er bij Feyenoord weinig geld voor aankopen dus talenten krijgen meer kans dan ooit.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 21:59]
Vind ik leuk
RenW +7045
zaterdag 11 mei 2019 om 21:58
Weet je Legion, iedere BVO doet exact hetzelfde. Ajax is hot, op het moment en die jongens denken hun kans te kunnen grijpen. Er zullen er ook weer een hoop teleurgesteld worden. Maar nogmaals niemand dwingt ze, hooguit de ouders.
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 22:01
Spelers worden benaderd door Ajax,ik vind dat niet kunnen.
Vind ik leuk
RenW +7045
zaterdag 11 mei 2019 om 22:11
Komop, dat gaat over en weer.
Ga me niet vertellen dat jullie spelers allemaal in de kantine worden gemaakt.
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 22:27
Gaat niet over en weer.
Als een jeugdspeler zelf weg wil, bijvoorbeeld Ling,prima.
Ga niet als Ajax zijnde aan een speler lopen trekken.
Wij zijn de aartsrivaal die niks voorstelt toch?
Blijf dan ook ver bij ons vandaan en kom zeker niet aan onze spelers.
Vind ik leuk
RenW +7045
zaterdag 11 mei 2019 om 22:30
Nou dat doet Ajax, als jullie beloven om ook nergens spelers vandaan te trekken. Je bent echt hypocriet op dit moment.
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 22:41
Oftewel een Gentleman's agreement, die de clubs onderling hadden totdat de Feyenoordacademy werd leeg gekaapt
Dus
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 22:41]
Vind ik leuk
RenW +7045
zaterdag 11 mei 2019 om 23:04
Een ander nooit verwijten waar jezelf succes mee heb geboekt.
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 23:07
Mijn God zeg.
Het moment dat Feyenoord een talent van Ajax wegkaapt moet zich nog voor doen
Vind ik leuk
RenW +7045
zaterdag 11 mei 2019 om 23:12
Gaat het alleen over Ajax, Jullie slepen ze ook overal vandaan, dus ben je hypocriet. Omdat Feyenoord nu aan de beurt is, doet het pijn?
Ajax wordt weer door anderen leeg getrokken. Wat is het verschil, ze zijn allemaal precies hetzelfde bezig. En jij gaat piepen omdat er een jongen naar Ajax wil, omdat hij dat zelf wil. Er staat niemand met een pistool te dreigen.
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 23:24
Je kan of wil mij niet begrijpen
Prima
Vind ik leuk
RenW +7045
zaterdag 11 mei 2019 om 23:50
Feyenoord haalt ze dan ergens anders vandaan, Wat die betreffende clubs dan weer niet zo leuk zullen vinden.
Vind ik leuk
Legion73 +330
zondag 12 mei 2019 om 00:03
Ajax en Feyenoord zijn rivalen
Dat is wat anders
Vind ik leuk
RenW +7045
zondag 12 mei 2019 om 00:22
Rivalen? Alle clubs zijn toch rivalen van elkaar,
Ik zie het verschil niet tussen Heracles of Feyenoord.
Zijn beide rivalen van Ajax, en ook van elkaar.
Vind ik leuk
Legion73 +330
zondag 12 mei 2019 om 00:47
Man kom je uit een ei ofzo?
En dan noem je mij hypocriet?
Jij ziet Feyenoord niet als aartsrivaal?
Kennelijk ben je dan de eerste Ajacied.
Mijn god zeg,wees gewoon eerlijk man.
Vind ik leuk
RenW +7045
zondag 12 mei 2019 om 09:10
Eerlijk?
Augustus begint de nieuwe competitie.
18 ploegen, dus 17 rivalen.
Ik weet niet wat jij met aartsrivaal bedoelt?
PSV is op dit moment de grootste rivaal voor Ajax, en andersom.
Ik denk dat jij wat moeite heb met Ajax, en het daarom raar vind dat iemand van jouw club naar de (aartsrivaal) gaat. Zal ik je zeggen hoe het zit. Spelers (werknemers) gaan gewoon naar een andere club.
Als je je kan verbeteren moet je gaan, dat doe jij toch ook.
Vind ik leuk
Legion73 +330
zondag 12 mei 2019 om 09:46
Dus jij vind het ok als PSV gaat lopen vissen uit de Ajaxjeugd?
Lul toch niet zo dom man.
Vind ik leuk
RenW +7045
zondag 12 mei 2019 om 10:47
Maak het niet zo moeilijk man, je haat naar een andere club overheerst.
Spelers gaan naar een andere club, en ze gaan vrijwillig, jij bent de enige die er moeite mee heeft. De speler niet en de club niet.
Vind ik leuk
Legion73 +330
zondag 12 mei 2019 om 10:51
Of je bent hypocriet of je weet echt niet wat er tussen de supporters leeft
[Reactie gewijzigd op zondag 12 mei 2019 om 12:15]
Vind ik leuk
RenW +7045
zondag 12 mei 2019 om 10:57
Het gaat om spelers, niet om supporters.
Wat kan mij het schelen wat er tussen supporters leeft, lekker belangrijk. De grootste onbenullen hebben de grootste bek, en wakkeren haat aan. De spelers gaan samen op vakantie, en hebben de grootste lol. Kijk er is doorheen. Je maakt het belangrijker dan het is.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:34
Even off-topic: ik zag net dat feyenoord even veel salaris als PSV betaalt namelijk 35 miljoen. Wat vind jij daar van??
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 19:59
Dat betekent dat het er beter uitziet dan men ons wil doen denken.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:17
Of dat de slechte feyenoord spelers veelste veel betaald krijgen?? Ze staan notabene 18 punten achter.
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 21:54
Precies 18 punten
en dat kost sommige hun baan als je het nog niet wist
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:04
En daar gaat t mis.Bij jeugdteams is resuktaat niet belangrijk. T gaat om de individuele ontwikkeling.
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 19:13
Echt joh?
Weet je wel dat dit een citaat van Wim Jansen is?
Ooh ooh ooh
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:16
En denk jij dat je De Jong of Sanchez iets geleerd hebt?
Of denk je dat De Ligt nog iets bij Ajax kan leren?
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:21
Wij zijn ook geen eindstation he?
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:28
Klopt en geen begin.
Ik denk zelf dat het de schuld van Feyenoord zelf is.
Ze moeten de jeugd zelf meer perspectief bieden.
Dan zullen die, op uitzonderingen na, ook eerder of langer blijven.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:46
Geen begin? De ligt, vd Beek,Blind,Kluivert,Mazraoui,Nouri en Veltman zomaar een greep die allemaal op zeer jonge leeftijd bij Ajax zijn begonnen.T perspectief is een beetje weg bij Feyenoord terwijl er potentie genoeg is in R'dam en omstreken.Misschien moet Feyenoord in de keuken bij AZ kijken.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:53
Maar wel allemaal eerst bij een amateurclub gestart.
En dat is het begin!
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 21:05
Omdat je eigen niet kan aanmelden bij een BVO.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 22:17
Dan is dat toch ook niet het begin.
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 20:56
Jezus man
Volgen jullie het nieuws wel?
Bij Feyenoord wordt de een na de ander ,hetzij door de voordeur,de laan uit gestuurd.
Ja omdat men kijkt in de keuken van andere clubs en ziet dat er iets niet goed gaat in haar eigen keuken.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 22:31]
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 22:04
Oftewel regel 1 van de Feyenoord academy
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:52
Dat snapt die Jayjay helemaal niet, joh. Die gast is alleen maar verblind door zijn Ajax. Het hier en nu ziet hij alleen maar. Wij denken wat stapjes verder.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:23
Welk niveau gaat dan omhoog?
Vind ik leuk
Ajax132 +179
zaterdag 11 mei 2019 om 18:22
🤣bij PSV hebben ze het nooit geleerd
Vind ik leuk
wattenstaafje +25183
zaterdag 11 mei 2019 om 18:24
Op lijden.... werkelijk?
Vind ik leuk
DeanJayden +15136
zaterdag 11 mei 2019 om 18:25
Opleiden verleerd, lijden hopelijk niet want dat gaat het worden
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:25
Voor iemand met de naam zoals jij die hebt is dit wel heel simpel bedacht ;)

