Leerzaam debuutjaar in Engeland: 'Ze gaan heel anders te werk dan in Nederland'

Praat mee!

Sontje Hansen maakte afgelopen zomer de transfer naar Middlesbrough. Na enkele jaren bij NEC koos de aanvaller voor het Engelse avontuur. Hansen heeft veel geleerd en was zelfs dicht bij promotie naar de Premier League.

"Ik mis Nederland wel een beetje", zegt Hansen tegen VoetbalPrimeur. "Ik heb zeker veel geleerd. niet zoveel gespeeld, maar wel veel geleerd. Wat ik heb geleerd, is de manier waarop ze daar te werk gaan. Vooral de hardheid, daar gaan ze anders te werk dan in Nederland. Qua communicatie vind ik dat ze in Nederland daar wel goed mee bezig zijn."