Update: PSV breidt Brainport-vloot uit en 'creëert extra financiële middelen'
PSV voegt met Swinkels Family Brewers een zesde onderneming aan de Brainport-vloot toe. Dat meldt het Eindhovens Dagblad. De bierbrouwer, met als belangrijkste merknaam Bavaria, geeft de topclub extra financiële middelen.
Swinkels Family Brewers is de zesde onderneming die het mogelijk maakt dat Brainport Eindhoven op het shirt van PSV staat. De groep bestond al uit VDL, Philips, de High Tech Campus, Jumbo en ASML, die unaniem hebben ingestemd met de toetreding van de brouwer.
PSV speelde vorig jaar voor het eerst met de naam 'Metropoolregio Brainport Eindhoven' op de voorkant van het shirt. Commercieel directeur Frans Janssen gaf toen al aan dat de groep bedrijven in de toekomst uitgebreid kan worden. De ondernemingen stapten voor drie jaar in en legden allen ruim één miljoen euro per jaar in.
Of de Eindhovense club eenzelfde bedrag van Bavaria ontvangt, is niet bekend. Volgens het ED is wel duidelijk dat het PSV de komende jaren extra financiële middelen geeft.
Update: PSV heeft de sponsordeal met Bavaria bevestigd. Swinkels Family Brewers treedt toe tot Brainport Eindhoven, zo meldt de club.
"Het is erg bijzonder dat Swinkels Family Brewers juist in deze tijd, waarin we allemaal de impact van het Covid-19 virus voelen, kiest voor een uitbreiding van onze bestaande relatie", zegt commercieel directeur Frans Janssen van PSV. "In moeilijke tijden op je partners kunnen vertrouwen is een groot goed. Dat koesteren we. De toetreding onderstreept de impact van het partnership met Brainport Eindhoven."
De handtekeningen staan! ✔
— PSV (@PSV) July 18, 2020
☑ @Brainport_ehv-partner
☑ @Bavaria partnership verlengdhttps://t.co/eXECgKEiiQ