Je hoeft trouwens geen vele jaren bij Ajax in de opleiding te zitten om een betere speler te worden
Vind ik leuk
MagicFeeling +5239
zaterdag 11 mei 2019 om 18:26
Als je dan leuk wilt zijn doe het dan goed.

LEIDEN.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:29
Op lijden 🙄 man man man
Vind ik leuk
Adjab +1444
zaterdag 11 mei 2019 om 18:34
Hahahaha en dat zegt een PSV supporter maar het zal wel cynisch bedoelt zijn 🤣
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:39
Dat lijden doen ze maar bij jouw club.
Vind ik leuk
munkikiii +749
zaterdag 11 mei 2019 om 19:30
Whahah wat een gek antwoord, zo werkt dat nou eenmaal, maar om maar even een voorbeeld te noemen het grote talent mendonca is ook niet opgeleid door psv maar ook uit een andere jeugdopleiding gehaald
Vind ik leuk
PRICE +16297
zaterdag 11 mei 2019 om 19:37
Beetje niet kloppend
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:45
Ze worden opgepikt. Ajax zit toekomst in 🙂, geef ze eens ongelijk. Nu worden ze opgeleid om uiteindelijk misschien wel het eerste te gaan behalen, dus ja dan leid je ze nog steeds op, maar dat snap jij niet 😫
Vind ik leuk
zwollie +10243
zaterdag 11 mei 2019 om 20:25
Psv haalt Ajax talenten naar Eindhoven.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:57
Doen we ook zelf opleiden maar als jonge talenten meer zien in Ajax dan in Feyenoord kun je dat niemand kwalijk nemen behalve jezelf als club. De doorstroming bij Ajax is vele malen groter dan elders en redt jij het niet kom je toch altijd goed terecht.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 21:17
Heul Veul Goei in 010.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 21:19
PSV pas geleden ook AZ talent opgehaald. (Net al sAjax).
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 21:20
Haha weet ik je moet sommige reacties ook met een knipoog zien al gaat dat natuurlijk lastig op deze site met al die trollen.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 21:25
🤣
Vind ik leuk
Johan59 +1589
zaterdag 11 mei 2019 om 21:32
Je doet je naam eer aan
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 21:57
Net als jullie.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 23:07
Je kunt op verschillende manieren opleiden. De eerste manier is door spelers lang bij een "provinciale club"te laten ( wat overigens niet verkeerd is begrijp me goed) of je kunt echte talenten al vroeg zien en ze laten wennen aan de overlevingsmentaliteit van de "stadse clubs ( zoals Ajax) . Elke speler heeft een andere aanpak nodig om de top te kunnen bereiken. De ene speler gedijt beter in een rustiger omgeving om pas op een iets latere leeftijd tot volle wasdom te komen en de andere is meer gebaat bij orde, tucht discipline en mentale hardheid. Bij de ene club de rustige aanpak overheersend, bij de andere club wordt al vroeg de mentale hardheid gekweekt. Een prachtig voorbeeld daarvan is de film over Ajax DAAR HOORDEN ZIJ ENGELEN ZINGEN. In deze film kun je zien hoe de jeugdopleiding van een topclub werkt. Het zijn soms confronterende beelden die laten zien wat mentale hardheid inhoudt. Of je gaat mee; of je haakt af. Ga je mee, dan ben je instaat om e top te halen op een "directe"manier. Haak je af, dan zou je eventueel nog via een andere club met een opleiding die WEL BIJ JE PAST
Vind ik leuk
Exitium +689
zondag 12 mei 2019 om 00:37
Mwoah.. De Ligt, Van de Beek, Gravenberch, Ekkelenkamp, Veltman, Blind, Eiting.. Spelen er nog wel een paar hoor
[Reactie gewijzigd op zondag 12 mei 2019 om 00:37]
Vind ik leuk
yuuup +11327
zondag 12 mei 2019 om 02:53
Niet zo origineel van je. En met De Ligt, Mazraoui, Van de Beek, Veltman, Blind in de halve finale CL ook redelijk lachwekkend. Zeker als je naar PSV kijkt, die vrijwel geen enkele speler in de basis hebben die voor zijn 14e al bij de club zat.
Vind ik leuk
Befbaf +112
zondag 12 mei 2019 om 08:39
Zegt een supporter van de koopclub bij uitstek. In onze huidige selectie lopen nog aardig wat eigen kweek. Zelfs in jullie selectie loopt Ajax jeugd. Wat doe jij eigenlijk op een Ajax topic Calimero?
Vind ik leuk
citha4 +210
zondag 12 mei 2019 om 11:34
Daar hebben ze in Eindhoven nog nooit van gehoord.
Vind ik leuk
Evo +1262
zaterdag 11 mei 2019 om 18:01
Gelukkig heeft PSV dit eerder bij Feyenoord gedaan en toen werden de fans niet boos. Het zou raar zijn als ze nu wel boos zijn.
Vind ik leuk
Skinner +1001
zaterdag 11 mei 2019 om 18:01
De jeugd wil graag naar Ajax, waarom zou je bij subtoppers willen blijven.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:11
Inderdaad
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:22
De grote talenten willen wel de eredivisie winnen voordat ze verhuizen naar het buitenland. Bij feyenoord betekent dat dat je er 20 jaar wel blijven als je een keer kampioen wilt worden
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 19:03
Kun je die winnen dan?
Vind ik leuk
Sassefras +1103
zondag 12 mei 2019 om 08:19
Karsdorp wilde Feyenoord niet verlaten voor hij de titel op zak had. Het seizoen na die uitspraak werd hij kampioen.
Vind ik leuk
repeP +2377
zaterdag 11 mei 2019 om 18:51
Feyenoord is echt geen subtop wat jeugd betreft hoor. Dat je je niet vergist.
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 20:59
Money
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:02
Dat ze de komende jaren zullen blijven proberen om op allerlei manieren prijzen te kopen moeten we maar aan wennen.
De wetenschap dat ze dat toch niet gaat lukken is gelukkig aanwezig.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:05
🤣🤣🤣🐣🐣🐣🐣
/>

