Derksen haalt uit naar anti-Zwarte Piet-actievoerster: "Laat ze de schijt krijgen"

    Gepubliceerd: vr 23 februari 2018 om 20:39

    Johan Derksen heeft in felle bewoordingen uitgehaald naar Anousha Nzume. De anti-Zwarte Piet-actievoerster organiseert voortaan geen verkleedfeestjes meer met cowboys en indianen in TivoliVredenburg omdat het 'racistisch' en 'discriminerend' zou zijn. Derksen reageert zoals alleen hij dat kan. Spoiler: hij vindt het onzin.

    Plaats een reactie

    Jesmaj +355
    vrijdag 23 februari 2018 om 20:45
    Off topic: BREAKING, BAZOER IN DE BASIS BIJ WOLFSBURG.
    Vind ik leuk
    Noudyo. +14262
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:38
    HET KAN GEWOON!
    Vind ik leuk
    DrDeef +2198
    vrijdag 23 februari 2018 om 20:46
    En gelijk dat ie heeft. Volslagen gestoord wijf.
    Vind ik leuk
    Florian87 +11554
    vrijdag 23 februari 2018 om 20:46
    Al die gasten die tegen Zwartepiet zijn, laat ze inderdaad de schijt krijgen. Rot lekker op naar een ander land wanneer je een Nederlandse traditie niet weet te waarderen!
    Vind ik leuk
    davidben +5351
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:03
    2000 jaar geleden was het normaal om in het openbaar een schandknaap te hebben. Tradities zijn er om te verdwijnen. Heb niks tegen zwarte piet maar de tijden zijn veranderd en als je je verdiept in de historie van zwarte piet dan weet je hij een slaaf was.
    Vind ik leuk
    Richard020 +13066
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:10
    Sinterklaas is een traditioneel kinderfeest, niks mis mee. Al die zeikerige gasten die het maar discrimineren vinden dat zwartepiet donker ( zwart ) is, flikker toch een eind op met dat soort aanstellers. Wil je in Nederland wonen, pas je dan ook aan de Nederlandse tradities aan, kunnen ze dat niet dan zijn ze vrij om te vertrekken, willen ze graag in Nederland wonen dan moeten ze ook onze tradities accepteren en in eren houden, zo moeilijk hoeft het allemaal niet te zijn.
    Vind ik leuk
    davidben +5351
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:18
    Niemand hoeft zich aan Nederlandse tradities aan te passen. Je bent vrij om te doen wat je wilt, zolang dat binnen het wettelijk toelaatbare is. NL was in de gouden eeuw een wereldmacht. Verdiepen in die geschiedenis kan verlichtend werken mbt tot je mening tov van zwarte Nederlanders. Je hoeft niet meteen banaal te reageren. Gewoon netjes en rustig komt je verhaal ook wel over.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 februari 2018 om 21:37]
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 22:04
    Hetzelfde “land” verwijt de minister van buitenlandse zaken dat ze een hoofdbedekking droeg in een land waar dat voor vrouwen gewoon bij wet geregeld is.

    Wij accepteren helemaal niks, dus waarom zou men iets van ons accepteren?
    Of gaat het alleen op als het over onze “tradities” gaat?
    Vind ik leuk
    Kuip +8456
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:10
    Dus Sinterklaas ook maar afschaffen. Geestelijken hebben een hoop schade aangericht in de katholieke kerk. Sowieso hebben Spanjaarden zich misdragen tijdens de 80 jarige oorlog. Ook geen bockwurst meer eten. Duitsers waren niet pluis tachtig jaar geleden. Wat een gelul man.
    Zure mensen die politiek correcten onder ons.
    Vind ik leuk
    thebigeasy +622
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:19
    Dan heb je je dus niet goed verdiept. De zwarte piet zoals uit de legende is geen slaaf (want Sint Nicolaas haalde de Afrikaanse kinderen die door de Turken als slaven waren geronseld uit de slavernij door een loophole en haalde hen binnen als knechten, zodat de kinderen een menswaardig bestaan kregen. Vandaar ook de heilig verklaring van Nicolaas.), maar een knecht. Dus weet niet waar jij bovenstaande vandaan hebt maar het klopt niet.
    Vind ik leuk
    davidben +5351
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:21
    We hebben het over het sinterklaasfeest en niet over de geschiedenis in Myra.
    Vind ik leuk
    thebigeasy +622
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:23
    Maar daar komt dit toch vandaan? Dit wordt toch ook afgebeeld en is dus de roots van de traditie?

