Clasie ziet gemiste kans AZ en wijst naar Feyenoord: 'Niet eerder voorgekomen'

20Reacties

AZ had dit seizoen moeten meestrijden voor een plek die recht geeft op een direct ticket voor de Champions League, stelt Jordy Clasie in Studio Oranje. De AZ-aanvoerder vindt dat het gat tussen de bekerwinnaar en Feyenoord kleiner had moeten zijn. Volgend seizoen mikt Clasie dan ook op plek twee.

"Nummer één is wel hoog, dat is wel duidelijk", vertelt Clasie tijdens Studio Oranje over de doelstelling van AZ voor het seizoen 2026/2027. "PSV staat momenteel wel boven de andere clubs." Zijn oude club Feyenoord voorbij steken is dan reëler. "Met alle respect, maar als je ziet met hoeveel punten Feyenoord tweede is geworden... Dat is niet eerder voorgekomen."

Volgens Clasie moet AZ volgend seizoen beter gaan presteren na Europese wedstrijden. "Wij hadden tweede moeten eindigen. Als je de puntenverdeling ziet waarmee je Champions League had gehaald, dan hadden wij daar dichter bij moeten staan."

Check nu Studio Oranje met Jordy Clasie, die een streep zet door zijn WK-deelname, Kees Smit tipt bij de Spaanse top en strooit met mooie Oranje-verhalen en Van Gaal-anekdotes!