Helemaal niets helemaal niets in Nederland!
Vind ik leuk
Sassefras +1103
zaterdag 11 mei 2019 om 18:23
Dat klopt, alles, zowel hoofdprijs CL als EL, gaat naar Engeland.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 18:23]
Vind ik leuk
Zekers +178
zaterdag 11 mei 2019 om 18:45
Ik dacht dat als "AJAX WINT IS DAT GOED VOOR NEDERLAND IS"
en nu zeg je helemaal niets in Nederland
Helemaal niets in amsterdan
Vind ik leuk
020west +855
zaterdag 11 mei 2019 om 18:21
Grote vriend, jullie meest succesvolle periode kwam tot stand na het leegkopen van Ajax 1 met het geld van Philips. Ook nu nog zijn jullie beste spelers producten van de Ajax jeugdopleiding met Malen en Bergwijn. No offense, maar PSV is gebouwd op de miljoenen van Philips, terwijl Ajax en Feyenoord een langere en mooiere historie hebben zowel qua clubprestaties als met pareltjes die daarna de Europese velden veroverden. PSV haar grootste spelers zijn nagenoeg allemaal gekocht, denk maar aan dat opmerkelijke kampioenenlied (Romario, Cocu, van Nistelrooy...)
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:22
Hoho vergeet Edward Linskens niet he.5 voudig wereldvoetballer van t jaar.
Vind ik leuk
Champ +724
zaterdag 11 mei 2019 om 18:27
Blijft een club voor de provincie.
Vind ik leuk
Jayjayajax +2010
zaterdag 11 mei 2019 om 18:25
Lukt nu al, dus je slaat de plank volledig mis.
En en aankomende jaren spelen jullie als opvulling in de competitie mee.
Vind ik leuk
Adjab +1444
zaterdag 11 mei 2019 om 18:39
🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣
/> Hij is weer onder zijn steen uit
Onze stratum durft weer
Vind ik leuk
ficusje +3374
zaterdag 11 mei 2019 om 19:10
Laatste stuiptrekkingen.
Vind ik leuk
Antikunstgras +15295
zaterdag 11 mei 2019 om 22:40
De aa heeft voorjaars reces.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:00
Wen er toch maar aan, ik vind het ook niet fijn deze ontwikkeling in de eredivisie. Ajax kan kopen, PSV moet eerst verkopen om te kunnen kopen of er moeten elk jaar minstens 2 toppers zich melden...Als Ajax de talenten nú al wegkaapt, dan kan je wel aanvoelen hoe het gaat lopen.
Vind ik leuk
Antikunstgras +15295
zaterdag 11 mei 2019 om 22:37
Dat proberen die lampies ook hoor, alleen moeten die het vanwege “tijdelijke” liquide probleempjes doen met de categorie lucassen
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 23:42
Bedoel je Derrick die kampioen geworden is met psv?
Vind ik leuk
Antikunstgras +15295
zondag 12 mei 2019 om 06:59
Derrick ja, die als groot talent onder de hoede van de technische staf uitgroeide tot een uitblinker in het dragen van de netten met trainingsballen. Die idd.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:02
Feyenoord moet niet zo zeiken ze plukken pas nog een 15 jarige speler bij vitesse weg, dus hun mogen het wel bij andere maar andere clubs niet bij feyenoord stelletje hypocrieten.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:30
hahhaha dass waar
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 21:02
Stel je voor dat NEC een paar jeugdspelers wegkaapt bij Vitesse
Vind ik leuk
jochempje +5320
zaterdag 11 mei 2019 om 18:02
Dat gebeurt andersom ook, hoort erbij en niet klagen.
Vind ik leuk
Spiegel +11994
zaterdag 11 mei 2019 om 18:03
Het zal mij mijn reet roesten hoor.

Maar je kan als Ajacied dan niet verbaasd opkijken wanneer andere supporters niet voor Ajax juichen en waarom andere clubs altijd alleen hun best doen tegen Ajax.

Die afkeer tegen Ajax vraag je op deze manier ook wel een beetje zelf om.

Mij interesseert het overigens echt niks, heb afgelopen woensdag net zo hard zitten halen als de gemiddelde Ajax supporter.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:06
Ehhh iedereen doet het ook Feyenoord nog laatst nog🤣🤣🤣

Net noa lang gewoon Ajacieden die als ze eerder de keuze hadden Feyenoord niet eens als optie hadden gezien
Vind ik leuk
Mosquito +25063
zaterdag 11 mei 2019 om 18:08
Ik sprong een gat in de lucht woensdag.
Vind ik leuk
vierde-ster +12536
zaterdag 11 mei 2019 om 18:15
Ik in december 2018...🐣
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:10
Ja dat mag maar jullie komen niet eens door de eerste ronde slappe tieten elftal uit lampestad
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:40
Kun je nagaan hoeveel wij dit seizoen hebben kunnen springen. Ehv heeft nog geen 1 prijs weet je nog? Real en Juve van de mat gespeeld. Wat jullie? Uitgeschakeld tegen RKC in de beker.. niet eens overwinteren in Europa? Ingehaald in de competitie? Wuahahahha treurig
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 21:09
Ik ook
Ga zo nog een keer kijken
Vind ik leuk
Champ +724
zaterdag 11 mei 2019 om 18:26
Ze zouden juist wel moeten juichen voor Ajax als hun jeugdtalentjes daar spelen.
Vind ik leuk
Jayjayajax +2010
zaterdag 11 mei 2019 om 18:28
Als je de beste bent hopen veel mensen dat je gaat vallen.
Jaloezie heet dat
Vind ik leuk
FSCeara +10057
zaterdag 11 mei 2019 om 19:08
Jullie zijn al tijdje niet meer de beste. Ik heb geen enkel probleem met Ajax. Met 80 % van de Ajacieden is een ander verhaal. De afkeer tegen Ajax ligt niet aan of is gericht tegen de club maar tegem het gezwam dat er uit de monden komt van mensen als Jij !
Vind ik leuk
Jayjayajax +2010
zaterdag 11 mei 2019 om 19:13
Wij zijn volgens de statistieken beste in alles.
Google even wie de beste is, meeste prijzen , meeste in alles.
Als mensen dat gewoon accepteren in plaats van stoer mee te lullen zoals jij
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 19:14]
Vind ik leuk
FSCeara +10057
zaterdag 11 mei 2019 om 19:25
Ons aller Real staat boven alles !!!
Vind ik leuk
FSCeara +10057
zaterdag 11 mei 2019 om 19:27
Stoer mee lullen ??? Hahaha jankertje.... ik blijf mijn club trouw zonder andere clubs te moeten neerhalen of mezelf
Beter te laten lijken als anderen. Dat is waarom niemand Ajax ier gund.
Vind ik leuk
Jayjayajax +2010
zaterdag 11 mei 2019 om 19:32
Wat andere mensen denken maakt mij niks uit.
Het is jaloezie ik praat gewoon over mijn club.
Jaloerse mensen volgens zich dan beledigd en klein.
Dont give a fuck
En real speelt in Spanje he pipo
Vind ik leuk
FSCeara +10057
zaterdag 11 mei 2019 om 20:42
De wereld is groter dan nederland,tenminste voor mij wel.en is geen jaloezi of voelen zich beledigt maar zien graag mensen met grote mond op de bek gaan.
Vind ik leuk
Jayjayajax +2010
zaterdag 11 mei 2019 om 20:43
Dus jaloersie
Zelfverzekerd noem ik dat.
En ik had het over de Nederlandse competitie
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 20:44]
Vind ik leuk
Legion73 +330
zaterdag 11 mei 2019 om 21:50
I'm the underdog
Vind ik leuk
DeanJayden +15136
zaterdag 11 mei 2019 om 18:30
Denk je dat de Feyenoord jeugd dan zelf gevonden is?
Vind ik leuk
Spiegel +11994
zaterdag 11 mei 2019 om 20:04
Tuurlijk niet, maar tov andere clubs scout Ajax wel meer bij collega dan bijvoorbeeld op de amateurvelden.

