'Amerikaans biermerk wil Heineken van troon stoten: deal van 12 miljoen met Ajax'

'Amerikaans biermerk wil Heineken van troon stoten: deal van 12 miljoen met Ajax'

Gepubliceerd: woensdag 24 juli 2019 om 07:20wo 24-07-2019 om 07:20

Laatste update: woensdag 24 juli 2019 om 08:36wo 24-07-2019 om 08:36

Kassa in Amsterdam. Met Budweiser heeft landskampioen een nieuwe sponsor binnen, schrijft De Telegraaf woensdagochtend. Het Amerikaanse biermerk gaat de komende zes seizoenen, tot de zomer van 2025, in totaal 12 miljoen euro betalen. 

Dat is een bedrag dat 'het leeuwendeel van de hoofdsponsors in de Eredivisie niet eens betaalt', aldus de ochtendkrant. Budweiser, dat in Nederland in de markt is gezet als Bud en zichzelf promoot als 'King of Beers', is van plan om in Europa serieus de concurrentie aan te gaan met Heineken en de concurrent uiteindelijk van de troon te stoten. Saillant: in de Johan Cruijff Arena, de thuishaven van Ajax, is juist Heineken het vaste biermerk. 

Eind juni werd al bekend dat Ajax een nieuwe deal heeft afgesloten met hoofdsponsor Ziggo. De overeenkomst tussen de kampioen van Nederland en de kabelgigant werd verlengd tot medio 2022. Ziggo betaalde de afgelopen jaren acht miljoen euro per seizoen voor het hoofdsponsorschap, exclusief jaarlijkse bonussen. Dat bedrag schijnt nu gestegen te zijn. 

Lees meer over: Eredivisie Ajax

Plaats een reactie

Bekijk het laatste nieuws