    Ik geef je helemaal gelijk dat we ons moeten verdiepen in de geschiedenis zoals je in een bovenstaande reactie netjes zegt, maar laten we dat dan wel volledig doen en dus ook dit feest niet ineens dan maar wel los zien van de historische en religieuze achtergrond. Het is of beide wel of beide niet, geen willekeur.
    Vind ik leuk
    davidben +5351
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:30
    De geschiedenis van Sint Nicolaas is slechts als inspiratie gebruikt voor het Nederlandse Sinterklaasfeest. Het feest heeft weinig met religie te maken. Het feest is bedacht toen de slavernij nog bestond. Je kunt het opzoeken. Ben zelf ook opgegroeid met het feest en vind t nog steeds leuk, maar schroom niet om feiten te benoemen.

    Nu we toch bezig zijn. Wist je dat de Amerikaanse Kerstman, zoals de wereld hem heeft leren kennen, dezelfde oorsprong heeft. De Kerstman en Sinterklaas hebben beiden Sint Nicolaas als inspiratie gebruikt.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 februari 2018 om 21:35]
    Vind ik leuk
    thebigeasy +622
    vrijdag 23 februari 2018 om 22:16
    Sterker nog het "Sinterklaasfeest" is zelfs terug te herleiden tot oude heidense gebruiken
    Er zijn afbeeldingen van voor het ontstaan van de monotheistische godsdiensten waar de "sint" is afgebeeld.

    Betreft het religieuze gedeelte let's agree to disagree.
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 februari 2018 om 07:27
    Het is een kinderfeest . De geschiedenis erachter weet geen een kind . Maakt ook nix uit is helemaal niet van belang . Zwarten pieten zijn zwart omdat ze door de schoorsteen komen zo werd je dat geleerd vroeger . heeft totaal nix met racistme te maken
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 februari 2018 om 07:38
    En zie jouw reactie eens in combinatie met die boven je, st nicolaas haslde een hoop zielige kinderen uit onveilige situaties, en later bleek, dat de katholieke kerk, de kerk van bisschop Nicolaas, kinderrn misbruikte.

    Anyways we leren onze kinderen dat liegen slecht is, maar vertellen hun zelf de grootste leugen van hun kindertijd.
    Vind ik leuk
    Bassie666 +390
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:24
    kan jij niet verdwijnen? Als je je écht had verdiept in de materie, had je namelijk kunnen lezen dat dat níet zo was. En dan nog wat: de blanken zijn inmiddels gestopt met slavernij maar in diverse Arabische en Afrikaanse wordt nog steeds slavernij bedreven... daar hoor je die kut-activisten niet over...
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2253
    vrijdag 23 februari 2018 om 23:32
    Gelul zwart door het door de schoorsteen gaan.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13944
    vrijdag 23 februari 2018 om 23:35
    Dus hij was een slaaf? En wat dan nog? Wat maakt dat vandaag de dag nog uit?
    Hebben mensen hier honderden jaren later nog steeds last van, lijkt me namelijk sterk?
    Het is een fucking kinderfeest hee kom op zeg.
    En dat cowboy & indianen gelul gaat me al helemaal te ver, wat een mafketels zeg.
    What’s next? De romeinen? Waren toch ook wereldveroveraars en in die tijd waren er ook veel slaven. Gladiatoren zullen dan ook niet meer mogen, want dat zijn uiteraard gewoon slaven.
    Wat een waanzin..
    Het wordt steeds gekker en we accepteren het nog ook hier in dit idiote land.
    Vind ik leuk
    davidben +5351
    vrijdag 23 februari 2018 om 23:50
    Over de Romeinen heb ik eerder wat geschreven. Bij VI doelden ze meer op het feit dat het in die tijd normaal was dat nobelen jonge jongens als vertier gebruikten. Dat werd toen geaccepteerd. Nu ben je een pedofiel n ziek.
    [Reactie gewijzigd op vrijdag 23 februari 2018 om 23:53]
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13944
    zaterdag 24 februari 2018 om 00:02
    Ja tijden veranderen he.
    Maar een kinderfeest op deze manier verstieren is gewoon belachelijk en diep triest. En het gaat er niet om dat het niet kan veranderen, maar het is het principe.
    Een kinderfeest is onschuldig en is er puur om die onwetende ettertjes te vermaken, het zou niet hoeven te veranderen want het is op geen enkele manier vervelend of serieus bedoeld. Dat maken mensen er zelf van, maar dat ze dit bij een kinderfeest doen is gewoon zwak en erg kinderachtig.
    Vind ik leuk
    davidben +5351
    zaterdag 24 februari 2018 om 00:15
    Als je mijn reacties terugleest dan zal je merken dat ik nergens een mening voor of tegen zwarte piet uitspreek. Reden is dat het mij echt totaal niet boeit, alleen erger ik me vaak aan onnozele reacties van anderen die uit totale onwetendheid en puur op sentiment reageren. Jouw laatste reactie is eigenlijk de eerste vd avond waar ik het gewoon mee eens ben.
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    zaterdag 24 februari 2018 om 05:22
    Maar de gekleurde medemens van nu zijn geen slaven en krijgen vaak zelf geld toe van diezelfde Nederlandse regering. Dus als ze dan zo'n grote hekel hebben aan dit land, dan kunnen ze ook terug naar het land van hun voorouders. Maar daar is het niet zo goed vertoeven als hier toch ?
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 februari 2018 om 11:23
    Als je je erin verdiept dan zul je zien dat de goedheilig man die slaven bevrijdde....
    Vind ik leuk
    davidben +5351
    zaterdag 24 februari 2018 om 11:29
    We hebben het over het Nederlandse Sinterklaas feest. Je haalt feiten door elkaar. De echte Sint Nicolaas voorkwam dat armen hun kind(eren) verkochten. En dat is niet het enige wat de beste goedheiligman deed.
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 februari 2018 om 11:32
    Oeps mijn fout ; $ maar hoe je het ook bekijkt de oorsprong van het hele feest is in tegenstelling wat veel mensen roepen niet van verkeerde aard...
    Vind ik leuk
    davidben +5351
    zaterdag 24 februari 2018 om 11:38
    Zeg het nu meerdere keren. Ik verkondig nergens mijn mening voor of tegen.
    Er is niets mis met de aard van het feest, maar meer met het ontstaan van een van de karakters binnen dat feest.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:42
    Jij en Derksen zijn gewoon intolerante mensen de geen andere mening dulden; "en anders rot je maar op " ha ha
    We leven in een Democratie en dan mag iedereen zijn zegje doen. Dat iets een Nederlandse traditie is, wil nog niet zeggen dat je er geen kritiek op zou mogen hebben.
    We hebben ook een honderden jaren "traditie" gekend van kolonialisering, moorden en roven feitelijk gesteund door volk en vaderland......dat is ook veranderd, heeeeeeel langzaam.
    Ik geloof dat 75% van de nederlandse bevolking Zwarte Piet graag houdt, dat zegt alles over ons inlevingsvermogen mbt een minderheid en minderheden.
    Dus wees maar gerust, er verandert niets voorlopig, de gang naar een hoger bewustzijn is een lange weg voor primitievelingen.

