Telegraaf 'pislink' door verkiezing: 'Bonnetje van 6 ton, gaan ze even niet doen'
De recent opgezette verkiezing van het mooiste Eredivisie-shirt aller tijden is niet in goede gevallen bij De Telegraaf, stelt sportmarketeer Chris Woerts. De officiële mediapartner van de KNVB zou zich gepasseerd voelen.
Het Algemeen Dagblad is namelijk betrokken bij de Eredivisie-verkiezing, samen met FOX Sports en het tijdschrift SANTOS. "De Telegraaf betaalt keurig netjes één miljoen per jaar om officieel partner te zijn van de Eredivisie en zij zijn niet gekend in het hele plan. Ze wisten er helemaal niets van en zagen het vrijdag pas in de krant", vertelt Woerts in de maandagavonduitzending van Veronica Inside.
Volgens de sportmarketeer is De Telegraaf 'pislink' door de gang van zaken. De gevolgen zouden dan ook groot kunnen zijn. "Ze moeten nog een bonnetje van zes ton aan de Eredivisie betalen. Dat gaan ze eventjes niet doen", vervolgt Woerts, die vermoedt dat Sjoerd Mossou het brein is achter deze actie: de Bredase Algemeen Dagblad-journalist is ook verbonden aan SANTOS. "Ik denk dat hij gezegd heeft: we kunnen het via mijn krant, het AD, wel promoten. Het idee is verder prachtig, niets mis mee. Maar het was wél zo netjes geweest om het eerst aan De Telegraaf te vragen. Als zij nee hadden gezegd, had je geen probleem met het AD."