Ajax laat een AZ bijvoorbeeld alle amateurvelden rond Amsterdam/Zaanstreek afstruinen en plukt vervolgens de betere jongens uit die schifting weg. Daarom vind ik het des te knapper wat AZ doet, terwijl ze in het achterland van Ajax zitten.
Vind ik leuk
2cents +67984
zaterdag 11 mei 2019 om 20:20
Over AZ beginnen is wel terecht hoor, maar afgeven op Ajax is als PSVer in deze nogal hypocriet. PSV haalt ook heel veel, zo niet meer, jeugdspelers bij andere profclubs weg dan Ajax.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 20:21]
Vind ik leuk
Spiegel +11994
zaterdag 11 mei 2019 om 21:47
Ik geef niet af. Ik constateer alleen de feiten.

Ajax en (in mindere mate) psv zijn nou eenmaal de clubs waar financieel gezien meer mogelijk is en ook hoger aangeschreven staan.
Staat nou eenmaal beter op je CV.

Of dacht je nou echt dat bijv een Koch of een Vloet profvoetballer zouden zijn als ze niet psv in hun CV hebben staan? Spelers/ouders/zaakwaarnemers weten dit ook.
+ mocht je bij 1 van deze clubs de a selectie niet halen, dan heb je altijd nog de Jong teams waar je gewoon bovenin/middenmoot kkd speelt i.p.v. bij bijv Utrecht/AZ onderin de kkd of zelfs 2e divisie. Bij Feyenoord speel je zelfs 1 OEFENwedstrijd per maand als je buiten de boot valt.

Feyenoord is voor talenten alleen leuk als je ook daadwerkelijk kans maakt op regelmatig speelminuten in het eerste (Malacia/Verdonk). Doe je dit niet dan speel je 1 a 2x per maand een nietszeggend oefenpotje tegen een veredeld 2e elftal van een kkd clubje ofzo.

Zowel de financiële als sportieve mogelijkheden bij Ajax en psv zijn beter dan bij de andere clubs. Meteen na de overstap maar ook bij het niet halen van de a selectie voor het verdere verloop van je carrière.
Vind ik leuk
2cents +67984
zaterdag 11 mei 2019 om 22:02
Je tapt nu uit een heel ander vaatje dan hierboven. Waar je het nu verklaart waarom jeugd graag voor Ajax of PSV voetbalt gaf je eerder wel degelijk af op Ajax. Je had het over terechte afkeer van Ajax bij andere clubs ivm halen van hun jeugdspelers, terwijl Feyenoord, PSV en al die anderen ook bij elkaar spelers weghalen. En je stelde, onterecht, dat Ajax vergeleken met andere clubs meer bij profs scout dan bij de amateurs terwijl je eigen club dat minimaal net zo veel doet.

Wat komt er door bij PSV dat bij de amateurs vandaan komt? Hendrix die inmiddels alweer op de bank zit?

Bij Ajax komen spelers als De Ligt, Vd Beek, Mazraoui, Veltman en destijds ook Blind niet als jeugdspeler bij een profclub vandaan.

Wat ik hoorde, maar dat zal wel weer ontkend worden, is dat meerdere van de jeugd die komende zomer de overstap maakt naar Ajax zélf het initiatief nam. Mede mogelijk gemaakt door hun begeleiding.

Dat is vaak de andere kant van zo’n “roof”-verhaal.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:05
Ze halen ze niet weg, iedereen wil gewoon bij ons mooie cluppie spelen. En geef ze eens ongelijk!
Vind ik leuk
J Kiprich +19158
zaterdag 11 mei 2019 om 18:07
Gaat weer goed hier..... man man man VP...
Vind ik leuk
Xienix +206
zaterdag 11 mei 2019 om 19:04
Tja......
Het is allemaal zooo selectief....Ik ben het volledig met je eens Kiprich😉
Vind ik leuk
Roeptoeter +20885
zaterdag 11 mei 2019 om 18:10
Kunnen we al een wedje leggen om welke club als eerste dat herenakkoord gaat schenden? Ik gok PSV.
Vind ik leuk
Mosquito +25063
zaterdag 11 mei 2019 om 18:13
Want?
Vind ik leuk
Mino Rioolrat +31993
zaterdag 11 mei 2019 om 18:19
Brabanders zijn onbetrouwbaar? 🤔
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:22
Deal, wat leggen we erop? Ik zet in op die tuinkabouter uit de hoofdstad.
Vind ik leuk
appeltje +4818
zaterdag 11 mei 2019 om 19:05
Niemand gaat dat schenden. Een club moet een dubbele opleidingsvergoeding betalen als ze een talent willen aantrekken. Dus het akkoord is niet dat er per se helemaal geen talenten van club overstappen.
Vind ik leuk
2cents +67984
zaterdag 11 mei 2019 om 20:22
Er wordt hier zo veel geroepen, maar weinigen weten hoe het werkelijk zit.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +6279
zaterdag 11 mei 2019 om 18:13
Die kids willen een stap omhoog maken. Geef ze geen ongelijk. Feyenoord stelt vandaag de dag gewoon geen reet voor.
Vind ik leuk
Sabau +2421
zaterdag 11 mei 2019 om 18:26
Behalve de jeugd dan, zoals die onder 19.

Het uithangbord van de jeugdopleiding zeg maar. En die jongens zullen wel contact gehad hebben met Overmars deze week, want ze hebben vandaag ajax v spurs even nagespeeld.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 19:04]
Vind ik leuk
Jesper Olsen +6279
zaterdag 11 mei 2019 om 19:21
Kul. O19 mag niet naar de veters van Ajax O19 gluren. Doet een zeldzame nederlaag niks aan af. Vertegenwoordigende elftallen puilen uit met Ajacieden, Feyenoord is dood.
Vind ik leuk
Sabau +2421
zaterdag 11 mei 2019 om 19:34
Er loopt bij Feyenoord inderdaad niet heel veel bijzonders rond, maar opzich blijkt het geen kwaad zo op te leiden dat niet alleen persoonlijke ontwikkeling telt, maar ook dat je team resultaat van belang is. Dan was je afgelopen woensdag een leukere avond opgeleverd.