    Vind ik leuk
    Florian87 +11554
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:45
    Dat is maar goed ook dat het niet gaat veranderen, Sinterklaas is een eeuwenoude Nederlandse traditie, en daar moet van afgebleven worden, kan je daar als persoon niet mee omgaan, koop een enkele ticket naar een ander land en blijf weg!
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:57

    Jij leeft al je hele leven in een Democratie en je bent zo dom dat je niet weet wat dat inhoudt en betekent.
    Jouw opmerkingen passen niet in onze Democratische samenleving, ga naar Noord Korea of Saoedi Arabië, daar zijn ze het volkomen met je eens en dat is mooi meegenomen; weer 1 primitieveling minder in Nederland.
    Vind ik leuk
    Nikos85 +1456
    vrijdag 23 februari 2018 om 22:15
    Een ding over democratie wat ik wel weet is dat het niet normaal is dat elk verontwaardigd persoon een podium krijgt om zijn wil op te leggen aan de overgrote meerderheid. Als het je niet bevalt staat het je vrij om.te vertrekken. Maja in welk land kan je niet werken overal op zeiken en aan het eind van de maand je hand op houden? Er zijn niet veel landen die dat facciliteren. Maar ben het wel helemaal beu met dit gedoe. Als ik naar een ander land ga respecteer ik ook hun tradities en het laatste wat ik ga doen als gast is de media op zoeken om erover te gaan zeiken, dat is toch de wereld op zijn kop?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    vrijdag 23 februari 2018 om 22:35
    Kijk weer zo eentje die niet begrijpt hoe dat werkt in een democratie.
    Bovendien is je conclusie volkomen fout: "Om zijn wil op te leggen aan " etc.
    Niemand "legt zijn wil op"! men komt gewoon op voor een mening, een belang, gevoelens e.d. en zoekt steun zoals dat in een democratisch land hoort en een grondrecht is.
    Dat "vertrekken" van jou duidt op intolerantie mbt minderheden en/ of anders denkende en is in feite gestoeld op fascistische grondbeginselen.
    De primitievelingen in Nederland zijn een huilerig intolerant stelletje, hun agressie is voornamelijk gestoeld op domheid en angst, bang voor het vreemde en onbekende.
    Vandaar dat bij het minste geringste men meteen ontaard in schelden en kwaadheid, kwaadheid komt voort uit angst.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 23:03
    Hey, ook jij mag weg als je het niet leuk vindt hoor (dat vergeet men wel eens, wanneer we mensen wegjagen).

