Gullit doet oproep aan Oranje-fans: 'Geef het Nederlands elftal dat zetje'
Het Nederlands elftal heeft de Oranje-fans nodig dit WK. Dat vertelt Ruud Gullit in Na het Fluitsignaal, waarin VoetbalPrimeur met de Oranje-legende onderzoekt wat voetbal met mensen doet, en hoe daarmee om te gaan.
"Je hoeft niet de hele tijd positief te zijn, dat is belachelijk", vertelt Gullit in de eerste aflevering. "Maar het gaat erom dat je het Nederlands elftal steunt in alles wat ze doen. Je hebt steun nodig, als je in het stadion bent voel jij dat het stadion voor jou is. Dat kan net het zetje geven, geef ze dat zetje."
'Echte supporters' zijn extreem belangrijk, vertelt Gullit. "Die gaan overal naartoe, daar heb ik wel waardering voor. Zonder supporters heb je niets, we hebben jullie gewoon nodig. Het is een wisselwerking."
Na het Fluitsignaal is een vierdelige serie van VoetbalPrimeur en ING. Samen onderzoeken we wat voetbal met mensen doet, waarom Oranje zoveel emoties losmaakt en hoe we als voetballand omgaan met verwachtingen, tegenslag en steun. Met verhalen van oud-internationals en herkenbare momenten uit de Oranje-historie kijken we naar de kracht van support, op én buiten het veld.
Bekijk hieronder Na het Fluitsignaal met Ruud Gullit!



