En Feyenoord is dood heb ik al 10000x gehoord de afgelopen 40 jaar, maar we komen toch wel weer terug.
Vind ik leuk
Sytz +4557
zaterdag 11 mei 2019 om 20:30
Ajax o19 al drie keer op rij niet gewonnen van Feyenoord o19. Ajax speelde de miniklassiekers dit seizoen als doorgeslagen mongolen. Werden weggetikt en als reactie daarop vliegende tackles van de Ajacieden. Schandalig dat er niet minimaal twee af zijn gegaan. Johnny Heitinga leert zijn pupillen in ieder geval niet goed voetballen i.t.t. Dirk Kuyt. Dus ze mogen hun veters niet strikken? Flikker toch op man, ga is voetbal kijken als je wil weten hoe het zit.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:34
Vrijwel elk jeugdelftal van Ajax staat onder Feyenoord. En dat komt niet omdat Ajax spelers doorschuift naar hogere elftallen. Vorige week was hier nog een artikel.over het verval van de Ajax jeugdopleiding. Spelers als De Ligt en Donny van de Beek verbloemen dit nog. Ajax is in paniek. Want niet alleen de twee AZ en Feyenoord spelers gaan naar Ajax maar zelfs 4 AZ spelers, 1 van PSV en 2 van Feyenoord. In Amsterdam zijn de jeugdopleiders in paniek. En mrt een goed gevulde zak met geld kan je een lekkere worst voorhouden zoals alle studiekosten betalen, volledig vervoer naar en van de club, kledinggeld etc. Sommige jongens zijn hier erg gevoellig voor. Ik wens de jongens in ieder geval succes in hun ontwikkeling.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:51
Je bent blijkbaar niet op de hoogte welke jeugdspelers er bij Ajax rondlopen.
Ik durf zelfs te zeggen dat het grootste talent van Nederland nu bij Ajax rondloopt namelijk Naci Unuvar.
Feyenoord heeft ook altijd een goede jeugd maar wat je wel terecht moet afvragen waarom lukt die laatste echt grote stap niet?
Van Vilena werd gezegd dat hij van zijn generatie de grootste was van NL maar jammer genoeg is het er nooit helemaal uitgekomen.
Vind ik leuk
zondag 12 mei 2019 om 08:40
Ik ben op de hoogte van het talent dat rondloopt op de Toekomst. Ik stel nergens dat er geen toptalent rondloopt. Maar wel dat het een stuk minder gaat de jaren hiervoor. Gezien de reacties hieronder sta ik op veel lange tenen. Maar ach had niet anders verwacht wanneer een Feyenoorder dit bericht plaatst. Ajax is heilig en elke vorm van kritiek mag niet gezegd worden.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:58
Leg mij dan uit waarom NL o17, die veel indruk maken op t EK, 6 a 7 basisspelers van Ajax heeft?
Vind ik leuk
2cents +67984
zaterdag 11 mei 2019 om 20:23
Dat kan hij niet.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:26
Ach 2 cents,ik hoor dit al jaren.Jeugdopleiding wordt minder en minder en dan opeens uit t niets staan er weer toptalenten klaar.Ik geloof t allemaal wel.Komen hele leuke talenten aan.En vaak ook weer jongens waar je t niet van verwacht.T zijn vaak ook oud trainers van Ajax die dat zeggen valt me op.
Vind ik leuk
2cents +67984
zaterdag 11 mei 2019 om 20:29
Zeker Jongkind probeerde Ajax aan te pakken op precies de verkeerde plek: de stand in de competities.

Lichting o17 is juist één van de meest talentvolle ooit en dan gaat meneer wijzen op de resultaten van o16. Een typisch b-elftal van waaruit de echte talenten in o17 of o19 spelen.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:49
Ik heb ook oud collegas,lopen allemaal te zeiken over mn werkgever.Dit is van alle tijden.Zat Jongkind nog bij Ajax dan was t hosanna.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 20:49]
Vind ik leuk
2cents +67984
zaterdag 11 mei 2019 om 20:54
Grappige is dat Jongkind, als mede initiator van de veranderingen onder Cruijff, zelfs óók verantwoordelijk is voor het stellen van individu boven het team bij de opleiding...
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 21:09
Ja daarom.gezwets in de ruimte.als we iedereen weer in t elftal zetten waar ze horen worden ze vaker kampioen.Maarja dan staat unuvar op 80% te voetballen.
Vind ik leuk
Jesper Olsen +6279
zaterdag 11 mei 2019 om 19:18
Onzin.
Vind ik leuk
2cents +67984
zaterdag 11 mei 2019 om 20:26
Komt precies wél door het doorschuiven. Pochen met een resultaat van de o19 tegen piep jong Ajax terwijl je een A selectiespeler mee laat doen. Dat terwijl Ajax een stuk of 6 A junioren bij de selectie van Jong of gewoon het eerste houdt ten tijde van die wedstrijd.

Prima hoor, maar Ajax maakt duidelijk andere keuzes dan Feyenoord.
Vind ik leuk
+40 +550
zaterdag 11 mei 2019 om 18:15
Een herenakkoord aangaan met Ajax. Hoe naïef kan je zijn?
Vind ik leuk
Sven! +3445
zaterdag 11 mei 2019 om 18:30
Wat pas in 2021 ingaat, hoe dom ben jij omdat niet te begrijpen?
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:16
Vergeten jullie niet dat PSV al heel veel jaren sparta leeg rooft van hun talenten ,dat noemen ze ook eigen jeugd .
Niet zo piepen ze doen er allemaal aan .
Vind ik leuk
Sven! +3445
zaterdag 11 mei 2019 om 18:32
Vergeet niet wat PSV ook weghaalt bij Anderlecht. PSV haalt ook overal jeugdspelers vandaan, alleen zijn de supporters te hypocriet omdat toe te geven. Dat volk doet net of ze roomser zijn dan de paus.
[Reactie gewijzigd op zaterdag 11 mei 2019 om 18:33]
Vind ik leuk
Jayjayajax +2010
zaterdag 11 mei 2019 om 18:35
Nu niet meer. Ajax heeft de eerste optie op de grootste talenten van sparta
Vind ik leuk
Smithsonian +46571
zaterdag 11 mei 2019 om 18:16
Haha echte eigen jongens dus. Tsjonge jonge.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:18
Ajax kan de spelers zelf niet meer opleiden dus jatten ze de beste talenten bij andere clubs weg. O danks de gemaakte afspraken onder de top clubs
Vind ik leuk
Jayjayajax +2010
zaterdag 11 mei 2019 om 18:36
Hallo die pas ingaat 2021
En je opleiding aanvullen met de beste talenten is gewoon heel slim.
Vind ik leuk
Bierie +37
zaterdag 11 mei 2019 om 18:19
De incentive om een goede opleiding te onderhouden krijgt weer een knauw.

