Koeman merkt bijzonder detail op: 'Anders hadden we die Algerijnen niet gehoord'

63Reacties

Ronald Koeman denkt dat de sfeer van de Algerijnen er mede voor heeft gezorgd dat Oranje weinig kansen benutte in de tweede helft van het duel met Algerije. Dat vertelt de bondscoach van het Nederlands elftal tijdens de persconferentie na afloop van de verloren oefenwedstrijd in De Kuip (0-1).

Koeman was niet verrast met wat hij na rust zag. "Er zitten vijftienduizend Algerijnen op de tribune. Zij zijn enthousiaster. Als je na 20 minuten met 2-0 of 3-0 voor staat, had je ze een stuk minder gehoord. Anders wordt het een simpele overwinning en nu werd het door onszelf ook moeilijker. Je ziet nog altijd het verschil in hoe zij het beleven en wij."