    Beu=weg (ook voor jou)

    :-)
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13944
    zaterdag 24 februari 2018 om 07:16
    We leven inderdaad in een democratie en dus moet er naar het volk worden geluisterd, als de meerderheid zegt de traditie te laten zoals die is dan moet dat gerespecteerd worden. Nu is er een klein groepje die hun zin krijgt en dat is gewoon te gek voor woorden.
    En wat nou “inlevingsvermogen”?
    Elke keer dat gezeik over die slavernij van honderden jaren terug wat geen 1 van hen bewust heeft meegemaakt, zelfs mn grootouders heb ik nog nooit zoveel horen klagen over WO2 waarin 60.000.000 mensen zijn gestorven en wat ze zelf ook nog bewust hebben meegemaakt.

    Het zou niet eens nodig moeten zijn om iets aan dit feest, dat bedoeld is voor kleine kinderen, te veranderen. Er wordt met dit feest namelijk niks vervelends bedoeld, het is gewoon een onschuldig kinderfeestje dat nu verstiert wordt door “volwassen” mensen en dat is gewoon te triest voor woorden.
    Laat die kinderen lekker dat feestje vieren man, waar maak je je in godsnaam druk om voor die paar dagen dat het überhaupt geviert wordt. Laten die mensen maar lekker iets nuttigs gaan doen met hun tijd, inplaats van het vepesten van onschuldige kinderfeestjes en verkleedfeestjes met Cowboys en Indianen, wat een zielige mensen bah bah...
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    zaterdag 24 februari 2018 om 09:05
    Je begrijpt het niet.......
    De meerderheid wil graag, Zwarte Piet Zwarte Piet houden, dat verandert dus niet.
    Dan is er een minderheid die zich daar aan stoort en dat verander je ook niet.
    Beide groepen hebben recht op hun mening en die te verkondigen, dat is de basis van onze Democratie.
    Onze opdracht in klein Nederland, maar ook in de rest van de wereld, is dus met elkaar te leven op een verstandige manier
    ondanks onze verschillen van mening.
    Niet polariseren dus, maar het met elkaar eens zijn dat we het niet eens zijn soms.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13944
    zaterdag 24 februari 2018 om 09:09
    Waarom worden de pieten dan wel aangepast en waarom worden er geen cowboy & indianen feestjes meer gegeven in de tivoli?
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    zaterdag 24 februari 2018 om 09:20
    Dat is een vrije keuze......
    Mensen moeten eens leren, dat; wat zij zo graag zien als hun gelijk dat ook geldt voor de mensen aan de andere kant.....
    Jij probeert met jouw mening jouw ideeën te steunen en de ander doet dat ook.
    Geen van beide partijen hebben meer of minder recht daar op.
    Uitlatingen van "dan donder je maar op" geven alleen maar aan dat men geen idee heeft wat Democratie inhoudt en hoe dankbaar wij moeten zijn dat we in dit land leven.
    Het is feitelijk een Dictatoriaal belachelijk standpunt.
    Dat we die vrijheid hebben, moeten we koesteren als een geschenk en wij moeten als mensheid leren om te gaan met onze verschillen in die overtuiging.
    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13944
    zaterdag 24 februari 2018 om 09:32
    Dat begrijp ik en ik ben ook niet zo’n simpele ziel die gaat roepen dat iemand dan maar terug moet gaan naar zn eigen land ofzo, maar het feit is wel dat de meeste mensen zwarte piet liever helemaal zwart hadden gezien en dat er toch naar de minderheid is geluisterd aanezien de pieten zijn aangepast.
    Persoonlijk lig ik er niet wakker van hoor, maar hiermee geef je wel het signaal dat er iets te halen valt ondanks dat de meeste er tegen zijn. Dat kun je goed terugzien in dit cowboy & indianen verhaal, mensen voelen dat er wat te halen valt en dan gaan ze het proberen om zoiets achterlijks voor elkaar te krijgen. Hoe meer we toegeven aan die kleine groepjes mensen, hoe vaker we van deze onzinnige dingen terug zullen zien. De meest idiote dingen zullen nu voorbij gaan komen puur vanwege het feit dat we het allemaal maar laten gebeuren en niet hard genoeg zijn om deze idioterie gelijk af te slaan. Dit zorgt automatisch weer voor een hoop onvrede bij de meerderheid van de mensen.
    We kunnen het niet 100% perfect maken voor iedereen, ik heb ook dingen waar ik me aan erger of waar ik het niet mee eens ben, maar inplaats van te zeiken leer ik juist om daar mee om te gaan met het besef dat niet alles zo kan zijn en gaan zoals jij het liefste wil.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:05
    Ik begrijp je wel.
    Ik zal je zou kort mogelijk mijn insteek beschrijven....
    Als voorbeeld;
    Ik ben op een gezellige verjaardag en er zijn 20 man aanwezig, je drinkt wat en er worden grove woorden gebruikt en de grappen steeds schuiner, ik heb plezier en ook de andere 17 aanwezige....
    Nu zijn er 2 mensen die geschokt door de moppen en krachttermen het niet meer naar de zin hebben, ze geven dat ook aan.
    Ik vind dat wat kinderachtig, maar goed, ik wil deze mensen niet voor het hoofd stoten, ik hou er rekening mee, de andere ook en de verjaardag wordt ineens voor iedereen leuk.

