Arteta vertelt waarom Gabriel de vijfde penalty nam voor Arsenal in CL-finale

10Reacties

Arsenal-manager Mikel Arteta heeft uitgelegd waarom Gabriel de vijfde penalty nam voor Arsenal in de Champions League-finale. De verdediger schoot over, waardoor de overwinning in het miljardenbal naar Paris Saint-Germain ging. Op de persconferentie na afloop wordt Arteta gevraagd naar de nemer van de vijfde strafschop.

"Gabriel wilde de vijfde strafschop nemen", vertelt Arteta, die erop wijst dat de vaste strafschoppennemers waren gewisseld. "We wisten dat bij een verlenging en penalty's andere spelers een penalty moesten gaan nemen.'