Waar blijft die regelgeving KNVB?
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 18:34
Nieuwe regels voor deze gevallen komen in 2021. Alleen krijgt Feyenoord nu enkele tienduizenden euro's. Dat keer twee stelt natuurlijk nog niks voor.
Vind ik leuk
Bierie +37
zaterdag 11 mei 2019 om 18:59
Tot de macht twee komt inderdaad eerder in de buurt.
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 19:05
Ik zou er een percentage van de verkoop aan verbinden
Vind ik leuk
Jayjayajax +2010
zaterdag 11 mei 2019 om 19:18
Dat is ook een goed idee
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:20
Er zal wel een deel ontevredenheid zitten bij Feyenoord anders stappen ze niet over.
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 18:33
Ajax betaalt waarschijnlijk meer en staat hoger aangeschreven.
Ze hoeven niet perse ontevreden te zijn denk ik.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:36
Logisch ook, met GvB zat er niet bepaald een trainer die de jeugd een kans gaf, kijk naar Geertruida o.a.

Dan kijk je met een schuin oog naar Ajax en zie je verschillende jeugdspelers debuteren waaronder in de CL
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:38
Klopt is ook zo. Al vind ik dat wel een teken van een veranderende maatschappij. Bij de minste tegenslag of een nee direct weg willen gaan. Een oud jeugdspeler die ik getraind hebt (Belarbi, Feyenoord U19) is enkele seizoenen terug achter de rug van Feyenoord om benaderd door Ajax. Het zijn ongeschreven spelers maar het gebeurd. Ajax begreep dat Belarbi een wedstrijd door Feyenoord geschorst was omdat hij een ruzie had met een teamgenoot. Direct kwam Ajax ertussen en probeerde hem naar Amsterdam te halen. Nare streek van Ajax.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:21
Is toch lekker voor 010 dan kunnen ze deze jongens later terugkopen als ze niet goed genoeg zijn voor ons Ajax
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:54
010 ? Serieus?
Vind ik leuk
nironi +182
zaterdag 11 mei 2019 om 18:21
ajax en eigen jeugd.Bestaat niet
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:23
Wie betaalt die bepaalt
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:23
Ze kunnen zelf niet meer opleiden
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 18:32
Jawel hoor, we kunnen nu alleen ook nog scouten.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:46
Dream on
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 19:05
Gaan we doen
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:44
Haha alsof die jochies in de Kuip zijn geboren. Feyenoord heeft ze ook ergens weggepikt
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:09
Maar goed dat het 2021 ophoudt, dan mogen ze ‘t in het buitenland proberen met alle problemen van dien
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 18:23
Straks als spelers afvallen bij Ajax, wat onherroepelijk gaat gebeuren kunnen spelers misschien de stap maken naar AZ en Feyenoord.
Dit is al gebeurd, maar zal nog veel meer gebeuren.
Hans Nijland heeft aangegeven goede banden te hebben met Ajax en plukt af en toe daar wat vruchten van.
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 18:31
Ja oke, maar als je je grootste talenten verliest vind ik niet dat je heel erg blij hoeft te zijn dat je daar Vince Dekker en die waardeloze verdediger van Jong voor terugkrijgt. Ik ben z'n naam kwijt. Je weet vast wie ik bedoel. Ging afgelopen zomer naar (jong AZ).
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 19:13
Je hoeft ook niet blij te zijn. Je moet het als een gegeven beschouwen.
CIty, Liverpool, Juve enz, die shoppen ook bij PSV, bij Ajax, bij Feyenoord.
Ik ben hopeloos in namen.
Wat je terugkrijgt is wat je gehaald hebt.
Er is geen: niet goed geld terug garantie. De koper moet kijken wat hij koopt.
Ajax heeft ook een aantal spelers gekocht/gehaald die het niet redden.
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 19:22
Ik snap wel dat ze protesteren.
Ajax heeft ook wel afvallers als zij hun talenten mogen houden.
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 19:27
Maar het heeft geen zin, waarom zou je het dan doen?
Je weet dat je een akkoord hebt afgesloten dat volgend jaar? ingaat. Dan zou je nu je scheur moeten houden.
Overigens vind ik het geen slimme zet van Ajax.
Ajax mag niet meer shoppen, maar de grotere, zijnde buitenlandse clubs mogen wel bij Ajax shoppen?
Shoppen stopt niet bij de grens.

Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 19:52
Protesten over oneerlijke situaties kunnen vrij veel succes hebben dus dat ben ik niet met je eens.
Dat akkoord vind ik ook nogal gek en mager.

Ik vind het wel slim van Ajax. Het is alleen wel hypocriet als je het ene niet in orde vindt en het andere wel. Al hoor ik vanuit de club zelden klachten over de jeugdtransfers.
Voor het Nederlandse voetbal is het denk ik ook niet heel goed.
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 19:58
Ik weet niet welke clubs deze overeenkomst zijn aangegaan.
PSV, Feyenoord, AZ, AJAX, Utrecht Vitesse?
Dan haddn ze toen moeten hebben gezegd niet in 2020 of 2021, maar in 2019.
Je ondertekend de overeenkomst en komt dan klagen in de pers?
Onbehoorlijk gedrag!
Hoezo slim van Ajax?
Als Ajax nu shopt en straks mag het niet meer dan is dat slim?
Als het slim is dan zou de huidige situatie minder moeten zijn. Echter, wie klaagt er?
Tot nu toe heb ik alleen Huilberts gehoord.

Hypocrisie.
waar doel je op het een wel en het ander niet?

Nadelig voor het Nederlandse voetbal?
Hoezo, worden de spelers bij Ajax en PSV slechter opgeleid dan bijv bij Utrecht?
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 20:04
Ja, dat is lekker makkelijk. Als dat een optie was geweest hadden ze dat heus wel afgedwongen. Alleen die positie hebben ze niet.

Ja, dat is slim. Ajax haalt nu grote talenten voor weinig geld. En verzwakt daarmee de subtop.

wat bedoel je met 'zou de huidige situatie minder moeten zijn'?
Nou, bij Feyenoord zijn ze hier ook niet blij mee.

Nou, als je vindt dat het niet moet kunnen dat de Europese top op de toekomst komt shoppen vind ik dat je zelf ook andere jeugdopleidingen met rust moet laten.

Nee, maar de clubs onder Ajax (en PSV) lopen geld mis. Als jij voor je talenten tienduizenden euro's krijgt ipv een paar jaar later miljoenen loop je veel geld mis. Allemaal geld dat je in de club kunt steken, waarmee je een sterkere opleiding kunt krijgen.
Nederland is volgens mij gebaat bij zoveel mogelijk sterke opleidingen. Niet één hele sterke en een heleboel veel mindere.
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 20:17
Om bij het laatste te beginnen, maar het is een herhaling van zetten.
City shopt bij Ajax,
Ajax shopt bij AZ
AZ shopt bij Almere
Almere shopt bij AFC

ER ligt een overeenkomst die gaat in 2020 of 2021 in. Geregeld toch? Je tekent dit, dwz dat tot die datum er geen overeenkomst ligt.
Dat is AFGESPROKEN, dan moet je als club nu niet komen janken.
Tot die datum kunnen clubs vrij bij elkaar shoppen
Dus AZ bij PSV en Ajax en omgekeerd
De club die niet wilt dat zijn speler weggaat moet de speler overtuigen te blijven
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 20:21
Ja, maar als wij die eerste stap veroordelen en vinden dat het moet stoppen moeten we het zelf ook niet doen.
Bovendien klinkt het zoals jij het zegt alsof we alleen opvullen wat de City's halen, maar we halen veel meer dan wat we verliezen.

