Heerenveen heeft nieuws: 'Duurde iets langer, maar perfecte match gevonden'
SC Heerenveen heeft vrijdagmiddag een nieuwe hoofdsponsor gepresenteerd. Ausnutria - door Heerenveen aangeduid als een 'Nederlands-Chinees zuivelconcern' - zal in ieder geval tot 2022 op de Friese shirts prijken, maar beide partijen hebben de intentie om nóg langer samen te werken.
Heerenveen beëindigde na vorig seizoen de samenwerking met energieleverancier GroenLeven en speelt sindsdien in shirts met de naam van het goede doel Kika op de voorkant. Nu heeft de club dus weer een hoofdsponsor. "Onze zoektocht duurde langer dan we wilden, maar we wilden alleen gaan voor de perfecte match. Met Ausnutria hebben we die gevonden", aldus algemeen directeur Cees Roozemond.
De zuivelproducent is internationaal actief, maar heeft recentelijk ook een kantoor in Heerenveen geopend. "We zochten een partij die met ons het honderdjarig bestaan (op 20 juli 2020, red.) wil vieren en ook daarna als hoofdsponsor wil aanblijven. Vanaf het eerste contact was Ausnutria voor ons de absolute droomkandidaat", stelt Roozemond. "Wij zijn ervan overtuigd dat we elkaar enorm kunnen versterken. Daarom gaan we ook een samenwerking voor meerdere jaren aan."
De huidige nummer 10 van de Eredivisie zal zaterdag tegen Ajax de nieuwe shirts voor het eerst dragen.
sc Heerenveen 🤝 @Ausnutria_NL#WolkomAusnutriahttps://t.co/b6CSP1N7DO
— sc Heerenveen (@scHeerenveen) March 6, 2020