
Gullit doet beroep op 'echte fans' Oranje: 'Daar gaat het om: geef ze dat zetje'
De liefde van de Oranje-fans wordt op het WK van levensbelang voor het Nederlands elftal. Daar is Ruud Gullit heilig van overtuigd. Als aanvoerder van de ING-campagne Deel je liefde voor Oranje met #BoostOranje put Gullit uit zijn eigen ervaringen als topvoetballer.
Op het WK in de Verenigde Staten, Mexico en Canada doet Oranje een gooi naar de wereldtitel. Positieve ondersteuning vanuit de supporters, zowel ter plaatse als online vanuit Nederland, kan voor een immense boost zorgen, weet Gullit. "Je hoeft echt niet altijd positief te zijn, want dat is belachelijk. Maar het gaat erom dat je het Nederlands elftal steunt", begint Gullit in Na Het Laatste Fluitsignaal, een productie van ING en VoetbalPrimeur.
"Het is heel raar, maar als voetballer heb je niet altijd invloed op goed of slecht spelen. Een tegenstander kan beter zijn en soms heb je ook geluk nodig. En steun is heel belangrijk. Dat moet je voelen. Als je in een stadion bent, vóél je als voetballer of het stadion voor jou is. Dat kan je net dat zetje geven. Daar gaat het om: geef ze dat zetje wat ze nodig hebben."
Gullit hoopt deze zomer veel, heel veel oranje te zien in de Nederlandse steden en dorpen. "Als ik al die oranje petjes voorbij zie komen, ja, dat zijn echte supporters. Daar heb ik veel waardering voor. Zonder supporters ben je niks. Dat hebben we tijdens Covid kunnen zien. We (de Oranje-internationals, red.) hebben jullie gewoon nodig. Het is een wisselwerking, ook online. Als dat goed zit, kun je tot grote hoogtes komen. Dan doe je het écht samen."
Deel je liefde voor Oranje met #BoostOranje en wie weet boosten we jouw post. Met de WK-campagne roept ING supporters van Oranje op hun steun aan de spelers zichtbaar te maken met #BoostOranje. Niet door haatdragende berichten te delen, maar door positieve support te posten en te verspreiden. Door content van supporters actief te versterken wil de bank bijdragen aan een positiever online klimaat. Het doel is simpel maar ambitieus: Oranje laten voelen dat Nederland achter hen staat.