Oke, lekker makkelijk.
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 20:26
Ajax heeft al lang gezien dat klagen over de rol van buitenlandse clubs van nul tot generlei waarde is.#
Feyenoord is leeggeroofd. Hoor je ook niet meer over.
Waarom niet? Omdat het geen zin heeft

Opvullen,
Als Ajax zoveel haalt en niets wegdoet, dan
1. zou de club veel meer elftallen hebben
2. in no time failliet zijn, immers afgezien van de " aankoopkosten" van de speler die laag is, zal je salarisbudget zo groot worden dat Ajax ontploft
10 man extra naar binnen 10 man eruit

Wat Az betreft, wat let je te shoppen bij de grote 3
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 20:29
Nee, nou ik denk dat het nationaal wel zin kan hebben, omdat we hier wel invloed hebben op de regelgeving.

ja, er vallen spelers af. Wat ik bedoel is dat het niet zo is dat als City een spits haalt, wij een spits van AZ halen.
Als wij een spits van AZ leuk vinden halen we hem, ongeacht of iemand die van ons weghaalt.
Ik denk dat dat niet goed is voor het gehele niveau. Wel voor het niveau bij Ajax.

Ik neem aan dat je dat antwoord zelf ook wel weet.
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 21:06
Als een jonkie goed is en Ajax en PSV mogen hem niet weghalen dan komt een kleintje uit Engeland en die haalt hem wel weg.
Ik kende Chong niet, maar die is weggelokt door MU
Malen is weggelokt door Arsenal
Het probleem verplaatst zich, de jager is een ander

Daarnaast zijn er sluiproutes
Je laat een bevriende club zo'n jonkie halen en haalt hem een jaar later weer op.
IK ben het wel met je eens hoor dat Ajax er ook baat bij kan hebben als spelers kunnen rijpen bij bijv AZ
Maar dan moet je niet in dew media gaan roepen wat Huilberts doet:
wij verkopen niet aan Ajax en PSV.
Ik herinner me Munsterman nog, die kreeg zo'n grote bek over d prijs van zijn spelers. Het resultaat kennen we;

Nkufo die na 100 jaar nog geen woord Nederlands sprak en
"het andere"
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 21:30
Dat ben ik met je eens. Daarom zou je een regel kunnen bedenken dat als een Nederlandse club het doet, de andere club er een degelijke vergoeding aan overhoudt. Willem II en RKC kunnen de hele club een upgrade geven met het percentage dat ze krijgen voor Frenkie.

Ja, leuk dat hij dat zegt, maar dat is ook alleen maar waar tot Ajax genoeg biedt. Een beetje bluf en ambitie is weinig mis mee lijkt me.

Wat is er mis met Nkufo?
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 21:59
Nkufo
Munsterman had zo een grote scheur en kon niet eens de man die daar zo lang heeft gespeeld verplichten om Nederlands te spreken.
Ik ben ook zeker een voorstander van behoorlijke vergoedingen.
Op die wijze kunnen alle clubs profiteren en dat zal het voetbal ten goed komen.We zijn het eens
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:57
Terug naar max. 3 buitenlandse spelers. Serieus!
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 21:00
Dan krijg je
1. Dat je de slag met het buitenland verliest en daarna al je goede spelers
2. Dat je in problemen komt met de EU
er is vrij verkeer van arbeid.Hoe dat met de Britten zal gaan als er toch een harde Brexit komt is de vraag
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 21:02
Ik moet je eerlijk zeggen dat ik het wereldwijd graag zou zien. Je hebt gelijk dat is zeer waarschijnlijk niet haalbaar.
Vind ik leuk
Mari +14730
zaterdag 11 mei 2019 om 21:07
Ik ook. in ieder geval Europa
De grote jongens hebben teveel macht helaas
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:11
Dat gebeurt al jaren . Bij elke club in de eredivisie speelt wel minimaal een Ajacied
Vind ik leuk
Simpe1949 +116
zaterdag 11 mei 2019 om 18:24
Ajax overtuigen, niet goedschiks dan kwaadschiks. We hoeven niet alles te pikken.
Vind ik leuk
Jayjayajax +2010
zaterdag 11 mei 2019 om 18:38
Haha
Liggen ze wakker van hoor😉
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 20:34
Haha wat ga je doen dan 😂😂😂😂
Vind ik leuk
Iefmeister +8469
zaterdag 11 mei 2019 om 18:24
Bah. Vies
Vind ik leuk
Sabau +2421
zaterdag 11 mei 2019 om 18:24
Dan laat dat herenakkoord ook maar zitten hè.
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 18:29
Dit is vast een opsteker voor Eenhoorn. Gedeelde smart is halve smart.
Vind ik leuk
Sven! +3445
zaterdag 11 mei 2019 om 18:35
Grote toptalenten verdienen bij Ajax rond de 60.000 per seizoen, dat is zo'n 3x zoveel als de rest van Nederland. Ajax beloont de spelers nou eenmaal goed, zouden ze bij de rivaal ook eens moeten doen, en anders niet zeiken dat ze naar Ajax overstappen.
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 18:38
Dat vind ik een beetje makkelijk.
Zij hebben gewoon minder geld.
Ik snap dat Overmars dit doet, maar van mij hoeft het niet.
Nederland wordt er niet beter van denk ik.
Vind ik leuk
Sven! +3445
zaterdag 11 mei 2019 om 18:44
Feyenoord is mss financieel niet zo sterk als Ajax, maar wanneer je een toptalent wil behouden moet je daar wat voor over hebben. Wil je meedoen moet je er ook geld voor over hebben. Niet denken dat spelers voor 1000€ per maand bij de club blijven terwijl er bij de rivaal 5000 per maand wordt uitgekeerd!