    Maw:
    Dus ook al heb IK geen probleem met Zwarte Piet, dat heb ik ook niet ( witte man ) echter ik hou graag rekening ( empatisch vermogen ) met die mensen die er wel een probleem mee hebben.
    Dat ben ik en daar ben ik content mee.
    Als een ander dat niet wil, dan ben ik eenvoudig blij dat ik die ander niet ben.
    Een kenmerk van beschaving is juist niet het recht van de sterkste vooropstellen maar dat je in redelijkheid rekening houdt ook met de minderheid en de zwakkere in je samenleving.
    Die uitdaging, voor of tegenstander van Zwarte Piet, moet je aan willen gaan met elkaar, samen leven en samen discusieren.


    Vind ik leuk
    MaximaalAFCA +13944
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:39
    Tuurlijk moeten we rekening met elkaar houden, maar er zijn wel grenzen.
    Daarnaast vind ik ook de manier waarop we het doen heel belangrijk en dat gebeurt ook niet altijd even goed. We worden teveel verdeeld in 2 kampen en dat doen we vooral zelf.
    De ene wordt weggezet als de blanke racist en de ander als de donkere zeikerd, maar op die manier kunnen we niet normaal met elkaar praten en heerst er altijd wel een soort van strijd.
    Ik vind zeker dat we rekening met elkaar moeten houden, maar het moet dan ook wel van 2 kanten komen en er is een grens.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:45
    Daar kan ik mij helemaal in vinden. Zie je ? We zijn het niet eens, maar toch ........
    Mooi en bedankt voor je bijdragen !
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    zaterdag 24 februari 2018 om 09:38
    De meeste dingen veranderen vanzelf, gewoon door "ons" .
    Toen ik een kleine jongen was ( heeeel lang geleden ) had Zwarte Piet nog een roe om te slaan !!!! en....als je stout was geweest ging je in de zak met de kans op vermaling tot pepernoten...... ( eet smakelijk, een kinderfeest )
    Ik was als de dood, want ik was geen braaf kereltje.

    Te gek voor woorden feitelijk.
    Nu, dat is niet meer.......wij met z'n allen hebben dat een beetje geruisloos verandert, zo werkt dat. ( meestal )
    Hetzelfde ( bijv ) met Koloniën e.d. dat was vroeger heel gewoon, dat was gewoon handel drijven, elk westers land aan de kust had zo zijn koloniën.
    Ook dat is nu verleden tijd en past niet meer in ons bewustzijn als beschaving, normen veranderen met de tijd.

