Absolute waanzin: Slavia-fans bestormen veld en vallen supporters en spelers aan
Buitenaardse taferelen op de Tsjechische velden. Bij de stadsderby tussen aartsrivalen Slavia Praag en Sparta Praag, belaagt een massale groep Slavia-aanhangers de uitvakken van Sparta. De wedstrijd is nietig verklaard, onderzoek loopt nog.
Bij een 3-2 tussenstand, in het voordeel van de thuisploeg, stormden de supporters van thuisploeg Slavia het veld op. Op beelden is te zien hoe spelers van Sparta in eerste instantie het vuurwerk om de oren krijgen. Spelers van beide teams verlaten het veld.
Wat het nog frappanter maakt: Slavia stond op het punt kampioen te worden. Ze draaiden een 1-2 achterstand om naar een 3-2 voorsprong, goed voor het binnenhalen van de landstitel. In de absolute slotfase sprongen de Slavia-'supporters' uit hun vak.
De wedstrijd werd definitief gestaakt. Op de social media-pagina van Sparta staat dat de ploeg het stadion vanwege veiligheidsredenen direct heeft verlaten. De directeur van Slavia is woedend. "Een of twee spelers van onze tegenstander zijn aangevallen. Het is goed dat de wedstrijd is afgelast. Wij kunnen niets anders dan ons verontschuldigen. We moeten zorgen dat dit in de toekomst nooit meer zal gebeuren."
"We waren drie of vier minuten van ons kampioenschap af. Ik geloof er heilig in dat we het hadden gered. In plaats van feestvieren, zien we de grootste schande die ik in elf jaar bij deze club hem meegemaakt. Ik excuseer me bij alle normale fans die op de tribunes zijn gebleven. Het is een schande, we moeten hier nu mee leven."



















