FC Emmen raakt hoofdsponsor kwijt: "In gesprek hoe we dat gaan invullen"
FC Emmen zal komend seizoen met een andere sponsornaam op de borst gaan spelen. Het bedrijf Hitachi Capital Mobility zal na twee jaar afscheid nemen als hoofdsponsor, maakt de club dinsdag bekend via de officiële kanalen.
De samenwerking tussen beide partijen begon in 2015, toen leasemaatschappij Noordlease op de rug van het FC Emmen-shirt kwam te staan. Dat bedrijf werd even later hoofdsponsor, ging na een fusie in 2018 door het leven als Hitachi Capital Mobility en begeleidde FC Emmen tijdens zijn eerste twee seizoenen op Eredivisie-niveau.
De naamgever van het stadion van FC Groningen blijft verbonden aan FC Emmen, maar zal terugtreden als hoofdsponsor. "We zijn nog in gesprek over hoe we dat gaan invullen", aldus FC Emmen-directeur Ben Haverkort. Algemeen directeur Gert Veenstra laat in het midden waarom de beslissing genomen is, maar kijkt met een voldaan gevoel terug op de samenwerking. "Dankzij het hoofd- en shirtsponsorschap bij FC Emmen hebben wij onze commerciële doelstellingen bereikt en onze naamsbekendheid vergroot."
Hitachi Capital Mobility is dus bezig aan zijn afscheidstournee als shirtsponsor. "Op het eind van het seizoen zullen we Gert en Hitachi Capital Mobility op een mooie manier bedanken voor hun steun als hoofdsponsor in de afgelopen jaren", aldus Haverkort.