    Dus de meeste dingen veranderen geleidelijk als de meerderheid er klaar voor is.....
    Dwingen werk niet, in een beschaafd land probeer je elkaar te overtuigen en dat heeft tijd nodig, maar de uitdaging is om samen door 1 deur te blijven gaan.
    Ik weet dat het alternatief narigheid betekent in een kleine samenleving en oorlogen heeft veroorzaakt.
    Kijk simpel naar het Midden Oosten....kijk dan naar West Europa.
    In het Midden Oosten snijden ze elkaar de strot nog door om het minste geringste in Europa hebben twee wereldoorlogen ons geleerd dat we beter kunnen praten...
    Dat is de les die niet begrepen wordt maar waar miljoenen mensen het leven voor hebben gelaten........VRIJHEID !
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 24 februari 2018 om 09:41]
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3347
    zaterdag 24 februari 2018 om 19:48
    Ik ben 35 en toen ik jong was sprak zwarte Piet nog met een zware w en was hij de domme knecht.. kreeg nog een CD van Bassie en Adriaan als je zwarte Piet hoort praten daarop dan ga je wel horen waarom sommige mensen aanstoot aan zwarte piet nemen
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    zaterdag 24 februari 2018 om 19:59
    Het heeft alles met empatisch vermogen te maken.
    Elke verhouding, of dat nu een liefdesverhouding is, of dat we buren zijn, of gewoon inwoners van 1 land of in 1 wereld....zou moeten uitgaan en beginnen met deze vraag: "Wat kan ik voor jou doen ?"
    De realiteit is echter dat de meeste van ons zich afvragen; "Wat kan jij voor mij doen ?" ( en wat levert het op ).
    Ons gemeenschappelijk bewustzijn groeit (te) langzaam, ondanks onze geschiedenis die voor ons een leidraad zou moeten zijn.
    Vind ik leuk
    MojoRisin +13261
    vrijdag 23 februari 2018 om 20:48
    Amen..
    Vind ik leuk
    Tjoep Cola +6139
    vrijdag 23 februari 2018 om 20:49
    Dit is satire en dus niet serieus te nemen. Eigenlijk maakt het niet uit wat hij zegt.
    Vind ik leuk
    Siemjo +295
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:05
    Valt mij nog mee dat een slaroomsoes met chocola nog moorkop mag heten. Zal binnenkort ook wel afgelopen zijn
    Vind ik leuk
    stratumseind +174066
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:05
    het is zo n mooi verdraagzaam land dat nederland........
    Vind ik leuk
    Florian87 +11554
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:14
    Zeker weten! Nederland, het mooiste land op deze aardkloot, daar kan dat armoedige Spanje niet tegen op!
    Vind ik leuk
    stratumseind +174066
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:18
    nee inderdaad alles pais en vree daar in het o zo tollerante kikkerlandje
    Vind ik leuk
    035 +6379
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:23
    Pais en vree.......nee
    Tolerant..... ja
    Vind ik leuk
    stratumseind +174066
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:24
    als je je oogkleppen op hebt dan zou je inderdaad kunnen denken dat nederland tolerant is ja
    Vind ik leuk
    035 +6379
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:29
    Ik heb geen oogkleppen. Tolerantie is een relatief begrip.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174066
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:31
    dat is het zeker maar ermee te koop lopen zoals nederlanders doen terwijl het land zo verdeeld is als wat is ook niet slim
    Vind ik leuk
    035 +6379
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:36
    "zoals Nederlanders doen"
    Generaliseren is dat. Maar wij zullen het niet eens worden en dat kan gelukkig.
    Vind ik leuk
    stratumseind +174066
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:38
    dat kan zeker en das maar goed ook , stel we hadden allemaal dezelfde mening ...dan word het saai hier
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:23
    mooi land zeg waar we met zijn alleen genaaid worden door de politiek
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    vrijdag 23 februari 2018 om 22:02
    "De politiek" zijn "wij............"
    Vind ik leuk
    HJR +8271
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:19
    Wat heeft dit met voetbal te maken? Hij lijkt Guardiola wel ;)
    Vind ik leuk
    tollie +873
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:23
    Het zijn schijtbakken die figuren.. Blijf dan lekker in de zandbak.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:23
    Kijk op youtube naar de intocht van Sinterklaas op Aruba, daar hebben ze negers als zwarte Pieten donkerder geschminkt, geen gezeik daar en iedereen heeft het naar zijn zin.
    90% van de Nederlanders is voor zwarte Piet en voor zover ik weet zijn we nog steeds een democratie, dus dat kleine groepje dient z'n eigen er maar bij neer te leggen, ben je het daar niet mee eens dan pleur je toch lekker op, kunnen we het hier weer gezellig maken.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:51
    Weet je wat gezellig is ?
    Als we gewoon op een volwassen manier met elkaar van mening kunnen verschillen.
    Dat "pleur toch lekker op", als je het lef hebt om er een andere mening op na te houden dan de jouwe, is een fascistisch gedachtegoed, als je weet wat dat woord inhoud in je onnozelheid.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 23:24
    oh het verstoren van kinderfeesten, indien de overgrote meerderheid van Nederland voor afschaffen is dienen we ons daarbij neer te leggen, maar dit is een hele kleine groep die in alles discriminatie zien.
    Het geheel heeft niets maar dan ook niets met een fascistisch gedachtegoed te maken, indien een kleine groep het gaat bepalen voor de grote meerderheid zie ik dat meer als een vorm van dictatuur.
    Vind ik leuk
    rpaulp50 +10270
    zaterdag 24 februari 2018 om 00:31
    Iedereen mag een mening hebben en er is recht op demonstratie.
    Mensen die dat recht ontzeggen aan andere zijn
    on democratisch en mensen willen verwijderen uit onze maatschappij omdat ze een afwijkende mening hebben is dictatoriaal en neigt naar fascisme.
    Het is duidelijk dat er in Nederland bij een groep primitief denkende mensen het empatisch vermogen niet sterk ontwikkeld is. Dat vind ik jammer, maar daar is niet aan te ontkomen dus ik kan leven met die realiteit , alles heeft tijd nodig en mensen leren langzaam, "helaas speculaas....." zeggen ze dan, en dan moet je heel hard lachen.
    Vind ik leuk
    pos +8834
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:23
    Mag ik nog wel de Village People draaien ? Dat zijn homo's, negers, cowboys en indianen. Ach ik zet ze gewoon nog een keer op.
    Vind ik leuk
    035 +6379
    vrijdag 23 februari 2018 om 21:30
    Ja, dat mag.
    Alleen Redbone zal wel verboden worden. :-))
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 22:02
    Tijd dat de vorst ook weer eens de grond inkruipt.
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 22:19
    Zwartepieten... waarom is daar een discussie over dat zou niet zo mogen zijn wij hebben ook onze tradities! En we laten ook jullie geloven en feesten toe mogen wij dan niet zelf ook ons feest hebben!?
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 22:26
    Die mensen hebben de klok horen luiden, maar weet niet waar de klepel hangt...