Wanneer morgen de concurrent van je baas zegt dat je daar minimaal 3x zoveel kan krijgen dan hap jij ook toe!
Vind ik leuk
repeP +2377
zaterdag 11 mei 2019 om 18:55
Die jongens hebben nog helemaal geen betaald contract, niet op die leeftijden.
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 19:06
Jawel, maar hetzelfdw gebeurt ons als de Europese top aan de talenten trekt.
En omdat wij niet willen dat zij het doen lijkt het me logisch om het zelf ook niet te doen.
Vind ik leuk
Il Gordo +22303
zaterdag 11 mei 2019 om 21:49
14 jaar... Hoezo contract?
Vind ik leuk
Sven! +3445
zaterdag 11 mei 2019 om 22:16
Ik heb het over 16 jarige. Die jongens verdienen bij Ajax 3x zoveel!
Vind ik leuk
Il Gordo +22303
zaterdag 11 mei 2019 om 23:44
Dat is wel leuk voor ze.
Vind ik leuk
Xienix +206
zaterdag 11 mei 2019 om 19:09
Ik denk dat jij wel een pint hebt.
Vind ik leuk
FSCeara +10057
zaterdag 11 mei 2019 om 19:16
Het is een gegeven feit dat als het om geld gaat joden nergens na kijken om uiterste uit de kan te halen. En dat is goed recht. Als andere daarin meegaan is dat probleem van anderen.ik heb niets met Ajax maar wat financieel gebeuren aangaat hebben ze het prima voor elkaar. Overmars verkioot stront voor topprijzen.
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 19:21
Ik snap alleen niet wat joden ermee te maken hebben.
Vind ik leuk
FSCeara +10057
zaterdag 11 mei 2019 om 19:28
Zo noemen jullie jezelf toch dus dat is ook een gegeven feit of niet ?
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 19:47
Ik zou zeggen van niet. Joden zijn gewoon al een groep mensen. Dus ik vind het gek om eigenschappen van de ene groep aan de andere toe te kennen, omdat Overmars toevallig handig is met geld.
Voor hem was 'jodenclub' Ajax gewoon hartstikke blut namelijk.
En ik zou het als Jood in ieder geval allemaal heel irritant vinden.
Vind ik leuk
Caniggia +1317
zaterdag 11 mei 2019 om 20:39
Uiteraard word Nederland er wel beter van Keizerout .Want ook als deze jeugd over een paar jaar geen contract krijgt dan kunnen ze in elk geval nog naar Psv of Feyenoord want daar zijn het dan topvoetballers.Ze hebben wel de Ajax opleiding gehad kijk naar Psv die haalt veel ex spelers van Ajax waarvan het contract niet verlengd werd.En dat gaan ze de komende jaren steeds doen.
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 20:41
En als Ajax geen talenten haalt van andere clubs valt er niemand meer af en haalt iedereen het eerste?

Als Ajax de grootste talenten van andere clubs haalt profiteert Ajax daar het meeste van, hoe je het ook wendt of keert.
Vind ik leuk
Caniggia +1317
zaterdag 11 mei 2019 om 20:53
Uiteraard maar de andere clubs krijgen beter opgeleide spelers terug.Want deze spelers hebben een veel betere opleiding gehad.Je hebt in elk geval spelers die aanvallend opgeleid zijn volgens het Ajax systeem.Wat Psv daar dan mee moet dat weet ik niet want die breken het aanvallende voetbal af.Maar toch hebben ze redelijk wat ex Ajaxjeugd gehaald.Als je het eerste bij Heracles of Utrecht of Sparta haalt dan moet je nog een lange weg gaan voordat je een topper bent.Bij Ajax gaat dat sneller en dus kiest de jeugd daar zelf voor.Die zien ook dat Ajax aan de weg timmert.Ajax zal de komende jaren Toptalenten nodig hebben om steeds aan de hogere eisen te kunnen voldoen om mee te kunnen in het eerste.
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zaterdag 11 mei 2019 om 21:04
Ja, maar je verliest talenten waar Ajax iets in ziet 'in ruil voor' (want als een club een talent verliest aan Ajax krijgen ze niet automatisch iemand terug) talenten waar Ajax niks in ziet.

Even heel simpel, waar heeft Nederland meer aan één opleiding van hoog niveau of meerdere opleidingen van hoog niveau?
Vind ik leuk
Caniggia +1317
zondag 12 mei 2019 om 07:43
Nederland heeft meer aan meerdere opleidingen van hoog niveau.Maar de jeugd ziet alleen dat Ajax wel hoog scoort en daarom willen ze daar naar toe.
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zondag 12 mei 2019 om 07:50
Ik snap wel dat Ajax meer aantrekkingskracht heeft, maar als Nederland meer aan meerdere opleidingen heeft van hoog niveau, zou je dan niet willen dat clubs die opleidingen kunnen betalen?
Vind ik leuk
Caniggia +1317
zondag 12 mei 2019 om 19:00
Ja maar die kun je alleen betalen door goed scouten en hopen dat je de juiste spelers haalt die je daarna voor goed geld kunt verkopen.Nu zijn de opleidingen van Sparta ,Az, en Heerenveen niet slecht.Maar om daar goede opleidingen te kunnen geven moet je veel investeren.Heel veel clubs hebben al niet eens geld om fatsoenlijke spelers te halen.Zonder geld kun je niet investeren.
Vind ik leuk
#Keizerout +53273
zondag 12 mei 2019 om 20:21
Wat is goedkoper, een speler scouten en kopen of een speler opleiden?
Vind ik leuk
Caniggia +1317
maandag 13 mei 2019 om 06:53
Dat is waarom Ajax ze nu haalt om ze te kunnen vormen.Als ze op latere leeftijd komen moeten ze eerst het Ajax spel leren.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:34
En dat er laatst 1 van 010 naar psv vertrok, is geen enkel probleem....
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:41
Nee,dat is allemaal prima natuurlijk.Maar als t woord Ajax valt staat t schuim op de bekken bij de meeste.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 21:12
OOhh echt wel, Sjaakster. Het gaat mij heus niet alleen om Ajax, maar het wegkopen bij een concurrent uit dezelfde competitie.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 21:58
Ik hoorde en las anders niemand
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:37
Money talks, joden zijn gewoon goed in zaken doen en pikken.
Vind ik leuk
Martinus69 +6729
zaterdag 11 mei 2019 om 18:38
Ach, Feyenoord kaapt de spelers bij Groningen weg. En dat herenakkoord.... een schande. Krijgen clubs buiten dat kartel nog meer last van spelers die worden weggekaapt. En de KNVB staat er bij en kijkt er naar...
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 19:19
En wat moet de KNVB er aan doen? Zolang die jongens geen contract hebben, zijn ze vrij om te gaan waar ze willen
Vind ik leuk
Caniggia +1317
zaterdag 11 mei 2019 om 20:34
Snap sowieso niet waarom er een herenakkoord moet komen. Psv ,Az en Feyenoord zijn blijkbaar bang voor dit scenario en daarom willen ze een herenakkoord.
Vind ik leuk
plein19 +3535
zaterdag 11 mei 2019 om 18:43
De spelers zien domweg te weinig toekomst bij Feyenoord. En dat is gezien de huidige situatie logisch
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 18:43
Ajax: “we hechten veel waarde aan een sterke en brede nationale competitie”. (Maar we hollen wel alle jeugdopleidingen uit) Ik zeg succes ermee.
Vind ik leuk
Jan Guevara +10528
zaterdag 11 mei 2019 om 18:47
Het is heel simpel. Als je bereid bent om van Feyenoord naar Ajax te gaan dan ben je sowieso geen Feyenoord materiaal.

Je moet wel houden van de club en anders kun je inderdaad maar beter vertrekken.
Vind ik leuk
zaterdag 11 mei 2019 om 21:59
Wat een bullshit. Waarom ging van Persie dan naar Arsenal?
Vind ik leuk