Bizarre beelden: derby loopt compleet uit de hand na rellen tussen spelers én fans

31Reacties

De Waalse derby tussen Standard en Charleroi is zaterdagavond volledig ontspoord. Na de 0-2-zege van Charleroi in Luik liep het na het laatste fluitsignaal uit de hand, op en rond het veld.

Charleroi-spelers Cheick Keita en Koné zouden de thuisfans hebben geprovoceerd met een vlag of sjaal van Charleroi, waarna verschillende Standard-supporters het veld opliepen. Dat zorgde meteen voor chaos. Ook Charleroi-supporters braken uit hun vak, waarna verschillende relschoppers met elkaar op de vuist gingen. Daarnaast werden ook vuurpijlen afgestoken op het veld. De politie moest massaal ingrijpen om beide supportersgroepen uit elkaar te houden.

Bekijk de beelden hierboven.