    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 22:28
    Anousha Nzume. , Sylvana en al dat achterlijke hypocriete kut volk die zoveel mogelijk dingen willen verneuken waar velen al eeuwen lang plezier aan hebben daar moeten we nooit aan willen toegeven.
    Het zou prachtig zijn om op een nader uit te roepen datum allemaal in het voetbalstadion verkleed te zitten als indiaan, zwarte piet of cowboy.
    zowel in de jupiler lige als eredivisie
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4859
    vrijdag 23 februari 2018 om 22:42
    Ik wil plots mij verkleden in een zwarte piet verkleed als cowboy. Rotte plek in de maatschappij die trees
    Vind ik leuk
    Hugo59 +2253
    vrijdag 23 februari 2018 om 23:30
    Het is ook onzin net alsof kinderen op die manier denken pfff wij speelden ook cowboytje en indiaantje wat verziekt een klein clubje alle onschuldige gewoontes
    Vind ik leuk
    vrijdag 23 februari 2018 om 23:54
    Slaat allemaal wel door hoor ! Word ook er moe van Simons wat een hork is dat.
    Vind ik leuk
    Chloe +625
    zaterdag 24 februari 2018 om 01:05
    Het land wordt steeds racistischer omdat politici die zelf "niet racistisch" zijn, niet bang zijn om voor hun mening uit te komen.

    Door wie werd apartheid "uitgevonden"? - in Zuid-Afrika?
    Ook slavernij en slavenhandel zijn nog steeds onderbelichte onderdelen van de Nederlandse geschiedenis.
    Het valt me vooral op dat slavernij in ‘de Oost’ nog steeds zwaar onderbelicht is en dat ex-premier Balkenende trots naar de “VOC-mentaliteit” verweest.
    Hoewel de joden­vervolging door de Duitse nazi-­autoriteiten geïnitieerde en gecoördineerde misdaad was moet ik wel een aanvulling dat honderdduizenden Nederlanders die wegkeken, de duizenden die joden opspoorden of uit hun lege huizen stalen, de honderden die jodenhaat predikten. Zo zijn er meer donkere kanten van onze verleden/geschiedenis.
    Wie denkt aan de Surinaamse plantages denkt al snel aan de gruwelijkheden van de slavernij.
    Onno 2018 roepen nare enge figure als Johan Derksen om trots te zijn ?????

