PSV slaat dubbelslag en verdient miljoenen aan verlengde sponsordeals
PSV heeft een dubbele slag geslagen met zijn sponsoren. De Eindhovenaren hebben hun samenwerking met Puma en GoodHabitz weten te verlengen. Dat levert de club aardig wat miljoenen op.
Op de nieuwjaarsreceptie maakt commercieel directeur Frans Janssen bekend dat Puma en GoodHabitz langer aan PSV verbonden blijven. Het contract met het kledingmerk liep aanvankelijk in de zomer van 2025 af en is nu verlengd tot medio 2030. GoodHabitz zal door een verlenging van twee jaar in ieder geval tot medio 2027 als rugsponsor op het PSV-shirt te zien blijven.
Het Eindhovens Dagblad weet daaraan toe te voegen dat Puma 'heel tevreden' is over de samenwerking met PSV. 'De club praat zelf nooit in het openbaar over bedragen, maar verwacht wordt dat de nieuwe deal met Puma (inclusief sponsoring) in vijf jaar in totaal zo'n 55 tot 60 miljoen euro gaat binnenbrengen. Tussen 2020 en 2025 komt het bedrag uit op zo'n veertig miljoen euro, zodat sprake is van forse groei', zo klinkt het.
Aan de verlenging met GoodHabitz verdient PSV nog eens zo'n drie miljoen euro, zo wordt vermoed. Al met al verwacht men in Eindhoven dit jaar een commerciële omzet van bijna veertig miljoen aan te kunnen tikken.
The #PSVxPUMA story continues in the City of Light.
— PSV (@PSV) January 10, 2024
PSV 🤝🏻 @pumafootball » 2030! pic.twitter.com/cI2zLcXgbe
Mooi nieuws: onze rugsponsor @GoodHabitz_NL verlengt tot 2027! 👕#PSVxGoodHabitz
— PSV (@PSV) January 10, 2024