Philips krijgt na 108 jaar aan sponsoring nieuw, symbolisch plekje op PSV-shirt
PSV heeft oersponsor Philips een nieuw plekje op het shirt gegeven. De naamgever van de club prijkte decennialang op de voorkant van de PSV-shirts, verhuisde in 2016 naar de mouw en is vanaf komend seizoen te zien op de kraag van de Eindhovense tricots.
Dat heeft PSV woensdag bekendgemaakt via de officiële kanalen. De nieuwe 'positie' van Philips heeft een symbolische betekenis, legt commercieel directeur Frans Janssen uit. "Wij vinden dat de badge van Philips toebehoort aan een ereplaats op het PSV-tenue, tussen hoofd en hart. (…) Deze ereplaats laat zien dat Philips aan de basis staat van het verleden, het heden, en de toekomst van onze club."
Philips en PSV zijn al sinds de oprichting van de club in 1913 aan elkaar verbonden en zijn nog lang niet op elkaar uitgekeken. "De badge staat symbool voor onze samenwerking vanuit het verleden, maar ook voor de gezamenlijke blik op de toekomst", laat Nanda Huizing namens het bedrijf weten. "We zijn trots op onze rol als Founder van PSV en we zien deze ereplaats als een belangrijke uiting van onze verbondenheid met de club en de Brainportregio."
‘In de hele wereld zie je dat grote sportclubs op deze manier hun DNA vereeuwigen. Philips is ons DNA en daarom is dit dé plaats waar de badge van onze Founder hoort te staan’
— PSV (@PSV) June 2, 2021
💬 @FransJanssen2 https://t.co/8FUkbefxIk