    [Reactie gewijzigd op zaterdag 24 februari 2018 om 02:03]
    Vind ik leuk
    Vak-DD +11594
    zaterdag 24 februari 2018 om 05:27
    Ik word niet goed van die lieden die ineens opstaan en over van alles lopen te klagen. Dat zelfde soort volk dat al jaren leeft op voornamelijk uitkeringen, en subsidies voor hun actiegroepjes. Zogenaamd politiek correct en tegen de regering en het land waarin ze wonen en hun geschiedenis. Maar aan het einde van de maand wel weer met hun handje opstaan bij de sociale dienst. Als ze het hier zo slecht hebben dan gaan ze toch terug naar hun geliefde vaderland, en neem die paar linkse geitenwollensokken activisten maar mee.
    [Reactie gewijzigd op zaterdag 24 februari 2018 om 05:34]
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 februari 2018 om 07:27
    Er wordt weer geageerd tegen een doorgeslagen persoon die Nederland wel even wil laten zien hoe het moet. Maar ageren we dan wel tegen de juiste persoon? Volgens mij moeten we meer ageren naar onszelf toe, wij laten het allemaal gebeuren en bij tegenstand worden we door onze eigen volksvertegenwoordiging in het ongelijk gesteld. Racisme en discriminatie zijn de toverwoorden om van alles te doen wat volgens de wet verboden is. Deze activisten worden door de wet beschermd. Zelfs onderzoeken naar fraude ( bijstand fraude) worden in dit kader door de rechter verboden, terwijl de belastingbetaler gewoon opgelicht wordt.
    Vind ik leuk
    Erik7494 +1192
    zaterdag 24 februari 2018 om 08:06
    Anousha Nzume is niet helemaal lekker. Ze is gewoon blank, heet Anna Steijn, maar heeft ontdekt dat met zielig doen veel geld te verdienen is, dus noemt ze zich maar Anousha Nzume en doet overal zielig over.
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 februari 2018 om 08:21
    Over welke wedstrijd hebben we het???
    Vind ik leuk
    Leffe +1057
    zaterdag 24 februari 2018 om 08:25
    Dat onmens van een Anousha mag van mij met een cement gevulde puntmuts van de KKK in haar vieze dikke reed sterven.,, Zo dat was mijn mening!!.,, de Marseille variant!.,,( PS-ik ben gewoon thuis hoor politie!!).
    Vind ik leuk
    Siemjo +295
    zaterdag 24 februari 2018 om 09:43
    Zolang deze groeperingen nog steeds een platform krijgen in de diverse talkshows op televisie blijven zij hun onzin uitkramen. De zogenaamde grachtengordel een kleine minderheid gaat helemaal mee in hun gedachtengoed .Zij proberen Nederland hun mening via allerlei meningen op te dringen om zo in de belangstelling te komen. Wanneer gaan we eens stoppen met deze onzin en dit soort programma's te boycotten. RTL laat is al aardig bezig om veel kijker te verliezen. Dus het begin is er al. Hoelang blijft men nog bezig zich de woede van de Nederlanders op de hals te halen. Eens wordt er een grens overschreden en dan is het te laat. Wat er dan kan gebeuren heeft de geschiedenis al eens laten zien. Dezelfde geschiedenis die degene die naar dit land zijn gekomen voor een beter leven zo verfoeien.
    Vind ik leuk
    Blac-ca +442
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:14
    Krijg jij toch maar de schijt,BramSnor
    Vind ik leuk
    Blac-ca +442
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:14
    Krijg jij toch maar de schijt,BramSnor
    Vind ik leuk
    Blac-ca +442
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:14
    Krijg jij toch maar de schijt,BramSnor
    Vind ik leuk
    Blac-ca +442
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:14
    Krijg jij toch maar de schijt,BramSnor
    Vind ik leuk
    Blac-ca +442
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:14
    Krijg jij toch maar de schijt,BramSnor
    Vind ik leuk
    Blac-ca +442
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:14
    Krijg jij toch maar de schijt,BramSnor
    Vind ik leuk
    Blac-ca +442
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:14
    Krijg jij toch maar de schijt,BramSnor
    Vind ik leuk
    Blac-ca +442
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:14
    Krijg jij toch maar de schijt,BramSnor
    Vind ik leuk
    Blac-ca +442
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:14
    Krijg jij toch maar de schijt,BramSnor
    Vind ik leuk
    Blac-ca +442
    zaterdag 24 februari 2018 om 10:14
    Krijg jij toch maar de schijt,BramSnor
    Vind ik leuk
    zaterdag 24 februari 2018 om 11:29
    Leven en laten leven.....Begrijp niet dat over zoveel dingen zo moeilijk gedaan wordt....Misschien een lesje geschiedenis weggeven in elk dorpshuis.....Of natuurlijk gewoon je druk maken om zaken die daadwerkelijk belangrijk zijn en die ons kleine landje niet opsplitsen met dit hele "welles-nietes" gebeuren met een kinderfeest als dekmantel....
    Vind ik leuk
    Meneer Smith +3347
    zaterdag 24 februari 2018 om 19:50
    Als Sinterklaas een Duitser was en piet Joods dan kenden we piet niet.. je kan het van verschillende kanten bekijken..
    Vind ik leuk
    Jos Drity +80
    zondag 25 februari 2018 om 12:53
    Zo heb gisteren maar eens een film nacht ingelast.
    Achter elkaar gekeken . El Dorado , Rio Grande en Rio Bravo.
    En als toetje The Revenant.
    Ik hoop maar dat ik vandaag niet opgepakt word omdat ik vier Cowboy en indianen films gekeken heb .

    De groeten.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws